بازدید 4557

نظر شمخانی درمورد تصمیم ایران درمورد پیش‌رانهای دریایی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم در خصوص پیش رانهای دریایی در مرحله نخست، اقدام مناسبی است .
کد خبر: ۶۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 21 December 2016
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم در خصوص پیش رانهای دریایی در مرحله نخست، اقدام مناسبی است .
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دریابان علی شمخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصمیم برای مطالعه درباره پیش رانهای دریایی اقدام متناسبی در قبال نقض برجام است؟ افزود: این اقدام در گام نخست مناسب است اما هیئت نظارت بر برجام، بسته کاملی را در ذهن دارد که برخی از اینها اعلامی نیست و برخی متناسب با زمان اعلام می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره طرحی که مجلس قرار است در بحث توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بررسی کند افزود: در برجام، ظرفیت های قانونی فراوانی وجود دارد و در قانون در مواجهه با بد عهدی، اهمال ، نقض عمده و غیر عمده مسیرهای متفاوتی را در قانون پیش گرفته ایم و متناسب با وضعیت ، پیش بینی های مختلفی داریم که یکی قانون مصوب مجلس است و فکر می کنم ظرفیت قانونی برای اقدامات متناسب با عهدشکنی های آمریکا وجود دارد و یکی هم می تواند همین تصمیم مجلس در بحث پروتکل الحاقی باشد .

تعداد بازدید : 36
مقاومت مردم سوریه الگوی موفق برای کشورهای منطقه

دبیر شورای عالی امنیت ملی، مقاومت و پایداری مردم سوریه در برابر تروریست ها را الگوی موفقی برای کشورهای منطقه دانست.

 دریابان شمخانی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی راهبردی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در حلب گفت: مقاومت و پایداری مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها الگوی موفقی برای کشورهای منطقه و پاسخی محکم به کشورها و ائتلاف هایی است که وقیحانه از تروریست ها حمایت می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعنامه 2328 شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به درنظر نگرفتن شرایط و مشکلات مردم و نقش دولت سوریه و تمرکز صرف بر نجات تروریست ها به نفع حل بحران این کشور نبوده و می تواند زمینه ساز افزایش تنش در سوریه شود .

وی با اشاره به سوابق سوء استفاده کشورهای غربی و حامیان تروریست ها از آتش بس ها و حضور عناصر اطلاعاتی مشکوک در راستای تقویت مسلحین گفت: به جای قطعنامه ها و بیانیه های جانبدارانه بایستی عزم جدی برای انسداد مسیر ارسال سلاح، نیرو و انکانات مالی به سوریه شکل گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: تاکید اجلاس سه جانبه مسکو بر حمایت کامل از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و اولویت بخشی به فرایند سیاسی از نکات مثبتی است که نشان دهنده صحیح بودن راهبرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز بحران تروریسم در سوریه است.

دریابان شمخانی ضمن انتقاد از کارشکنی تروریست ها در خروج مردم از مناطق تحت محاصره گفت: زمینه برای خروج مجروحین و سالخوردگان از مناطق فوعه و کفریا بایستی به سرعت فراهم شود و هرنوع کارشکنی در این مسیر توسط هر گروهی باید  باپاسخ و واکنش شدید و سخت  جامعه بین المللی مواجه شود.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت های گسترده صورت گرفته در مسیر سازندگی کشور، راهبرد اقتصاد مقاومتی را بستر ساز بکارگیری تجربیات کشور در دفاع مقدس با بهره گیری از مدیریت جهادی دانست.

شمخانی با اشاره به فعالیت ارزشمند نهادهای انقلاب اسلامی در مسیر سازندگی و محرومیت زدایی گفت: هم افزایی نهادهایی که در مناطق محروم کار می کنند با پشتیبانی سپاه پاسداران اقدامی ضروری و موجب شتاب گرفتن فرایندهای توسعه و خدمات رسانی می گردد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مستقیم اقتصاد بر امنیت و سلامت اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان ساخت: بسیاری از مشکلات و آسیب های ما از جمله
ناهنجاری های، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی ما اقتصاد پایه بوده و تا زمانی که اقتصاد در مسیر رشد و اعتلای مستمر قرار نگیرد نمی توان به رفع موثر معظلات اجتماعی امیدوار بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی مهمترین شاخص ارزیابی میزان وفاداری به انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابی است و در این مسیر سپاه پاسداران بایستی پیشگام باشد.



مهندسان جوان ما قوانین تحریمی ضد ایرانی را به استهزاء گرفته اند

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: مهندسان جوان و انسان های پر از اراده ما نه تنها قوانین تحریمی ضد ایرانی را در عمل به استهزاء گرفته بلکه حیات و مجد جدیدی را به موقعیت ژئوپلتیکی ایران داده اند.

امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی که در آن توانمندی های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به نمایش گذاشته شده بود در جمع خبرنگاران افزود: در روزهای آخر هفته هستیم و وقتی نمایشگاه را دیدم همه خستگی هفته و حتی سال و سال هایم از تنم بیرون آمد.

وی گفت: در دهه هفتاد یادم هست که سپاه در حال ساخت سد کرخه بود و روی تاج سد یک بنر بزرگی نوشته بود "ما می توانیم " و زیر آن بنر آرم سپاه بود.

شمخانی ادامه داد: من آن زمان مسئول بودم و یکی از مسئولان کشور با سپاه از طرف من درگیر شد که چرا سپاه تبلیغ می کند و من پاسخش را امروز در این نمایشگاه دیدم.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: ما می توانیم در عرصه سازندگی تلاشی که پرسنل سپاه به شکل کمتر آشکار و بیشتر گمنام انجام دادند ببینیم که چگونه قانون تحریم ایسا و داماتو را باطل کرد که این فعالیت ها نه در حوزه جاده ای و ریلی که کار یدی محسوب می شود بلکه در حوزه سایتک بسیار چشمگیر است.

وی گفت: مجموعه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که در این نمایشگاه به شکل فشرده به نمایش گذاشته شد، برای ایرانی متدین و غیر متدین و باورمند به نظام و غیر باورمند به نظام افتخارآفرین است و این موفقیت ها را بیشتر باید عرضه کرد.
شمخانی گفت: باید از رسانه به مفهوم عام گلایه کرد که چرا اینگونه توفیقات نشاط آور با تیتر روزنامه ها نسبتی ندارد و این نقیصه باید رفع شود.

وی گفت: به روح شهدای انقلاب و امام خمینی(ره) که این روحیه را در همه ما دمید، درود می فرستیم و به همه کسانیکه در زیر پرچم ولایت هنوز احساس می کنند که می توانند با برپا داشتن پرچم "ما می توانیم" قله های فراوان را فتح کنند ، درود می فرستیم.
 
تعداد بازدید : 42
تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه باید محترم شمرده شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امیدواریم تمامیت ارضی دولت سوریه و حاکمیت این دولت ، محترم شمرده شود تا سوریه بتواند مسیر رفاه و توسعه را پیدا کند .

امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای آزاد سازی حلب افزود : حادثه ای که در سوریه در شش سال گذشته رخ داد ، حادثه تزریقی از بیرون دمشق بود و عده ای تصمیم گرفتند ناگفته ، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند و از نظر آنها باید مقاومت ، زائل می شد.

وی گفت: نخستین گام دشمنان این بود که کسانی بر دمشق حکومت کنند که بتوانند قبح ارتباط با رژیم صهیونیستی را در عمل بشکنند و این نیت شوم با هوشیاری دولت و مردم سوریه و کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران در طول شش سال گذشته ، شیپور پرصدای ثروتمندان منطقه را در تضعیف زیرساخت های مردم سوریه به بوقی توخالی تبدیل کرد .

شمخانی گفت: حلب ، نماد بزرگ خالی سازی این بوق باصدا و بی خاصیت بود و امیدواریم درس عبرتی شود به اینکه دموکراسی در کشورها باید بدست مردم و برای مردم صورت گیرد نه با اهداف توسعه وابستگی .

شمخانی افزود: امیدواریم حمایت های تسلیحاتی از تروریست های بیرحمی که به نام اسلام ، جنایت هایی را مرتکب شدند قطع شود چرا که این جنایات را چنگیزخان و مغول ها هم نکردند .

دبیر شورای عالی امنیت ملی به برخی از جنایات تروریست ها اشاره کرد و گفت : فیلم های این جنایات آنقدر زننده است که وقتی تلویزیون های غربی می خواهند آن را نمایش دهند می گویند به دلیل شرایط ناگوار تصویر ، از پخش آن معذوریم .
شمخانی گفت: باید همه ظرفیت های تبلیغاتی رسانه ای و همبستگی و تسلیحاتی در پی بی نظم کردن و بی ثبات کردن رژیم صهیونیستی باشد .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار