بازدید 12159
بازی پلی آف لیگ قهرمانان 19بهمن در آزادی؛

کاپیتان اسطوره ای بارسلونا مقابل استقلال/آبی ها در آسیا به قرعه ژاوی و گنجی خوردند

تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، باید به مصاف تیم متمول قطری برود که ژاوی ستاره میانه میدان بارسلونا و پورعلی گنجی ملی پوش سرسخت ایرانی را در اختیار دارد. پیش از این قرار بود پرسپولیس در این مرحله با السد مصاف کند، ولی با افزایش سهمیه ایران، استقلال به این قرعه دشوار خورد.
کد خبر: ۶۴۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 01 December 2016
در حالی که پیش از این احتمال تقابل پرسپولیس با السد عنوان شده بود، با افزایش سهمیه ایران و حضور مستقیم پرسپولیس در مرحله نهایی، این تیم استقلال ایران است که باید با السد قطر در پلی آف آسیا روز 19 بهمن ماه برگزارکننده بازی باشد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، استقلال تنها نماینده باشگاهی ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیاست و علیرضا منصوریان باید برای حضور در مرحله گروهی در تهران، میزبان السد قطر باشد.

این بازی از این لحاظ مهم است که مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی، ستاره سابق بارسا در السد بازی می کنند و بدون شک، حضور این دو در ترکیب تیم قطری به جذابیت‌های بازی خواهد افزود.

استقلال در صورتی که بتواند در این تک بازی برنده شود، وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و درست در همان جایی که استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس حضور دارند، خواهد شد. با برگزاری دیدار فینال جام حذفی ازبکستان، رتبه‌بندی و برنامه دقیق بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که بر این اساس استقلال ایران در مرحله پلی آف سه شنبه ۱۹ بهمن میزبان یاران ژاوی و پورعلی گنجی در تیم السد خواهد بود.

لوکوموتیو با غلبه بر نسف کارشی قهرمان جام حذفی ازبکستان شد و این در حالی است که لوکوموتیو پیش از این با قهرمانی در لیگ تک سهمیه مستقیم ازبکستان را نیز از آن خود کرده بود. حالا با شکست نسف در فینال جام حذفی سهمیه اول ازبک ها در پلی آف در اختیار بنیادکار به عنوان نایب قهرمان لیگ باقی ماند و سهمیه دوم ازبک ها در پلی آف به نسف رسید.

به این ترتیب در مرحله پلی آف الوحده امارات میزبان برنده دیدار الوحدات اردن و الحدید بحرین است و الفاتح عربستان میزبان نسف کارشی ازبکستان خواهد بود.

بنا بر رتبه بندی کنونی، استقلال ایران باید در تهران مقابل بنیادکار ازبکستان قرار می‌گرفت اما از آنجا که در این صورت دو تیم قطری باید به مصاف هم می رفتند همانند فصل گذشته (لیگ قهرمانان ۲۰۱۶) تغییراتی در جدول اعمال می‌شود تا دو تیم از یک کشور مقابل هم قرار نگیرند. به همین دلیل، با جابه‌جایی تیم‌ها استقلال ایران میزبان السد قطر خواهد بود و الجیش قطر از بنیادکار ازبکستان پذیرایی خواهد کرد.

گفتنی است، در صورتی که سهمیه ایران در آسیا ۲+۲ می‌ماند، پرسپولیس باید در پلی آف از السد قطر پذیرایی می‌کرد؛ اما با تغییرات اعمال شده و صعود مستقیم پرسپولیس به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، استقلال باید در پلی آف از یاران ژاوی هرناندز پذیرایی کند.
 
 برنامه کلی بازی‌های پلی آف به شرح زیر است؛
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل