بازدید 34968

سنای آمریکا قانون تحریم های 10 ساله ایران را با دو سوم آراء تصویب کرد +ویدیو

پیش از این منابعی در داخل سفید احتمال وتوی این مصوبه توسط باراک اوباما را رد نکرده بود اما با توجه به آنکه شمار رای دهندگان بیش از دو سوم سنای آمریکا را تشکیل می دهد، وتوی رئیس جمهور نافذ نخواهد بود و این مصوبه رسماً اجرایی خواهد شد. در همین راستا در ساعات گذشته نیز خبرهایی به نقل از منابعی در کاخ سفید منتشر شد که اوباما اعتقاد دارد این مصوبه ضدایرانی کنگره به منزله نقض برجام نیست
کد خبر: ۶۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 01 December 2016
پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق در مقابل یک رای مخالف به تمدید10 ساله قانون تحریم های ایران رای داد، سنای آمریکا نیز با 99 رای از 100 رای این قانون را تصویب کرد و بدین ترتیب رئیس جمهور آمریکا امکان وتوی این مصوبه را نخواهد داشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ مجلس سنا تمدید قانون تحریم های 10 ساله ایران را با موافقت بیش از دو سوم آراء تصویب کرد و با توجه با اینکه این قانون پیش از این در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، قانونی با یکی از کم سابقه ترین اجماع درباره ایران از ساختمان کنگره به ساختمان کاخ سفید خواهد رفت و توافق هسته ای با ایران را به چالش خواهد کشید.
 
پیش از این منابعی در داخل سفید احتمال وتوی این مصوبه توسط باراک اوباما را رد نکرده بود اما با توجه به آنکه شمار رای دهندگان بیش از دو سوم سنای آمریکا را تشکیل می دهد، وتوی رئیس جمهور نافذ نخواهد بود و این مصوبه رسماً اجرایی خواهد شد. در همین راستا در ساعات گذشته نیز خبرهایی به نقل از منابعی در کاخ سفید منتشر شد که اوباما اعتقاد دارد این مصوبه ضدایرانی کنگره به منزله نقض برجام نیست و بنابراین تلاشی برای وتوی این مصوبه نخواهد کرد و این قانون را امضاء میکند.
 
سنای آمریکا قانون تحریم های 10 ساله ایران را با دو سوم آراء تصویب کرد 
به نظر میرسد موضع گیری جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در روز چهارشنبه پس از اطمینان از تصویب این قانون با بیش از دو سوم آرای سناتورها بود و در همین راستا گفته بود: «ما از اختیارات لازم برای وضع تحریم‌های اضافی علیه ایران در صورت لزوم برخوردار هستیم. در صورتی که اوباما این طرح را امضا کند، این اولین بار نیست که ایشان مصوباتی از کنگره را امضا می‌کنند که ما مطمئن نیستیم چندان ضرورتی هم داشته باشند.» 
 
قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، یعنی یک ماه دیگر، منقضی می‌شد، اولین بار در سال 1996 و در زمان دولت بیل کلینتون با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشتر تأکید کرده‌اند در صورتی که قانون تحریم‌های ایران اجرایی شود، «قطعاً» نقض برجام صورت گرفته است. ایشان چهارشنبه هفته گذشته در دیدار جمعی ازفرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر ایران  با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله در کنگره امریکا اظهار داشتند: «دولت کنونی آمریکا در قضیه‌ی توافق هسته‌ای تخلف‌های متعددی تا الان انجام داده که تازه‌ ترینش تمدید تحریم 10ساله است. اگراین تحریم اعمال شود قطعاً نقض برجام است و بدانند حتماً جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.» 
 
تعداد بازدید : 114
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۳۷۷
نمیدونم کی این تحریم و تحریم بازیا تموم میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
الان بهترین کار اینه که با لباس و پرچم کشور دوست امریکا بیایم توی خیابون ها برقصیم تا شرمنده بشن و ترحیم رو بردارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
وقتی میریم تو خیابون به پرچم و ملتشون توهین میکنیم و براشون مرگ میفرستیم واقعا باید انتظار داشته باشیم مارو تحریم نکنن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
خیلی ناراحتی نهههه !؟ میدانم سخته بخصوص برای کسائی که فریب در باغ سبز برجام رو خوردن ! همونائی که تو خیابونا جشن گرفتن و یک دلاری را با پونصدی نشون مردم میدادن !! خدا صبر بهتون بده میدونم تقصیر شما نیست ! انشاالله غم آخرتون باشه !!!ا اما اشکال نداره باز هم بگید روحانی ظریف مچکریم ! ا
واقع بین
| United States |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
وقتشه برجامو اتش بزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه امید عبثی بستم به مترسکی که هست در جالیزم
وقت آن است که خود برخیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نکنه از بگیرندمیخواهند امتیازات دیگری در قبال لغو تحریمها از دولتمردان شیفته ی غرب
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چهار ساله جریان اصلاح طلبی آمریکایی مدام به دولت قبل فحاشی میکنه و با برجام برجام و بورس بورس وعده اصلاح امور و نزدیکی عاشقانه و عشقی سوزناک به آمریکا رو میده اینم آخرش . اینا برن خدا میدونه چی پشت سر خودشون بگن
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
جهان سرمایه داری که از شرق با ژاپن شروع و به غرب یعنی آمریکا ختم می شه در هر شرایطی نیاز به چند گروه دار :
اول جماعتی نوکیسه مانند اعراب خلیج فارس که با ولخرجیهاشون سرمایه داری رو زنده نگه دارند .
دوم ترویست ها که با اعمالشون افکار عمومی دنیا رو سرگرم کنند .
شوم غول های وحشتناک و ساختگی که غرب با الم کردن اون ها جریان دموکراسی رو در سرزمین های خودشون مدیریت کنه
. ما همون سومی هستیم که ناشیانه جای خالی شوروی رو برای جهان سرمایه داری پر کردیم .
با وجدان باشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
حتی اگرپرچم آمریکا رو آتش نزنیم و رو دو تا چشممون بذاریم و پوتین سربازهای آمریکایی رو لیس بزنیم باز هم آمریکایی ها ایرانی ها رو برده خودش میخاد. بفهمید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
وقتی این تحریم ها تموم میشه که طرف مقابل ما به این نتیجه برسه که تحریم ها تأثیری روی ما نداره.
تا زمانی که در ایران کسانی باشن که با شنیدن اسم تحریم تب و لرز کنن، طرف مقابل همچنان امیدوار میمونه و این تحریم ها هم ادامه خواهد داشت.
چند هزار سال پیش فردوسی بزرگ اینو تو شاهنامه گفته که اولین مرحله برای اینکه شر غولو کم کنیم اینه که ازش نترسیم و بعضی ها متأسفانه علاقه خاصی به کبک دارن.
کسی که خودشو به خواب زده باشه نمیشه بیدار کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برعکس تو ایران یک عده ای کاملا" خوشحالند از نقض برجام
یک مقام ارشد آمریکایی در اظهاراتی که نشان‌دهنده حمایت احتمالی رئیس‌جمهوری فعلی(اوباما) این کشور از طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران است گفت که واشنگتن این طرح را تضعیف‌کننده برجام نمی‌داند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
غلط کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اگه این اوضاع اسمش برد برد هست من دیگه منبعد به دو دو تا میشه چهار تا شک دارم !!!!!!!!ا
باغدار گلابی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
طرح با 100% آرا تصویب شده وتوی رئس جمهور تأثیر نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
امضا نکردن اوباما نهایتاً میتونه "یه بوس کوچولو" برای عشاق ایرانیش باشه.
تو نتیجه کار تأثیری نداره.
حداقل تا 10 سال آینده هیچ شرکتی (حتی غیرآمریکایی) نمیتونه بالاتر از 20ملیون دلار تو ایران سرمایه گذاری کنه. تمام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست
تا اوباما روی کاره باید مذاکره کنیم!!!!!!
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه قربان...تا برجام ادامه داره با شعار مرگ بر این اون ادامه میدهیم ...این مهمه ...میگیم آمریکا مالی نیست...پس چرا حول ورداشتیم؟؟؟؟؟؟یا دروغ میگیم یا خوابیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
مجیدجان
مراسم ترحیم اوباما هم تموم شد
حالا که سر قبر اومدی حداقل یه نفرین نثار عاشقان کدخدا بکن دست خالی برنگردی
بهتر! من که راضیم.
این برجام دیگه عرضه ی اروپاییها رو میخواد تا سرپا بمونه والا مرده است.
البته بخاری از اروپاییها هم گمون نکنم بلند شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ما که با شما موافقیم ولی یکی بود می گفت باید با کدخدا ببندیم!! می شناسیش که
اجازه هست برویم گلابی هایمان را بچینیم!!!!!
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ای ول خوب متلکی انداختی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه عمو جان چه کشکی چه گلابی اقا ترامپه همه درختان گلابی را از بیخ و بن کند چتونه جمع شدید در باغ؟ شلوغ نکنید کودکان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
فعلا که درختای گلابی داره یکی یکی درخت عر عر از کار در میاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عزیز برادر
این باغی که شما دم درش منتظر گلابی هستی فقط در باغه.
پشت این در از اول هم بیابون بوده.
اشتباه اومدی داداش. اشتباه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
فعلا" داریم از گلابی های چهار سال پیش استفاده می کنیم
شهریار
| United States |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
انتظار داری به باغبون فحش بدی و بتونی گلابی بچینی؟
منتظر عکس العمل ایرانیم....
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
با این وضعیتی که برای مملکت درست کردید غیر از نرمش قهرمانانه هیچ کار دیگه ای رو نمی تونید بکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دلار رو می کنیم 10 هزار تومن روشون کم بشه !!!
ناشناس
| United States |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
با این وضعتی که برای مملکت درست کردن به جز نرمش قهرمانانه هیچ کاری نمیتونن بکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اگه منتظر عکس العمل این دوستان برجام به دستی که عزیزجان وقت خودتو تلف نکن. اینا از هیچ جاشون عکس العمل در نمیاد. اینا اهل عملن عمل عمل عمل
عمل به وعده 100 روزه
عمل به وعده اشتغال
عمل به وعده چرخیدن چرخ اقتصاد
عمل به وعده چرخیدن چرخ سانتریفیوژ
عمل به وعده عدم عبور از خط قرمزها
بطور خلاصه: عمل به قول و قرارها با کدخدا
اللّه ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات إلى النور والذین کفروا أولِیآؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور إلى الظلمات أولئک أصحاب النارِ هم فیها خالدون. صدق الله العلی العظیم
خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‏‌اند (و) آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى می برد و[لى] کسانى که کفر ورزیده‏‌اند سرورانشان [همان] طاغوتند که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها می برند، آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند. راست گفت خدای بزرگ و بلند مرتبه
99 رای مثبت

صفر رای منفی

!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
99-0
یعنی ما در دشمنی با شما یک دست هستم، به این واضحی .مثل زمانیکه هواپیمای مسافر بری می زنیم و مدال می دیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بله و در طرف مقابل هنوز دوستان خوش باور و ساده لوح ما به دوستی با امریکا امیدوارن!
شهرام
| United States |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه انتظار داری؟ شب و روز مرگ بر این و ان بگی و اونا هم بگن افرین؟
حالا ايران عرضه خودش را طبق گفته هايش نشان دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اونقدر تحریم کنن تا تحریم دونشون پاره بشه
اینبار باید روی موشک به همه ی زبان
ای زنده دنیا همه ی کشورهای غربی رو
تهدید کنیم تا حساب کار دستشون بیاد
خوب اینم نقض صریح برجام تو رو خدا اینارو ول کنید به فکر اشتغال واسه جوانان باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه دیگه نشد . اقتصاد داخلی فقط و فقط یعنی بورس و لاغیر. باقیشم میشه برجام و کنسرت و هواپیمای لوکس. آخیش . . . مشکلات مردم حل شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دولت بعدی یک دولت صد در صد انقلابی خواهد بود که اولا" بساط کنسرت و رقاصی و این کار هارو جمع خواهد کرد و ثانیا" مشکل اشتغال ، ترافیک ، آلودگی هوا ، ..... و سایر مشکلات را در یک چشم بهم زدن حل خواهد کرد . پیش به سوی ژاپن اسلامی
روزهاى سخت وخطرناكى درپيش است!سلام بردلار ٥٠٠٠تومانى!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چرا دلار 5000 تومنی؟ ایشالا بنفشها با برجام جون جونی واست درستش میکنن. موچکر باشین
حالا نوبت ايران است كه مقابله به مثل كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه مقابله ای ؟ حالتون خوشه ها......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه حالمون ناخوشه اتفاقا! چون احتمالا مقابله به مثلی در کار نیست:
ما مفتخریم که دشمن ما عهد فی مابین را میشکند اما ما بر تعهدات خود پایبندیم!
منتظر جواب ایرانیم!!!!
بهانه گران شدن مجدد دلار پیدا شد
با این قانون برجام نابود و برای انتخابت ریاست جمهوری بعدی، روحانی هیییییچ دستاوردی در طول چهار سال نداشته و انتخاب مجدد روحانی با خطر حدی رو به رو هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
جلیلی رییس جمهور میشه و ایران میشه بهشت فقط یک کم صبر می خواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه بهشت نمیشه اما هر کی بشه شاید یک جو عقلش برسه که دوستی با امریکا مثل دوستی میش و گرگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ناشناس 02:46
دقت کت چی داری میگی
الان بحث منافع ملی ماست و آینده یه ملت.
چرا هر وقت یه بحث انتقادی مطرح میشه همش دنبال دوقطبی جلیلی-ظریف یا احمدی نژاد-روحانی هستین؟؟؟!!!
حتماً از نظر شما هم این چهار بزرگواری که ازشون اسم بردم معصوم نیستن و ممکنه در تصمیم گیری و اجرا اشتباه کنن.
در هرصورت من و شما باید به هر تصمیم و عمل اونها بر اساس منافع ملی نمره بدیم نه دعوای جناحی.
این اصلاً درست نیست که با تعصب جناحی به اظهارنظرها جواب بدیم.
فرداظهر بعضیا تیم ذاکره رو می ترکونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه ازشون تقدیر هم می کنن
خب . بفرما ببینیم آقای روحانی چند تا تخم مرغ در سبد برجام گذاشته بودی؟ وقت مردم را 4 سال گرفتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
مثلا تو این چهار سال چیکار می خواستی بکنی، یه کم توضیح بده که من و بقیه دوستان روشن شیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما همین 4 سال بسه تموم شد برید یه کناری مثل رییس جمهوری فرانسه اولاند خودش دیگه روش نشد برای دور دوم بیاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
آقای روحانی برو کنار این پورشه سوار میخواد دلار ببره دوبی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اون هشت سال که ساکت بوذی ، خیلی خوب بود ادامه بده همونطور
چرا مجلس ما اجرای برجام را لغو نمی کند ؟!؟! وای بر غیرت ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نگو این حرف رو اون موقع باید با ترامپ و دارو دسته ی هفت تیرکشش در بیفتیم به اینده امیدوار باش تو این بیست سال تحریم از گشنگی نمردیم بعد اون هم با میمیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
واقعا وای بر غیرت ما!! غیرت رو از یک مرد بگیر و ان وقت هر کاری خواستی با او بکن!
فر هاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اون موقع که رای میدادی فکر اینجاشو نکرده بودی !!! با این مجلسی که درست کردید توقع زیادی هم داری ! یادت رفته تحلیل اون خانم نماینده اصلاحاتی رو چه شوی خنده داری برای حمایت از سلطانی فر راه انداخته بود !! آیا کافی نیست !!!!!ا
خداحافظ برجام .
یک مشت گاو چرون وحشی جنگ طلب. چه انتظاری دارید ازشون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این گاوچرونها رو هر چی عقب بری بیشتر بهت حمله میکنن
برجام هیچ دوامی نخواهد داشت.امریکا برجام را نقض کرده و میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اونایی که منفی دادن واقعا منظورشون چی بوده؟ هنوز ساده لوحانه امیدوارید به این دشمن دیرین؟!
چند نفر مخالف بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟ می شه بگید؟؟؟؟؟؟
فاتحه برجام خونده شد.



محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافت.

ظریف در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریم‌های ایران معروف به «داماتو»، عنوان کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً گروهی به دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است
واقعا اگه حرفمون حرف باشه باید ۱۹۰ هزار سو رو راه بیندازه.اگه شعار نمیدیم که نمی ترسیم.این کاررو بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
که چی بشه؟؟ نفست از جای گرم در میاد؟؟ ما که امید داشتیم خارجیا پول بیارن داخل مملکت کار زیاد بشه!! تو از چی این قضیه خوشحالی عین بچه دو ساله حرف زدن خیلی خوبه؟؟
علی راستگو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
انگار بستنی چوبیه که بری بخریم 190 هزار سو پسر جان علم میخواد تکنولوژی میخواد یه شاعری میدن واسه گرفتن امتیاز شما چرا باور میکنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برادر فعلا که شما خارج کشور تشریف بردی نگران بقیه هم نباش
خداحافظ برجام
سلام تنش
سلام دلار بالاي چهارهزار تومان
سلام دلالان تحريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دلار دو ماهه داره میره بالا شما خفه شده بودی چرا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
سلام دلالان مذاکره. سلام خوشخیالان بیچاره. سلام اعتماد بیخودی. سلام بر دلالان مذاکره. کاسبان مذاکره
روحاني مچكريم!!!!
هممون سر كار بوديم تا الان آيا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بدجور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
سر کار بودیم یعنی چه ! در باغ نشستیم گلابیا برسه فردا نگی اقا سهم ما از گلابیا چی شد هااااا !!!
خوب یعنی مجلسی های ما چه کار باید بکنن الان؟؟؟؟؟!!!گریه خوبه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اره خوبه فقط زودتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شرمنده بشن چی؟
به نظرت این بهتر نیست؟
چطوری دو سوم رو حساب کردید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
راست میگه 99 درصد میشه دوسوم؟
پس برجام پر
احسنت
روحانی بایستی پاسخگوی این همه لطمه به بنیان کشور باشد . نبایستی از گماه ایشان گذشت .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
روحانی چه کاره است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما بزرگی کنید و ببخشید !!!
تحریم کاغذ پاره س!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برجام هم کاغذه پاره هست که به سطل زباله رفت.
شما برو بتن ریزی رو جمع کن برو مصادره 2 میلیارد رو جمع کن.بعد یه سر هم برو تیشرت پرچم آمریکا بخر توی خیابونا بزن و برقص و دلار بگیر دستت بگو 1000 میشه مچکریم روحانی!بعد هم برو یه سر روزنامه های اطلاح طلب بگو تیتر فرو ریختم دیوار تحریم ها رو یکبار دیگه برای خنده تجدید چاپ کنن.خلاصه خیلی کارها هست که اینجا نمیشه نوشت چندماهی مشغول خواهی بود.
ناشناس
| China |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه فعلا این برجامه که پاره پاره است.
آقای رئیس جمهور پاسخ شما چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
پاسخ:
تا شماها برین توکنسرت مختلط یه رقص سیر بکنین گروه مذاکره کننده رو میفرستیم بره هتل کوبورگ هر شرطی ترومپت بذاره با جان و دل و بروی چشممون قبول میکنیم ببینیم کدخدا از خر شیطون میاد پایین یا نه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
جواب روحانی:کری ایمیل زده که این تحریمها مربوط به شما نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مبارک کاسبان صلح و برجامیان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
پورشه سواری شما؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه ناشناس| ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ حقوق دویست میلیونی شما. رییس جمهورم بد جوووووووور پشتتونه
دلار شد 5000
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در حادثه قطار همه به درستی خواستن استعفای مسئولین مربوطه شدند، حالا هم به نظر می‌رسد تیم‌ مذاکره کننده و شخص آقای ظریف، اگر حاضر به استعفا نیستند، حداقل یک معذرت خواهی‌ بزرگ به ملت بدهکارند، چون در تمام طول سه سال مذاکرات ، میفرمودند که تمام تحریمها در روز اجرای شدن برجام از بین خواهد رفت و لغو خواهد شد!! حتی مقام رهبری هم بیان فرمودند" آن‌طور که مسئولین به ما گفتند..." . حالا از دو حالت خارج نیست، یا آقای ظریف و تیم‌ همراه اصولا هیچ نگاه کارشناسی و درستی به کلّ مساله و اشراف کافی‌ به این چالش ایران و غرب و آمریکا نداشتند و ساختار سیاسی آمریکا و غرب را به درستی تبیین نکردند که جای بسیار تاسف است و باید بابت این مساله حداقل توضیحی داشته باشند، و یا نه از آن بدتر، میدانستند که قرار نیست که هیچ تحریم غیر هست یی بر داشته شود و به خصوص تحریمها یی که مجلس آمریکا بر قرار کرده، بر داشته بشه و فقط صادرات نفت با دستور اجرائی شخص اوباما (نه مقام حقوقی ریاست جمهوری) بر داشته خواهد شد، که باز دیگر به صورت روشن و به وضوح به ملت ایران و احتمالا مسئولین بالاتر، خلاف واقع گزارش دادند که دیگر جای هیچ عذر و بهانه یی نمیماند و باید قبول مسئولیت نموده و حداقل استعفا به دهند. البته حالا برخی‌ از دوستان دوباره خواهند گفت، مگر جلیلی بهتر بود؟! خوب اگر آقای جلیلی بهتر بود که دیگر آقای روحانی و آقای ظریف بر گزیده نمشدند که هم چرخ هست یی بچرخد و هم تحریمها در یک روز برداشته شود و هم چرخ اقتصاد و دلار ۱۵۰۰ تومانی!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
خدا به داد امثال من من بیکار ، که کار نداریم برسه
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما از برجام که نه تنها به تصویب هیچ کدام از مجالس این کشورها و آمریکا نرسیده و حتی یک امضا در پای آن حتی در حد آقای کری و ظریف در پای آن نیست، چه انتظاراتی دارید! برجام یک تفاهم نامه است، یعنی‌ حتی قولنامه هم نیست. تفاهم نامه به این معنی‌ است که ما حرفها و وعده‌هایی‌ میدهیم و اگر طرف هم آن را انجام دهد، ما هم انجام میدهیم. یعنی‌ مجموعه وعده‌هایی‌ که انجام آن فقط بستگی به نظر شخصی‌ و سلیقه دو نفر دارد!! اگر مسئولان روابط خارجی‌ و تیم‌ مذاکره کننده، یک ذره درایت و فراست داشتند و از ساختار قدرت و شکل قوانین در آمریکا و این ۵ کشور اطلاع داشتند، باید شرط اول رسیدن به توافق را ، تصویب برجام در مجلس آنها میکردند. ممکن است دوستان بگن در آنصورت حزب جمهریخهد از تصویب آن جلوگیری میارد. باید گفت، خوب در آنصورت بهتر، چون این آمریکا بود که مقصر نرسیدن به توافق میشد و در ثانی‌ مطمئن باشید که این امتیازات هست یی که تیم‌ مذاکره کننده داد، آنقدر برای حاکمیت آمریکا مهم بود که همان جمهوریخواهان هم با داد و بیداد، ولی‌ در نهایت آن را تصویب میکردند و حالا دیگر نمیتونستند بگن ما دخالتی نداشتیم و این تصمیم تفاهم یک نفر یعنی‌ اوباما بوده است. کما اینکه همین حالا خواهید دید که جمهوریخواهان و ترامپ هم با داد و بیداد،هرگز برجام را نقض نخهدن کرد، چون از این بهتر برای آمریکا امکان نداشت که بدون دادن حتی یک امضا و تعهد کتیبی، صنعت هست یی ایران، را سیمان کنند. برجام برای دهاه سال متاسفانه به عنوان یک واحد درسی در سیاست خارجی‌ کشورهای بزرگ تدریس خواهد شد که چه تور میتوان یک کشور را مجبور کرد بدون اینکه یک امتیاز کتبی‌ داده شود، آن کشور کلّ صنعت هست یی خود را بتون کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شمایی که میگی ظریف و روحانی یه معذرت بدهکارند، توجه داشته باش اگه جلیلی الان جای روحانی بود، قطعاً کار به جنگ و حمله نظامی امریکا می کشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
امریکا به کدوم قدرت هسته ای تا الان حمله کرده؟ به جز لیبی و عراق که خودشون خودشون رو خلع سلاح کردن مشابه برجام خواشها چرت نگید...برجام تا اینجا خوب بود برای نشان دادن چهره امریکا بیش از این خودکشیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اره لااقل ظریف بیاد عذر خواهی کنه و بگه که تمام تلاششو کرده و انتظارشو نداشته! چون اگه انتظارشو داشته که دیگه باید به جای معذرت خواهی.....
ایران بازی باخت و فریب خورد و نتیجش....
رکود بیشتر
دلار گرون تر
تورم به شدت بالا
بی کاری وحشتناک
از بین رفتن چند ده میلیارد سرمایه اتمی و ضرر تحریمای گذشته
و دوباره نفت در برابر غذا و دارو .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برجام مگه اصلا اجرا شد؟ مگه تحریم بانکی لغو شد همان نفت در برابر غذا هست مثل عراق و لیبی
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عیبی نداره همینکه نسلی بوجود اومده که با ساپورت تنگ بنفش و ماتیک غلیظ بنفش میره کنسرت اصلاح طلبی و تعطیلات با ایرباس میره جزایر هاوایی کافیه. درود بر اشراف
گرم با من نبودش هيچ ميلي چرا ظرف مرا بشكست ليلي !!
خوابی 99 رای
بر جامه چی می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ابشومیگیرن چلومیشه
روحانی مچکریم سه و اندی همه سرکار بودیم بیچاره منتقدین که دقیق و کارشناسی شده امروز را پیش بینی می کردند و هشدار دادند و اقای روحانی هم چه فحش های نثار انان کردی حالا که نمی توانی بتن راکتور اراک را از بین ببری و عقب ماندگی علمی کشور را جبران کنی حداقل ازکلاغ های بیسواد بزدل بیکار دلواپس و ..............عذر خواهی بکن با این اوصاف ملت دیگر به تو برای تحقق برجام نیاز نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این منتقدین دقیق و کارشناس شما زمانی که کل دنیا رو با عملکرد ضعیفشون علیه ما متحد شدند و چپ و راست قطع نامه تصویب می کردند کجا بودند
ماهان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
پسر خوب این تحریم به برجام هیچ ربطی ندارم
دوما هیج بتونی ریخته نشده فقط چند تا سوراخ پر شده
پس این همه اب سنگین کجا داره تولید میشه که فرستادن عمان
و بعدش روس ها قبل از برجام چه گلی به سر ما زذن با نیرو گاه اتمی بوشهر
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ماهان خان چه ربطی به روسیه داره تا امریکا ما رو تحریم میکنه امثال شما میایید میگید روسیه چه گلی به سرما زد مگه کسی این جا برای روسیه یقه پاره میکنه ، فقط شما هایید که برای امریکا خودتون رو جر میدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
والا ما هم سال 88 احمدی نژاد رو پیش بینی کردیم دقیق ولی بصیرت بعضیا صفر بوود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
آب سنگین چه ربطی به راکتور داره راکتور رو تعطیل کردن و حتی دارن تغییر میدن هسته اش رو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
روحانی متشکریم از بابت برجام ولی در سیاست خارجی و رفع نگرانی همسایگان هیچ کار نکردی نتیجه را هم گرفتی
برجام مبارک باشه
بیش از دو سوم !!!!!!!! مرد حسابی با مطلق آرا حتی بدون یک رای مخالف تصویب شد .
برررررجام پر ......
خب وقتشه ایران یک حرکت اساسی از خودش نشان بدهد تا امریکایی ها بیشتر از این پررو بازی در نیاورند و یا حداقل اروپایی ها مجبور شوند افسار یانکی ها را بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برادر از توهم بیا بیرون ایران از اول هم حرکتی نمی تونست بزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
منتظریم حرکت اساسی رو ببینیم. همش توهم. تا نابودی کامل کشور هم دست از توهم بر نمیدارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برجام کشور رو نابودتر کرده
حالا ببینیم مسولان سیاسی ماچطورتقاص می گیرند.
یااینکه فقط شعار خواهندداد.
منتظریم تاببینم چندمرد حلاح هستند.
دیر نخواهد بود زمانی که این جنایتکاران ددمنش به سزای اعمال کثیفشان برسند. فروپاشی ایالات متحده آمریکا به امید خداوند نزدیک است.
من هنوز امید دارم

اگه اعتدال گرای واقعی باشیم و تندرو ها دخالت نکنند

میشه مذاکراتی با دولت اوباما انجام داد در همین زمان باقی مانده از دولت وی

و نقایص برجام برطرف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دیگه باید ترامپ مذاکره کنیم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
داداش تو چی مصرف میکنی
اسمشو بگو بخیل نباش
لامصب انگار خیلی خالصه
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
یعنی شما همچنان به کدخدا اعتماد داری و دوست داری ذلیلانه بازم به کدخدا باج بدیم ؟
اقایانی که صحبت از رفتار متقابل میکنید

دیپلماسی و گفتگو عرصه تندروی نیست..بلکه میدان منطق و صبر است

باید صبر کنیم دیپلماسی به نتیجه میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
البته شاید منظورتون اینه صبر کنیم تا درختان سیب و گلابی به ثمر بشینند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تو صبر کن تا زیر پات سبزی سبز شه
عمر ما که تموم شد
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شما همچنان منتظری که دیپلماسی با ادبیات روحانی و ظریف ، نتیجه بده ؟! وقتی با دشمن قسم خورده ات از سر ضعف مذاکره کردی و در حین مذاکرات گفتی دشمن با یه بمب کل سیستم دفاعی کشورت رو نابود میکنه یا گفتی حتی آب خوردن مردم کشورت به مذاکره با دشمنت مرتبطه و در یک کلام وقتی کشور و ملتت رو ذلیل و دشمنت رو قوی جلوه دادی ، اونوقت دیگه نمیتونی در مذاکره از دشمنت امتیاز بگیری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
رسیده نمی بینی؟ برجام چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بله شما درست میگین میدان خنده است!
ناشناس
| Indonesia |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
شما می گویید دیپلماسی عرصه تندروی نیست ولی دائم توهین می شنوی از امریکا و تحریم می شوی یعنی این کارها دیپلماسیه؟؟ کندرویه؟؟ واقعا که
این آمریکایی ها هم دیگه شورشو در آوردن آشکارا دارن زور میگن،
رهبرانقلاب: تمدید تحریمهای ١٠ساله علیه ایران قطعا نقض برجام است . ايران حتما واكنش نشان ميدهد.۹۵/۹/۳

از مسولین میخواهیم واکنش نشان دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
واکنش بر میگرده به از سر گیری برنامه هسته ی

البته با سرعت و شدت بیشتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
مرگ بر نگرش و بینش آمریکایی که برای دنیا فقط جنگ و ترور به ارمغان آوردن
برجام برجام که میکردین این بود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند
رقاص هاش بریزن تو خیابون !
قول میدم مسئولین هیچ عکس العملی نشون نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بشدت تمام این اقدام دشمن رو محکوم میکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
موافقم
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه عکس العملی !!!مگه قبلا چه کار کردن ؟؟؟؟فقط محکوم میکنن
آنچه متوهمین در آینه نمی دیدن ما در خشت خام می دیدیم . فقط 4 سال ملت را سرکار گذاشتید و کشور رو عقب نگه داشتین
امیر کبیرتون الان کجا قایم شده ؟
الان دیگه وقت برجام های دو و سه هست
درسته که این برجام جواب نداد اما برجام های بعدی ، با وجود ضریف و برو بچ جواب خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
:))
بازهم روحانی و دکتر ظریف مچکریم، شما تلاش خودتون رو کردید و نشد، زمانی که دوستان قطع نامه ها رو کاغذ پاره خوندند باید فکر چنین روزهایی رو می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
هسته ای رو تعطیل کردن کار خوبی بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دیگه کاری بود که نکرده باشن؟ الان جای انرژی اتمی ابمیوه درست میکنن
دولت محترم چه زمانی قصد دارد پاسخ متقابل بدهد؟! تا کنون فقط امتیاز داده ایم و امتیازاتی که در برابر آن ها گرفته ایم تقریبا هیچ بوده اند.
حالا ایران مثلا میخواد چه واکنشی نشون بده که حتی یک دلار به آمریکا و اسرائیل ضربه بزنه.
دوباره فرصت براي نشان دادن توانمنديهاي داخلي! دوباره ما ميتوانيم! دوباره انرژي هسته اي حق مسلم ماست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
حلقه هسته ای تشکیل بدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
کی زد زیر برجام؟کدخدای دروغ گوی شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
کدخدا کارخودشو کرد!!
از فرصت خوبی مثل اوباما استفاده نکردیم

حیف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اوباما 8 سال رییس جمهور بود همه کار کرد که مذاکره کنیم ، ما نازکردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اوباما تا فرقونایران رو تحریم کرد عمو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عمو جون فرصت خوب اومدی این جانی دارو هم تحریم کرده بود با پنبه سر برید جرج بوش با اون هم زرت پرتش کاری نکرد تحریم های دوره جرج بوش کشک بود. البته اوباما با این همه تحریم عید نوروز رو هم تبریک میگفت راست میگی لاعقل سفره هفت سین پهن میکرد.
نظرات منتشر کن

کجایی ؟؟؟
از نظر من نقض برجامی صورت نگرفته

این تحریم ها قبل از توافق هسته ی بوده

ربطی به توافق هسته ی نداشته

تندرو ها دلواپس شروع کردن داستان بافتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نظر شما رو نمیدونم اما اقای ظریف رسما پشت تریبون مجلس اعلام کردند نقض برجام هست نه الان خرداد ماه.

فیلمشو امشب صدا و سیما نشون داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تاحالا فقط یه بار، تاکید میکنم، فقط یکبار برجامو خوندی؟
سه سال با این القاب(دلواپس و ..) مردمو سر کار گذاشتین حالا موقع جواب پس دادنه نه لغز خوندن!
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نه جانم شما خودتون رو دارین گول می زنین...مگه حسن روحانی قرار نبود مشکل آب خوردن ما رو حل کنه...پس کوش؟؟؟این طوری که فردا باید بریم سر چشمه آب بیاریم؟؟؟؟
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نظر شما ابدا اهمیتی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
رهبری هم گفتن که ما فقط راجبه قضیه هسته ای مذاکره میکنیم، پس نباید انتظار خارج از تحریمهای هسته ای داشته باشیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ناشناس 00:42 شما پورشه ات محفوظه دلواپس نباش
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ناشناس 00:18 کم ماله بکش روشنفکر جون . مملکتو با همین مسخره بازیهاتون دارین بر باد میدین وقتی هم که میذارین جا و میرین جیبهاتون از حقوقهای نجومی خشه میلیاردهاش میاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تا حلا برجام خوندی؟؟؟ یا نه فقط بی بی سی رو نگاه کردی؟ خود دولت میگه نقض شده تو میگی نشده ؟؟؟ دیگه چه فرقی کرد برجام میخواست تحریم ها رو لغو کنه مگه نه؟؟خوب اگر ما بخوایم مثل قبل تحریم باشیم چه فرقی میکنه دیگه به نظر شما چیزی هست که تحریم نشده باشه؟؟؟؟
من كه جواني ام در تحريم ها گذشت لااقل مسئولان فكري به حال نسل جوان كنند. به آنها دروغ نگويند. در زمان تحريمها چرا دارو به كشور وارد نميشه ولي خودروهاي ميلياردي وارد ميشه !!؟؟؟. حتما تحريمها براي برخي منفعت داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
داروهایی که از امریکا بوده و یک تولید کننده داشته اورد میشده
روسیه غیر قابل اعتمادترینه

تاریخ ثابت کرده

خخخخخ
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
روسیه چه ربطی به تمدید ایران از طرف امریکا داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه ربطی داره ؟؟؟ آمریکا الان مورد اعتماد ترینتون گل کاشته داداچ.
خواهشا زیاد و زود جوگیر نشین.. واقعا انتظار دیگه ای داشتین؟!
دولت امریکا این حق را دارد که ما را تحریم کند

حق با امریکا و اوباماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بله چون خودمون حق مردممون رو نادیده میگیریم و انتظار داریم آمریکا هوامون رو داشته باشه!
هنوز ترامپ نیومده، جمهوریخواهان اقدامات ضد ایرانیشونو توسط سنا و کنگره شروع کردند.

مملکت نابود شد رفت پی کارش. ده سال دیگه؟؟!! چیزی از این نسل باقی نمیمونه. سرنوشت کره شمالی و کوبا در انتظارمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
شاید هم لیبی و عراق با ادامه این وضع
آقاي ظريف و روحاني فرمودند كه اين قطعنامه سازمان ملل هست و آمريكا نميتونه كاري بكنه ولي ميبينيم كه آمريكا خيلي ميتونه...اين همه مذاكره كرديد كه چي؟؟؟؟واقعا جوابي هم داريد كه بديد؟؟؟آخه آدم از يه سوراخ چند بار گزيده بشه؟؟؟
باختيم نه ٤ بر ٣،ده بر صفر باختيم داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تو یارانه نگیر، به دوستاتم بگو یارانه نگیرن بعد بیا بگو مملکت به پول نفت نیاز نداره و ملت بجای غذا کیک زرد بخورن!
نترسید از این شیطان به هویت ...خدا را در نظر بگیرید....مرد اخرت باشید نه دنیا...امریکا که عددی نیست..پس غیرت ایرانی بودن کجا رفته؟خودمان را اصلاح کنیم و به حقوق همدیگر احترام بگذاریم حتما پیروز خواهیم شد..ما همه چیز در این کشور داریم و نیازی به این کشورهای جنایتکار نداریم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
گرچه از امثال تو که موج سواری میکنن متنفرم ولی بهت مثبت دادم
بنظر میرسه دولت روحانی با اون همه عربده کشی و بالیدن به برجام در ۴ سال گذشته و عدم موفقیت در اقتصاد، رونق اقتصادی، بحران بیکاری و رکود ، دیگه حرفی نداشته باشه این وسط اصلاح طلبانی که با رفتن عارف تمام رای های خود را به روحانی دادند از بازندگان اصلی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عارف 12 درصد بیشتر رای نداشت بی خودی حرف نزن
اون اوباما خودش رو کشت تا با ایران رابطه دیپلماتیک برقرار کنه آما قدرش رو ندونستیم و ازین فرصت استفاده نکردیم و ...
پاسخ ها
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه خوش خیالی دوست عزیز...خوش بینی زیاد خوب نیست...واقع بین باش!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دو دوره ریاست جمهوری اوباما رو از دست دادیم که الان بشینیم کاسه چکنم چکنم دستمان بگیریم .اوباما میدونست که بعد از او چه اتفاقاتی ممکن است بیافتد ولی ما متوجه نبودیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
هسته ای رو تعطیل کردیم رکورد سیمان ریزی رو شکستیم چی میگی شما
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بر فرض بهترین رابطه رو با اوباما برقرار میکردیم ولی وقتی قراره با اومدن نفر بعد ( یکی مثل ترامب ) همه چیز از بین بره آیا به نظرت منطقی که ما برای چنین رابطه ای کلی هزینه کنیم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ایران در زمان هیچ رئیس جمهوری به اندازه اوباما تحریم نشد، نمیدونم شما به چیش دل بستید! عمرو عاصی بود برای خودش و شما هم منو یاد ابوموسی اشغری میندازید! البته منو به یاد اون میندازید نه اینکه بگم خدای نکرده به همون ساده لوحی هستید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
جالبته اوباما کارش درست انجام داد تمام تحریم های دنیا رو برای ما ایجاد کرد حتی تحریم دارو (اخه کدوم حیوانی همچین رفتاری میکنه) بعد یک عده میگن قدرش ندونستیم. انشالله در دنیا و آخرت با اباما محشور بشید
ترامپ و جمهوریخواهان با اقداماتی که شروع کردند، ظاهراً خوابهای بدی واسه ایران دیدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نگران نباش از خواب بیدارشون میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نمیری از ترس
واقعا رهبر انقلاب درست گفتند ، امريكا هيچ وقت قابل اعتماد نبوده ، و ايكاش با اين شرايط ، ايران همه تخم مرغاشو ، تو برجام نذاشته باشه ، و نخواد هزينه هاى گزاف ، جهت مقابله با امريكا ، دوباره به ملت تحميل كنه ...
اونایی که میگن برجام سودی نداشته:
ایران سال بعد 35 میلیارد دلار (129500000000000 تومان) نفت خواهد فروخت. که اگه برجام نبود این مقدار نزدیک صفر می‌بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بزار سال بعد و سال های بعد بشه بزار اثرش بیاد تو زندگی مردم اونوقت فایده داره نه رو کاغذ
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
و پولش در کشورهای خریدار نفت باقی خواهد ماند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ایران حتی به یک دلار از پول نفت دسرسی نداره وگرنه دلار چهارهزار تومن نمی شد عزیز به خاطر حمله بانک ها به صرافی ها مثل چند قرن قبل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
با تولید نفت شنی دوباره نفت ممکنه سقوط کنه باید وابستگی رو کم کرد به نفت شما میگی بیشتر کنیم
الحمدلله که خوش خیالان داخلی که امیدشان به جبت و طاغوت بود نا امید شدند

الان کی جوابگوی عقب افتادن برنامه هسته ای به مدت ده سال است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برو بابا حالت خوشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
سر سفره به بچه هامون می خواستیم یه بشقاب انرژی هسته ای بدیم بخورن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چقدر سطح دردها و درکهای ما باید پایین باشه که دغدغه مون فقط سیر کردن شکم بچه هامونه! من نه پورشه سوارم و نه کار درست و حسابی دارم اما حاضر هم نیستم به خاطر رفاه و کار همه این ذلتها رو به جون بخرم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در جواب ۰۲:۳۶
نه یک کاسه گلابی برجام بده بخورن
یا میتونی یک دیگ تحریم و تبریک اوباما به دلیل عید نوروز رو بدی
این تحریم های قدیمیه که تمدید شده و ربطی به هسته ای نداره
خودتون موقع مذاکرات می گفتین مذاکره فقط باید درباره هسته ای باشد
حالا میگید چرا تحریم های دیگه هنوز هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اتفاقا این جزو مذاکرات بوده و قرار نبوده تمدید شه. ظریف خرداد امسال جلو دوربین تو مجلس گفت تصویب شه نقض برجامه

کار شما دیگه تمومه
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اطلاعاتت ضعیفه جانم!!!!!!!!!!!!!
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برخی تحریمها که باید با اجرای برجام برداـشته می شدند هم تمدید شدند مثل خرید هواپیما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دقیقا! این تحریمها ناقض برجام نیست و نباید به مخاطبان اخبار رو وارونه بگید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
من از استاد آقای ظریف عذر خواهی میکنم که متوچه این موضوع مهم که شما فرمودید نبودیم !!!!ا
مرگ بر امريكا
امشب اونایی که از این تحریمها سودهای میلیاردی میبردن بشکن میزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بگم کی ؟ بگم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تاجران برجام و واردات هم الان ناراحتن
این تحریم ها از سال 1996 بوده
سالها قبل از برجام
امریکا تعهد کرده تحریمهای مربوط به هسته ای را لغو کند
مگه فراموش کردین نفت ما را زنجانیها با فساد عظیم صادر میکردن
ولی الان با تایید اوپک تا 4 ملیون تولید میکنیم
با توجه به رای بی سابقه کنگره و سنا به تمدید تحریمها و ریاست جمهوری ترامپ باید خردمندانه با برجام برخورد کرد تا این بار مانند قضیه سفارت عربستان بازی برده را نبازیم
راه چاره هم فقط دور کردن این دلواپسان از صحنه سیاست و فرهنگ و اقتصاد میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اقای ظریف در خرداماه امسال درمجلس گفتند که این تحریمها لغو میشود که اگر نشه نقصه برجامه حالا شما
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
جانم مسیله به این سادگی نیست. اکثر تحریمهای ایرانی همپوشانی دارند. یعنی صنعت نفت هم برای هسته ای و هم برای حقوق بشر تحریم شدند. در برجام اومده که تحریم سرمایه گذاری در صنعت نفت باید لغو بشه.. اما وقتی قرارداد حرفه ای بسته نشه نتیجه اش همینه.
زیبا کلام: در آینده فانوس به دست دنبال اوباما و جان کری خواهیم گشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
زمان اوباما بدترین تحریمها بر ضد ایران وضع شد حالاهم که در همین دوره اوباما با وجود طرفداران اوباما در کنگره وسنا تحریمها 10 ساله شد خودت واستاد توهم زیادی دارید خدا شفا بده
مگه نمیگید "آمریکا هیچ غلطی نمی کنه" چرا انقدر نگرانید
از همون اول هم قرار بود تحریم های هسته ای که شورای امنیت لحاظ کرده برداشته شه ، که برداشته شده
اروپا نگاهش دنبال منافع کوتاه مدت خودشه و کاری با آمریکا نداره . با همین وضعیت هم air bus حاظر به همکاری با ایران شده ، برای تحریم مجدد شورای امنیت ، مجبورند دوباره روسیه و چین رو هم همراه کنند که اگه بهونه نداشته باشند واقعا به سختی میتونن روسیه و چین رو قانع کنند . مخصوصا که خود روسیه هم توسط اتحادیه اورپا تحریم شده ...
یا تحلیل بالا درسته ، یا یه غلط هایی میتونه بکنه که مردم بی خبرند ...
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
نگران نیستیم دلمون واسه شماها می سوزه که هنوز کاسه لیسی می کنید.
اینایی که دارن طرفداری دولتو میکنن واقعا مغرورن اقا یه کلام مذاکره با امریکا جواب نداد امریکا دوست نداره گریه نکن میخرم برات
این عاقبت مذاکره با شیطان بزرگه....
الان دارم به این فکر می کنم که اگه برجام نقض بشه مشکل آب خوردنمون دوباره بر می گرده...تازه یه مدت بود داشتیم زندگی می کردیم...
شما فرض کن دیروز 100 تا سکه خریدی، الان با شنیدن این خبر خوشحال میشی یا ناراحت؟؟؟
مطمئنا خوشحال خواهی شد چون احتمال گران شدن طلا و دلار خیلی بالاست و شما سود زیادی خواهی کرد ولی مردم عادی این وسط له خواهند شد چون سرمایه ای ندارند و اگر هم داشته باشند به سکه و دلار نیست.
بنابراین تنها کاسبان تحریم هستند که از این خبر خیلی خوشحالند. واقعا براتون متاسفم که حاضرید برای این دنیا پا رو گلوی مردم عادی بزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه تحلیلی داداش! کسی خوشحال نیست-به جز عده معدودی فرصت طلب- ما منزجریم از این همه ساده لوحی خودمان و فریبکاری طرف مقابل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
والا ما هم حرف شما را زدیم حواب دادند گلابی بخور ! خدمت همه می رسیم . این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست که عده ای از تحریم کاسبی کنند . خواب دیدید خیر باشه
آقا ما که عمرمون رو باختیم اینم روش
فوقش اینه که دوره بعد دلواپسین محترم میان سر کار ، روز از نو روزی از نو . دو سال بعدش هم جنگ میشه ، ما اسرائیل رو میزنیم از صفحه روزگار محو می کنیم اونا هم مارو میزنن 10-15 میلیون نفر میمیرند ، تو بهترین حالتش که مملکت تیکه تیکه نشه ، مجبوریم مملکت رو دو دستی تحویل بدیم بره دیگه
اگه جزو کشته ها نبودم و اینترنتی بود و تابناکی برقرار بود ، دور هم جمع میشیم بحث سیاسی و اقتصادی در سطح کلان دنیا انجام میدیم ، با تاکتیک -لنگش کن- .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عجب تحلیل چرتی. اگر کسی رییس جمهور بشه که واداده نباشه و درست و معقول مذاکره کنه، جنگ میشه؟ همین تحلیل های تخیلی - فضایی- مریخی باعث رای آوردن روحانی شد. به خدا اگر غرضی رای می آورد، کشور در برجام نتیجه بهتری میگرفت
یه خبر بد دیگه به نقل از واشنگتن پست: ترامپ، جیمز متیس (سگ دیوانه) رو بعنوان وزیر دفاع امریکا انتخاب کرد.
تمدید تحریمها تا 31 دسامبر 2026 !!!!! نسل سوخته بودیم، دیگه جزغاله میشیم.
میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای امریکا گفته با توجه به رفتار تهاجمی ایران حفظ تحریمها حیاتی است.
من نمی دونم مگه آقای احمدی نژاد نمی گفت اقتصاد ما هیچ رابطه ای با اقتصاد آمریکا نداره ، پس چرا نگران قوانین داخلی آمریکا هستیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این قانون داخلیه امریکاست فقط؟؟
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این تحریم شامل تحریمهای ثانویه است و دقیقا نغض یرجام است. هیچ شرکتی نمیتواند در ایران سرمایه گذاری نفتی کند
همه این تحریما میتونست کشک باشه اگه از ظرفیت داخلی خودمون استفاده میکردیم
هر سال هزاران فارغ التحصیل از کشور خارج میشن
یا باید از از نیروهای خودمون استفاده کنیم یا اینکه دست از شاخ بازی با امریکا برداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
!!!!!!میلیون ها لایک
به نظر من ایران هیچ کاری نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
با قراردادری که شریف بسته واقعا نمیشه کاری کرد.
والا من كه سياست مدار نبودم ميدونستم كه دولت بعدي آمريكا ميزنه زيرش
هميشه همين بلا را سرمون اوردن
رهبر اکثریت سنا: دولت ترامپ و کنگره جدید متعهد به «بازبینی کلی» سیاست آمریکا در برابر ایران در سال ۲۰۱۷ هستند
این تحریمها هیچ ربطی به برجام نداره
ایران نباید تو دام نقض برجام بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این تحریما از قدیم بوده , تو برجام صحبتی از اینا نبوده, متاسفانه بعضیا منافع خودشون رو تو تضعیف دولت میبینن
ناشناس
| United States |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ناشناس 01:23
اسمتو بنویس ظریف جون . دو تا قهقهم چاشنیش کن همه چی حله
سخنگوی دولت و معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند، تصویب این قانون تقصیر دولت قبلی می باشد.
انها فرقی بین روحانی و احمدی نژاد نمی بینند والبته دوستان کلید به دست اینو نمی فهمند
لطفا صادقانه خبر بدید! چون این تحریمها ناقض برجام نیست اما شما دارید خبر رو اشتباه منعکس میکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در برجام آمده تحریم های غیرهسته ای لغو نمی شود ولی آمده است که تحریم هم اضافه نمی شود. در نتیجه تمدید یعنی اضافه کردن چون که تحریم به صورت طبیعی منقضی شده است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
هنوز که منقضی نشده،چون اگر منقضی بشه دیگه تمدید نمیشه! قبل از انقضا تمدید شده پس چیزی اضافه نشده
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
در برجام تحریم صنعت نفت لغو شد. در این تحریم هیچ شرکت غیرآمریکایی نمیتواند در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند و قرارداد داشته باشد. این یعنی نقض برجام. فقظ تیم مذاکره کننده ما گیج بازی درآورده اند.
چقدر به این جمله خندیدم الان.
برجام هدیه ای بزرگ اژ جانب خدا به ملت بود.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
برجام نه یک قرارداد که پدیده ای کیهان شناختی و نجومیست . بزرگترین خورشید شناخته شده جهان هستی است که متاسفانه عین شمع رو کیک تولد با یه پوف خاموش شد.
خوشبحال دلواپسا که اصلا ناراحت نیستند الان ریلکس دارن نتایج برجام آقای ظریف رو تماشا میکنند در باغ نشستند و منتظر سیب و گلابی هستند حالا شما ساده لوحها که دلتونو به برجام خوش کرده بودید هی حرص بخورید ! یه گلابی گندیده هم گیرتون نیومد حالا خوب خوردید هاااا !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
دلواپسا ناراحتن اتفاقا
کشور رو عقب انداختن
ناشناس
| United States |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
فرهاد جان ساده شدی ؟ اینا حرص بخورن ؟ تا غروب تو کنسرت بزن بکوب راه میندازن بعدشم میرن پارتیهای مختلط شبانه تا صبح مشق اصلاح طلبی تمرین میکنن.
ایران قبلا سودش و کرده عزیز من اغلب پول های راکدشو از کشورهای کره جنوبی هند ژاپن گرفته و این هم نفت فروخته ............ و خیلی چیزای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عجب
یه خسته نباشید هم بگیم به کاسبان برجام که تو این سه سال و نیم به اسم برجام ملت رو سرگرم کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
خسته نباشی دلاور خسته نباشی قهرمان !!!! خوب بود
هرطورشده باید تحریمها شکسته شود،آیا ایران گزینه ای به جز سیاست لبخند،روی میزندارد.
امیدوارم اخر این ماجرا بنفع ایران باشه ولی راستش چشمم اب نمیخوره
در رابطه با این مصوبه باید یکصدا باشیم و حق خودمونو از آمریکا بگیریم. برجام علیرغم ضعفش مغایر با این تعهد نامه بین المللیه. این فرصت خوبیه برای دوباره نشون دادن رویارویی با دولت مستکبر امریکا. چه خوبه که به جای تو سر هم زدن یکصدا باشیم و بدعهدی امریکا را فریاد بزینیم. ملت و دولت باید الان پشت سر هم باشیم تا حقمونو بگیریم. چه خوبه که یک راهپیایی غیر از روز جمعه برنامه ریزی بشه تا مثل 22 بهمن مردم بیان بیرون و حق خودشونو فریاد بزنن.
شما رو به خدا الان دنبال مقصر نگردین. فرصت برای این کار زیاده اما فرصت برای گرفتن حق از مستکبر کم. کاری نداشته باشیم که چه دولتی روی کار هست. به منفعتی فکر کنیم که از همدلی به اون میرسیم.
همه چرا عزا گرفتين؟ طبق معمول، ما ايرانيها، موقع مشكلات، كم مياريم. اول يكى را پيدا ميكنيم كه جرات پيشقدم شدن را دارد. براش هورا ميكشيم و ميبريمش به عرش اعلا، و تا وقتى كارها خوب پيش ميره، همراهش هستيم. ولى اگر ورق برگرده، خودمان را ميبازيم (!)، و طرف را ميكنيم سكه يك پول. متاسفانه، اينگونه دورويى و "خودزنى" در ميان ايرانيها كم نيست و تاريخ شاهد بسيارى از اين موارد در ايران ميباشد، كه لحظه اخر، ميدان را خالى كرديم (يادتان نره كه ٢٨ مرداد سال ٣٢، چطور چند تا گردن كلفت و تن فروش، ارزانترين كودتاى تاريخ را انجام دادند، و مردم مثل موش تو خانه هايشان غايم شده بودند). و از جمله، به همين دليل، ايران را زير سلطه كشيدن چندان مشكل نبوده است.
توى اين همه نظرات، چند تا حرف منطقى پيدا ميكنيد كه بدرد بخوره؟ چند تا پيشنهاد و نظريات براى حل مشكل پيدا ميكنيد، بجز بهمديگر پريدن، و دنبال گناهكار گشتن كه هيچ فايدهاى، در اين موقعيت، ندارد.
ايا ايران با مشكل روبرو هست؟ بله، ... ولى نه به ان اندازه كه ١٠ سال پيش، هر چند روزى، صحبت از حمله به ايران بود... و نه به اندازه ٣ سال پيش، كه كلاً نفت ايران تحريم شده بود.
چاره براى بيشتر ضربه نخوردن و تضمين موفقيت بهتر در اينده، فريادها و اعمال از روى احساسات نيست. چاره در يك جمله و يا يك عمل خلاصه نميشود، ... در درجه اول، هميارى و همدلى و اتحاد لازم هست، نه ضعيف كردن خودمان و پريدن بهمديگر. قدم ديگر، سبك و سنگين كردن ابزارهاى مختلف روبرويى با اين مشكل هست. قسمتى از اينها ميتواند كوتاه مدت باشد، و قسمتى ديگر، دراز مدت. و مهمتر از همه، نبايد از روى احساسات باشد. اينچنين مشكلاتى، يكروزه حل نميشود، و با زور هم حل نميشود. استفاده درست از ابزارها، بعنوان مثال روابط بين المللى، متضمن تجربه و شناخت و همكارى و حوصله ميباشد. نيروى خود را، توسط توى سر همديگر زدن، هدر ندهيد. باشد كه مشكلات را از راه درست و با منطق حل كنيم.
كرگدن هاي سرگردان كي رسند به اسب تك ساخ من. حاشا!
متاسفانه برجام ایران رو حتی از کشورهای عربی بیش تر به امریکا وابسته کرده همین باعث شده با هر تغییری در قدرت امریکا کلی در ایران دچار مشکل بشم و آینده مبهمی پیش روی کشور قرار بگیره..هیچ کشوری در دنیا امنیت ملی خودش رو توپ فوتبال جناح های قدرت در امریکا نمی کنه ولی برجام دقیقا همین کار رو کرد بهترین کار این هست که امریکایها بفهمن ایران اگر به سمت هسته ای نظامی و بمب بره موشک هایی داره که می تونن کره ماه رو هم بزنن اینطوری ترسشون برای نظامی شدن برنامه اتمی ایران و زدن زیر برجام بسیار بیشتر میشه تنها راه پاسخ همینه ..
اگه برجام لغو بشه بزرگترین بهونه برای حمله به ايرانه!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
لطفا هر نظری در مورد برجام دارید بیان کنید فقط چرند نگوئید ! حمله به ایران از اون چرندیات است که هیچ ارتباطی با برجام نداشته و ندارد و غده ای برای فریب افکار عمومی و توجیه عملکردشان در نزدیکی و ارتباط با آمریکا وبزرگ نمائی برجامی که نافرجام ماند برای بهره برداری سیاسی این دروغ بزرگ را به مردم گفتند که برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد در حالی که عوامل واقعی موثر در رفع خطر جنگ و ترس آمریکا و صهیونیستها از فکر تجاوز به کشور غوامل دیگری بود که تعمدا بوسیله دولت و دوستان اصلاح طلب آنها نادیده گرفته شد !
رندگي زيباتر ميشود با تو اگر شود طي چندين دگر ده ساله. هر چه كه بزرگتر ميشوي از بالاي قد رعناي تو غرور ملي ما پا بر جاتر ميشود. سوار بر اسب سفيد تك ساخ من به تاز رو به فرداهايي روشن تر از اين. برد برد را برد.بازنده اصلي در زورآزمايي ميدان ديپلماسي طرف گنده تر از ما آمريكاست.
خدا را شکر.
سلام
دوستان وقتي كه مابامشت توي دهن امريكا ميزنيم امريكا هم بايد از
خودش دفاع كنه
روحانی بای بای
دلار 5000 توان روند است
درود بر روحانی و ظریف و برجام و خاتمی و رفسنجانی و لاریجانی و صفدر و و ....
دوستان سلام

به نظر من هر اقدامی، روشهای دیپلماسی مقابله با اون را داره و ناامید نشید. برجام برای منافع ملی ایران تا کنون خوب بوده و قرار نیست مشکلات بوجود آمده در عرض 38 سال چهار ساله حل بشه. قطعا"زمانبر خواهد بود و دولت آقای روحانی تا کنون روش دیپلماسی خوبی را داشته و مطمئنا"جهت اینگونه موارد راه حلهائی هست.
برجام .تحریم .کلید .حل مشکلات صد روزه ........ خلاصه جوانی ما سوخت و رفت با کلی درد مشکلات بسیار زیاد بیکاری
بهترین گزینه در مقابل آمریکا ، نرمش بیشتر است ، تو این شرایط جز این راهی نیست ، حساس تر کردن موضوع به ضرر ماست ، با وجود تمدید تحریم سرمایه گذاری کلان در ایران ، باز هم پیدا می شوند شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی و آسیایی که سرمایه گزاریهای غیر کلان یا به اصطلاح سرمایه گذاری خرد انجام می دهند و همین مقدار هم باعث ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور خواهد شد ، ورود به بازی نقص برجام به جز افزایش تنش های اقتصادی داخلی و خارجی هیچ سودی به کشور نخواهد داشت ، بحث جنگ از برجام جداست ، هیچ کشوری حاضر به مقابله نظامی با ایران نیست ، امیدوارم ایران واکنش هیجانی به تمدید تحریم ها نداشته باشه
دوستان عزیز این قانون در زمان ریاست جمهوری سید بزرگوار هم بود.
و رشد اقتصادی ۸درصدی رو تجربه کردیم.
مطمئن باشید اگر در مسیر عدم تقابل و چالش با دنیا پیش بریم آمریکا به تنهایی هیچ غلطی نمیکنه.
مگه اون زمان تحریم نبودیم؟؟؟ شرکتهای آمریکایی التماس میکردن با واسطه اروپاییها بیان ایران. نمونه بارزش هم هالیبرتون بود .
و دلواپسان عزیز، ارزش کار روحانی و ظریف با این حرفای صدتا یه غاز زیر سوال نمیره. کسی حوصله شما و طبل بدصدای جنگ تون با کل دنیا رو نداره‌.پس لطفا .........ببندید .
این تحریم ها رو که زمان احمدی نژاد بود و ایشون می گفت کاغذ پاره و همه پای سخنرانیش قه قه می زدند. حالا در این دولت همه دلواپسا خواستار رفع این تحریم هایی هستند که در اختیار کنگره است و دولت دست بسته ایران نمی تونه حتی با یک نماینده از کنگره و یا محلس سنا و یا حتی ترامپ صحبت کنه.
این تحریم ها قبل از برجام بوده و تنها راه برداشتنش؛ مذاکره با خود امریکایی ها است و نه هیچ چیز دیگر. لطفا واقع بین باشید
آقایان منطقی باشید . شرایط کشور اجازه نمیدهد که دوباره به سمت لجبازی با تمام جهان برویم. خیلی هم وضعیت مناسبی در کشور درست نکردید که انتظار حمایت مردم را داشته باشید. این همان چیزی است که اعراب برای آن نقشه کشیدند و الان شادی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
کاش ملت میفهمیدند که دنیا چاله میدون نیست
از نظر من تمدید این تحریم ها ربطی به برجام نداره
اتفاقا دولت آمریکا تنها دولتی در جهان است که به تعهداتش در برجام عمل کرده و خواهد کرد
وقتی ما اعلام می کنیم که فقط در زمینه تحریم های هسته ایی مذاکره می کنیم ولاغیر نتیجه مورد انتظار قطعا بهتر از این نمیشه
قطعا دولت جدید آمریکا هم برجام را اجرا خواهد کرد
اگه مذاکره هدفمند داشته باشیم می تونیم همین تحریم های قبلی را هم لغو کنیم
حالاوقت اقدام وعمل آنهم ازنوع قاطعانه اش هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
آره بابا بزن آمریکا رو نابود کن .
دلواپسان(کاسبان تحریم) الان شدیدا خوشحالا که دوباره جیبهاشون هزار میلیاردی پر میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
عزیزم تو از کدوم دلواپسان برجام میگی؟
من که ننه بابام معلمن و یه زندگی ساده دارم بدون کار و کاسبی! اتفاقا منم دلواپس بودم دلواپس اینهمه ساده لوحی تو و همفکرانت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
میگن که انقدر که دلواپس ها از نقض برجام خوشخال شدند ، نتانیاهو نشد !!!
اصلا ببینیم این قانون دامانو چی هست این قانون که از سال1996 بوده خوب حالا هم باش کنار میاییم فکر نکنم اوضاع به بدی قبل باشه نباید ناامید شد
اصلا رفع تحریم چه فرقی به حال ما سیه لشکران داره
ماکه همیشه گرسنه ایم
خوش به حال انهایی که ازاول ضد برجام بودندبا تحریم نون شون توروغن
ملت وولش کن
ملت کیلویی چنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
چه توهمهایی دارید همتون! چن درصد اونایی که به برجام خوشبین نبودن نونشون تو روغنه؟ والا ما که نیستیم! کارمندهای معمولی هستیم که عزت کشور و خودمون رو به چیزی نمیفروشیم و به دشمن دیرینه مشکوکیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
یاد محمود ساده زیست و افراد هم نظرش میفتم
من واقعا متاسفم كه ملت فراموشكار و كم حافظه اي هستيم. يعني به همين زودي اون ٨ سالي كه هر روز يك قطعنامه سازمان ملل بر عليه ما تصويب ميشد رو فراموش كرديم؟ چه كساني با ندانم كاري و كاغذ پاره دونستن تحريم هاي بين المللي كار رو به جايي رسوندن كه مجبور بشيم تن به اين برجام به قول آقايون بي فرجام بديم؟! در ضمن باز هم متاسفم كه هر حركتي از طرف مقابل بهانه اي ميشه براي كوبيدن دولت و اين وسط كلا حقيقت وارونه جلوه داده ميشه! آيا واقعا بعضي دوستان انتظار داشتن اين طرح تصويب نشه؟! هيچ كس، نه دولت و نه وزارت خارجه همچين انتظاري نداشت برادران. اولا اين قانون ربطي به تحريم هاي هسته اي نداره و بر ميگرده به ٢٠ سال پيش. اين قانون دو متمم داره كه يكيش مربوط به هسته اي هست و ديگري بحث موشكي و تروريست. ما هم به فرموده رهبر انقلاب فقط در مورد هسته اي مذاكره كرديم بنابر اين نميشه بگيم چرا كلا اين قانون رو تصويب كردن!!! مثل اينه كه اون ها هم بيان نسبت به هر قانوني كه مجلس ما در مورد حمايت از برنامه موشكي تصويب ميكنه بگن ايران برجام رو نقض كرده! از همه مهم تر مسئله اي كه هيچكدوم از رسانه ها البته با اغراض خاص بهش اشاره نميكنن اينه كه اين قانون فقط يك ابزار اجرايي در اختيار رئيس جمهور آمريكا قرار ميده تا در صورت لزوم ازش استفاده كنه در صورتيكه بدون اين قانون هم رئيس جمهور آمريكا اين قدرت رو داره كه از فرامين اجرايي بدون نظر مجلسين استفاده كنه، در حقيقت دليل مخالفت كري و اوباما بااين قانون هم همين بود كه ميگفتن نيازي به اين قانون نيست نه اينكه اين قانون خلاف برجامه! در هر صورت من فكر ميكنم كه هدف مجلسين آمريكا همين طور كه يكي از سناتورها گفته بود اينه كه يك پيام سياسي به ايران بدن و اون اينه كه رئيس جمهور آينده از ابزارهاي لازم جهت مقابله با ايران برخورداره. تابناك اين همه پيام احساسي و غير كارشناسي رو چاپ ميكنه چون فرصت خوبي براي تضعيف دولت پيدا شده، اما بعيد ميدونم پيام من رو به عنوان دانشجوي دكتري روابط بين الملل چاپ كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
زنده باد
فر هاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بابا جمع کن کاسه کوزه تو ! وقتی کمترین اطلاع و آگاهی نداری اینقدر با غرور حرف نزنیم بزرگترین ایراد ما ایرانیها اتفاقا همین پر حرفیست حرفهائی که از سر نادونی هم زده میشه اگه کمی اطلاع داشتی میفهمیدی که خود آقای ظریف و خود آمریکائیها صراحتا اعلام کردن که تمدید این تحریمها نقض برجام است حالا شما از زیر پتو سرتو آوردی بیرون میگی نه نقض برجام نیست !!! خیلی جالبه که برای حرف مفت خودمان کلی هم تفیسر میاوریم !!!!ا
خداوندا به کدامین گناه .
خداشاهده فقط دودش میره تو چشم قشر ضعیف جامعه نه هیچ کس .اونایی که دارن فقط سرعت اضافه شدن به سرمایه های کلانشون یه خورده کم میشه .اما قشر ضعیف چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل اینکه چاه ویلی که به واسطه ی ندانم کاری های احمدی نژاد و حامیانش توی اون افتادیم حالا حالا ها دست ازسر این ملت بر نمیداره....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ایکس زدی گویا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تو هم همچنان توهم داری
با اینکه خیلی ظریف رو دوست دارم، ولی فکر میکنم صحبتش در مجلس یه اشتباه بزرگ بود. این تحریم ها به 20 سال پیش برمیگرده و بخش بزرگی از اون به خاطر حمایت ایران از حزب الله و حماس هست که آمریکا اون ها رو تروریست میدونه. حالا این وسط ارتباط برجام و انرژی اتمی به این گروه ها چیه، معلوم نیست. یعنی منطق میگه که تحریم ها ربطی به برجام نداره، ولی ظریف چیز دیگه ای گفت و الآن همه منتظر جواب ایران هستن که امیدوارم جواب منطقی ای باشه و بهانه دست کسی ندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
آفرین
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
این تحریم جدید میگه هیچ شرکتی حتی اروپایی و آسیایی نمیتونه در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کنه. درحالیه در برجام تحریم صنعت نفت ایران لغو شده بود. این یکی از مواردی بود که همپوشانی وجود داشت و ظریف گیج بازی در آورد و دقیق مشخص نکردند موضوع چیه.
اینجا کلید دولت رو میخواد تا مثل این 4 سال
قفل این مشکلم باز کنه
:-)
دشمنان و دلواپسان الکی که از قدرت جا ماندن و تشنه رسیدن یه قدرت هستند و قصد وارد کردن ایران به جنگ را دارند
میخواهند با این تصمیم آمریکا از آب گل آلود ماهی بگبرند
مردم خود زرنگ هستند
همه چيز دست به دست هم داده تا اولين رئيس جمهور 4 ساله ايران با سمت خودش خداحافظي كنه. روحاني بي‌برنامه‌ترين رئيس جمهور تاريخ ايران بعد از انقلاب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تا ببینیم
تا اونجائی که من یادمه قرار شد ایران محدود کنه فعالیتهاشو و اونا هم تحریمهای سازمان ملل رو لغو کنن علاوه براون تحریم خرید هواپیما هم لغو بشه/ صحبتی از تحریمای قبلی که از اول انقلاب بوده و هست و خواهد بود , نبود
پاسخ محکم ایران به این تحریم های جدید دلار 5000 تومانی خواهد بود تا تحریم دونشون دراد!
اولین اقدام اینه که بزینم پدر اسرائیل رو در بیاریم بعد هم همه ی پایگاه های نظامی امریکا رو که تو منطقه هست بزنیم. بعد هم خلیج فارس رو از لوث وجودشون پاک کنیم. بعد هم ... گزینه ها زیاده نمی دونم از کجا شروع کنیم
امریکا بد کردی خودت رو بدبخت کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
ماشالله تروریست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
امریکا هم دست رو دست میذاره فقط تماشا میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بزن نابودش کن دارمت
به نظرتون امید به زندگی در ایران الان چقدره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
بستگی داره که از دلواپسها باشی یا نه!
لطفا احساسی نظر نذارین با ورود ترامپ داردسته جمهوری خواهان,ومهمتر از اینها کابینه به شدت ضد ایرانی جنگ طلب باید با احتیاط عمل کنیم اگه ما برجام اتش بزنیم نه تنها تحریم ها برمیگرده بلکه تهدید بسیار جدیتر از گذشته و وقوع درگیری نظامی رخ خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
خودت احساسی نظر میدی. ترامپ دنبال جنگ نیست. اگر بود تو سوریه موضعی به نفع روسیه نمی گرفت. ترامپ دنبال بهبود اقتصاد امریکا است. بدرضمن کی گفته لغو برجام به معنای جنگه. یه طرف زده زیر برجام و حالا ما هم لغوش میکنیم. چه ربطی به جنگ داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
انقدر تحریم کنند که تحریم دونشون پاره شه
وای اگر ترامپ حکم جهادم دهد
آدم عاقل یه کاری میکنه پای همه چیزشم وامیسته.کشوری که شعار مرگ بر آمریکا میده خوب باید بدونه این شعار یعنی چی و چه چیزایی بدنیالش داره
با عرض سلام و خسته نباشید. تصوب این طرح قطعا نقض برجام است و ایران باید بلافاصله اقدام عکس العمل قوی و عملی از خود نشان دهد. اگر ایران در این زمان این اقدام رو انجام ندهد با روی کار آمدن ترامپ انوقت هر روز یک تحریم جدید ضد ایران اعمال می کنند. آمریکاییها باید بفهمند که عملشان عکس العمل دارد. انجام این عکس العمل همچنین باعث فشار اعضای دیگر 5+1 به آمریکا نیز می شود. اقتدار ایران را نیز به رخ جهانیان میکشد. این عکس العمل باید همزمان با اجرای این مصوبه اجرایی شود. بهتر است این عکس العمل به دستور و تصویب مجلس صورت گیرد آن هم با اکثریت آرا. تیم وزارت خارجه باید دیگر اعضای 5+1 را توجیه کند که ایران نمی تواند نقض برجام را تحمل کند و در مقابل هر نقضی یک نقض انجام می دهد. این عکس العمل باید قوی باشد به این صورت که حساسترین کاری را که ایران متعهد شده است که انجام ندهد را شروع به انجام کند. درواقع باید آن کاری که آمریکاییها بیشتر روی آن حساسن دست گذاشت.
من از شما مي‌پرسم : چه كسي كليد را به عنوان نماد تبليغات به دست آقاي روحاني داد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
هاشمی رفسنجانی کلید رو ساخت و داد دست حسن روحانی. ولی کلید بد ساخته شده و تو قفل گیر کرده
زمانی که محمود به قدرت رسید 28 سالم بود .سالم و در اوج جوانی
زمانی که حسن اقا به قدرت رسید 36 سالم بود . هنوز کمی از جوانی باقی مونده بود
حالا 40 سالمه و به شدت احساس بیماری و پیری می کنم
به راستی چه کسی جوابگوی این همه امید و دلبستن های بی حاصل ماهاست؟
چه کسی جوابگوی از دست رفتن این همه عمر و فرصت هست؟
چه کردید شما با ما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
تو چرا به دیگران دل بسته بودی؟ دستت رو میگرفتی به زانوی خودت شاید هرگز دیگران نخوان یا نتونن کاری برا ما انجام بدن
اگرالان مثل کره شمالی بودیم بازخوب بودچون چه این وری باشیم چه ااون وری بازتحریمیم.
دوستان عزیز این قانون در زمان ریاست جمهوری سید بزرگوار هم بود.
و رشد اقتصادی ۸درصدی رو تجربه کردیم.
مطمئن باشید اگر در مسیر عدم تقابل و چالش با دنیا پیش بریم آمریکا به تنهایی هیچ غلطی نمیکنه.
مگه اون زمان تحریم نبودیم؟؟؟ شرکتهای آمریکایی التماس میکردن با واسطه اروپاییها بیان ایران. نمونه بارزش هم هالیبرتون بود .
و دلواپسان عزیز، ارزش کار روحانی و ظریف با این حرفای صدتا یه غاز زیر سوال نمیره. کسی حوصله شما و طبل بدصدای جنگ تون با کل دنیا رو نداره‌.پس لطفا .........ببندید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
مودب باش برادر. کسی ارزش کار دکتر ظریف رو زیر سوال نبرده! فقط سوال اینجاست که چرا با این همه فراست ما باید باز هم فریب بخوریم؟
سلام.
از اونها غير از اين انتظاري نداريم. بد عهدي خودشونوبارها ثابت كردند.
دوست دارم ببينم دولت مردان ايران چه ميكنند.
بايد ديد اينكه ميگن پاسخ مناسب داريم يك واقعيته يا بازم فقط شعاره و مصرف داخلي داره.
برجام باید آتش زده شود و خاکستر آن درلانه جاسوسی (سفارت سابق امریکا)درایران دفع شود اگر اینکارصورت نگیرد بسیج خود مستقلا اینکار را انجام میدهدتا درس عبرتی شود برای آنانکه بارهافریب امریکاییها روخوردند ومیخورند.ما این همه خون ندادیم در8سال دفاع مقدس که با ذلت زندگی کنیم........الله مع عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اصلا" باید خود لانه را هم آتش بزنیم . پیش به سوی لانه جاسوسی
بزرگترين تحريم را مسئولان عزيز انجام ميدن كه حقوق نجومي ميگيرن واقعا جاي شرمساريه
ای کاش حاکمان بجای خصومت راه دوستی رو با دنیا از سر میگرفتن و از ظلم به مردم خودشون دست بر میداشتن! وقتی خودتون با مردمتون بد تا میکنید چه انتظاری از بقیه دارید!؟!؟؟...هیهات که اینها اعتقادی به خدا(آخرت پیش کش) ندارند!
تحریمها که کاغذ پاره بود چرا دلواپسان ناراحتند می گفتید هیچ تاثیری تو اقتصاد نداره پس چرا دلواپسید.بیایید.واقع بین باشیم ۳۸ساله انرژی همه تو ایران صرف دعواهای جناحی شده هروقت دست ازین دعواها برداشتیم اوضاع خوب میشه.روحانی تلاش خودش راکرد حتی دکتر ظریف.اما روزی که وارد سفارت انگلیس شدید از دیوار سفارت عربستان بالا رفتید فکر امروز راهم می کردید.اگه اینهمه پول بیت المال را اقازاده ها ومسولین واختلاس گران به باد نمی دادن خیالی واسه تحریمها نبود.چپ وراست مقصرند در تاراج این مملکت
سلام تحریم
اونا میخوان نقشه منطقه تغییر بدن با تجزیه کشورها از جمله تجزیه ایران


زمان همان سید هم تحریم شدیم و در لیست محور شرارات قرار گرفتیم..علاوه بر وجود گفتگو تمدن ها
موقعی که دکتر جلیلی مرد مذاکره کننده ایران با پای زخم خورده ای از جنگ تحمیلی با امپریالیسم جهانی به نشست هسته ای رفت و از پله های ساختمان نشست ها بالا میرفت من به کشورم به داشتن همچین مردان مردی افتخار میکردم البته دکتر ظریف و تیم همراه تلاش خود را کردند اما امریکا دبه کرده باید پاسخی محکم داده شود و اگر تنش زیاد شود احتمالا انها هسته ایشان بهانه است و دنبال تجزیه خاورمیانه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
باید محکم ترین پاسخ را بدهیم . مرگ بر آمریکا ! همه توالت هایمان را با پرچم آمریکا فرش کنیم . روی موشک هایمان به زبان عبری تهدیدشون کنیم
تا دیروز تحریم از نظر دلواپسان کاغذ پاره بود حالا چه شده نگران تحریم ها هستند
بابک جان بیا
بیا که دوباره به کمکت نیاز داریم
باور کن اگه تو وزیر نفت بشی دیگه هیچ مشکلی با تحریمهای نفتی نداریم
فقط سران مملکت بجایی استعدادهای نفتی تو رو شکوفا کنند زندانیت میکنن
بابا یکی نیست بگه خودتون که غیر از حرف کاری از دستتون بر نمیاد حداقل بگذارید زنجانی نفت مونو بفروشه

تقبل الله برجامکم
نظرات را گزینشی چاپ نکن تابناک.
الان پدرشونو در میارم......مرگ بر امریکا .....مرگ برگ امریکا .......فقط دلار 100000000 نکن باشه
آنطور که من از کامنت ها متوجه شدم، برخی از هموطنان به شدت از تحریم شدن ایران خوشحال هستند. چرا؟ چون یکی که حزب مخالف اونها بوده سعی داشته تحریم ها را کم کنه ؟
ظاهرا شدت گرفتن تحریم ها علیه ایران، نابسامانی اقتصادی و حتی جنگ با این و آن برای بعضی ها خیلی خوشاینده ، شگفتا!!!
بابا راه اندازی کنین سایتهای هسته ای رو...تا پوزشون زده بشه.
مرگ بر روسیه
این روسیه خیلی خائنهاصلا نمیشه بهش اعتماد کرد
نامردی از سرو روشون میباره
خیلی درغگون
اما غربیها
آمریکائیها
خیلی متمدنن
ایول
تا دشمنی ها برجاست تحریمها برجاست!
عجب روزگاری شده، بعضی ها با تحریم شدن ایران، از خود آمریکا و حتی اسراییل خوشحال ترند..
یکی بیاد این یانکی ها رو از برق بکشه...چون جوگیر شدن همش قطعنامه صادر میکنن
تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تحریم‌های اقتصادی، تجاری، علمی و نظامی علیه ایران که از سوی دولت ایالات متحده، یا تحت فشار ایالات متحده بر جامعه بین‌المللی از طریق شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده اشاره دارد. در حال حاضر تحریم‌ها ممنوعیت معامله با ایران و ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات یدکی به خطوط هوایی ایرانی را در بر می‌گیرد
دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی شاهد شماری از شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران بود. رئیس جمهور بیل کلینتون در مارس ۱۹۹۵، با صدور فرمانی اجرایی تجارت آمریکا در صنعت نفت ایران را ممنوع کرد. در مه ۱۹۹۵ پرزیدنت کلینتون در فرمانی اجرایی هر گونه تجارت آمریکا با ایران را ممنوع کرد. تجارت ایران با آمریکا که از زمان پایان جنگ ایران و عراق در حال رشد بود، سریعاً خاتمه یافت.

در سال ۱۹۹۵ کنگره ایالات متحده آمریکا لایحهٔ تحریم ایران-لیبی را تصویب کرد. طبق این لایحه، تمامی شرکت‌های خارجی که بیش از ۲۰ میلیون دلار در توسعهٔ ایران سرمایه فراهم کنند دچار حداقل دو تا از هفت جریمهٔ ممکن از سوی ایالات متحده خواهند شد:[۵]
محرومیت از کمک بانک صادرات-واردات؛
محرومیت از صدور مجوز صادرات به شرکت خاطی؛
ممنوعیت وام یا اعتبار از نهادهای مالی آمریکایی بیش از ۱۰ میلیون دلار در هر بازهٔ ۱۲ ماهه؛
ممنوعیت تخصیص به عنوان شریک اصلی تجاری دولت آمریکا به منظور ابزارهای قرضه؛
ممنوعیت کار به عنوان مأمور آمریکا یا ذخیرهٔ منابع مالی دولت آمریکا؛
محرومیت از فرصت‌های تدارکاتی دولت آمریکا (سازگار با الزامات سازمان تجارت جهانی)؛ و
ممنوعیت بر تمام یا بخشی از واردات شرکت خاطی.

در پاسخ به انتخاب رئیس جمهور اصلاح‌طلب سید محمد خاتمی، پرزیدنت کلینتون تحریم‌های ایران را کاهش داد. بحثی در کنگره در خصوص منقضی کردن لایحهٔ تحریم‌ها درگرفت که در آن برخی تمدید آن را ضربه زننده به روابط دوجانبه و برخی انقضایش را همچون یک امتیاز می‌دانستند. نهایتاً بحث در ۵ اوت ۲۰۰۱ پایان یافت و کنگره تحریم‌ها را تمدید کرد و رئیس جمهور جرج دبلیو بوش آن را امضاء کرد.[۶]
محمود احمدی‌نژاد پس از رسیدن به ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را که در خصوص آن با سه کشور اروپایی توافق شده بود برداشت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عدم پایبندی ایران به توافق را به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش کرد. دولت آمریکا در آن زمان به سازمان ملل فشار آورد بر ایران به دلیل برنامهٔ هسته ایش تحریم اعمال کند.[۸]

شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت را در دسامبر ۲۰۰۶ , قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت را در مارس ۲۰۰۷, قطعنامه ۱۸۰۳ شورای امنیت را در مارس ۲۰۰۸, و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را در ژوئن ۲۰۱۰ تصویب کرد.

در ژوئن ۲۰۰۶ پرزیدنت جرج دبلیو بوش فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ را صادر کرد که به موجب آن دارایی‌های افراد مرتبط با برنامهٔ هسته‌ای ایران توقیف می‌شد. در ژوئن ۲۰۰۷، ایالت فلوریدای آمریکا تحریمی علیه شرکت‌هایی که با ایران و سودان تجارت کنند اعمال کرد.[۹]

در ژوئن ۲۰۱۰، مجلس سنای ایالات متحده آمریکا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا لایحه جامع تحریم‌ها، پاسخگویی و عدم سرمایه‌گذاری ایران ۲۰۱۰ (CISADA), را که پرزیدنت اوباما در ۱ ژوئیه ۲۰۱۰ امضا کرد، تصویب کردند. این لایحه محدودیت‌ها بر ایران را شدیداً افزایش داد. این محدودیت‌ها شامل فسخ مجوز واردات از ایران برای مواردی چون فرش، پسته و خاویار بود. در پاسخ، پرزیدنت اوباما در سپتامبر ۲۰۱۰ فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ در مه ۲۰۱۱ فرمان اجرایی ۱۳۵۷۴ و فرمان اجرایی ۱۳۵۹۰ را در نوامبر ۲۰۱۱ صادر کرد.
تحریم اعمال شده آمریکا در ۱۹۹۵ شرکت‌های هوانوردی را از فروش هواپیما و قطعات یدکی به خطوط هوایی ایرانی باز می‌دارد..
تحریم‌ها علیه ایران به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که از سوی قدرت‌های دنیا در جهت تنبیه حکومت ایران یا وادار کردن این کشور به انجام یا عدم انجام عملی به کار گرفته شده است. عمدهٔ تحریم‌ها علیه ایران پس از وقوع انقلاب ۵۷، بعد از اشغال سفارت آمریکا در تهران شکل گرفت و در پی چالش بر سر برنامهٔ هسته‌ای ایران شدت بیشتری یافت. برنامه اتمی ایران از سال ۸۵ و به دنبال ارجاع پرونده این کشور از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت، با تحریم‌های مختلفی مواجه شده است. تحریم‌های ایران را از نظر تحریم‌کنندگان می‌توان به ۴ دستهٔ کلی تقسیم‌بندی کرد: تحریم‌های چندجانبه هم‌چون تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های اتحادیهٔ اروپا، تحریم‌های تک‌جانبه از سوی کشورهای مختلف مانند ایالات متحده و تحریم‌های کنگره آمریکا.
با فرمانی که ولادیمیر پوتین در روز ۵ مه ۲۰۰۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷) امضاء کرد، روسیه رسماً به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران پیوست.
در فرمان ولادیمیر پوتین آمده‌است: «تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات و اشخاص حقوقی وحقیقی زیر حوزه قضایی روسیه باید به خاطر داشته باشند که از تاریخ ۳ مارس سال ۲۰۰۸، از انتقال، یا تأمین هر نوع مواد، یا تجهیزات و یا فناروی هسته‌ای که امکان استفاده دوگانه نظامی و غیرنظامی از آنها وجود دارد، از خاک روسیه به ایران ممنوع است».
در ژانویه ۲۰۰۸ میلادی اعلام شد که بانک‌های دولتی چین از گشایش اسناد اعتباری برای بازرگانان ایرانی خودداری می‌ورزند. این در حالی است که مبادلات تجاری دو کشور از حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۰۳ میلادی به حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال جاری رسیده‌است. این مشکل بانکی باعث توقف اجرای قرارداد شرکت ایران‌خودرو با یک شرکت خودروسازی چینی شده‌است.

در عین حال، معاون وزارت امور خارجه چین در مارس ۲۰۰۸ اعلام کرد که علی‌رغم تحریم‌های تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل، از دیدگاه چین روابط تجاری با ایران عادی است و تحریم‌ها تأثیری روی بازرگانی میان دو کشور نخواهد گذاشت.
دولت توکیو انتقال هر گونه فناوری حساس به ایران را منع نموده و دارایی‌های نزدیک به ده شرکت ایرانی در ژاپن مظنون به شرکت در برنامه‌های هسته‌ای ایران را ضبط نموده‌است.
بر اثر فشارهای روزافزون نهادهای آمریکا و وابسته به شورای امنیت، بانک‌های دوبی و ابوظبی رفته رفته باعث رکود و ایجاد مانع بین تجارت با ایران گردیده‌اند بطوریکه تجارت با ایران صدمات جدی به خود دید.

در ژوئن ۲۰۰۸ میلادی، خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم امارات متحده عربی گفت: «ما کاملاً از اصول قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم. اگر تحریماتی اتخاذ شوند که ماهیت بین‌المللی داشته باشند، بدون تردید آن‌ها را اجرا خواهیم کرد»

ارزش تجارت سالانه ایران و امارات متحده عربی به ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد
با وجود احتمال ضرر و زیان‌های نسبتاً گسترده برای آلمان دولت آلمان آمادگی خود را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت راکد ماندن پرونده هسته‌ای ایران اعلام کرد.
اتحادیه اروپا از۲۷ فوریه سال ۲۰۰۷ و در پیروی از قطعنامه شورای امنیت، اقدام به اعمال برخی محدودیت‌ها در ارسال قطعات، تجهیزات و فناوری‌هایی به ایران کرد که می‌توان در گسترش فناوری‌های موشکی و هسته‌ای کاربرد داشته باشد. این محدودیت‌ها در سال‌های بعد گسترش یافت و تجهیزات و فناوری‌های مورد تحریم بیشتری را شامل گردید. همچنین از آن زمان بازرسی بر کالاهای ارسال شده به ایران از طریق مسیرهای زمینی و دریایی افزایش پیدا کردند
دولت انگلیس که در ادامه سیاست تحریم علیه ایران، داراییهای بزرگترین بانک ایران، بانک ملی ایران را ضبط و تحریم کرد.
بانک بارکلیز (Barclays) یکی از بزرگترین بانکهای انگلستان حسابهای ایرانیان از جمله بانک صادرات و بانک ملی ایران را مسدود کرده‌است. اقدام بانک بارکلیز در پی تصمیم دفتر کنترل دارائیهای خارجی در وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن بانکهای صادرات و ملی در لیست سیاه تحریمهای بین‌المللی صورت گرفته‌است. این محدودیتها شامل مدیران و کارکنان این بانکها نیز می‌شوند این هم از سیاست انگلیس
مرگ بر عربستان سعودی
مرگ بر آمریکا
مرگ بر روسیه
مرگ بر بحرین
مرگ بر کویت
مرگ بر ژاپن
مرگ بر چین
مرگ بر کره جنوبی
مرگ بر کنگره ایالات متحده آمریکا
آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران که نظام ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی هست از پایه مخالفه. با ولایت فقیه و کل سیستم مشکل داره. همه کارهاشم بازیه . بهتره به فکر خودکفایی باشیم به نظرم حق با رهبره اقتصاد مقاومتی . پتانسیلشو داریم. بابا یه کم از ژاپن یاد بگیریم.
ثمره اعتماد به غرب و غرب زدگی و تحقیر منتقدان و خودشیفتگی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار