بازدید 3216

غرق‌شدن قایق حامل‌مسلمانان روهینگیا در بنگلادش

منابع خبری از واژگونی قایق متعلق به آوارگان مسلمان روهینگیایی میانمار در مسیر عبور به بنگلادش خبر دادند.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 05 December 2016
منابع خبری از واژگونی قایق متعلق به آوارگان مسلمان روهینگیایی میانمار در مسیر عبور به بنگلادش خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک قایق از آوارگان مسلمان روهینگیای میانمار که به دلیل سرکوب دولت این کشور خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند، در مسیر عبور به بنگلادش غرق شد .

خبرگزاری «یو ان بی» بنگلادش اعلام کرد دستکم صد و سی و یک نفر در این قایق جای گرفته بودند.

یک منبع مطلع نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: اجساد 13 زن وکودک مسلمان روهینگیا که دو نفر از آن‌ها با گلوله زخمی شده بودند را در آب‌های رودخانه ناف سمت میانمار مشاهده کرده است.

تخمین زده می‌شود سی هزار مسلمان روهینگیایی مجبور به ترک خانه‌های خود از زمان سرکوب خونین مسلمان منطقه ازسوی ارتش میانمار شدند.

دستکم، ده هزار نفر از آن‌ها وارد بنگلادش شده‌اند اما سازمان ملل متحد هفته گذشته اعلام کرد بنگلادش مانع از ورود اکثر آن‌ها به داخل کشور خود می‌ شود.

نخست وزیر مالزی نیز روز گذشته با انتقاد از نسل کشی مسلمانان روهینگای میانمار، خواهان اقدام سازمان‌های بین ‌المللی برای توقف این حادثه ناگوار شد.
«نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی، یکشنبه با انتقاد از «آنگ سان سوچی» نخست وزیر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، خواهان برداشتن گامی مناسب برای پایان نسل کشی مسلمانان روهنیگیای میانمار شد

این در حالی است که برخی از مسلمانان شهر روهینگیا در میانمار که اخیرا موفق به فرار از این کشور و رفتن به بنگلادش شدند، از وضعیت اسفبار زندگی و حمله نیروهای امنیتی این کشور به اقلیت مسلمان منطقه خبر دادند.

بیشتر جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری روهینگیا از حق شهروندی میانمار محرومند و در شرایطی مشابه با تبعیض نژادی زندگی می‌کنند89. درصد مردم میانمار بودایی، 4 درصد مسیحی، 4 درصد مسلمان و 1درصد نیز پیرو آیین هندو هستند.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری 6 میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده‌است. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت، نزدیک به 150 هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، 50 هزار نفر به تایلند و 40 هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر