بازدید 7492

کمتر از یک هفته تا پایان مهلت بخشودگی جرائم رانندگی

کد خبر: ۶۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 16 December 2016
کمتر از یک هفته تا پایان مهلت بهره مندی از بخشش دیرکرد جرائم رانندگی فرصت باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، اوایل امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که درصورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذرماه 95 جریمه دو برابر دیرکرد ناشی از عدم‌پرداخت جرائم تا پایان سال 94 بخشیده شود و پس از آن بود که پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به تهیه سازوکار های این بخشودگی کرده و مدتی بعد اجرای آن آغاز شد.
 
با اجرای این قانون تمامی مالکان وسایل نقلیه که تا پایان آذرماه سال 95 جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 را پرداخت کنند، دیگر نیازی به پرداخت جریمه دو برابری از سوی آنان وجود نداشته و تنها کافی است اصل مبلغ را پرداخت کنند.
 
سردار مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این باره به ایسنا گفته است: بخشودگی جرائم رانندگی نیاز به مصوبه مجلس دارد و اقدام اخیر پلیس نیز با تصویب نمایندگان مجلس انجام شده است، از این رو احتمال تمدید این مهلت نزدیک به صفر است و رانندگانی که مشمول این بخشودگی شده و تا کنون نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکرده اند، باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، در غیر اینصورت پس از پایان ماه آذر جریمه دیرکرد دوبرابری مجدد برای آنان محاسبه شده و آنان باید این مبلغ را پرداخت کنند.
 
مهری با تاکید بر اینکه این طرح به معنای بخشودگی اصل جرائم نیست، اظهارکرد: این بخشودگی تنها شامل جریمه دوبرابر دیرکرد است و اصل مبلغ جریمه باید پرداخت شود.
 
به گفته وی، تا کنون تصمیمی برای بخشودگی جرائم در ماه های پایانی سال 95 و سال آینده اتخاذ نشده و در صورتی که نمایندگان مجلس چنین طرحی را تصویب کنند، پلیس آن را اجرا خواهد کرد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: برای پرداخت این جرائم نیازی به مراجعه حضوری به مراکز اجرائیات پلیس راهور نیست و به شکل اینترنتی نیز امکان پرداخت آن وجود دارد.
 
مهری همچنین با اشاره به قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص توقیف وسایل نقلیه دارای بیش از یک میلیون تومان تخلف گفت: ماموران پلیس در معابر شهری و برون شهری در صورتی که خودرویی را متوقف کرده و این خودرو دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه باشد نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ و نگهداری آن در ابن محل تا زمان پرداخت جریمه اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احمد کرمی اسد، رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا نیز با تشریح جزئیات این بخشودگی گفته بود: رانندگانی که مشمول این بخشودگی هستند می توانند برای استفاده از این تسهیلات کد وین کارت وسیله نقلیه را با درج  * در پایان آن به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کرده و پس از دریافت شناسه قبض مانند دیگر قبض ها از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا اینترنت بانک نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: جرائم رانندگی ثبت شده در سال 95 شامل این بخشودگی نمی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان