بازدید 13991
چین ۱۰ موشک بالستیک آزمایش کرد

پاسخ موشکی چین به ترامپ

رسانه‌های چین گزارش دادند: این کشور در واکنش به رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا اقدام به قدرت‌نمایی با پرتاب آزمایشی ۱۰ موشک بالستیک کرده است.
کد خبر: ۶۴۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 04 December 2016
رسانه‌های چین گزارش دادند: این کشور در واکنش به رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا اقدام به قدرت‌نمایی با پرتاب آزمایشی ۱۰ موشک بالستیک کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، براساس گزارش‌ها چین اواخر ماه گذشته میلادی اقدام به پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک میان‌برد مدل DF-۲۱C کرد در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا اقدام به معرفی ژنرال جیمز ماتیس به عنوان وزیر دفاع آمریکا در دولتش کرده است.

این موشک‌ها برد حدوداً ۱۰۰۰ مایلی داشته و مجهز به کلاهک‌های قابل مانور هستند. اخبار مربوط به این آزمایشات موشکی در شبکه تلویزیون سنترال چاینا اعلام شده و خبرگزاری شینهوا گزارش داد  که این سلاح‌ها می‌توانند پایگاه‌های آمریکایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه را در هر زمانی از بین ببرند.

به گفته جیمز فیشر، یک کارشناس نظامی ارتش چین در حال زمینه چینی برای دست زدن به جنگ روانی است.

این در حالی است که دونالد ترامپ اخیرا با شکستن یک سنت چندین دهه‌ای اقدام به گفت‌وگو با رئیس جمهور تایوان کرد که اعتراض چین را به همراه داشت. این در حالی است که وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، پاسخی شدید به این اقدام داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود گفت: ما اقدام به دادن پاسخی شدید درباره این اتفاق به طرف آمریکایی مربوطه کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر