بازدید 18002

دلیل انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد

کد خبر: ۶۴۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 05 December 2016
پس از توقف تولید گلکسی نوت ۷ و مطرح‌شدن گمانه‌های بسیار در خصوص دلیل انفجار این گوشی هوشمند، اکنون یک موسسه‌ی مهندسی به دلیل اصلی انفجار پی برده است.

به گزارش زومیت، پس از آنکه سامسونگ در اواخر تابستان سال جاری گلکسی نوت ۷ را راهی بازار کرد، گزارش چندین انفجار باعث شداین کمپانی کره‌ای اقدام به فراخوانی بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ کند. این کمپانی پس از گذشت چند هفته دوباره گوشی هوشمند خود را راهی بازار کرد، اما مجددا گزارش‌هایی در خصوص انفجار این گوشی منتشر شد که نهایتا سامسونگ را مجاب کرد گوشی هوشمند خود را از بازار جمع‌آوری و تولید این محصول را به‌صورت کامل متوقف کند.

با وجود اینکه چند هفته از زمان توقف کامل تولید گلکسی نوت ۷ و جمع‌آوری این گوشی هوشمند از بازار می‌گذرد، هنوز دلیل قطعی برای مشخص شدن علت انفجار اعلام نشده است. برخی از بررسی‌ها توسط سامسونگ نشان از این دارد که نزدیک بودن کاتد و آند و ایجاد اتصال مستقیم بین قطب مثبت و منفی باتری، عامل اصلی انفجار است. شمار دیگری از گمانه‌ها که برگرفته از اطلاعات منابع موجود در سامسونگ است به این نکته اشاره دارند که عدم مدیریت صحیح جریان در باتری توسط تراشه‌ی مربوطه، باعث بالا رفتن حرارت و انفجار این گوشی هوشمند می‌شود.

حال آنا کاترینا شدلتسکی، مؤسس و مدیرعامل گروه مهندسی Instrumental، به‌جای بررسی فرآیند احتمالی انفجار در گلکسی نوت ۷ و جستجوی دلایل در خود گوشی، به بررسی چرخه‌ی تولید باتری پرداخته است.

در بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم مهندسی Instrumental مشخص شده است عملکرد نرمال گلکسی نوت ۷ منجر به افزایش سایز باتری درون بدنه‌ی این گوشی هوشمند می‌شود. با توجه به اینکه ابعاد محل قرارگیری باتری ثابت است، افزایش اندازه منجر به افزایش فشار می‌شود و لایه‌های درون باتری را تحت فشار قرار می‌دهد. با توجه به افزایش فشار، عایق‌های به‌کاررفته دیگر کارایی خود را از دست می‌دهند و موجب اتصال کوتاه باتری و در پی آن انفجار گوشی می‌شوند.

به گزارش اینسترومنتال؛ قرار دادن یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت در گوشی هوشمندی با بدنه‌ی باریک، پتانسیل انفجار باتری را افزایش داده است.

شدلتسکی در این خصوص می‌گوید: فرآیند آزمایش باتری بسیار زمان‌بر و دقیق است، به‌طوری‌که برای آزمایش یک باتری به زمانی یک‌ساله و هزاران نمونه باتری نیاز است. به نظر می‌رسد فرآیند خلاقانه‌ی تولید باتری در کارخانه‌ی سامسونگ، با گذشت زمان تغییر پیدا کرده است و جدید‌ترین باتری‌های تولیدشده که ماحصل فرآیند تغییریافته بودند، راهی مرحله تست و آزمایش نشده‌اند.
 
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته؛ فضای موجود برای تحمل افزایش سایز باتری درون بدنه، در برخی نقاط محفظه باتری به کمتر از ۰.۱ میلی‌متر می‌رسید. در واقع ارتفاع محل قرارگیری باتری بسیار محدود بود.

انتسترومنتال به این نکته اشاره کرده است که اگر سامسونگ گوشی خود را در بازار نگه می‌داشت، پس از گذشت مدتی دارندگان این گوشی در صورت عدم انفجار، احتمالا شاهد بیرون‌زدگی در بدنه گوشی بودند. به اعتقاد شدلتسکی؛ سامسونگ قصد نداشت باتری با ظرفیت پایین‌تری را در مقایسه با گلکسی نوت ۵ و آیفون ۷ پلاس در کالبد محصول جدیدش قرار دهد و از سوی دیگر در پی عوض کردن طراحی گوشی خود نبود.

سامسونگ با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به گلکسی نوت ۷ در پی آن بود تا این گوشی را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کند، حال آنکه غفلت از جزئیات باعث کنار رفتن یک نسل از فبلت سامسونگ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر