بازدید 3658

شترهای سیستان و بلوچستان پلاک دار می شوند

کد خبر: ۶۴۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 05 December 2016
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: طرح پلاک دار کردن شترها در این استان از روز شنبه آغاز شده و قرار است در مرحله نخست 35 هزار نفر شتر هویت دار شوند.

به گزارش ایرنا، حضور شبانه شترها در برخی راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان تاکنون منجر به بروز حوادث رانندگی و تلفات و خسارت شده است و از آنجایی که شترها هیچ نشانه ای نداشتند امکان شناسایی مالکان آنها مقدور نبود، با پلاک دار شدن شترها علاوه بر دقت بیشتر مالکان شترها در نگهداری از این حیوان اهلی، از بروز مشکلات متعدد از جمله قاچاق شتر نیز جلوگیری می شود.

«محمدشریف خالقی نیا» یکشنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 95 هزار راس دام از ابتدای سال تاکنون در سراسر استان پلاک کوبی شده اند که این روند همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: برای کنترل بیماری های دامی اقدامات بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان انجام شده که از آن جمله برای نخستین بار در این استان آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی افزود: مهمترین دغدغه ما امسال مشکل واردات دام از پاکستان است که تعطیلی کشتارگاه ها و افزایش قاچاق دام را در پی داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: امسال موفق شدیم بزرگترین باند مافیای مرغ را در استان شناسایی و منهدم کنیم.

خالقی نیا اظهار داشت: با انهدام این باند زمینه اشتغال 2 هزار و 200 نفر در سیستان و بلوچستان فعال شده است.

وی بیان کرد: 190 واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان با گردش مالی 176 میلیارد تومان فعال است که 95 درصد از این مرغداری ها فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی خاطر نشان کرد: 10 واحد کشتارگاه صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد به طوری که تهران و استان مرکزی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در هشت ماهه سال گذشته 79 هزار و 820 راس دام وارد سیستان و بلوچستان شده که امسال 38درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز گفت: ویروس جدید مشترک میان انسان و دام به کشور وارد شده که علائم آن قابل مشاهده نیست و بسیار خطرناک است.

مهدی حسینی اظهار داشت: این ویروس که 'H5_8' نام دارد، اکنون تعدادی از مرغداری‌های کشور را در تهران و قزوین درگیر کرده است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته گوشت برای آزمایش به استان کرمان فرستاده می شد که پاسخ آن حداقل یک ماه طول می کشید اما اکنون در کمتر از 48 ساعت این آزمایش انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: میزان پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است.

سید مرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار و 400 پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده و متخلفان این پرونده‌ها به 166 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی بیان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار زیادی در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان انجام داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان