بازدید 26317
عضو هيئت علمي دانشگاه خوارزمي تهران بررسی کرد:

تأسيس فراكسيون ترك زبانان، چه تاثیری بر تاريخ باشكوه آذربايجان خواهد گذاشت؟

در كنار دخالت هاي بيگانگان و تحرك هاي تجزيه طلبان، قدرت طلبی برخی نخبگان محلی، عامل دیگری در پرداختن به مسائل قومی در کشور است. آنها فکر می کنند با دامن زدن به مباحث محلی، منطقه ای و قومی می توانند قدرت چانه زنی خود را در دستیابی به مناصب بالاتر قدرت و حکومت با تکیه بر بسیج گروه های قومی افزایش دهند.
کد خبر: ۶۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 02 December 2016
ماه گذشته تعدادی از نمایندگان، فراکسیونی را با عضویت صد نماینده به رسمیت شناختند ؛ فراکسیونی با نام ترک زبانان که مدعی است گستره ای به پهنای شمال غرب تا جنوب و شمال شرق کشور را شامل می شود و بنای تشکیلش رسیدگی به مشکلات مناطق ترک نشین کشور در چارچوب قانون است.

به گزارش «تابناك» در این رابطه «مسعود پزشکیان» عضو هیئت رئیسه مجلس دهم و نماینده مردم تبریز گفت: این فراکسیون بر اساس چارچوب های قانونی فعالیت خواهد کرد. بحث فراکسیون برای قومیت نیست و هیچ ربطی به قومیت ‌گرایی ندارد، بلکه نمایندگان مناطق ترک‌ نشین در چارچوب آن کنار هم جمع شدند.

زهرا ساعی دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس دهم و سخنگوی فراکسیون تازه تأسیس ترک زبانان نیز در رابطه با اهداف و اصول اصلی حاکم بر این تصمیم این صد نماینده اشاره کرد: با توجه به گستردگی مناطق ترک نشین در سراسر کشور و مدیریت راهبردی برای حل مشکلات در این مناطق این فراکسیون با حضور نمایندگان ترک زبان تشکیل شد که هدف آن استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات مناطق ترک نشین است.

اظهارات و ادعاهاي برخي نمايندگان مجلس در تشكيل و پيگيري جدي فراكسيون ترك زبانان در حالي است كه بسياري از اساتيد و كارشناسان مسائل قومي نسبت به اين موضوع و آسيب هاي احتمالي آن انتقاداتي جدي و خطرناك مطرح مي كنند.

در اين رابطه دكتر «دکتر عطالله عبدی» به «تابناك» گفت: زمانی که شما از مفهوم قوم با معادل ethnic صحبت می کنید که عمدتاً در کشورهای آفریقایی، اروپایی و حتی بعضاً کشورهای اطراف ما مانند عراق و ترکیه مصداق دارد. این مهم ناظر بر وجود یک نوع شکاف تاریخی و هویتی بین گروه هاست که در امتداد آن این گروه ها مدام در حال جنگ و گریز و مجادله با یکدیگر بوده اند و اگر هم آن ها در قالب یک کشور ظاهر شده اند، بازهم ناظر بر وجود یک عامل خارجی مانند اراده و تصمیم نهادها و قدرت های بین المللی است.

وقتی شما به این واقعیت در ایران مراجعه می کنید از نظر تاریخی و فرهنگی به هیچ وجه نمی توانید از یک شکاف صحبت کنید بلکه شما از یک تنوعی برخوردار هستید که از درون تاریخ و جغرافیای ایرانی جوشیده است. به همین خاطر شما به جای مجادلات و تنش های برخاسته از شکاف هویتی و اجتماعی اقوام در خارج از ایران شاهد هم نوایی و هم گرایی اقوام ایرانی در پاسداشت ایران و ایجاد حکومت های فراگیر و سراسری ایرانی بدون مداخله دادان خاستگاه های قومی و جغرافیایی این اقوام هستید.

وي ادامه داد: آن چیزی که ما امروز تحت عنوان قوم گرایی از آن صحبت می کنیم برخاسته از دخالت قدرت های خارجی است که برای این امر دلایل ژئوپلیتیک و راهبردی روشنی وجود دارد و عمدتاً در قالب دسترسی به مناطق راهبردی از راه ایران، وجود منابع زیرزمینی به ویژه نفت، رقابت های منطقه ای و چالش های ایدئولوژیک قابل بررسي است.

نمونه بارز این دخالت ها را در دورۀ جنگ جهانی دوم می توان مشاهده کرد. اسناد باقی مانده از رویدادهای این دوره گویای آن است که با دستور مستقیم استالین در راستای پیشبرد اهداف راهبردی و ژئوپلیتیک شوروی سابق دستور تشکیل فرقه ی دموکرات آذربایجان و کردستان داده شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه خوارزمي اضافه كرد: در كنار دخالت هاي بيگانگان و تحرك هاي تجزيه طلبان، قدرت طلبی برخی نخبگان محلی، عامل دیگری در پرداختن به مسائل قومی در کشور است. آنها فکر می کنند با دامن زدن به مباحث محلی، منطقه ای و قومی می توانند قدرت چانه زنی خود را در دستیابی به مناصب بالاتر قدرت و حکومت با تکیه بر بسیج گروه های قومی افزایش دهند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به تشكيل فراكسيون ترك زبانان در مجلس تأكيد كرد: در اين رابطه مهم ترین سوالی که مطرح است اينكه آیا نمایندگاني که پیگیر ایجاد این فراکسیون بودند وظیفه و مأموریتشان یافتن و پیگیری مشکلات همۀ کسانی است که به لهجه های مختلف صحبت می کنند یا آن که آن ها بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئول پیگیری و اصلاح امور کشور در حالت کلان کشور در نهاد مهم قانون گذاری است؟

 هم چنین باید پرسید آیا مشکلات و دغدغه های کسی که در شهرهای تبریز، اردبیل، ارومیه ساکن است با دغدغه ها و نیازمندی های کسی که در فیروزآباد فارس یا قوچان ساکن است متفاوت یا خیر؟

شبهه دیگری که در این امر وجود دارد اينكه افرادی در خارج از مجلس مدعی کمک فکری و سوق دادن برخی از نمایندگان محترم به سمت تشکیل این فراکسیون هستند، دارای سوابق امنیتی و پیشینه قوم گرایانه هستند و به هیچ وجه صلاحیت اثرگذاری بر نمایندگان مجلس را ندارند.

اين كارشناس مسائل قومي با انتقاد از اقدام برخي نمايندگان مجلس در تشكيل فراكسيون مذبور افزود: برخی معتقدند در راستای تئوری ابزارگرایی و استفاده ابزاری از جریان های قومی برای تأمین منافع و حس قدرت طلبی نخبگان عامل اصلی دامن زدن و بسیج توده های قومی است و در این اقدام نیز به نظر می رسد برخی از نماینگان مجلس به فکر سازماندهی و هدایت نیروهای مجلس در ورای جناح بندی های سیاسی و حتی تنوعات جغرافیایی برای دستیابی به مناصب بالاتر قدرت در مجلس و حتی انتخابات پیش روی ریاست جمهوری هستند.

با این توضیحات به نظر می رسد اعمال نفوذهای خارج از مجلس قدرت طلبی برخی از افراد و به حاشیه راندن منافع و امنیت ملی و تقلیل آن به سطح قبیله گرایی های نوین در پی تبدیل تنوع زبانی و مذهبی در کشور و شکاف های اجتماعی است و این به معنی خدشه دار نمودن همبستگی ملی و مهم تر از همه خیانتی به تاریخ باشکوه آذربایجان در صیانت و جان فشانی آن ها در راه استقلال عظمت و پایداری ایران است.

 وي در باره راه هاي صحيح برخورد با مسائل قومي اضافه كرد: باتوجه اينكه از همين الان زمزمه هايي مبنی بر تشکیل فراکسیون های مشابه مطرح شده است، بدیهی ست در چنین فضایی آن چه که فراموش می شود منافع کلان ملی و جایگزینی آن با منافع محلی و قومی است و خروجی چنین امری ناامنی، توسعه نیافتگی و بسترسازی برای دخالت قدرت های بیگانه و رقباری ژئوپلیتیک در داخل کشور است.

 اين استاد آذري زبان دانشگاه خوارزمي تهران در پايان تأكيد كرد: راه حل مشکلات کشور نه از مجرای قدرت طلبی شخصی جناح بازی و محلی گرایی بلکه توجه به منافع و همبستگی ملی و داشتن درک بینش تاریخی و ژئوپلیتیک از روند امنیت و توسعۀ ملی در ابعاد داخلی و خارجی آن است. ملت ایران باید به این باور برسند که حاکمان کشور در همۀ سطوح در پی توسعه، عدالت و امنیت ملی در تمام ابعاد آن هستند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۵۱
انتشار یافته: ۸۴
اینکه چند نماینده با هم یک گروه تشکیل بدهند تا مشکلات بخشی از کشور که معطوف به ترک زبان بودن آنهاست را بهتر حل و فصل کنند بسیار مبارک است. ما مردم ایران نباید در مقابل تغییرات اینقدر سرسختی نشان بدهیم. اگر قرار بر این باشد که حق و حقوق اقوام مختلف مطابق وظیفه حکومتی پرداخت بشود این امر بسیار هم به عقب افتاده است و حق اگر حق باشد برای همه شیرین است. امید است در همه اموری که عقب هستیم چندین نماینده مسئول پیگیری بشوند تا شکوه واقعی به ایران بازگردد.
قوم گرایی خواسته اول دشمنان ایران زمین و تفکری از مصرف تاریخ گذشته است
همین که شما از واژه جعلی آذری زبان استفاده کرده اید حاکی از یکجانبه نگری شما داره.میشه توضیح بدین این زبان اذری چگونه زبانی هستش؟و چه ربطی به زبان ترکی مردم اذربایجان داره؟
ایجاد این فراکسیون یک امر کاملا حیاتی برای ورود به دموکراسی بود. شما هنوز تورک بودن مارو قبول ندارین و زبان مارو لهجه میدونین و از هر راهی برای ضربه زدن به فرهنگ و زبان ما استفاده میکنید و این روش کاملا اشتباهی است برای نگه داشتن اتحاد و یکدلی در ایران که به نوعی میشه گفت پرده کشیدن بر روی مشکلات است و این فراکسیون اصلا ربطی به تجزیه مملکتمون ایران نداره و بلکه به اتحاد و همدلی بیشتر بین اقوام کمک میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اینها از پان ترکیسم نشات میگیره و القا شده دشمنان است و ابلح و احمق هزکه تو این راه بیافته
چرا نسبت به فراکسیون ترک ها اینقدر حساسیت وجود دارد؟ فراکسیون دیگری هم هست مانند کردها، آشوریها، سنی و ... . این حساسیت زیاد نسبت به فراکسیون ترک ها اینطور القا میکند که گویا تبعیض یا دیدگاهی مغروض نسبت به ترک ها در ایران وجود دارد.
خواهشا این نظر را پخش کن چون میخوام بازخورد ها را ببینم.
تحلیل بسیار خوبی بود، عالی
منم کامل موافقم.
فراکسیون بی معنی هست.

حتما شنیدید که فراکسیون لر زبان ها و کرد زبان ها هم در تلاش هستند برای ایجاد فراکسیون

سولی که اینجا مطرحه دقیقا به چی میخوان برسن؟؟
این حرکت در نهایت به نفع دشمنان ایران و بطمع افتادن اونها برای تجزیه ایران میشه.
متاسفانه بانیان این طرح خود را در این عرصه بی رقیب میدانند در صورتیکه اگر سایر اقوام هم مبادرت به چنین کاری کنند انوقت خواهند فهمید مبادرت به چه کار خطرناکی کرده اند .
این کارشناس محترم یا نمی داند یا خود را به تجاهل زده است! این موضوع که مناطق فارس زبان در ایران توسعه یافته تر از دیگر مناطق است چیزی نیست که نویسنده به اصطلاح کارشناس نداند.پس حتما مشکلاتی وجود دارد که این شکاف اقتصادی و توسعه ای بوجود امده است.تخصص ایشان در چه شاخه ای است که در مقام مخالفت برامده اند.اگر در مسایل اتنیکی و قومیتی صاحب نظرند اگر بر مدار انصاف و عدالت سخن می رانند اگر سفارشی مصاحبه نمی کنند اگر ایران را میهن و وطن تمام ایرانیان می دانند چرا در خصوص حقوق فرهنگی و زبانی قومیتها حرفی نمی زنند ؟چرا نمی خواهند بگویند که بله آذربایجان مسایلی مختص خودش دارد که دیگر مناطق ندارند.تفاوت زبانی چیزی نیست که نبیند اما نمی خواهد ببیند.سایت تابناک هم بداند با چنین کارشناسانی خواب توسعه را هم نمی توانیم ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
یعنی مثلا کرمان توسعه یافته تر از تبریزه. تحلیل غلط بر مبنای ادعای غلط
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
سلام. جالب این است که تبریز برای چندمین سال پیاپی به عنوان بهترین و توسعه یافته ترین شهر ایران انتخاب می شود و الحق هم که شایسته این عنوان است. چطور این دوست عزیز می گوید که که شهرهای فرس زبان توسعه یافته ترند. البته در بین شهرهای فارس زبان ، شهرهای توسعه یافته ای مثل اصفهان وجود دارد اما واقعا عدم توسعه یا توسعه به دلیل زبان است یا پارامترهای متعدد در آن نقش دارند. من یک آذری با اصالت اردبیلی هستم و به این موضوع افتخار می کنم اما اصلا نمی فهمم فراکسیون ترک زبانها قرار است در مجلس چه کار کند. قرار است زبان ترکی را گسترش دهد ، قرار است علیه فارسها موضع بگیرد و یا قرار است مشکلات کشور را حل کند. ترک زبانها بیش از 900 سال بر ایران حکومت کرده اند اما در این مدت سعی نکردند که زبان مردم ایران را تغییر دهند و در بیشتر این مدت زبان رسمی کشور زبان فارسی بوده است. حالا چه شده است که باید در مقابل زبان فارسی یا فارسها موضع بگیریم. این کارها از ریشه غلط است و به جایی نخواهد رسید. موفق باشید.
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
آزربایجان فقط تبریز سرعین اردبیل نیست جناب آقایه علیرضا خان
به شرطی که حقوق همه رعایت بشود بله درسته
صرف این که کسی به قول شما آذری زبان است به این معنا نیست که وقتی حرف زد حکم خداست. میزان رای ملت است و ملت به نمایندگان رای داده و فراکسیون ترک زبان مورد حمایت است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در مجلس چند تا فراکسیون دیگر هست و حرفهایی شبیه آن را درباره انها می توان زد چرا اونموقع اعتراض نکردین؟ فراکسیون اصلاح طلبان انشقاقی که در بین ملت ایجاد کرده هیچ فراکسیون دیگری به گرد پایش نمی رسد. در ضمن بنده با اینکه فار سزبان هستم اما دوستان دانشگاهی ترک زبان و کرد زبان دارم همه آ«ها به اندازه من و شما دلشان برای این کشور می تپد چه دلیلی دارد به خواسته های آنها با سوء ظن نگریسته شود؟ چرا شما فکر می کنید 100 نماینده عقلشان به اندازه عقل شما نیست؟ خیلی ازاین نمایندگان یا رزمنده بوده اند یا خانواده شهید یا هستند اون وقت شما گمان می کنید اینها بیایند علیه خانواده جانباز منافع کشور و علیه منافع خودشان یک فراکسیون تشکیل دهند؟
یا حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
از سابقه سیاه و جدایی طلبانه برخی از حامیان سرسخت این حرکت میشود فهمید که چقدر این حرکت ضد اتحاد ملی و در راستای منافع تجزیه طلبان و دشمنان نظام است. البته الان بحث تشکیل این فراکسیون خود خوانده دیگر مطرح نیست چون به لطف خدا و با هوشیاری همه مسئولین نظام علی الخصوص وزیر محترم اطلاعات بساط این حرکت برچیده شده (میتونید مصاحبه اخیر جناب وزیر رو در سفر به خوزستان بخونید)همان طور که گفتم به لطف خدا این فتنه هم از سر نظام رفع شد و الان بحث تشکیل این فراکسیون با شکست مواجه شده
الان تنها بحثی که مطرح است بحث برخورد محکم با عاملان این حرکت است که به لطف خدا و با یاری مسئولین و فشار مردم میهن دوست ایران بزرگ این امر نیز محقق خواهد شد تا دیگر کسی هوس فتنه انگیزی بین اقوام ایرانی را در میهن اسلامی را در سر نپروراند.
بدون تشکیل این فراکسیون نمی شد به مشکلات مناطق ترک نشین رسیدگی کرد؟؟؟
یعنی قوم هایی که حداقل جمعیتی را تشکیل میدهن مهم نیستند؟

واقعیت اینه که تشکیل این فراکسیون در عمل در راستای تبعیض قومی و برتری جوییه
یعنی یک جور تافته جدا بافته بودن
میدونم هموطنان ترک کشورم این نظرو منفی باران میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
راستی اگر شما به فکر قوم گرایی نیستین چرا بعضی اقوام از ابتدایی ترین حقوق خود برخوردار نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وجود قومیت های مختلف در ایران را باید تبدیل به فرصت کرد نه تهدید. اگر به قومیت ها احترام نگذاریم تبدیل به تهدیدی می شود که باید نگران بود. تشکیل این فراکسیون هم چیزی است که در چارچوب قانون تشکیل شده و متاسفانه بعضی ملی گراهای افراطی از فعالیت های آن واهمه دارند. یعنی در واقع بر خلاف فرمایشات امام خمینی و رهبری ار قانون تمکین نمی کنند.
کار اصلی این فراکسیون باید پیگیری اجرای اصول 15 و 19 قانون اساسی باشد که علی رغم این که 4 دهه از انقلاب اسلامی گذشته است ولی متاسفانه هنوز بعضی از اصول قانون اساسی هستند که اجرا نشده اند.
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
هموطن عزیزم ماشین سازی و تراکتور سازی مثل دسته گل تو تبریز ساختند به خاک سیاه انداختینش دیگه براتون چکار باید بکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
آقا رضای عزیز اونی که صنایع رو به خحاک سیاه نشوند سیاست غلط پایتخت نشینان بود نه عملکرد مردم آذربایجان.... چون این مساله در همه جاری کشور و برای همه صنایع اتفاق افتاده و دلیلت اشتباه محض هست
به نظر من کار درستی نیست، چون به تعصبات قومی دامن میزنه
متاسفیم برای این نمایندگان .پس بقیه هم این کار بکنند.اصلا بهتر نیست کشور ایالتی بشه?
چرا ما فارسها فراکسیون نداشته باشیم و ترکها داشته باشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
مملکت برا شماست عزیز.تنها زبانی که در این مملکت حق حیات دارد زبان فارسیست.الحمدلله مرکز ایران هم که مرفه تر از دیگر مناطق است.
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما هم بیا مرکز زندگی کن کسی مانع شده
یعنی در مجلس ایران صد نماینده ترک وجود داراد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیم ان هست که تشکیل فراکسیون هایی از این دست (فراکسیون ترک ها فراکسیون کرد ها فراکسیون مرکز نشین ها و امثال این) باعث از بین رفتن دید ملی نمایندگان بشه. نماینده تبریز یا اصفهان یا هر جای دیگه وقتی به مجلس رفت باید به فکر مسائل ملی باشد که حوزه اذربایجان یا اصفهان و غیره هم (بخشی از ان) است نه چیز دیگری غیر از این.
اما به هر حال الان که چنین فراکسیونی تشکیل شده به نظر من باید یکی از اصلی ترین اهداف ان برنامه ریزی سیاسی و فرهنگی برای بازگرداندن 17 شهر ایران در حوزه قفقاز باشد. یعنی هر فراکسیون اینچنینی که شکل گرفت باید خود را پاسدار منافع ایران در منطقه خود بداند. اگر این فراکسیون ها باعث تقویت وحدت ملی و منافع ملی باشد روی تخم چشم هر ایرانی جا دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
از نظر جنابعالی موضوعی مهمتر از بازگرداندن 17 شهر قفقاز وجود ندارد؟اصولا چنین کاری عملی است؟اصلا ایران چه جذابیتی باید برای انها داشته باشد؟تعصب راه را برتفکر می بندد هموطن عزیز.بهتر نیست به وضعیت همین 80 میلیون فعلی برسیم؟ مثالا تلاش برای حق تحصیل غیر فارس زبانان موجب تقویت وحدت ملی نمی شود؟
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
رسیدگی به وضعیت 80 میلیون ایرانی مانعی برای برنامه ریزی برای بازگرداندن اراضی جدا شده نیست.
شما برادر عزیز هم اگر منظورتان اموزش زبان مادریست منه فارس زبان هم از این موضوع حمایت میکنم چرا که زبان های ترکی و کردی و امثال این سرمایه فرهنگی ایرانند.من به عنوان یه فارس زبان با زبان ترکی هیچ مشکلی ندارم اصلا ای کاش هر هموطن اذری ما مثل شهریار یک دیوان شعر ترکی از خودش داشته باشد اما در عشق و میهن دوستی هم مانند شهریار باشد. اما اگر منظورتان اموزش به زبان مادریست که باید عرض شود این موضوع چیزی جز تفرقه و جدایی بین ایرانیان اینده را در بر ندارد و هر ایرانی با غیرتی با هر گویش و زبان و دین و ایین قاعدتا نباید با ان موافق باشد.
Bahman Ghadami:
طرح مسئله فراكسيون مناطق ترك نشين بعنوان يكي از مطالبات انتخاباتي مردم و تشكيل فراكسيون از سوي نمايندگان در بزرگترين مركز قانون گذاري كشورخود دليلي است بر عدم حس عدالت بين گروههاي مختلف فرهنگي در ايران اسلامي. عدم احساس وجود عدالت اقتصادي و فرهنگي در بين شهروندان مسئله اي است كه با همگرايي نمايندگان ما قابل ترميم خواهد بود و جغرافياي پراكنده نمايندگان ناقض تجزيه طلبي است امري كه تاريخ اذربايجان با خون خود بدان شهادت ميدهد. نسبت دادن خواسته هاي مغرضانه از سوي تماميت خواهان و ناسيوناليستهاي افراطي به نمايندگان ما حلال مشكلات تركهاي ايران نيست . اين معضل نيازمند درك درست وجود تبعيض فرهنگي و اقتصادي از سوي روشنفكران اجتماعي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ترکهای ایران رو خوب اومدی
کاملا موافقم.بعضی مباحث شاید ظاهر زیبایی داشته باشد اما نتیجه ان در دراز مدت شدیدا زیانبار است شما تصور کنید پس فردا همه بخواهند فراکسیون داشته باشند و ایران و مردمش را شقه شقه کنند .مثلا فراکسیون بلوچی زبانان .فراکسیون لر زبانان .فراکسیون کردها .فراکسیون عرب زبانان . فراکسیون ترکمن ها. فراکسیون گیلک ها. فراکسیون فارس ها.فراکسیون مازندرانی ها .فراکسیون اشتهاردی ها. فراکسیون سیستانیها.فراکسیون ...........
به نظرم تشکیل این فراکسیون دل خیلی راسوزانده ازجمله خودشما تابی جون!
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دوست عزیز اونموقع که تو تبریز ماشین سازی بود کل صنعت اصفهان یک مسگری بود و قلم زنی حال ببین صنعت اصفهان کجاست و صنعت تبریز کجا اینو گفتم تا بدونی بعدا معلوم میشه کسانی که شما را با این مباحث سرگرم کردند خدمت کردن یا خیانت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
همون ماشین سازی هم صدقه سر ذوب آهن اصفهان راه افتاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
آقای رضای عزیز صنعت رو دولت و سیاست گذاریهاش به یک شهر میاره نه مردم و نمایندشون که اگر اینطور نبود مطمئن باش صدتا نماینده اصفهانی حریف یک نماینده تبریزی هم نمی شدند... یه جوری حرف میزنی انگار تو این کشور زندگی نمیکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
آقا رضا پس اینکه در کل استانهای مرزی مثل کردستان و سیستان و ... صنعت رشد نکرده در همشون یک عده تجزیه طلب خاین سرکار بودن؟ منظورت اینه؟ توصیه می کنم یه سفر به استانهای مرزی داشته باشی تا بتونی بین صنایع این استانها و مردمشون و غیرتشون با اصفهان مقایسه کنی تا عیار دستت بیاد
آرتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
تو نظر این دوستان یه احساس منفی خاصی به ماشین سازی هستش...چرا؟؟
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
آقا رضا وجود شهرک و کارخانجات خصوصی فراوان در تبریز که یکی از شاخص های سامان ملل برای انتخاب تبریز به عنوان توسعه یافته ترین شهر ایران بود و همچنین مهاجرت نیروی انسانی از استان آذربایجان شرقی به تهران و دیگر شهر ها نشاندهنده تلاش و کوشش این استان هستش و تنها دلیل اینکه صنایع اصفهان پیشرفت میکنه تزریق بودجه ملی بهشون هستش که اگر این بودجه کاخانجاتی مثل تراکتور، ماشین سازی یا ایدم تزریق شده بودند الآن در جهان برتر بودند..پس روشن بین باشید و دست پیش نگیرید
تشکیل این گروهها جز ایجاد قوم گرایی و جدایی اقوام هیچ فایده ای نداره و به نظر میاد یه تهدید برای مملکت باشه ، اصولا دنبال حق از دست رفته هستن این گروهها ، اونوقت مثلا گروه عرب زبانان چی که تعداد کم هستن یا بلوچها یا لرها ، یه جور جناح بندی قومی داره مطرح میشه که منشا یه فتنه واقعی تو مملکت میشه
یه دفه ایران را فدرالیش کنید دیگه
بابا جان انقدر قومیت بازی از خودتون در نیارین ما همه یم ملتیم به نام ایران
توهمین تهران خوزستانی عرب ترک لر فارس بلوچ و همه اقوام پیدا میشه جز بچه تهران
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تا به حال کدام نماینده ی اصفهان و تهران در مورد زیرساخت ها و جاده ها ی آذربایجان و کردستان و خوزستان حرف زدند؟
آقایون عزیز

این حرکت طبق قانون بوده و هیچ منع قانونی و... نداره شما هم زیاد جوش نیارید منایع و معادن آذربایجان غارت میشه شهرهایی مثل اصفهان و شیراز و تهران آباد میشن از جمله اینکه 90% طلای کشور از تکاپب استخراج میشه میتونید تحقیق کنید ولی تکاب خرابه ای بیش نیس در حالی که باید سرتر از شهرهای دیگه باشه چون تراز اقتصادی هر کشور بسته به طلاس. اگه این فراکسیون به این مشکلات رسیدگی کنه بله کار به جا و زیبایی ست.
در کل حرکت قانونی بوده والسلام .
اگه گذاشتی این نظر رو
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
سلام. اگر این استدلال شما درست باشد باید پول نفت خرج خوزستان ، پول گاز خرج بوشهر ، پول مس خرج کرمان و ... بشود و بقیه کشور هم سماق بمکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1تن طلا در سال استخراج داره این معدن تکاب؟. من خوزستانی و بوشهری چه باید بگیم که کل بودجه مملکت را تامبن میکنیم.
باید توجه داشت که کمترین بودجه متعلق به مناطق ترک نشین هست.آیا نمایندگان مناطق فارس نشین از مناطق محروم تا حالا حمایت کردن؟ پیش کشیدن کلماتی چون قومیتی و ... کار کسایی هست که بیشترین سهم رو از بودجه کشور بردن.
بله ... معلومه چقدر منفعت ملی تو اولویته!!!
سلام دوستان مخالف واین استاد محترم لطفا سری به مازندران و یکی دو جای دیگر بزنند ، یک نگاهی به سرانه توسعه اونا و مثلا ارومیه بکنند بعد هم ببینند اکثر معاونین وزرا از کجا هستند بعد با انصاف نظر بدن مرکز استان ما هنوز راه آهن ندارد !!!! ضمن اینکه قصاص قبل از جنایت نکنید
دیگه اتفاقی که باید دیر یا زود بیفته دیگه ...
فراکسیون در زبان انگلیسی مشتق از فراکشن به معنای جدایی و گروه بندی است. بنابر این هیچ کمکی به همبستگی ملی نخواد کرد. اگر ما معنی فراکسیون و هدف تشکیل اون از سمت غربی ها رو بررسی کنیم میبینیم که فراکسیون جنبه سیاسی داشته و هیچ گاه برای قوم یا گروه زبانی تاسیس نمیشه اگر ما به یک انگلیسی بگیم که ما در کشورمون فراکسیون قومی تشکیل دادیم قطعا ما رو به استهزا قرار خواد داد و خواهد گفت ما خودمون فراکسیون رو وارد ادبیات سیاسی کردیم و فراکسیون قومی تشکیل ندادیم بعد شما رفتید اینکارو کردید؟
این اقدام‌حاکی از‌کوته نظری و بی سوادی سیاست مداران ماست که بی توجه‌به ماهیت مفاهیم سیاسی اون رو مورد بهره برداری قرار میدن. ما اگر تنها این دو گزاره رو در نظر بگیریم تشکیل فرا‌کسیون ترک زبانان غلط خواهد بود حال خطر افتادن امنیت ملی و رشد قوم گرایی و تفرقه حای خود داره
به نظر من یکی از فواید فراکسیون ترک زبان ها در ایران این است که برای احقاق حقوق فرهنگی تبعیضی بین مناطق مختلف به وجود نمی آید. زیرا اگر نمایندگان یک استان خاص مثل آذربایجانشرقی فراکسیون تشکیل دهند . در این صورت بیشتر خواسته های فرهنگی مردم تبریز دنبال خواهد شد وبقیه ترک زبانها که بجز در آذربایجانغربی، اردبیل و زنجان در سایر استانها مانند تهران، البرز، قزوین ، مرکزی(ساوه) ، همدان ، فارس(ترکهای قشقایی)، خراسان شمالی،گیلان،مازندران(گلوگاه و ...)،کردستان (بیجار و قروه) و حتی استانهای اصفهان و چهارمحال بختیاری نیز به صورت یک اقلیت قومی و فرهنگی مشخص و بارز زیست می کنند ، از حقوق حقه خود محروم می ماندند.
در ضمن اگر این فراکسیون مربوط به جغرافیای یکپارچه و مشخصی بود شائبه تجزیه طلبی بیشتر وجود داشت ولی حالا که حوزه جغرافیایی این فراکسیون حداقل به 16 استان در غرب ، شمال غرب، مرکز ، جنوب و شمالشرق و شمال گسترش یافته پس شبهه تهدید یکپارچگی سرزمینی ایران از بین می رود . بنابر این نباید نخبگان جامعه به این مساله حساسیت داشته باشند بلکه باید کمک کنند تا سایر اقوام نیز چنین فراکسیونی داشته باشند.
با سلام خدمت همه عزیزان وسایت محترم تابناک
تعداد کل نمایندگان ترک زبان با ارفاق 44 نفره
بعضی از نمایندگان ترک نشین هم اصالتاً ترک نیستند

مثل همین اقای مسعود پزشکیان که اصالتاً ترک نیستند ومتولد مهاباد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
داداچ اشتباه میزنی
من موافقم چون الان لر و بختیاری ها علارغم گستره وسیع جغرافیایی شامل بخش اعظم خوزستان کل لرستان بخشی از همدان . ایلام . چهار محال بختیاری . کهگلویه و بویر احمد. بخشهایی از اصفهان و فارس و داشتن منابع اعظیم نفتی و گازی . موادکانی . ابی و... از عقب افتاده ترین مناطق ایران با مشکلات فراوان و لاینحل اجتماعی .اقتصاذی.رفاهی .درمانی و... مواجه هستند. که چنین فراکسیونی می تواند درجهت حل این مشکلات اقدام موثر و خوبی باشد.
اولا زبان ما ترکها، ترکی است نه واژه جعلی آذری ثانیا چرا کسی با فراکسیون کرد زبانها که سالهاست تشکیل شده مشکلی نداره؟ًًثالثا اگه به قانون اساسی بطور کامل عمل میشو و حقوق همه اقوام رعایت میشد نیازی احساس نمیشد
تابناك بخاطر فراكسيون ترك زبانان شما چرا ميسوزي؟!!!!آب رو بريز به اونجايي كه ميسوزه به قول رييس جمهور محبوبتان.
اسامی اعضای این فراکسیون را اعلام کنید تا در انتخابات آینده غیر ترکها اشتباها به اونا رای ندهند.
پاسخ ها
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
من به عنوان یک دانشجو مهندسی نفت از شهرستان پارس آباد شخصا به بهارستان تو تهران رفتم و از نمایندمون خواستم و به دفتر ایشونم چند نامه مبنی بر امضا نامه تشکیل فراکسیون نوشتم پس نگران اونا نباشید چون خود ما خواستیم که نماینده هامون اون کار رو بکنن
دوستان هموطنم هفته گذشته بیش از ۴۰ نفر از هموطنان شما و همشهریان و همزبانان من در حادثه قطار جان خودراازدست دادند واین هفته مسابقات لیگ برتردر هیچ کجای ایران عزیزمان یادشان گرامی داشته نشد و درسالهای نه چندان دور درروزنامه ای یا هفته نامه ای به این ملت بزرگ توهین شده بود کدام شهر یا استان درمحکومیت حرکت زشت این روزنامه ودر حمایت از هموطن ترک خود راهپیمایی کرد؟ وانزجارخودراازتفرقه افکنان نشان داد؟ دوستان هموطن همه ماایرانی هستیم وانتظار داریم درهمه حال شماهم درکنارماباشید نه اینکه هروقت خواستیم از حق خودمون دفاع کنیم آماج حملات دیگران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
خیلی عالی. قابل توجه هموطنان فارس که تا زمانی که هر چه توی سر ترکا می زنند و ترک ها صداشون در تمی آد میگن مملکت ارام و خوبی داریم ولی زمانی یا جایی ترکا حق بخواهند از این مملکتی که در طول تاریخ همه فرهنگ وتاریخش را از ترکا دارند ، میشن تجزیه طلب و محکوم .
جالب اینجاست که ترک ستیزی از دوران پهلوی شروع شده و با انقلاب اسلامی، که انتظار می رفت از بین بره یا کمرنگتر بشه اما بیشتر هم شده.
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
امیر جان حرف دلم. رو زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
این مشکل که گفتی شامل بقیه مناطق هست مثل خوزستان ما راهش انشقاق و فرقه گرایی نیست
آقایان منتقد تشکیل فراکسیون لطفا بفرمایند اگر قرار است در مجلس هم که مدنی ترین نهاد مملکت است کسی نتواند حقوق معطل مانده قانون اساسی را پیگیری کند، کجا باید حقوق اقوام پیگیری شود؟ سقف خواسته این فراکسیون قانون اساسی است. همه میدانند. آقایان دردشان چیز دیگری است هر عاقلی میتواند بهمد.درد حذف اقوام ایرانی از صحنه ایران.
محتوای این مقاله هیچ ارتباطی با عنوان تیتر آن (تاثیرش بر تاریخ آذربایجان) ندارد و کاملا مغرضانه بر علیه مطالبات به حق ترک ها تدوین شده است همانطور که در زمان جنگ ترک ها از خاک کشور در خوزستان دفاع کرده اند الان هم با تشکیل این فراکسیون برای انسجام بخشی به خواسته های بحق مدنی خود در مجلس دفاع خواهند کرد.
حالم از هرچی قوم گرایی و طایفه بازی به هم می خوره! یه ذره به دور و برتون نگاه کنید ببینید این مسخره بازی چه به روز افغانستان و عراق و سوریه آورده! سرافراز باشه ایران با همه اقوامش
دوست عزیزی که خود را ترک می دانی و نه آذری، بهتر است از برادران ترک کشور همسایه بپرسید که آنها آذری های کشورمان را به عنوان ترک می شناسند یا آذری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
من پدرم یک تاجر فرش است که فرش تبریز را به ترکیه قبرس اذربایجان و قرقیزستان صادر میکند والا اونا به ما میگن ترک و اولین پرسششون وقتی یک تاجر ایرانی میبینن میپرسند که ترک هستید و اگر ترک باشه باهاش به ترکی استانبولی حرف میزنن
متاسفم از کسانی که به قبیله گرایی ارتجاع میکنن در این حد. تورک ها هم موفق باشید این هم یه جور داعشه البته از نوع احمقانه تر. حداقل اون ها بر سر یکسری ارزش هایی می میرن و میکشن که اکتسابی هست نه این که هنوز دربند قبیله گرایی باشن. حالا ما توی سیستان تورک به دنیا نیومدیم چه کنیم. بیماری روانی همه رو گرفته.
متاسفانه بعضی ها در این گونه بحثها مفهوم قومها وزبانها را با هم قاطی می کنند در ایران زبان و قوم فارس زباان و قوم ترک زبان و قوم کرد وعرب و بلوج وجود دارد و بقیه لهجه ها وقومها جزو زبان فارس وقوم فارس هستند
تابناک نسبتا کم نور
اگر حمایت از فراکسیون تجزیه طلبی است اکثر خوانده هایت که تجزیه طلبند و اوضاع مملکت خرابه ببین چکار کردید که کار به اینجا رسیده
پس با تشکیل و عدم تشکیل فراکسیون هم نمی شه کاری کرد.
حالا هموطنان عزیز آذری و یا ترک ما که دم از محرومیت میزنن و فکر باطلی که با این فراکسیون شهرهایشان آباد خواهد شد دارند اگه بجای مردم بوشهر و خوزستان با این همه منابع عظیم زیرزمینی و عمده بنادر تجاری ایران دارنر در محرومیت مطلق زندگی میکنند اونوقت حتما دنبال استقلال بودند چون تمام منابع نفتی و گازی ایران تقریبا در جنوب هست و دریغ از یک ذره امکانات در اکثر شهرهای این استانها. بر طبل قومیت نکوبید ایران بیش از 10 قومیت در کنار هم بخیر و خوشی زندگی میکنند و اگر اینجوریه باید 10 فراکسیون قومی تشکیل شود مگر محرومتر از بلوچ و ترکمن و عرب داریم تو این کشور؟ مرزهای قومیتی که هیچ مرزهای ملیتی در اروپا و امریکا و حتی شرق آسیا از بین رفته است و تو ایران هنوز دنبال قومیت هستند. اینها فکر میکنند حالا که درصدی از ذخایر زمینی کشور در منطقه شون وجود داره حتما فقط اونها مالک اون منبع ملی هستند والله احترام و امنیتی که ترکهای ایران نزد فارسها و غیره دارند یک هزارمش رو نزد مردم کشور ترکیه ندارند
اقای پزشکیان اگر فکر پلیدی پشت سر فراکسیون ترک زبانها قومیت گرایی و سهم خواهی از نظام نیست چرا فقط رفع مشکالات مناطق ترک نشین راهدف قرار داده اید مگر شما نماینده تمام ملت ایران نیستید. ایامگر در کشور عزیز ایران مناطق کرد نشین وعرب نشین لر نشین وبلوچ نشین و... از رفاه بیشتری برخوردارند ؟ایا این مناطق هم باید برای ابادانی مناطق خود در مجلس دسته های جداگانه ای ابتدا در مجلس وسپس در دولت و...تشکیل دهد ایا به عاقبت این فکر غلط اندیشیده اید ؟ اگر موحد هستید شما را به خدا و اگر دین ندارید شما را به وجدانتان قسم میدهم بین ملت ایران شکاف نیاندازیدکه عاقبت خوبی ندارد . انگاه شما هم زیان خواهید کرد . از مقام معظم رهبری عاجزانه در خواست میکنم از چنین تفرقه ای که در لوای خیر خواهی شکاف بین ملت بزرگ ایران را هدف قرار داده جلو گیری فرمایند.
فكر مي كنم مقايسه راي هاي منفي و مثبت بهترين پاسخ براي اين نويسنده تازه به دوران رسيده باشه
بنام خالق هستی
با عرض سلام و احترام
لازم دیدم در مورد نوشته هایی که ارائه شده ایراداتی که بر بند بند گفته های ایشان وارد است را بیان کنم حالا شناختی از دکتر شما ندارم شاید رشته ام این نیست.
در بند 3 اشاره به" فراکسیون تازه تاسیس" شده است. نمی دانم حضرتعالی تا چه حد از مجلس و کارهای مجلسی ها می دانید اما قابل یادآوری می باشد این فراکسیون قبلا بنام فراکسیون شمالغرب کشور بوده است که الان جهت اتحاد و همبستگی ترک زبانان عزیز در جای جای کشور عزیزمان ایران در جهت پیشبرد اهداف اصلی کشور در چارچوب قانون اساسی کشور تغییر نام داده است. و همچنین فراکسیون های دیگری هم بوده است.
در بند 4 اشاره به گفته ای کرده اید بدون هیچ گونه منبع و نام شخص . از جمله کدام اساتید و کارشناسان؟ کدام آسیب های احتمالی را؟ و اما برای مسوولان پرطرف دار ترین شبکه اجتماعی تابناک عرض می کنم : این رسانه نباید جای مطلب پرانی باشد لازم است همه چیز با منبع موثق گفته شود.
در بند 5 ذکر شده " بازهم ناظر بر وجود یک عامل خارجی مانند اراده و تصمیم نهادها و قدرت های بین المللی است."
یعنی حضرتعالی با این مقاله تصمیمات و تفکرات عالمانه شورای محترم نگهبان در مورد یک سوم از نماینده های ترک و غیر ترک که مورد صلاحیت اعضای محترم شورای نکهبان بوده را زیر سوال می برید؟ و رد می کنید؟
در این مقاله در چند جا و پی در پی تاکید شده است . آیا حضرتعالی پای مسائل قضایی آن هستید و آیا قبلا فکر کرده اید؟ یا همین جور، هر چه از سینه بر آید خو ش آید؟
بند 7: آیا فراکسیونی که برای حمایت و احیای حق تمامی مردم نقاط و شهرهای کشور عزیزمان چه ترک و غیر ترک فعالیت می کند آیا قوم گرایی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک نمونه برای حضرتعالی می آورم اگر حوصله کردید یه سر به دفتر نماینده محترم ارومیه جناب آقای قاضی پور بزنید و اوضاع و نوع فعالیت ایشان را برای تمام مردم کشور عزیزمان بدون هیچ گونه تبعیض ترک و یا غیر ترک را از نزدیک مشاهده کنید و پی در نوشته های خویش ببرید.(این نمونه بارز کوچکی است که حضرتعالی مشاهده نکردید و این اظهارات را گفته اید)
بنابراین لازم است بر روی اندیشه و طرز تفکر عوامل تهیه کننده چنین مقاله ای تامل کرد...
در بند 8 : دوباره به 100 نقر از افراد منتخب شده از طرف شورای محترم نگهبان معادل یک سوم نماینده های مجلس را زیر سوال برده اید و با چه عواملی مقایسه می کنید؟ آیا متوجه هستید؟
در بند 9 نیز تکرار ماوقع شده که یادآور می دارم برای اینکه به جواب مناسب برسید نمونه بارز کوچکی از فعالیت این فراکسیون را در عرایضم از بند 7 مراجعه کنید و اینکه آیا حوصله مشاهده از نزدیک واقعیت ها را دارید یا نه فقط مسوول گفتن و نوشتن هستید اختیار با خود حضرتعالی ...
در بند 9 گفته حضرتعالی سوالی نیست بلکه انتقاد پیش از وقوع مسئله می باشد . در عمل می بایست به نتایج عالی رسید...
در بند 10: دوباره مشاهده می شود که حضرتعالی شورای محترم نگهبان را زیر سوال برده اید...
کدام افراد خارج از مجلس؟ مگر نماینده هایی که از همه لحاظ صلاحیت ایشان بررسی و تحقیق می شود چرا به این ارتباطات با این عوامل خارجی برخورد نشده است؟ جای بسی تامل است که حضرتعالی چگونه به این مسائل با این شفافیت پی برده اید و کشف کرده اید؟
بند 11: پی در پی زیر سوال بردن اکثریت نماینده های منتخب مردم و مورد تایید شورای محترم نگهبان و کسانی که بند بند قوانین عمومی دولت را تصویب می کنند و در اصل مورد خطاب حضرتعالی مستقیم اعضای محترم شورای نگهبان را شامل می شود.
در مورد بند 12 حضرتعالی: لازم است خاطر نشان شوم طبق اصل 15 قانون اساسی زبان واحد کشور مشخص شده است و جای سوال دارد مگر بنظر جنابعالی مذهب و دین مردم شهرهای ترک نشین غیر از مذهب شیعه و دین اسلام می باشد؟
در مورد بند 13 لازم می دارم مثالی بزنم از محیطی که حضرتعالی نیز در آنجا فعالیت می کنید:
در کلاس درسی که استاد و یا معلم کلاس ، دانش اموزان یا دانشجویان را گروه بندی می کند تا فعالیت های کلاس را انجام بدهند ... آیا این کار ، ذهنیت قومی ، نژادی و محلی را تقویت می کند و یا رقابت دانشجویان در جهت پیشبرد اهداف کلاس و فعالیت بیشتر را به دنبال دارد؟
این مثالی بود از محیط کوچکی که حضرتعالی نیز در آن فعالیت دارید و جای تامل است محیط کلاس حضرتعالی با این طرز تفکرات اندیشمندانه به چه شکلی می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و باز زیر سوال بردن تصمیمات و بررسی های اعضای محترم شورای نگهبان؟؟؟ اگر شمار نماینده ها به اندازه انگشتان دست بود می شد باور کرد اما نه دیگه این همه رو زیر سوال برد در اصل کل مجلس رو زیر سوال می بریم
با این همه زیر سوال بردن علم و تفکرات عالمانه اعضای شورای محترم نگهبان در این مقاله مختصر، چرا به فکر این نباشیم که این 100 نفر نماینده محترم مردمی و مورد صلاحیت شورای محترم نگهبان را از مجلس بیرون کنیم؟ این همه خیانت؟
از اینکه سر تون رو به درد آوردم پوزش می طلبم انشالله که سرتون سلامت باشه
با سلام
این فراکسیون سازی های قومی از اساس بنیان ملی را هدف می گیرد . به قول جامعه شناسان اگر می خواهید شکافی در جایی ایجاد کنید ابتدا به دیگر سازی اقدام نمایید که متاسفانه سالهاست ترکیه و امریکاییها و بعد جمهوری خودساخته آذربایجان به این اقدامات دست زده اند و حالا کار به این جا رسیده است که نمایندگان آذربایجان هم ناخودآگاه تسلیم این امر می شوند. شما اگر به اسم ترک و یا هر چیز دیگری (فارس، لر ، ...) تاکید بر آن اسم کنید خود را جدا کرده اید و بدتر از آن دیگران نیز تشویق به دیگر شدن نموده اید. پس فردای دیگر ما فراکسیون جنوبی های (بی نوا) خواهیم داشت که حقشان هم هست تا از ذخایر زیر زمینی اشان قبل از تخلیه کامل سهمی داشته باشند. آیا شما به قول خودتان ترکها ( و نه آذریها)- البته دقت کنید که ترک های ترکیه شما را ترک نمی دانند و یا از جمهوی آذربایجان جناب سلیمانوف تاکید داشت که بگوید ما آذری هستیم ولی حالا شماها ادعای دیگری می نمایید- تا به حال از سهم دیگران بهره نبرده اید پس این همه صنایع تبریز از تبیریز بوده است و یا از پول نفت و گاز که در آنجا سرمایه گذاری شده است و حالا ادعای دیگر می نمایید. من فکر می کنم خوزستانی ها بوشهریها و ایلامی ها بیش از شما ها باید ادعای حقوق خود بکنند. کمااینکه بالای 80 در صد در آمد مملکت ار حوزه های نفتی و گازی استحصال شده و سپس در تبریز تراکتورسازی و ماشین سازی راه می اندازند و در جنوب باید گرد و خاک آن ر ااستنشاق نمایند. تا به حال کنار هم زندگی کرده ایم و لی حالا ادعاهای متفاوت قومی می تواند بسیار خطرناک باشد. شماهایی که این ادعای ایرانی می نمایید (به جز نماینده شریف اردبیل) چرا تا به حال جلوی مصادره تاریخ ایران از جمهور آذربایجان را نکردید تا صداقت شما ثابت شود. پس از تخزیب قبر نظامی گنجوی کدام یک از شما دفاع کردید؟ البته طبق شنیده ها بسیاری از اقدامات باکو توسط ایرانی های وطن فروش که ادعاهیا عجیب دارند صورت می گیرد. آیا برای باکو بهتر نبود حال خود را با تاریخ ایران پیوند بزند و با ثبت نان لواش و .... به دنبال تاریخ دیگری نباشد.
گرچه به عنوان نویسنده نیمی از خود را ترک می دانم (یا بهتر بگویم آذری) ولی در کنار این رفتارها بوی نامطبوع تفرقه به مشام می رسد. حال خواهید دید که دیگران نیز به سهم و سهم کشی خواهند پرداخت و در آخر برادر کشی (با ورود چند جنایتکار از وطن بریده). در مباحث بالا کم اطلاعی موج می زند آیا ادعای بهبود آن مناطق تخیل نیست در حالیکه ما در کرمان هنوز کپر نشین داریم.. در بندرعباس هنوز مناطقی داریم که بچه هایش به مدرسه نمی روند چون ندارند و ...
من شک ندارم با این گفته های جماعت اندک مدعی، اگر مثلا نفت و گاز در تبریز بود حاضر نبودند جرعه ای به برادرانشان در دیگر جاها بدهند در حالیکه هم اکنون همه چیز را برده اند و ادعای کل مملکت را می نمایند. این جریان قومی امروز هر چه که اسمش بگذارید خیانتی است که در دو سه دهه آینده ثمره آن که کشتن همدیگر است را خواهید دید. شک نکنید که از این به بعد حساسیت ها به آن افراددر دیگر جاها زیاد خواهد شد. اذری ها باید از دیگر جاها بگریزند و دیگران از مناطق قومی دیگر. البته طبق شنیده ها عده مخدودی همین حالا هم در این مناطق اقدامات ناشایست زده اند
سلام.چرا قبلا فراکسیون کردها که در حال جنگ با کشور هستند اعتراضی نشد؟؟؟این نمایندگان تورک از اقصی نقاط ایران هستند پس تهمت تجزیه طلبی نادرست است.باید بپذیریم تاسیس فراکسیون تورک باید خیلی وقت پیش تشکیل میشد
آذري هاي ايران( توركها) قبل از هر چيز بايد تكليف دو موضوع اساسي را روشن كنند يكي اينكه بالاخره آيا اينها تورك هستن يا آذري و آذربايجان؟ ديگر اينكه رسم الخطشان فارسي است يا لاتين؟ خودشان كه در شعارهاشان در فرهنگ و ترانه و داستان هاشان، آذري مي نامند كشوري هم به نام آذربايجان دارند حتي كشور تركيه هم اينها را بعنوان اذري ميشناسد. در ايران هم خط نوشتاريشان، از رسم الخط فارسي عربي استفاده ميكنند در حاليكه ادعا ميكنن خطشان لاتين است
از ویژگی های جهان سومی ها...
آقا اگه ما بجای آب بگیم سو همه چی حله؟! و شما به تکنولوژی دست پیدا خواهید کرد؟ من ترک هستم و هنوز بخاطر نگفتن سو به جای آب نمرده‏ ام!!!!!! یه کم هم از عقلتون استفاده کنید و اینقدر به آتش تفرقه ندمید. از هم زبونی چیزی بدست نمیاد ولی از همدلی چرا.
(اینقدر کرد- لر- فارس- .... مسیحی- شیعه- سنی و ..... نکنید؛ انسان باشید به معنای واقعی کلمه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
خوشم میاد همه ادعای ترک بودن میکنن
دوستان مخالف تاسیس فراکسیون ترک زبانان ساکن تهران آیا شما حاضر هستید برای همیشه به شهرهای دیگه مهاجرت کنید یا خیر؟ من از تابناک عاجزانه درخواست میکنم که این پیام مرا نمایش بگذارند تا من از چنین فراکسیون هایی که در آینده به پیشرفت ایران اسلامی منجر می گردد حمایت کنم


دوستان مخالف تاسیس فراکسیون ترک زبانان ساکن تهران آیا شما حاضر هستید برای همیشه به شهرهای دیگه مهاجرت کنید یا خیر؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل