بازدید 14692

پلنگ هم در تهران دیده شد

کد خبر: ۶۴۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 04 December 2016
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از پایان سرشماری پاییزه حیات وحش درمنطقه شکار ممنوع کوه سفید خبرداد و افزود: در این برنامه سرشماری، شاهد رشد 25 درصدی در جمعیت پستانداران علفخوار منطقه بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا عباس میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه زمانبندی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان هفته گذشته نسبت به سرشماری پستانداران وحشی از جمله گونه‌های قوچ و میش و کل و بز با حضور کارشناسان، محیط‌بانان، جوامع محلی و طبیعت دوستان و با تشکیل هفت اکیپ سه نفره در مسیرهای مشخص به روش مشاهده مستقیم اقدام شد.

وی اظهار کرد: در این سرشماری تعداد 830 رأس از نوع قوچ و میش وحشی و 197 رأس از نوع کل و بز وحشی شمارش و همچنین در جریان انجام سرشماری سایر حیات وحش از جمله کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری، روباه و شغال نیز مشاهده شد.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه در این برنامه سرشماری از رد پای گونه بسیار ارزشمند پلنگ نیز تصویر برداری شد، ادامه دارد: این نشانه حضور و زیست این گونه ارزشمند در این منطقه است و امیدواریم بتوانیم از خود گونه نیز تصویری به ثبت برسانیم.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، وی افزود: با توجه به آمار بدست آمده در این برنامه سرشماری خوشبختانه شاهد رشد 25 درصدی در جمعیت پستانداران علفخوار منطقه بوده ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر