بازدید 64658
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش حدادعادل به تهمت به رئیس قوه قضائیه/ الله‌کرم منکر وجود کوروش شد/ روایت علم الهدی از دلیل حمایت برخی برای تعامل با جهان/ انتقاد چاوشی به استفاده از شرمساری!/ چرا دلار گران شد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه فراکسیون امید»، «واکنش دانشجویان دکترا شاکی از محمود صادقی»، «قالیباف شرطی برای انتخابات گذاشته است؟»، «حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن جوان این تیم» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 28 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شکسته شدن مُهر آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور علما

مُهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.رسم شکستن مُهر مراجع از دیرباز رایج بوده تا از آن سوءاستفاده نشود به همین منظور مهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.


جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه فراکسیون امید

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده این فراکسیون برای بررسی علت حضور ماموران برای بازداشت محمود صادقی خبر داد.بهرام پارسایی اظهار کرد: هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی فردا صبح (سه‌شنبه) جهت بررسی علت حضور ماموران برای بازداشت محمود صادقی تشکیل جلسه می‌دهد.وی افزود: فراکسیون امید که با شعار امید و آرامش از مردم رای گرفته به دور از هرگونه غوغاسالاری و سیاسی‌بازی اهداف خود را پیگیری می‌کند و از جایگاه و شأن نمایندگان نیز دفاع خواهد کرد، البته برخی افراد می‌خواهند فراکسیون را وارد حاشیه کنند اما عقلانیت و درایت اعضا اجازه این سوءاستفاده را نمی‌دهد.این مطلب در لیسنا منتشر شده است.


واکنش دانشجویان دکتری شاکی از محمود صادقی

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه پیرو اتفاقات و حواشی اخیر که در اثر اظهارات و جنجال های محمود صادقی در پوشش عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست، بیانیه‌ای منتشر کرد.در ابتدای این بیانیه آمده است: پیرو اتفاقات و حواشی اخیر که در اثر اظهارات و جنجال های محمود صادقی در پوشش عنوان شریف نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوسته است مطالبی را لازم دیدیم خطاب به افکار عمومی٬ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم قضایی اعلام نماییم.در ادامه این بیانیه آمده است: حدود 6 ماه از ثبت شکایت دانشجویان بورسیه از محمود صادقی گذشته است و آن زمانی که شکایت مذکور طرح شد هنوز اعتبار نامه این شخص تصویب نشده بود که مشمول مصونیت قضایی باشد و تاکنون 3 بار احظاریه برای وی ارسال شده است که متاسفانه از حضور در دادسرا امتناع می ورزد و حاضر نیست در دادسرا حضور یابد.مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه خود اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس باید بدانند قانون فصل الخطاب است و هوچی گری را باید پایان دهند. متاسفیم برای وکیل الدوله هایی که چشم خود را برواقیعت ها می بندند و کورکورانه از نماینده‌ای که با نشر اکاذیب، تهمت و افترا دشنام و... آبرو و حیثیت دانشجویان بورسیه را خدشه دار می نماید دفاع می‌کنند. اقایانی که دم از دفاع از حیثیت مجلس می زنند چرا روزی که این فرد یعنی آقای محمود صادقی به دانشجویان بورسیه تهمت و افترا زدند از حیثیت دانشجویان در مقام نمایندگی مجلس دفاع نکردند؟در ادامه این بیانیه آمده است: چه منطقی است که هر فردی با تکیه بر صندلی سبز مجلس می‌تواند با خیال راحت به افراد تهمت و دشنام دهد و مصونیت قضایی داشته باشد و کسی نباید با وی برخورد نماید. مردم افرادی که به دنبال اشتهار کاذب هستند را خوب می شناسند. عده‌ای از اعضای هیات رئیسه مجلس که از بی قانونی و هرج و مرج در جامعه حمایت می‌کنند باید پرسید آیا تهمت و افترا و جار زدن ادعاهای بی سند و ایجاد خوراک رسانه‌ای برای اغراض سیاسی نیز جزو وظایف نمایندگی مجلس محسوب می‌شود؟این مطلب در فارس منتشر شده است.


کتک‌خوردن یک دانش‌آموز از مدیر مدرسه در لارستان

پدر یک دانش آموز لارستانی اعلام کرد فرزندم را مدیر یک مدرسه کتک زده است که مدیر آموزش و پرورش لارستان فارس در این زمینه گفت: موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و در صورت تائید، با مدیر خاطی طبق قانون برخورد می شود.پدر یک دانش آموز لارستانی دوشنبه گفت: فرزند 14 ساله ام که در پایه هشتم مقطع متوسطه اول تحصیل می کند، از دست مدیر این مدرسه کتک خورده و گردن و سینه اش آسیب دیده است. وی افزود: مدیر مدرسه پس از خروج همه دانش آموزان از مدرسه، فرزند مرا کتک زده است. پیگیری‌ها مشخص کرد که در پی شکایت پدر این دانش آموز، پزشکی قانونی آثار ضرب و شتم را تأیید و پرونده را به مراجع قضایی ارسال کرده است.محمد فیاض پور معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش لارستان با تایید موضوع گفت: پرونده زیر نظر کارشناسان حراست در آموزش و پرورش در حال بررسی است.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.


برخورد با نماینده مردم باید با اطلاع رئیس مجلس صورت گیرد

احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران با اشاره به برخورد قوه قضاییه با محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مردم تهران، اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که دادستان تهران برخی اقداماتی را انجام می‌دهد که وجهه قانونی ندارد.وی ادامه داد: این اقدامات دادستان تهران برای نظام مسئله‌سازی می‌کند و قوه قضائیه را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد و این اقدامات به مصلحت دادستان و قوه قضائیه نیست.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اتفاقات شب گذشته درباره این نماینده اصلاح طلب مجلس، گفت: محمود صادقی نماینده مردم است صرف از اینکه نماینده چه کسی است و چه گرایش دارد باید نهایت احترام را نسبت به شان آن انجام داد و طبق نص‌صریح قانون اساسی کشور بازداشت نماینده مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود که در این مورد اطلاع رسانی به ایشان انجام نشده بود.توکلی با اشاره به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، تصریح کرد: طبق قانون ابتدا باید بازپرس با نگارش نامه ای خطاب به این هیئت درباره نماینده مدنظرش استعلام کند که آیا موضع‌گیری نماینده در راستای ایفای وظیفه نمایندگیش بوده است یا خیر؟.وی افزود: اظهارنظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حجت است و قانون تصریح می‌کند که اگر قاضی بدون استعلام از این هیئت اقدام به تعقیب یک نماینده کند به دلیل اظهار نظرش، جرم مرتکب شده است.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دادستان و قوه قضائیه که خود مسئول اجرای قانون هستند اگر قانون را نادیده بگیرند امنیت برقرار نمی‌شود، گفت: اگر یک نماینده را به دلیل اظهار نظرش بازداشت کنند آیا با این اقدام مجلس در رأس امور است و با این شکل می‌توان کشور را اداره کرد؟.توکلی گفت: بر اساس ولایتی که حکم امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شرعی برای هر مسلمانی قائل می‌شود . بر اساس ماده 8 قانون قانون امر به معروف و نهی از منکر به دادستان نصیحت می‌کنم دست از این رفتار ها بردارد و بر قانون تمکین کند و به وظیفه‌ خود که حسن اجرای قوانین است، عمل کند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است


تبریک توئیتری روحانی به روحانیان!

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئس‌جمهوری در صفحه توییتر منتسب به خود به پریسا روحانیان کماندار تیم ملی ایران تبریک گفت.متن نوشته روحانی به روحانیان به این شرح است: تبریک به پریسا روحانیان کماندار پرتلاش تیم ملی جوانان که نخستین مدال طلای ریکرو جام‌جهانی تیراندازی با کمان را برای ایران به ارمغان آورد.


واکنش حدادعادل به تهمت به رئیس قوه قضائیه 

غلامعلی حداد عادل در واکنش به اظهارات برخی درباره حساب بانکی قوه قضائیه در روزهای اخیر در صفحه توئیتر خود نوشت:«هنوز هم مبارزه با هر گونه فساد اولویت جامعه ما برای سلامت بیشتر است اما به شرط آنکه نامه اداری غیرقطعی ملاک ریختن آبروی صد و هشتاد نفر نشود.به راحتی با موضوع عروسی و آبروی ناموس مردم بازی نکنیم. به یک بانوی پزشک و آزاده تهمت حیف و میل در بیت‌المال نزنیم.به رئیس قوه قضاییه در مورد حسابی که بیش از ۲۰ سال و به طور قانونی وجود دارد، تهمت دزدی نزنیم و در برابر آن همگی سکوت نکنیم».


ظریف دفتر یادبود «فیدل کاسترو» را امضا کرد

وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود فیدل کاسترو را امضاء کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود رهبر فقید کوبا را امضاء و از نقش بی بدیل «فرمانده فیدل» در تاریخ معاصر آمریکای لاتین تجلیل کرد. فیدل کاسترو رهبر انقلابی و رئیس جمهور سابق کوبا اخیرا در سن ۹۰ سالگی درگذشت. مهر این خبر را منتشر کرد.


انتقاد چاوشی به استفاده از شرمساری!

محسن چاوشی نسبت به استفاده ابزاری از آهنگ «شرمساری» علیه دولت انتقاد کرد و گفت: کاش همچنان که برای ساخت و پخش یک اثر هنری نیاز به دریافت مجوز است، این مصادیق در نحوه بهربرداری از هر اثر هنری نیز لحاظ می‌شد. به نظر می‌رسد رعایت نکردن قانون کپی رایت در میان توده مردم حالا وسعت بیشتری پیدا کرده و افراد و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز این رفتار ناصحیح را پی گرفته‌اند. شاید جدیدترین نمونه رعایت نشدن قانون کپی رایت را در کلیپی بتوان پیدا کرد که با آهنگ «شرمساری» و با صدای محسن چاوشی منتشر شده است. جماران این خبر را منتشر کرد.


پاره کردن برجام آمریکا را منزوی می‌کند

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفت: پاره کردن برجام زمانی که مؤثر بوده است، ما را در خارج از موازین یک توافق بین‌المللی قرار خواهد داد؛ در اینجا ایران خلف وعده نکرده است، بلکه آمریکا است که نه تنها در برابر ایران، بلکه در قبال اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل که این توافق را مورد حمایت قرار داده، وعده شکنی کرده است. بنابراین، ما منزوی خواهیم شد. در این صورت، توانایی ما برای اعمال نفوذ بر ایران از بین خواهد رفت. آنها (ایرانی‌ها) دیگر با محدودیت‌های توافق روبرو نیستند و می‌توانند با تمام توان، برنامه هسته ای خود را از سر بگیرند. اگر آنها چنین کاری کنند، ممکن است گزینه چندانی برای ما باقی نماند، جز اینکه به استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به نتیجه بیندیشیم که قبلاً به شکل صلح‌آمیز از طریق توافق هسته‌ای به آن رسیده بودیم. بنابراین، این شرایط برد-برد برای ایران خواهد بود. آنها از محدودیت رها می‌شوند، ما منزوی خواهیم شد، هم پیمانان و شرکای ما از آمریکا به شدت خشمگین می‌شوند و برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌تواند بدون مانع جلو برود. پاره کردن توافق هسته‌ای به نفع ما نیست. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


مؤتلفه با پایداری‌ رایزنی نمی کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: افزایش نامزدهای موتلفه پیش بینی نمی‌شود و فعلا بر روی نیروهای داخلی حزب موتلفه متمرکز شده‌ایم اما اینگونه نیست که خارج از موتلفه نظری نداشته باشیم . هشت کاندیدای مدنظر موتلفه را به هیچ جا معرفی نکردیم اما تعدادی که پیش از این اعلام شد، بر اساس یک نظرخواهی از بدنه حزب مؤتلفه به عمل آمد که به عنوان یک موضوع داخلی مطرح شد اما اینکه در نهایت به چه کسی خواهیم رسید، فعلا مشخص نیست. تا به حال در مورد انتخابات سال ۹۶ رایزنی با جبهه پایداری نداشته‌ایم اما در هر صورت آنها را یک تشکل اصولگرا می‌دانیم. چنین بحثی که آقای احمدی‌نژاد نامزد اصولگرایان است، مطرح نبود، بنابراین باید به اصل این خبر که فردی نامزد اصولگرایان بوده یا هست، در حد شایعه نگاه کرد زیرا فعلا کسی به عنوان نامزد اصولگرایان معرفی نشده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


روایت علم الهدی از دلیل حمایت برخی برای تعامل با جهان

سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در ویژه‌برنامه شهادت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: مشکل ما با جریانات ضدارزشی همین است، دعوا سر وزارت و وکالت و قدرت نیست؛ بحث این است که عده‌ای می‌خواهند جامعه ما را میدان خوشگذرانی قرار دهند و برای توسعه عیاشی‌های خود راه را در این می‌دانند که دست به دست استکبار دهند و تز «توسعه تعامل با جهان» را در این کشور پیاده کنند و آنچه مانع این اقدامات می‌شود بصیرت شما مردم است که پای ستون این نظام یعنی ولایت ایستاده‌اید. امروز روی کره زمین دشمن پیامبر اسلام(ص) از زمان حیات ایشان قطعاً بیشتر است و اگر بتوانند می‌خواهند همان اقدامات را بازهم صورت دهند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن جوان این تیم

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را در رابطه با احضار طارمی به کمیته انضباطی این باشگاه ارائه داد و تاکید کرد که طارمی رفتاری دارد که در حد و اندازه های پرسپولیس نیست. جعفر کاشانی در رابطه با دلایل احضار طارمی به کمیته انضباطی باشگاه گفت: طارمی یک جوان فوتبالیست است که رفتارش طبق فرهنگ خودش است و این فرهنگ در شان و اندازه بازیکن پرسپولیس نیست. رئیس هیات مدیره پرسپولیس خاطرنشان کرد: طارمی جوان است و وقتی می‌داند کار اشتباهی را انجام می‌دهد، اظهار ندامت می‌کند اما رفتار او در متاسفانه در حد فرهنگش است که این فرهنگ در حد و اندازه و شخصیت تیم بزرگی مانند پرسپولیس نیست. بازیکن پرسپولیس باید روی رفتارش آگاهی داشته باشد. مهر این خبر را منتشر کرد.


شرعا و قانونا مجاز نبودید به آیت‌الله علم‌الهدی جسارت کنید

فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: آقای علی مطهری پیش از بررسی موضوع، نه از نظر شرعی و نه قانونی مجاز نبوده است که افراد غیرمرتبط با موضوع مانند شخصیت انقلابی و ارزشی، امام جمعه محترم مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی حضرت آیت‌الله علم‌الهدی را بدون هیچ دلیل و مدرکی مورد جسارت و اتهام قرار دهد که این اقدام از نگاه همگان نیز مذموم و ناپسند و نکوهیده است و در جای خود در خور رسیدگی و پیگرد قانونی است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


سابقه تذکر رهبر انقلاب درباره عجله نکردن در توافق هسته‌ای

رهبر معظم انقلاب روز گذشته (95/9/7) ادعاهای طرف آمریکایی درباره تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را از اشکالات توافق هسته‌ای دانستند که بر اثر عجله برای زودتر رسیدن به توافق و در نتیجه غفلت از جزئیات روی داده است.با مروری بر بیانات مشروح و نه محرمانه معظم‌له به دیدار مداحان در فروردین94 می‌رسیم؛ آنجا که چهارماه مانده به رسیدن به برجام، خطاب به مسئولان و مذاکره کنندگان هشدار دادند که با استفاده از نظرات مختلف و صرف نظر از بازه زمانی محدود به برطرف کردن مشکلات و جزئیات بپردازند.الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها.به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما 3 ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا 3 ماه بشود 4 ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ دیگری 7 ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد


چرا دلار گران شد؟

جریان التهاب قیمت دلار در حالی پیش می‌رود که تحلیل‌گران بازار ارز و هم‌چنین کارشناسان بانکی، دلایل متفاوتی برای چرایی این موضوع عنوان می‌کنند که در ادامه مطرح می‌شود.

بعد از افزایش قیمت‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضای ارز سفرهای اربعین و همچنین انتخابات آمریکا، اکنون این موضوع که شرایط برجام با آمدن ترامپ چگونه پیش خواهد رفت و مبادلات ارزی تا چه اندازه مورد تاثیر قرار می‌گیرد از موضوعاتی است که مورد اشاره قرار دارد، چرا که هرگونه مخالفت یا اثر گذاری رئیس جمهور جدید آمریکا در برجام و احتمال تاثیر بر تحریم‌ها که خود می‌تواند نقل و انتقال ارز را با موانعی مواجه کند، از مواردی است که به اعتقاد کارشناسان بر بازار ارز موثر است.هرچند که در سوی دیگر اطمینان از سوی مقامات سیاسی و بانکی وجود داشته که رئیس جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند بر برجام اثری داشته باشد، چرا که این توافق بین ایران و آمریکا نیست بلکه چند جانبه بوده و سازمان ملل در رابطه با برجام همچنان مستحکم است و تزلزلی در این رابطه نمی‌تواند وجود داشته باشد.اما طرح مبارزه با پولشویی و کنترل ارز، موضوع دیگری است که تحلیل‌گران بر آن تاکید دارند و عنوان می کنند طرحی که اخیرا به موجب آن ورود و خروج ارز تا ۱۰ هزار دلار منع شده، خود مانع ورود ارزهای با منشأ کثیف و به عبارتی حجم زیادی ارز شده و از سوی دیگر ورود درهم امارات را هم تا حدی با مشکل مواجه کرده است که در قیمت دلار اثرگذار بوده و آن‌را در روندی صعودی قرار دهد.عامل دیگری که هر ساله در چنین زمانی تا حدی بازار را دچار التهاب می کند، زمان انتخاب نرخ دلار در بودجه سال آینده خواهد بود. در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها برای تعیین نرخ ارز ادامه دارد اما پیشنهاد نرخ ۳۳۰۰ تومان در بودجه به عنوان مبنای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال مطرح است. به اعتقاد تحلیل‌گران بازار ارز، ابهامات در این زمینه و شایعاتی همچون بسته شدن بودجه با نرخ دلار آزاد یا تک‌نرخی که دولت مد نظر دارد، خود توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


حسین الله‌کرم منکر وجود کوروش شد

حسین الله‌کرم مطلبی درباره کوروش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. او در این متن نوشته است: «ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ، ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮمت‌های قبل‌تر ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟»


واکنش خادم‌الشریعه به حرکت جوانمردانه‌اش

سارا خادم‌الشریعه در گفت‌وگو با میزان، درباره اتفاقات روز گذشته که منجر به تساوی مسابقه با ژوکووا شد اظهار داشت: همان طور که قبلا هم گفتم شاید هر کسی که جای من بود این کار را انجام می‌داد. ضمن این که نتیجه مساوی برای من بد نبود و احتمال این که در صورت انجام مسابقه به تساوی می‌رسیدیم یا من بازنده می‌شدم هم وجود داشت.وی افزود: من با شطرنج‌بازان خارجی رابطه نزدیکی داریم و دوست هستیم. زمانی هم که تصمیم گرفتم بازی مساوی شود حریفم از این مسئله خیلی خوشحال شد. به نظر من انسانیت از هر چیزی مهم‌تر است و من هم تلاش کردم به این مسئله پایبند باشم. ضمن این که از کاری که کردم به هیچ وجه پشیمان نیستم.استاد بزرگ شطرنج بانوان با اشاره به این که فردا مسابقه خیلی مهمی دارد تصریح کرد: فردا (سه‌شنبه) مسابقه بسیار حساسی با نفر دوم جهان دارم و متاسفانه قبلا به این شطرنج‌باز باخته‌ام. برای کسب یک جایگاه خوب در پایان مسابقات باید در 3 مسابقه بعدی بهترین نتیجه را کسب کنم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۲۰۰
با سلام و تحیت امید است مورخین پاسخ جناب آقای الله کرم را مستند و مستدل بفرمایند
الله کرم چه میدونه تاریخ چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
از این صحبت ها اصلا ناراحت نشید
بلکه باید استقبال هم بشه
اینطوری راه برای زیرسوال بردن بعضی چیزای ایدئولوژیک که اونم به جز کسیایی که پیرو اون هستم کسی قبول نداره باز میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
خوب تو که میدونی جوابشو بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
شما که میدونی عزیزم بدون تعصب و علمی پاسخ بده یا حداقل 5 تا کتاب معتبر در این خصوص معرفی کن اینکه حرص خوردن نداره.
فریدون از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
کوروش کبیر خط قرمز مردم ایران زمین است لطفا ورود نکنید
بازم دست آویز بورسیه ها بازم حمایت های پشت پرده بازم خبرگزاری فارس دیگر این حنا رنگی ندارد.
اقای الله کرم در بند دوم عریضه خود تایید کرده اند که کورش وجود خارجی دارند ضمنا مگر همه انهایی که در شاهنامه نامشان ذکر شده وجود خارجی دارند ؟حال اگر ایرانیان به فرض خیالی فردی را با صفات نیک وپسندیده به جهانیان معرفی کرده اند اشکالی دارد؟ ایا نمی شود احتمال داد که پدر پدر پدر......بزرگ من ویا شما همان کورش باشد
با این دلیل از کوروش نام نبرده اند که در آن زمانها نیز الله کرم خودشان را داشته اند. پس چرا در تاریخ ملل دیگد نام کوروش آمده است.
الله کرم سوال منطقی پرسیده چرا در هیچ یک از کتابهای ایرانیان تا دوره رضا خان نامی از کوروش نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
برای اینکه در حمله اعراب به ایران تمام کتابخانه های آن زمان سوزانده شد و آثاری باقی نماند اما در کتب یونانیان و دیگر ممالک اسم کوروش هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
عجب!!!! پس چرا اسم شاهای دیگه مونده و فقط اسم کورش سوخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
نه عزیزم کتابخانه ها را اعراب نسوزاندند اینها اتهامات جعلی امثال فروغیست که در زمان رضا شاه عنوان شده. شما از کتب یونانی رفرنس بده که نسوختن.
دکتر حداد جان جان کلام را گفتی انشائااله آویزه گوش همگان شود خصوصا کیف بدستان سابق
به دانشجویان دوره دکتری بفرمایید املای صحیح احضاریه می باشد نه احظاریه ! بدا به حال مملکتی که سواد دانشجوی دکترایش در این حد باشد .
آقاي حداد عادل چرا وقتي از تريبون مجلس به رييس جمهور توهين ميشود سكوت كرديد!!!؟؟!
اگر تهمتهايي كه از تريبون مجلس به رقبايتان زده ميشود سكوت ميكنيد!!!؟؟؟؟
آقاي نماينده مجلس به عنوان وكيل مردم حق قانوني دارد سؤال كند
جناب الله كرم !
معلوم شد قرآن در منزل بعضي ها فقط روي طاقچه قرار گرفته. اميدوارم در منزل شما اينگونه نباشه و قرآن خوان باشيد.
وقتي در قرآن كريم كه بيش از يك ميليارد نفر آن را قبول دارند و از معجزات پيغمبر (ص) مي باشد به وجود اين پادشاه بزرگوار اشاره و استناد شده است چرا داري با احساسات ميليونها ايراني بازي ميكني و از شاهنامه و بوستان و گلستان حرف ميزني ؟؟!!
من بعنوان يك ايراني مسلمان انزجار و تنفر خودم و خانواده ام را از شما و اظهارات نسنجيده تان اعلام ميكنم. شما با برخي حرفهايتان در حساس ترين زمان به وحدت ملي و قومي كشور و مردم آسيب جدي وارد ميكنيد و آب در آسياب دشمنان ايران و داعش مي ريزيد.
م
عجب شباهتی میان نظرات الله کرم وپانترکهای ضد ایرانی وجود دارد افسوس
اگر یکبار این بزرگوار شاهنامه را خوانده باشند میدانند در این کتاب از کوروش بنام " فریدون " یاد شده است ضمن آنیکه نبودن نام فردی در کتاب دلیل بر عدم وجود فرد نیست مثلا ما مسلمانان معتقد هستیم خداوند یکصد وبیست وچهار هزار پیامبر داشته است خب در قرآن نام چند نفر از آنها هست ؟ شایسته است بگوئیم چون در قرآن نام آنها نیست پس وجود نداشته اند ؟
من به عنوان یک شهروند هیچ قرابت فکری با کسی مثل الله کرم ندارم اما اینجا را حرف حق می زند ، گرچه مشخص هست از خیلی چیزها مربوط به تاریخ نویسی مرتبط با ایران باستان اطلاع کافی ندارد ، اساسا جائی به اسم تخت جمشید به لحاظ ساختمانی به پایان نرسیده بوده و حتی به اندازه 50 درصد هم ساخته نشده بوده که این همه درباره سکونت پادشاهان و دیدارها و مراسم و .... ادعاها مطرح می شود ، جای جای این بنا می توان آثار ناتمام بودن کارها را دید ، علاوه بر آن در جاهای مختلف جهان مثل مصر ، مراکش ، اردن ، فلسطین ، عراق ، لبنان ، ترکیه ، هند ، چین ، اندونزی ، تایلند ، ژاپن ، پرو ، مکزیک ، شیلی ، و........ آثاری به مراتب با قدمت بیشتر و معماری به مراتب پیچیده تر نسبت به تخت جمشید را می توان مشاهده کرد و البته تکمیل و بهره برداری شدن آنها در لااقل هزار تا 2 هزار سال قبل از میلاد هم به اثبات رسیده ، در حالی که تخت جمشید به فرض هم که به بهره برداری رسیده بوده باشد(که نشده) نهایتا به حدود 400 سال قبل از میلاد می رسد ، اما نکته این است که بیشتر از مجموع خیلی از اماکن تاریخی دنیا درباره آن افسانه سرائی و بزرگنمائی و متاسفانه دروغ ساخته شده است. به من مسلمان ایراد می گیرند که چرا رو به کعبه سر به زمین می گذاری و این را عین جهل و عقب ماندگی می شمارند، در حالی که خود رو به مقبره مزعوم کوروش سجده می کنند . کاش تصمیم گرفته شود که این قبر باز شده و از جسد یا اجساد احتمالی درون آن آزمایشها و تستهای ویژه به عمل آمده و جنسیت و قدمت اجساد(اسکلت) مشخص شود تا تکلیف برای همه مشخص شود. البته مطمئنا طرفداران تندرو و افراطی ایران باستان که به بهانه تاریخ ، عرب و اسلام و احکام آنرا مورد توهین و تمسخر قرار میدهند در این حالت نبش قبر را حرام و غیر قابل قبول اعلام کرده و تن به این تحقیق برای رسیدن به واقعیت نخواهند داد.
به نویسندگان و ادیبان و تاریخ دانان و مورخین توصیه میشود در آثارشان از جسین ا...کرم نام ببرند.ممکن است در آینده کسی پیدا شود و وجود ایشان را منکرشود و حق ایشان و ملت ایران و افتخارات تاریخمان پایمال شود.
جناب الله کرم با سلام : ضمن احترام به سوابق و کارشناسی جنابعالی در حوزه نظامی که تخصص بنده هم نیست

در جواب جنابعالی که امیدوارم وب سایت تابناک آنرا منتشر کند بایستی چند نکته را خدمت شما در زمینه تخصصی خود عرض نمایم :

1) لطفا از مسلمانان دوران خلفای راشدین بپرسید که چرا مخازن و کتابخانهای بزرگ ایران از جمله کتابخانه بزرگ جندی شاهپور را آتش زدند؟ تا کتابهای ایران که بسیاری از آنها دبیر نوشته دیوان شاهان قبل بوده را ما ایرانیان از دست بدهیم .چون بسیاری از تاریخ ما در این این کتابها بوده و سوزانده شده اند . ولی خوشبختانه چندین کتاب توسط زرتشتیان ایران در شرق ایران و هند باقی مانده بود از دست بعضیی از این نو مسلمانان در امان ماند . پس نام کوروش در کتابهای بعد از اسلام هم برخلاف گفته شما وجود دارد، نخواند و مطالعه نکردن یا آگاه نبودن جنابعالی از این امر دلیل بر نبودن کوروش در تاریخ نیست . چون با آن تاریخ کتاب سوزی کتابی برای ما ایرانیان یا مصر باستان برای مصری ها باقی نمانده است.

2) در تاریخ طبری نام کوروش با ذکر نام کیرش (keyrosh ) و در کتاب "وقایع تاریخیه عن قرون خالیه" ابوریحان بیرونی ( با نام کورش) بعلت دسترسی این مورخان به نادر منابع و کتابهای باقی مانده به زبان پهلوی در قرن سوم آمده است (یعنی قبل از حافظ و سعدی و نزدیک به فردوسی ) پس اسم کوروش در کتابهای بعد از اسلام هم آمده است و باقی مانده فقط جنابعالی یا مشاور "تاریخی" شما مطلع نبوده اند.
2) منبع شاهنامه فردوسی کتاب خداینامه پهلوی در قلمرو خراسان بزرگ بوده است که تا قبل شاهان هخامنشانی شاهان شرق جغرافیای ایران بانام پیشدادیان و کیانیان در این کتاب سترگ آمده است. یعنی تاریخ شاهان خراسان بزرگ حدود 5 تا 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح آمده است .بایستی گفت که این کتاب به شاهان منطقه خراسان بزرگ از بلخ تا سمرقند و بخارا می پردازد یعنی به تاریخ شاهان آن منطقه از 2500 سال قبل از تولد کوروش بزرگ می پردازد که مسلما در آن تاریخ در غرب ایران شاهنشاهی ایلامیان و مادها و کاسیدها بوده و در شرق فلات ایران (نه کشور ایران فعلی) شاهنشاهی پیشدادیان و کیانیان بوده است . مسلما تا قبل از هخامنشی چیزی بنام و مفهوم کشور ایران در فلات و منطقه جغرافیایی ایران بی معنی بوده است و اتفاقا تا قبل از شروع امپراتوری هخامنشایان در جنوب غربی ایران ، در آن زمان به منطقه شرق و مرکزی و شمال شرقی ایران فعلی ایران می گفتند. یعنی در زمان کیانیان به منطقه جغرافیایی فعلی افغانستان، خراسان، ترکمنستان، تاجیکستان، پیشاور ، بلوچستان(ایران و پاکستان) کرمان ،سیستان ،سمنان ،مازندران ، گیلان ، کشور ایران می گفتند . و منطقه غرب و جنوب غربی و شمال غربی را با نامم شاهنشاهی آن منطقه می نامیدند نه کشور ایران، این مناطق و شاهنشاهیان همزمان بوده اند این سه حکومت عبارت بودن از مادها ، ایلامیان ، پارسومش (که بعدها به منطقه پارسو و پارس تغییر یافت ) . قلمرو این حکومتها عبارت بودند از :
* حکومت مادها {شامل مناطق جغرافیایی کردستان بزرگ ، آذربایجان بزرگ (کشور آذربایجان ، استان شرقی ، غربی ، اردبیل ) قزوین، زنجان ، همدان، کرمانشاه } با 800 سال حکمرانی قبل از هخامنشیان

** حکومت ایلامیان {شامل منطقه استان ایلام میسان عراق و منطقه پارسومش ( شامل استانهای بختیاری ، خوزستان ، بخشی از لرستان ، بوشهر ، کهگلویه و بویراحمد و بخشی از استان فارس فعلی )} با 300 سال حکمرانی قبل از هخامنشیان و همزمان با سومریان در جنوب خوزستان ، بصره
*** حکومت پارسوماش بعنوان یک استاندار پادشاهی ایلام در مناطق بالا که هخامنشیان اهل منطقه پارسوماش بوده اند ، چنانچه کوروش کوچک جد کوروش بزرگ استاندار شاهی ایلام در استان انشان و پارسوماش بوده است

ولی در زمان شاهنشاهی کوروش در هخامنشیان در منطقه خراسان بزرگ شاهی به نام ویشتاسب حکومت می کرده که در شاهنامه فردوسی آمده است و بعد از آن در شاهنامه از پادشاهی دارا ( داریوش بزرگ ) ، و بعد از آن از پادشاهی اردشیر بهمن ( اردشیر اول ) نام برده شده است . دقت کنید که فردوسی صرفا یک کتاب خداینامه به زبان پهلوی را که توسط ابو منصور به نثر فارسی دری درآمده بود به شعر گفت و ایشان نهایت امانتداری تاریخی را انجام داده است .

3) مگر حافظ و سعدی کتاب تاریخی گفته اند که به داریوش و کوروش و خشایارشاه اشاره کنند ؟ مگر سعدی به وقایع تاریخی یا اسامی صدر اسلام اشاره نموده است ؟ مثلا نام یاران پیغمبر بزگ اسلام (ص) مانند عمار یا یاسر یا ابن عباس در گلستان یا بوستان سعدی یا دیوان حافظ آمده است ؟ آیا بر پایه استدلال جنابعالی می توان گفت که : چون شیخ اجل سعدی یا حافظ نامی از عمار یا سعد ابن معاذ یا ابو سفیان و معاویه نبرده است پس این اشخاص در تاریخ وجود نداشته اند؟

4) ذکر نام کوروش در کتب تاریخی بسیار معتبری مانند کتاب تاریخ هردوت و یا سایروپدیا(کوروش نامه ) اثر گزنفون یا زنفون آمده است .
5) نام کوروش در سنگ نوشته های پاسارگاد و تخت جمشید ، هگمتانه ، بیستون آمده است . فقط شانس آوردیم که مهاجمان به ایران ، کسی قادربه خواندن این خط و نبشته نبودند و گرنه اونها رو هم از بین می بردند.

لطفا بجای انکار پیشینان یکم مطالعه بفرمایید .و اگر وقت یا توان بازدید از مکانها تاریخی را هم ندارید حداقل کتاب مطالعه فرمایید و اگر هم تخصص تاریخ ندارید لطفا چند مشاور تاریخی بنام و ورزید برای خودتان بیابید.

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ .
سوره مبارکه عنکبوت


از تابناک هم خواهش می کنم هز نظر و گفته های شخصیتهای مشهور را به صرف شهرت ایشان منتشر نکنید .
مثل اینکه اگر جناب آقای بازیگر مشهور سینمایی ( فقط برای مثال گفتم ) در منزل یا در یک جمعی یک تحلیل اقتصادی از بورس لندن می کند ،آیا سایت تابناک بایستی این نظر بازیگر گرامی را رو چاپ کند؟ با انتشار گفته های اشخاص در زمینه هایی که نه تخصص دارند نه آشنایی دارند وقت همه و حجم سرورهای سایت تابناک و هم پهنای باند اینترنت مردم بیهوده هدر می رود.

با احترام فراوان
یک پژوهشگر تاریخ ایران از دیار بختیاری
تابناک اگه این متن رو منتشر نکنی تو هم یک ایران ستیزی.کوروش در شاهنامه معادل کیخسرو کیانی هست این گفته ی جمعی از ایرانشناسان از جمله دکتر جواد مشکور استاد سابق تاریخ در دانشگاه تبریزه و همه با مدرک و دلیل .ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه ، ابن عبری در تاریخ دول و مسعودی و طبری و حمزه ی اصفهانی در تاریخ خویش از کوروش نام برده اند که تاریخ زندگی اینها بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش است.و البته واعظ کاشفی مفسر قرآن در ۵۰۰ سال قبل از کوروش نام برده است والبته تورات رو هم اگه قبول داشته باشید از او نام برده است و البته کتیبه های هخامنشی در ایران و عراق و مصر هم اگر کار صهیونیستها ندونید از او نام برده اند، فقط کافیست آقای الله کرم به یک کتابخانه معتبر مراجعه کند و این کتب تاریخی و ترجمه الواح را مطالعه فرمایند.واقعا باعث تاسف است که بعضی در داخل با ایران ستیزانی مثل جواد هیات ،پورپیرار و زهتاب که همداستانی آنها با دشمنان ایران بر کسی پوشیده نیست هم زبان شده اند.
پاسخ ها
1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
بازم به تفسير پناه بردي سوال واضح هست ميگه اسمش چرا نيومده حالا تو ميگي منظورش از فلان اسم در فلان جا كوروش بوده منطقي جواب بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
در کتاب تفسیر المیزان ایت الله طباطبایی،کوروش رو همون ذوقرنین میدونه که به عنوان پیامبر نام برده شده
الله کرم.......کمی کتاب بخون وکمتر حرف نسنجیده بزن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
شما چنتا کتاب معرفی فرمایید
تابناک نظر منو منتشر کن
با تشکر لازم است جناب الله کرم کمی مطالعه داشته باشند و به تفسیر سوره کهف آیات 84 تا 92 توسط علامه طباطبایی در تفسیزالمیزان مراجعه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
تفسر نظر شخصی یک فرد در مورد یک آیه است و سند محسوب نمیشه
حسین الله‌کرم منکر وجود کوروش شد. فقط اینا میدونم که تو کشورهای دیگه از افسانهاشون هم دفاع میکنن ولی چرا تو کشور ما یه عده ی دوست دارن واقعیت ها مون را هم دروغ بدانند!!!
البته جوابش را هم دارم چون این عده اصلا ایرانی نیستن و ایران را دوست ندارن.
افزایش دو برابری صادرات نفت
برگشت پولهای بلوکه شده
راه افتادن سوئیفت
گران شدن نفت

گران شدن دلار فقط نشانه سو استفاده مقامات از پولهای نفت مردم برای خود و بخشش به بیگانگان عربی هست
من منكر وجود كوروش نيستم ولي تا آنجا كه مي‌دانم كوروش ساخته و پرداخته يهودي هاست و در تاريخ و ادبيات اساطيري ايران جايگاهي براي او وجود ندارد
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
منم تا اونجا که میدونم مخ شما کاملا شستشو داده شده و بهتریه بجای لولو و یهود حقیقت ایرانی بودنو گم نکنی
سعدی و حافظ و فردوسی نامی هم از پیامبر و امامان نبردند پس آنها هم وجود نداشتند؟آقای الله کرم قیل از صحبت کردن یه مقدار فکر کنید.فکر کردن از آلزایمر جلوگیری می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
محمدکافرینش هست خاکش این شعر سعدی را بلدی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
پس معلومه شما اصلا اشعارسعدی و حافظ و فردوسی نخوندی و همینجوری رو هوا نظر میدی
تخت جمشید را در زمان محمد رضا شاه ساختند که جشن بگیرند
همه مورخین دروغ میگویند آقای الله کرم ؟
مثل اینکه ایشان علاوه بر فوتبال و والیبال به تاریخ اشراف کامل دارند !!!
حافظ وسعدی وفردوسی تاریخ دان نبودند شاعر بودند شما هم یاد بگیر شخصیت های تاریخی را از کتب تاریخی پیدا می کنند نه گلستان وبوستان سعدی
آقای الله کرم شما خودت وجود داری دیگه ؟
احضاریه ! جناب دانشجوی دکتری !
کوروش جعلیست ؟!؟
داریوش چی ؟ آریوبرزن ، ارشک ، فرهاد چهارم، ارد کبیر ، شاپور دوم ، خسرو انوشیروان چی ؟
خواهشا تاریخ بزرگ ایران را تحریف نکنید که خدایی ناکرده میان مذهب اسلام عزیز و ملیت ایران عزیز اختلافی پدید نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
هیچ کدوم جعلی نیستند دوست من تصور و خیال و اسطوره ای که در ذهن ما از ایشان ساخته شده جعلیست.
آقای الله کرم
شما نظر مورخین بزرگ رو قبول ندارید حداقل به دیدگاه حضرت علامه طباطبایی و ابوالکلام آزاد احترام بگذارید
کوروش بخش لاینفک تاریخ ایران و جهان است
آقایانی که میگفتند تحریم ما را قوی ترهم خواهدکرد وتحریم ها بی اثره باید ازمردم عذر خواهی کنند وضرر وزیان صنعگران وتولیدکنندگان ومردم را جبران کنند که البته نخواهند توانست
تا الان که میگفتن اصلا این حسابا وجود نداره؟؟؟پس چی شد
جناب اقای حداد عادل جنابعالی چند سال افتخار ریاست قوه مقننه را داشتید لذا بهتر از هر کسی بر قانونی بودن امری باید تاکید داشته باشید اینکه در یک دستگاهی حساب بانکی بنام یک نفر باشد و اذعان شود این امر از قبل هم بوده دلیلی بر قانونی بودن این کار نمی باشد مگر نباید کلیه موارد مربوط به بودجه دستگاه ها در قانون بود جه سالیانه مصوب ابلاغ و زیر نظر ذیحسابان هزینه شود حال سئوال ایحاد شده در ذهن ملت اینست که این حسابها در کذام ردیف بودجه امده و زیر نظر کدام ذی حساب هزینه می شود خدای نکرده تهمتی متوحه صاحب حساب در این سئوال مطرح نیست ولی نفس موضوع غیر قانونی است حال این موضوع از طرف چه کسی مطرح شده نیز مهم نمی باشد ما صاحب مکتبی هستیم که به ما یاد داده انظر ما قال و لا تنظر من قال امید که با شفاف سازی در این کار جلو تبلیغات سو بیگانگان را بگیرید.
واقعا جای تاسفه که همه مردم وطن دوست دنیا سعی میکنند که افراد خوشنام تاریخی را به کشور خودشان گره بزنند ولی جناب الله کرم کورش کبیر را منکر میگردند . وقعا چرا ؟
دیگه این آخربی سوادیه . شاهنامه شرح تاریخ نیست یعنی اینکه دوران خاصی از تاریخ رو حکایت کنه نیست . مشابه این حرف رو قبلا اون خواننده مثلا ارزشی زده بود ولی دیگه از دکتر الله کرم انتظار چنین خطای فاحشی نبود .
اقای الله کرم لطف کنند و حداقل قران را بخوانند. ذوالقرنین پسر خاله ما نبودند که.
فکرکنم تخت جشمید وقتی اسکندر ملعون از سرزمین ایران رد میشد ساخت
کوروش کبیر افتخار بشریت و ایران است,منشور کوروش سند این افتخار است,الله کرم با انکار کوروش دنبال تخریب تاریخ ایران است؟؟؟''!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
این که کورش بوده یا نبوده یا این صفاتی رو که بهش نسبت میدهند درسته یا نه دردی رو از من و شما دوا نمیکنه و مایه افتخار یا ننگ ما نیست اینکه ما دو هزار پانصد سال قبل چنین و چنان بودیم مایه فخر و مباهات نیست بلکه مایه افتخار ما عملکرد امروزخودمان هست و معمولا افرادی که چیزی از خودشان برای ارائه و افتخار ندارن دست به دامن تاریخ میشوند و با قلو در مورد گذشتگان سعی در کسب افتخار دارند که البته واقعیت را تغییر نخواهد داد
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
مثلا الان چيزي واسه افتخار كردن داريم لطفا فقط يك نمونه بيان كنيد
آقای الله کرم اگر یکم مطالعه کنند پاسخ این پرسش را بدرستی در می یابند خیلی جالبه ایرانی ضد ایرانی می شه ! در هیچ کشور دیگری این رویداد رخ نمی دهد! دلیلش مشخص است ایرانیان تاریخ نگاران بدی بوده اند !!! و در زمان گذشته نام آنها فراموش شده بود ! دو تاریخ داریم یه اسطوره ای که شاهنامه می نویسد و دومی تاریخ علمی ، که ما بسیار در آن ضعیف بوده ایم . چرا اسلام را رو در روی ایران قرار می دهید ! آیا نمیشه هر دوی آنها را عزیز نگه داشت ! حتما برای بالا بردن دیگری باید دیگری را سرکوب کرد؟
۱-داتشجویان بوریسیه در چه امتحانی شرکت کردندایا امتحان سراسری با دعوت عام بوده چند نفر در امتحان شرکت کردند ایا سازمان سنجش امتحان را برگذار کرد ه نمرات اعلان شد و اسامی در روزنامه منتشر گردید اگر همه این کارها انجام شده حق با شماست وگرنه همه حق دارند اعتراض بکنند چه رسد به نماینه که وظیفه دارد
این همه گفتی دریغ از یک شنیده
اقای الله کرم تا قبل از ۱۵۰ سال قبل کسی از تاریخ هخامنشی خبر نداشت پس از ترجمه کتابهای یونانی این تاریخ روشن شد ددر ضمن استاد طوس تنها تاریخ ساسانیان را بصورت تاریخ نوشته بقیه بیشتر روایت استوره ایست لازوم تاریخ را بیشتر مطالعه بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
نصف حرفت درسته کسی خبر نداشت تا وقتی خواستند برای رضا شاه تبار بسازند و فروغی اینکار را کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
کی رضا شاه گفت من از تبار کوروشم؟
الله کرم که منکر نشده!
فقط چندتا سوال منطقی پرسیده که بهتراست با منطق هم پاسخ داده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ناشناس معلومه خیلی هم ناشناس نیستی.
تابناک واسه کلیک خور چه ها که نمی کنه!!!
سارا خانم بنده به این حرکت ورزشی و انسانی شما افتخار میکنم زمانی در مسابقه ای برای رودی فاولر انگلیسی داور پنالتی اعلان کرد اما رودی میدانست حطایی روی ایشان انجام نشده لذا توپ را ارام به دست دروازه بان شوت کرد سالها از این واقعه کذشته اما این کار ورزشنی و انسانی در خاطر بنده حک شده ابروی کسب شده برای شما ومملکت به مراتب از برد بیشر میباشد
پس وجود داره!!
برای اطلاع آقای حسین الله کرم ودر پاسخ ایشان که منکر وجود کوروش شده اند ، دو روایت از کتاب مقدس را نقل می کنم :
1) کوروش شبان من است وهر آنچه او کرده است خواست من بوده است
2) این سخنی است از جانب خداوند به مسیح خود کوروش: من آن روز کمر تو را بستم که بدنیا نیامده بودی، من آن روز تو را بنام خواندم که خود را نشناخته بودی، من شاهان را به پای تو خواهم افکند و آنان را چون پر کاهی از دم تیغ تو خواهم گذراند
آقای ا... کرم بهتر هست در موضوعاتی که اطلاع ندارن ابراز نظر نفرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اگه این کار رو میکرد که باید میرفت
حسین الله‌کرم شما یک با برو پرسپولیس رو از نزدیک ببین کاخ ها کتیبه ها سنگ ها بعد منکر همه چیز بشو انسان های مثل شما از اون طرف بام می افتند شما خیلی علاقه داره برو و ملیت خودت رو عوض کن به هر چیزی که دوست داری ولی حق نداری با بزرگان این مملکت کاری داشته باشی.
اتقاقا زمان تنها چيزي بود كه در مسئله برجام خيلي خيلي مهم بود .
- تا دوران معاصر هیچ کس خط میخی را نمیتوانست بخواند که با موفقیت به خواندن خط میخی توسط دانشمندان و باستان شناسان مقبره کوروش به طور قطعی شناسایی شد. تنها خطوط میخی برروی لوایخ و سنگ ها از کتاب سوزان مهاجمان در امان مانده بودند.
- کتاب دوقرن سکوت دکتر زرین کوب گویای تمام فشارها بر شاعران و ایرانیان فارسی گوی بعد از حمله اعراب بود تا جایی که زبان فارسی تا مرز نابودی پیش رفت. کتاب و تاریخ 1000 سال قبل از حمله پیشکش!
- آقای الله کرم توضیح بدن چرا نام های پیامبران قرآنی هود، لوط و غیره بر هیچ کس گذارده نشده؟ نام امامان که معاصرتر هستند را هیچ شاعری نگفته؟
- ایشان از گفتن این حرف های پوچ تکراری پورپیرار چه هدفی را دنبال میکند؟
موضوع نظارت بر حساب و درآمدهای قوه قضائیه باید بطور جدی دنبال شود. این موضوع در صورت عدم خلاف و اعمال قدرت، نشان از استقلال مجلس دارد و بسیار پسندیده است.
اگر آن نماینده در جایی خلاف مرده نیز باید بطور جداکانه با مدارک بررسی و دنبال شود.
آقای حداد شما که نماینده مردم نیستید که از جای مردم حرف می زنید . اجازه بدهید نمایند ه گان مردم در رابطه با هرموضوعی که صلاح می دانند و امام راحل حامی قاطبه نماینده گان بود حرف بزنند حتی از رئیس قوه قضائیه. اگر ایشان هم پاسخ صریح و روشن بدهند بنا بر فرموده اقای توکلی بهتر است
آن را که حساب پاک است ... این همه نیاز به جزع و فزع ندارد. یک بررسی ساده می تواند نشان دهد که اصل پول و سود آن چه می شود.
در بیسوادی این دانشجویان بورسیه همین بس که احضاریه را احظاریه نوشتند. به قول معروف آفتاب آمد دلیل آفتاب !
خب جناب ا....کرم شما چه جور پی به این موضوع بردید
؛چرا ارز گران شد /
چون رییس بانکمرکزیکارش را بلد نیست ! چون مدیریت بانکمرکزی ابدا فکر مردم نیست.چون رییس بانکمرکزی هنوز بعد از سه سال مذیریت نتوانسته در حیطه مدیریت خودش اعمال قانون نماید! همانطوریکه هر بانکی مستقلاخودش تصمیم میگیرد به کی وام دهد و به کی وام ندهد .خلاصه یک بلبشوی مالی در کشور نهادینه شده است!
جالب ترآن است که ازاین پادشاه هخامنشی تنها دواثرباقی مانده که دراولی که درپاسارگادپیداشده می گوید منم کورش شاه هخامنشی . همین .ودیگری همان لوحه معروف بابلی است که شرح چگونگی تصرف بابل است که من هرچه دقت کردم حداقل بصورت مستقیم اشاره ای به حقوق بشرنکرده اما طرفدارانش صدها جمله قصاربه اونسبت می دهند وواضع حقوق بشرمی دانندش.البته انکار وجوداو غیرمنطقی است .بزرگی بود محتشم وکشورگشا اما نه آنچنانکه می گویند واجدهمه خوبی ها .بایددوباره فقرتاریخی گری رادراین رفتارها جستجوکرد.
پاسخ ها
سرباز کوروش بزرگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
از کوروش بزرگ آثار بسیاری مانده است.یکی از این موارد کتیبه بیستون هست ، سدداریال در تفلیس و... درضمن نام مقدس کوروش بزرگ در تمام کتاب های آسمانی از جمله قران آمده است.برای شناخت کوروش بزرگ و گفته های ایشان رجوع کنید به کوروش نامه گزنفون. برای اطلاعتان عرض کنم رومیان و یونانیان در طول تاریخ باستان دشمن ایران بوده اند و گزنفون از ان گروه است و وقتی دشمن از کوروش بزرگ به این نیکی یاد میکند باید دانست این مرد بزرگ چه ابر مردی بوده است که دشمنان از او به نیکی یاد میکنند،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
لابد منشور کوروش رو هم اصلاح طلبها جعل کردن
روایت علم الهدی از دلیل حمایت برخی برای تعامل با جهان . یعنی نباید با جهان تعامل داشته باشیم؟ چه خوش گذرانی!!مردم به همون معیشت عادی هم راضی هستن،شما که سختی نمی کشید حاج آقا. فقط یک روز در میان فرمایشتات تنش زا میزنید و مردم را ناراحت میکنید و الا مردم خود می دونند چطور تعامل کنند و چطور از آرمانهای انقلابشان و کشورشان و شهداشون و دستورات رهبر بزرگوارشان دفاع کنند و تابحال هم ثابت کردند موقعیت شناس هستندولی حرفهای حضرتعالی باعث بد بینی مردم میشود.خواهشا یه مدتی فرمایشات تفرقه افکنانه و تنش زا را کنار بگزارید.
جناب آقای الله کرم بزرگانی چون فردوسی ، حافظ ،سعدی و...... شاعر بودند نه تاریخ نویس و تاریخ دان ، حتماً چند روز دیگر هم می خواهی بگویی اسکندر مقدونی و اعراب و مغولها هم به ایران حمله نکرده اند
امثال آقاي اله كرم حداكثر 3 ميليون نفرند
نگران نباشيد دوستان 82 ميليون نفرديگر وجود كوروش را در تاريخ تائيد مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
حقیقت به اکثریت نیست این امار هم درست نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ناشناس از مغلطه کردنت معلومه کی هستی
کی تهمت زده؟ سوال نماینده در مورد شفاف سازی چند فقره حساب تهمته؟!!
درود بر دکتر صادقی
اقای الله کرم تو که مورخ نیستی لذا در مورد تاریخ این مرز و بوم باید با احتیاط صحبت کنید حافظ و سعدی هم مورخ نبوده اند اما نام کورش به اسامی مختلف در ادبیات تاریخی و دینی اورده شده است از قبیل ذوالقرنین در قران (مراجعه به تفسیر نوین از سوره اسراء)و فریدون در شاهنامه و سایروس نزد یهود
آقای الله کرم، این گفته های شما را قبلأ کسان دیگری گفته اند لطفأ کلمه جدید اگر دارید بیان کنید. کپی پیست ممنوع می باشد.مشخص می شود چیزی از خود ندارید وحرفهای دیگران را مثل طوطی تکرار می کنید.
به استناد کدام قانون پول مردم باید در حساب شخصی ریخته شود . لطفا بند قانونی آن را اعلام بفرمائید
آقای اله کرم حد خوندنت رو از کتابهای سعدی و فردوسی بالاتر ببر و کتاب های تاریخی بخون . کوروش نیاز به مدیحه سرایی شعرا نداشته .
منم ایشون را انکار می کنم
جناب الله کرم با این قضیه شوخی نکن.
درود بر کوروش بزرگ
عجا ،چراحاج علی آقای مطهری صداش درنیومده ؟
ملول ازهمرهان بودن طریق کاردانی نیست*بکش دشواری منزل به یادعهدآسانی
اقای الله کرم وقتی شما یک مسول مملکتی هستید تاریخ را تکذیب ونفی میکنید از دشمنان این بوم و بر چه انتظاری میشه داشت نگاهی به مقبره کوروش در شیراز و یا کتیبه دیواره بیستون بیندازید به راحتی وجود امپراطوری هخامنشیان برایتان یه یقین میرسد خودتان میدانید کوروش حقیقت است اما نمیخواهید باور کنید امپرطوری هخامنشیان در کتاب گینس بعنوان بزرگترین امپراطوری تاریخ ثبت است
آفرین باید گفت به احمد توکلی که همیشه سعی کرده حق را بگه
این یک واقعیت است ، کوروش ساخته صهیونیسم و یهودیت است.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
فقط متاسفم همین
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خیلی حقیری
حداد عادل بعد از جا ماندان از صندلی مجلس به پاس عدم اطمینان ملتی که به او رای ندادن حال در کنار گود نشسته در صدد انتقام از نمایندگان مورد اعتماد ملت است
دعواي جناحي شده و مردم قرباني ميشوند. نماينده حق دارد از همه قوا پرسش کند ضمن اينکه در سخنان آقاي صادقي به نظر تهمتي نبود تازه ايشان گفتند شفاف سازي شود تا دشمنان سوء استفاده ننمايند. ما در انتخابات آينده نيز به رغم هجوم عده اي همچنان به ليست اصلاحات راي خواهيم داد.
تابناک جان لطف به آقای اله اکرم بگویید که فردوسی معمولا افسانه سرا بوده و همیشه سعی کرده از افسانه ها صحبت کند نه از آنهایی که بوده اند بیشتر تمرکز بر روی افسانه سرایی کرده است و سعدی و حافظ و غیره ، بجز شاعرین جدید و معاصر اسمی از چه کسی برده اند که از کوروش نبرده باشند
چرا درمورد انتقاد های جدی ای که به کوروش وجود داره یک گزارش مستند و مستدل چه تورسانه خودتون و چه سایر رسانه ها نمیزارین.
چرا اسم های مربوط به هخامنشیان با اسم سایر پادشاهان ایرانی تفاوت داره.
چرا صهیونیست ها این قدر به کوروش علاقه دارن و اتفاقا همین سلسله مورد توجه یهودی ها این قدر سرزبونه.
اسامی پادشهان شاهنامه مثل کاووس، فریدون، ضحاک، رودابه، رستم و .... رو با اسامی هخامنش مثل هوخشتره ، سیپروس (کروش)، آمستریس، استر و غیره مقایسه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
یهودیها کوروش را دوست دارند چون نجاتشان داد و صهیونیستها امثال تو را دوست دارند که دنبال تجزیه ایران هستید
آرش
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
یه سری به مقبره حضرت دانیال نبی علیه سلام در شهر شوش بزن کوروش باعث آزادی یهودیان از اسارت بابلیها شد و از جمله کسانی که با او به ایران برگشتند حضرت دانیال نبی علیه السلام بوده و این موضوع در اونجا با خط درشت برای همه نوشته شده کوروش افتخار همه انسانهای آزاده هست و خواهد بود
آقای ا... کرم با این تئوری شما می شود منکر وجود همه افراد مشهور تاریخی و از جمله پیامبران نیز شد.
جالب است نمایندگان محترم مجلس فعلی و مجلس قبلی هیچ عکس العملی به ذلیل تر شدن مداوم پول ملی کشور ندارند و انگار نه انگار که نه تنها دلار بلکه تمامی پول های رایج کشورهای دیگه به آرامی در مقابل ریال بالا میروند! و این کار باعث فقیر تر شدن مردم میشود
آقای الله کرم فردوسی از خیلی پادشاهان نام نبرده است ،در سلسله هخامنشی تنها از داریوش آن هم با نام دارا نامی به میان آورده آن هم آمیخته با تخیل و به شکلی اسطوره ای ، پس چون نامی از کوروش نبرده دلیل بر نبودن کوروش نیست ، ایشان حتی از پادشاهان اشکانی آن چنان نامی به میان نیاورده است .
اما می شود با خواندن سنگ نوشته ها مستقیم به خیلی چیزها دست یافت .
آیت الله علم الهدی بهتر است یک دوره فن بیان و استفاده از کلمات را بیاموزند
چاپ ریز نمرات دوران دبیرستان دانشجویان بورسیه ثایت می کند که آنها شایستگی بورسیه شدن داشته اند یا خیر؟
در قرآن مجید، آيه هاي 83 تا 99 سوره كهف، از کوروش کبیر با نام ذوالقرنین به عنوان فردی یکتاپرست، صالح، دادگر و انسان دوست و به عنوان یکی از بندگان شایسته و برگزیده خداوند به نیکی یاد می کند. با تحقیقات روان شاد علامه آیت الله استاد طباطبایی، استاد شهید مرتضی مطهری اثبات شده که ذوالقرنین، همان کوروش هخامنشی است. آیا اینها برای آقای الله کرم کافی نیست؟
الله کرم،
الله شفات بده
مگر روحانیت هم معصوم بودند و ماخبر نداشتیم !!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به آقای الله کرم بگید در آثار الباقیه ابو ریحان وتاریخ طبری وبلعمی از کورش نام برده شده وعدم نامبردن از کورش در ادبیات ایران دلیل تاریخی داره اگه حالشو داره بره بخونه
خوب جناب آقاي حداد عادل بهتر بود توضيح ميداديد اين حساب حسابو كتاب داره و سود هم در فلانجا خرج شده
پاسخ ها
علوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اظهار نظر یا تهمت؟

مثلا آیا کسی بگوید فلانی عملکرد خوبی ندارد با اینکه کسی بدروغ بگوید فلانی دزد است تفاوت ندارد؟

معلومه اولی اظهار نظر و دومی تهمت است!؟

گول نزنیم خودمان و مردم را!؟
آقای الله کرم فکر نکن تا حالا دیوان حافظ و یا شاهنامه نخوانده اند و فقط بوقچی تجزیه طلب‌های پانترک شده اند.
1- آقای الله کرم اگر هیچ کدام از اجداد ما نامشان هود، لوط و جرجیس نیست آیا دلیل بر این است اینام وجود خارجی نداشته اند و فرستاده خدا نبوده اند؟
2- حافظ و سعدی تاریخ نگار نبوده اند بلک شاعر بوده اند بدین دلیل است که نامی از کوروش بزرگ نبرده اند.
3- نام کوروش بزرگ در شاه نامه کیخسرو بیان شده است(به نقل از شاهنامه پژوهان)
4- نام کوروش در تمام کتاب های آسمانی ازجمله قران بیان شده است.در سوره کهف آیه 83 به بعد نام کوروش یزرگ آمده است.برای فهم بهتر این آیات رجوع کنید به تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی و یا تفسیر نمونه نوشته آیت الله ناصر مکارم شیرازی
آقای الله کرم اگر ایران دوست نیستید لااقل مسلمان باشید و به عقاید دیگران احترام بگذارید.
من الله کرم رو نمیشناسم کیه؟ ولی حرفش برام جالبه واقعا چرا شاعران ایرانی چیزی در مورد کوروش نسرودن؟ نکنه کوروش اونقدرها هم که ما بزرگ کردیمش بزرگ نبوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
حافظ و سعدی و مولانا هم در مورد امام حسین و کربلا شعری نسرودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی ( مولانا ) و دو دیگشو خودت پیدا کن تا بدون مطالعه نمونی
به آقای آلله کرم توصیه میکنم ضمن مطالعه کتب تاریخی در مورد ایران باستان به تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی مراجعه و نظرشون در مورد کورش هخامنشی رو مطالعه کنن. اول مطالعه کنید بعد اظهار فضل سردار!!!!!
اقای الله کرم باید بدونن اسم کوروش در قران امده وابولکلام آزاد درباره ایشان مطالب زیاد نوشتن نکنه به این دوسند اعتقادی ندارن
الله کرم کیه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
منهم الان شنیدم
"واکنش خادم‌الشریعه به حرکت جوانمردانه‌اش"

ما به شما افتخار میکنیم.
آقای اعلم الهدی با این حرفا کار درست نمیشه مشکلات داخل رو حل کنید الان کم اشخاصی نیستن که ملت رو بازی گرفتن و میلیارد میلیارد اختلاص و غارت میکنن
آقای الله کرم اطلاعتونو ببر بالابرادرو منکر اسم بزرگ کورش نشو خواهشا"!!!
الله کرم تو دیگه چرا
خدا حفظتون کنه جناب توکلی . الحق انسانی شریف و آزاده هستید ، یعنی مسلمان واقعی و بدور از حرکتهای مخرب جناحی . اما جناب حداد و دانشجویان بورسیه ، بخاطر خدا بس کنید رفتارهای تحریکی و جناحی سیاسی را . کمی هم بفکر آرامش مردم و رضای پروردگار باشیم .
کوروش تحیلی بیش نیست واقعا اقای الله کرم درست گفتند
پاسخ ها
آرش
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
قرآن کریم: : از شهادت دروغ بپرهیزید. .. خیلی بیسوادید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
خوده کوروش یه دروغه بزرگه
اقای کورش الله کرم بهتر است سری به سنگ نوشته های موجود و موزه ها و تاریخ سولو کیان بزنند. در انصورت اسم خود را کورش خواهند گذاشت
سلام. نام کوروش در قرآن نیامده است. قرآن کریم از ذوالقرنین یاد می کند و برخی افراد مانند ابوالکلام آزاد ذوالقرنین را همان کوروش کبیر دانسته اند. مرحوم علامه طباطبایی هم این نظر را به عنوان یکی از احتمالات مطرح کرده است. منتهی بررسی آیات درباره شخصیت ذوالقرنین که احتمال پیامبر بودنش را نیز تایید می کند نشان می دهد که کوروش کبیر نمی تواند همان ذوالقرنین باشد. ذوالقرنین یک انسان کاملا موحد و یگانه پرست بوده است، اما گزارش هایی که درباره کوزوش کبیر وجود دارد نشان می دهد که وی بت پرست بوده است و به آیین های بت پرستی هم آزادی کامل می داد و این هرگز با شخصیت ذوالقرنین سازگار نیست. می توانید در این باره به مقاله ذوالقرنین در دائره المعارف قرآن کریم مراجعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
، کوروش به یگانگی و وحدانیت خداوند ایمان کامل داشت و خدایان اقوام دیگر را جلوه ای از خداوند یکتا می دانست و برای انها احترام قائل بود. بت پرست جد و ابائته
اقای الله کرم خوب بررسی کنیم ممکنه پدر پدر پدر ......پدر بزرگ من ویا شماهمان کورش باشه
جناب آقای الله کرم در قرآن فقط اسم یکی از چهارده معصوم آمده آیا باید بگوئیم سیزده معصوم دیگر وجود نداشته اند.
جناب آقاي حداد عادل! شخصي يا گروهي بايستي در رابطه با تهمت اظهار نظر بفرمايند كه خودشان همين رويه را در مورد ساير افرادي كه با آنها هم نظر نيستند در پيش نگيرند. ضمن اينكه ما از صحبتهاي آقاي صادقي برداشت توهين و تهمت نكرديم بلكه توضيح و اظهارنظري در چارچوب قانون اساسي بوده است. مشكل اينجاست كه شخص مخاطب بايد آنچنان مورد اعتماد مردم باشد كه جواب ايشان فصل الخطاب باشد.
چه کساني کوروش را ذوالقرنين مي دانند ؟

چند تن از بزرگاني که بر يکي بودن ذوالقرنين قرآن و مسيح عهد عتيق با کورش هخامنشي گواهي داده‌اند، که از آن ها مي توان به مولانا ابوالکلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن و وزير فرهنگ هند در زمان گاندي در تفسيرالبيان، ترجمه تفسير سوره کهف از باستاني پاريزي،علامه طباطبايي در تفسير الميزان،-آيت‌الله العظمي ناصر مکارم شيرازي و ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسير نمونه (مانند قرائتي، امامي، آشتياني، حسني، شجاعي، عبدالهي و محمدي)، تابنده گنابادي در کتاب سه داستان عرفاني از قرآن، آيت الله مير محمد کريم علوي در تفسير کشف الحقايق (با ترجمه عبدالمجيد صادق نوبري )، حجت الاسلام سيد نورالدين ابطحي در کتاب ايرانيان در قرآن و روايات،دکتر علي شريعتي در کتاب بازشناسي هويت ايراني اسلامي،صدر بلاغي در قصص قرآن،جلال رفيع در کتاب بهشت شداد،منوچهر خدايار در کتاب کورش در اديان آسياي غربي، قاسم آذيني فر در کتاب کوروش پيام آور بزرگ، دکتر فريدون بدره‌اي در کتاب کوروش در قرآن و عهد عتيق، محمد کاظم توانگر زمين در کتاب ذوالقرنين و کوروش، آيت الله سيد محمد فقيه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماينده مجلس خبرگان دوم، استاد محيط طباطبايي، حجه الاسلام شهيد هاشمي نژاد و احمدخان بنيان‌گذار دانشگاه اسلامي عليگر هند نام برد.
پاسخ ها
آرش
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
درود بر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
گواهی داند؟؟؟ یعنی شاهد بودند و بعد گواهی دادند؟؟؟ دوست من ضن و گمان به ذوالقرنین بودن کوروش یا سیروس و ... یک گمانه است که بصورت طولی از این افراد ذکر شده یعنی از یک نفر نقل شده گواهی دادند یعنی چه مگر شاهد بر چیزی بودند.
برخي تلاش مي کنند چنگيز و آتيلا و يا اسکندر مقدوني را ذوالقرنين معرفي نمايند، در حالي که هيچ يک از صفات آمده در قرآن مجيد بر اين جهانگشايان ظالم خونريز قابل انطباق نيست.
به گفته مورخان يوناني کوروش کبير از چنان جايگاه بزرگي برخوردار بوده که حتي اسکندر با وجود يورش وحشيانه به ايران و تسخير و آتش زدن تخت جمشيد به پاسارگاد مقبره کوروش رفته، در برابر مزار آن بزرگ مرد زانو زده و مراتب احترام خود را به کوروش کبير بجا آورده است.
بنا بر فرموده قرآن مجيد، ذوالقرنين مي گويد: «هذا فتح من ربي»؛ يعني «همه فتوحات من نتيجه لطف خداست» و ما هيچ گاه در تاريخ، نه از اسکندر و نه از مغول ، چنين گفتاري را سراغ داريم .
علت دوم آن که واژه ذوالقرنين در قرآن مجيد به معناي فردي است که دو شاخ در بالاي سر او قرار دارد. همان گونه که در تصوير حجاري شده کوروش کبير در تخت جمشيد ديده مي شود؛ کلاهي با دو شاخ در بالاي سر او به خوبي نمايان است.
در ترجمه تفسير الميزان جلد 13صفحه 539آمده است: « در کتاب دانيال هم خوابى که وى براى کورش نقل کرده، به صورت قوچى که دو شاخ داشته ديده است».
از ديگر نکاتي که شاهدي بر ذوالقرنين بودن کوروش کبير است مي توان به اين نکته اشاره کرد که در قرآن مجيد آمده ذوالقرنين در آغاز فرمانروايي خود، به منطقه اي که آفتاب غروب مي کند، حمله کرده و پيروزي‌هاي بزرگي به دست آورده است. سپس به سوي شرق شتافت و در آن سامان، هم به پيروزي دست يافت و پس از آن، به مکاني رفت که آفتاب از آن طلوع مي کرد؛ يعني شرق و آنان پوششي براي محافظت خود نداشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
عزیزم هیچ تصویری در تخت جمشید از کوروش وجود ندارد و اصولا تحت جمشید چند قرن با کوروش فاصله تارخی دارد.
عجب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
جناب ناشناس دوم که میگی که هیچ تصویری وجود نداره شما بهتره اول یک نگاه به سنگ نگاره مرد بالدار کنی بعد بگی وجود نداره، دوما ساخت تخت جمشید چند سال پس از مرگ کوروش یعنی در دوران داریوش اول شروع شد، چطور میگی چند قرن؟ :|
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
نگاره مرد بالدار هیچ ربطی به تصویر کوروش ندارد و یک نماد و اله است. شروع ساخت تخت جمشید احتمال دلرد به زمان داریوش برسد که در این مورد هم بین باستانشناسان اختلاف جدی است و آنچه واضح است تخت جمشید فعلی که در زمان اسکندر یعنی چند قرن بهد از کوروش تخریب شد در زمان کوروش بنا نشده است. دوست من تردید های جدی باستانشناسانه در خصوص تخت جمشید وجود دارد حتما از منابع معتبر مطالعه فرمایید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
علیرضا شاپور شهبازی انتساب نقش‌برجستهٔ انسان بالدار را به ذوالقرنین نادرست می‌داند. او معتقد است این نقش‌برجسته نمی‌تواند تصویر کوروش باشد، به دلیل آنکه در هنر جهان باستان نمونه‌ها و همانندهایی دارد.[۱۴۶] والتر هینتس، این نگاره را رب‌النوع فنیقی و روح نگهبان کاخ کوروش می‌داند.[۱۴۷]
بابا كرم درسته يا الله كرم ؟
آنچه دیدیم، تهمت نبوده و سؤال در حدود وظایف قانونی یک نماینده مجلس بوده.جوابش هر چه باشد.
اگر یک نماینده نتواند سؤال نماید که نماینده نیست.اما به نظر جواب این سؤال در چهارچوب نبوده
که دلایلش می بایست ریشه یابی شود.اینکه خلافی صورت گرفته و اگر آری این خلاف در چه حد بوده؟
مثلا ممکن است بر اساس اعتماد بوده و خیانتی در بین نباشد، اما نمیبایست چنین شکلی داشته باشد چون راه را برای عدم رعایت قانون هموار می نماید!شاید حتی این هم نباشد، اما سؤال درست است و جواب درست میخواهد.مسلما جوابش جلب نیست.سیاسیکاری دیدن موضوع از طرف هر کسی تضعیف نقش سترگ مجلس است.ما همیشه در مجلس احتیاج به افرادی قانونی و به مانند مدرس و مصدق داریم.
در درجه اول قبل از افراد می بایست دید آیا رویه ها درست بوده یا خیر و اگر خیر چگونه رویه ها اصلاح و قانونی شود.برخورد چکشی با نماینده ملت عکس این روند است.
روایات متعددی از امام علی و امام صادق وجود دارد که تاکید میکنند کورش یا همان ذوالقرنین فردی در حد پیامبر بوده... تعصب نداشته باشید کورش فرد بزرگی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
درحد پیامبر؟؟؟ یا کسی پامبره یا نیست درحد نداریم که عزیزم. پیامبری حدی نیست که بگن در حد؟؟!!؟/
«واکنش حدادعادل به تهمت به رئیس قوه قضائیه»

در خصوص رییس مجمع تشخیص هم واکنش دهند
حداد جون چون حساب ها از قبل بوده کسی نباید پرسش کنه ...؟؟؟
ادم بيشتر بايد متاسف باشد از دانشجوياني که ادعا روشن بودن در مسائل رادارند ولي هروقت گفتند. ميگويند
کورش تاريخ ايران است ممکن ايشان تاريخ ندانند ويا نباشند که منکر شدند چيري که مايه مباهات همه دنيا است تاييد من وشما تاثيري ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
کاری ندارم به کوروش خدا بیاموزش اما این که گفتی : مایه مباهات همه ی دنیا... خودمونیم جوگیر نشدی؟؟ کجا مایه مباهات همه ی دنیاست چرا اینقدر متعصبید.
کورش تاريخ ايران است ممکن ايشان تاريخ ندانند ويا نباشند که منکر شدند چيري که مايه مباهات همه دنيا است تاييد من وشما تاثيري ندارد
در قران هم اسم کوروش اومده !

لعنت خدا بر منافقین خشک مغز

آیت الله طباطبایی میگه ذوالقرنین همون کوروش هستش. اونوقت این اومده چی میگه ؟! با کی کار داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
عزیزم خونسرد باش اسم کوروش در قرآن نیامده و علامه گفته ذواقرنین ممکنه کوروش بوده همین!!؟ چرا عصبانی شدی. اما دیگه راجع به کوروش چیزی نگفته.
الا کلنگ بکش شاخ رو
شاهنامه یک کتاب ادبی حماسی است نه کتاب تاریخی
در جواب این کرم الله باید سوال کرد چرا در اشعار این شاعران نامی از امامان معصوم وجود ندارد چرا فردوسی هیچ نامی از امام رضا ندارد وهزارن نمونه دیگر پس بهتر خودت را مانند خیلی از دوستان دیگرت به خواب نزنی وبیدار شوی از نوع سوال کردنت معلوم که سواد زیادی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
چون فردوسی امام نامه ننوشته بلکه شاهنامه نوشته در شاهنامه اسامی شاهان نباشد عجیب است نه اسامی امامان.
اگر الله کرم در اختیار پانترکه خب طباطبایی هم در اختیار پان عاریاییه! واقعیت اینه که کوروش بوده ولی نه انچنانی که تاریخ نویسان یهودی و انگلیسی گفته اند.ما نباید به خیلی دورها برویم مهم اینه الان چی داریم؟ اگه به حکومته که بیشتر از هزار سال این مملکت دست ترکها بوده. همانطوری که شما از من انتظار دارین به کوروش افتخار بکنم من هم از شماها میخواهم به پادشهان ترک افتخار بکنین. چه فرقی دارن مگه؟ مگه همه با نام ایران نبودن؟؟
اسامی کسانی هم در قران نیست ولی ما مسلمانان انها را قبول داریم و احترام می کنیم همچون بسیاری از پیامبران
من با سردار الله کرم موافقم :
در سال 1903 یک جهانگرد انگلیسی به ایران سفر میکند و به شیراز میرود در شیراز زمانیکه به پاسارگاد میرسد میگوید که این بنا آرامگاه کوروش هست که بنا بگفته خود نویسنده مردم اهالی اون منطقه ایشان را مسخره میکنند که کوروش دیگه کیه اینجا بنای مادر حضرت سلیمان میباشد
نعوذ بالله لابد چند وقت دیگر منکر پیغمبر هم میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
آیا کوروش را با پیامبرت مقایسه کردی ؟؟؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
کوروش پیامبر ما ایرانی هاست.
آقا منشور حقوق بشر کورش در موزه لندن و کپی آن بر سر در سازمان ملل متحد و مقبره کورش و نوشتار مورخین یونانی و کتابهای متعدد در مورد حکومت داری کورش و آثار بیشمار او دروغه یا اوناییکه شما میگی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
شما از این منابع معتبر که فرمودی 5 تا را اعلام کنید که مورد مطالعه قرار گیرد.
بدتر از باستان پرستان غیر مذهبی ، باستان پرستان مذهبی هستند ، مثل همین سایت تابناک که ناجوانمردانه از سوی بعضی کامنت گذارها دشمن کوروش و ایران باستان معرفی می شوند . در واقع کسی با کوروش و تاریخ ایران باستان دشمنی ندارد ، مشکل دروغ و تقلب در روایت این تاریخ است و دیگر اینکه به اسم کوروش و تاریخ باستان به دین و مذهب و اقوام توهین می شود. از یک طرف به اسم کوروش به اسلام و دین و قرآن ناسزا می گویند بعد برای اثبات وجود کوروش به قرآن ارجاع می دهند. بدتر از همه این است که منتقدین باستان گرائی و کوروش گرائی ایران را صاحب تاریخ چند هزار ساله می دانند و این باستانگرایان به بهانه کوروش و هخامنشیان تاریخ ایران را تا حدود 500 قبل از میلاد کوتاه می کنند. گرچه با پیدا کردن هر کاسه کوزه ای در هر گوشه از خاک ایران در لحظه اول و بدون کمترین تحقیق آنرا منتسب به هخامنشیان یا اشکانیان یا ساسانیان قلمداد می کنند.
اقای الله کرم و ابواب جمعیشان مدتهاست شمشیر را از رو بسته اند که ایرانیان را قبل از حمله عربها بی هویت غارنشین و...معرفی کنند ایشان غافلند که یک انسان باید اول هویت داشته باشد بعد دین ...باید توسط اندیشمندان مورخ پاسخ این اقا داده شود او با برنامه این موضوع را مطرح کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
حمله اعراب مسلمان چه ربطی به کوروش و هخامنشیان دارد ؟؟؟؟؟ عزیزیم؟؟؟ کورش حداقل یازده قرن قبل از اسلام مرده بود. کمی مطالعه بفرمایید و تعصب را کنار بگذار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
هویت مسلمان دین اوست نه نژاد و تبار او، چنانکه بلال حبشی و سلمان فرسی و اصحاب عرب پیامبر بر یک هویت بودند و ان هویت مسلمان بودن بود نه تبار و نژاد وانگهی کورش تبار کدام یک از اقوام ایرانیست؟ ترکان؟کردان ؟ لران ؟ لکان ؟ گیاکان ؟ بلوچان ؟ مازنی ها ؟ فرسها ؟ و ..... دست بردارید از تعصبات جاهلانه.
حسین الله‌کرم این یک مورد را درست گفته
وقتی در کتب تاریخ مدارس ابتدایی از بیان حقایق تاریخ ایران و عظمت کوروش کبیر واهمه داریم خب معلومه یه نفر با ادعای دکترای علوم سیاسی!!!!!!!! و وقت کم برای مطالعه منکر وجود کوروش بشه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
کدام عظمت شما مراجع علمی این عظمت را معرفی کن دوست من. تاکی تعصبات کور و منم های بی پایه و اساس؟؟
معرفت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
واهمه از عظمت کوروش نیست، چون کوروش ایرانی بوده و مسلما عظمت هر ایرانی افتخار همه است ولی همانطور که گفتید واهمه از اینه که حقایق تاریخ ایران بیان نشه پس باید از بزرگ نمایی و اسطوره‌سازی اجتناب کرد چون این توطئه ایران هراسان است برای تفرقه بین ملت بزرگ ایران.
اقایون لطفا تعصبی برخورد نکنید اقای الله کرمی راست میگنن خاخام منش از اسمشون مشخصه تاخته وپاخته یهودیهاست.وجود خارجی نداره نه اینکه تمدن ساز نبودن بلکه بهترین تمدنهای اون زمانو هم از بین بردن ازجمله ایلامی ها اورارتور ها وبابلی ها......عزیزان با حقوق بشر گلی ک تمدن نمیسازند پس کو اثارش تنها با خونریزی وبا حمایت خاخام ها کشور گشایی کردند.شما که ادعا حقوق بشرقرنهای پیش درسر دارید هنوز بعد از 2500سال هنوز حقوق هم نوع خود یعنی اقلیت ها را به رسمیت نمیشناسید.لطف تاریخ واقعی را بخونید ورواج بدید نه تاریخی که یونانیا براتون نوشتند...!!
درود بر کوروش
توی ایران به صورت سیستماتیک با تاریخ ایران باستان مقابله میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
تاریخ باستان ما سیستمی نداشته و ساخته و پرداخته امثال محمدعلی فروغیست.
اون دوستی که گفته ۸۲ میلیون کوروش رو تایید میکنن باید بگم بود و نبود کوروش برای همون سه میلیون مهمه . برای ۸۲ میلیون این موضوع پشیزی ارزش نداره...
کوروش موجودی خیالی
درودبرکوروش کبیر"'""""بنده با تعدادی ازدوستانم باپای پیاده از بندرعباس خودمونورساندم مقبره کوروش """"به امیدخداوبه کوری دشمنان کوروش سالی دیگه جمعیت 50میلیونی ر وخواهیم کشوند پاسارگاد'"""""زنده باد ایران """""خط قرمز ما ایران وکوروش کبیر"""""
زنده باد تمام اقوام ایرانی
پاسخ ها
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
درود بر کورش وسلام بر همه ایرانیان
امیدوار با کمی تامل و تدبر در ارئه نظراتمون ودوری از تعصبات بی‌پایه و افسار‌گسخته،آب به آسیاب دشمنان ایران نریزیم و موجب تفرقه بین ملت ایران نشویم.
خورشید آمد دلیل آفتاب .گور پدر هرودت و ماکیاول .اله کرم این استاد بی نظیر تمامی اعصار گفته باید قبول کرد.تیری رها کرد از آرش بلندنر.
پاسخ ها
آرش
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
اولا آفتاب آمد دلیل آفتاب دوما تو نه هرودت رو میشناسی و نه ماکیاول رو و نه الله کرم رو سوما روزگار نوچه گی و قداره گشی و چماقداری تمومشده درود بر کوروش کبیر
متنی که آقای الله کرم منتشر کرده کپی بوده از تهمتها و داستانسرایی هایی که به وفور در سایت های پانترک دیده می شود
با آقای الله کرم موافقم
کوروش توهم پان فارس هاست.
جناب الله کرم.هرودوت تاریخ تگار یونانی به کورش.داریوش و خشایارشاه اشاره میکنه
شماها حتی تفسیر المیزان آیت الله طباطبایی را قبول ندارید ...

شماها چه مردمانی هستید....!!!!
به دید من وازه کوروش و داریوش عناوین شاهان بوده و نامهای دیگری داشته اند .زیرا کورو یا گورو یا کر (مانند کربلا ) بمعنی شهر است و کورو شاه یعنی شاه شهر .و داریا یعنی دنیا و داریو شاه یعی شاه دنیاست .چنانچه شاهان بعدی نام آنها دیده شده .در ضمن درویش با همان هیبت تغییریافته داریوش است
آقاجان اصلا گیریم کوروش شخصیتی افسانه و اسطوره است اگر مقصود از انکار کوروش این است که از بزرگداشت وی جلوگیری کنند باید گفت زهی خیال باطل. اسطوره ها گاهی اثرشان بر یک ملت بیش از یک شخصیت واقعی است. کوروش بر فرض محال که اگر یک اسطوره هم باشد از یکسو موجب غرور وافتخار ملی و از سوی دیگر خاری در چشم دشمنان ایرانی و تاریخ کهن ایران است.
به درک که نظرمن راپخش نکردی فکرکردی من نمی توانم جای دیگه روشنگری کنم من می دونم که خودت هم نژادپرست واسلام ستیزهستی امامطماباش تاریخ رانمیشودتحریف کرد.
چرا همیشه اسم کوروش بر سر زبان هاست ؟؟؟؟

چون کوروش عادل بوده ......


هر کی هم قبول نداره .... نداشته باشه بهتر
در این مملکت یا جای کوروش است ویا جای اله کرم دو نامدار در یک سر زمین نمی گنجند فرقشان این است اله کرم دکترا دارد ولی کوروش دیپلم قدیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار