بازدید 7701

تعیین تکلیف تاکسیرانی‌ برای آژانس‌های اینترنتی

کد خبر: ۶۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 04 January 2017
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه مدیریت حمل و نقل عمومی بار و مسافر در حیطه شهرها بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، گفت: هر فردی که بخواهد به هر شیوه‌ای خدمات حمل و نقلی ارائه کند باید با مراجعه به شهرداری مجوز بگیرد لذا اگر خدمتی بدون اخذ مجوز لازم از سوی شهرداری ارائه شود در کلیت آن مشکل وجود دارد و شامل تخلف می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود طبیبی در تشریح نظر اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آژانس‌های اینترنتی، گفت: در مجموع استفاده از این اپلیکیشین‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه جامعه از فناوری‌های نوین استفاده می‌کند لذا فارغ از مباحث امنیتی که دغدغه اتحادیه نیز هست، استفاده از این اپلیکیشین‌ها می‌تواند خدمت مناسبی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این برنامه‌های تحت وب می‌تواند یک استفاده مناسب از تکنولوژی محسوب شود و برای ارائه خدمات نسبتا خوب مورد استفاده قرار گیرد.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد: ما با ماهیت کل این جریان مشکلی نداریم. حتی از گروه‌های اسنپ و تاپسی که به شکل حرفه‌ای‌تر در این عرصه و در سطح شهر تهران کار می‌کنند درخواست می‌کنیم تا برای رایزنی و حل مخاطرات احتمالی موجود به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور مراجعه کنند. قطعا با رایزنی می‌توان راهکارهای مناسبی برای مخاطراتی که در مباحث امنیتی و شائبه‌های امنیتی وجود دارد پیدا کرد.

طبیبی افزود: البته باید در این برنامه‌های تحت وب تاکسی در مقابل غیرتاکسی به دلیل سطح خدمات بیشتری که ارائه می‌کند تفاوتی وجود داشته باشد. طبیعتا تاکسی باید در اولویت باشد به ویژه اینکه در حال حاضر نوسازی مناسبی در ناوگان تاکسیرانی کشور به ویژه در شهر تهران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید این نرم‌افزارها تنها به تاکسی محدود شود چرا که اگر اینگونه شود قطعا با شکست مواجه خواهند شد، ادامه داد: استفاده از این فناوری باید با حفظ حقوق تاکسیرانان و در چارچوب، قواعد و ضوابط مشخص انجام شود لذا باید این قواعد و ضوابط تدوین شود و مجوزهایی نیز بر این اساس صادر شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد:‌ در حال حاضر هیچ مجوزی برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد و حتی برخی از این شرکت‌ها اعلام کرده بودند که مجوزی از نظام صنفی رایانه‌ای دریافت کردند که پس از استعلام ما مشخص شد چنین مجوزی بابت خدمات حمل و نقلی صادر نشده است. در حقیقت مرجع صادرکننده چنین مجوزی نیز نظام صنفی نیست. بی‌تردید در حال حاضر هیچ کس در ایران برای آژانس‌های اینترنتی مجوزی صادر نکرده و برای ارائه این خدمات اصولا مجوزی در حال حاضر وجود ندارد.

طبیبی ادامه داد: در فراخوانی که در 15 آذر ماه سال جاری در روزنامه ایران چاپ شد از مجموعه‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند دعوت شد که ضمن معرفی ابزارهای تحت وب خود و نوع ارائه خدمت‌شان یکسری قواعدی که در ارائه این خدمات وجود دارد از جمله اولویت دادن به تاکسی‌ها در مقابل ماشین‌های شخصی در این نرم‌افزارها لحاظ شود. ضمن اینکه پورسانت‌هایی که توسط شرکت‌ها از رانندگان گرفته می‌شود، می‌تواند با توسعه این سیستم‌ها در آینده حذف شود در نتیجه به دنبال این هستیم تا پورسانتی از تاکسیران‌ها گرفته نشود و تنها در مقابل درآمد اضافی که از طریق این خدمات نصیب تاکسیران می‌شود شرکت نیز در سود آن مشارکت داشته باشد. بی‌تردید باید در راستای حرفه‌ای شدن به سمتی برویم که این مجموعه‌ها بتوانند خدمات مدیریتی خوبی ارائه دهند و در نهایت شهروندان نیز با هزینه کمتری و در کوتاهترین زمان ممکن تاکسی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌های تاکسیرانی در شهرهای مختلف به دنبال طراحی چنین نرم‌افزارهایی به صورت مشابه هستند، تاکید کرد: قطعا طراحی چنین نرم‌افزاری به صورت منحصری برای تاکسی‌ها قطعا با شکست مواجه خواهد شد. ضمن اینکه نباید سازمان‌های تاکسیرانی این کار را که یک کار تصدی‌گری است خود بر عهده بگیرند و شروع به طراحی چنین نرم‌افزارهایی کنند. قطعا اتحادیه تاکسیرانی نیز در این خصوص به صورت مستقیم وارد نخواهد شد اما در حوزه نظارت نیاز است که سازمان‌های تاکسیرانی در این حوزه ورود داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۳
حالا جمعی انسان خوش فکر آمده اند و اشتغال زایی کرده اند آن هم بدون هزینه و کمک دولت شما می خواهید با آن مبارزه کنید؟

تنها نگرانی در این حوزه بحث احراز هویت راننده و مسافران است و بس

اتفاقا بنظر من این حرکت حق تاکسی های گردشی است چون حاضر نیستند بدون شنیدن کلمه دربست جلوی مسافر توقف کنند...
ok
این تاکسی های اینترنتی واقعا تحولی در صنعت حمل و نقل پایتخت بوجود اوردند باید به انها بها داد و مردم هم راضی هستند ، وقتی مسافری وارد ترمینال ارژانتین میشود و تاکسیرانی برای بک مسیر ۷ کیلومتری ۱۷ هزار تومان طلب میکند و هیچ ارگانی هم پاسخگو نیست معلوم است که مردم سراغ این اپلیکیشن ها میروند که همین مسیر را ۹ هزار تومان میگیرد ، بجا است که شهرداری و تاکسیرانی در سیاست های خود بازنگری کنند
ایجاد رقابت در کارهای خدماتی باعث رشد کیفیت و حفظ منافع هر دوطرف میگردد
من از مدیرعامل اتحادیه تاکسی داران چند سوال دارم .
1- اتحادیه برای رانندگان تاکسی چه کاری انجام میدهد ؟
2 - ایا در هیچ کجای دنبا سراغ دارید که راننده تاکسی از مسافر ایستاده در کنار خیابان بپرسد کجا میروی ؟ چقدر میدهی ؟ و سر آخر اگر دلش خواست مسافر را سوار کند.
در همه جای دنبا اگر تاکسی خطی ( شاتل ) باشد که مقصد و نرخ مشخص است . و در نوع دیگر تاکسی شما ابتدا سوار شده و مقصد را میگویید و در اخر تاکسیمتر مبلغ کرایه را اعلام وبه شما رسید میدهد. شما همچین تاکسی در ایران سراغ دارید؟ ایا شما به وسیله نقلیه ای که اگر دلش خواست و مقصد و مبلغ پیشنهادی شما باب میلش بود میگویید تاکسی !!
3- چرا تاکسی ها از تاکسیمتر استفاده نمیکنند ؟
4 - چرا تاکسیرانی از این امکانات برای تاکسی های تحت پوشش خودش استفاده نمیکند . شما میبایست زودر از دیگران از چنین امکانات و تکنولوژی استفاده میکردید . نه اینکه بعد از راه اندازی و موفقیت دیگران بخواهید که انها خودشان را با شما هماهنگ کنند.
هنوز هم دیر نشده .بسم الله .
در روزهای بارانی، برفی، بازگشایی مدارس، ساعات اوج ترافیک شهری که همه تاکسی های شما اصلا مسافر سوار نمیکنن و یا عددهای نجومی از مردم میگیرند، شما کجا تشریف دارید؟ اونها جرم نیست؟
اینکه یه سیستم به روز دنیا میآد تو ایران و مردم استقبال میکنن، به جای اینکه خودتون رو با سیستم روز دنیا به روز کنید، چرا بهانه می آورید؟
بی شک باید به دنبال به روز کردن تاکسی های خود باشید
باسلام
بنده از سری اولین استفده کنندگان یکی از این اپلیکیشن ها هستم ، و باتوجه به سایقه کار این سامانه و دفعات متعددی که با اتومبیل ها و رانندگان متعدد سفر شهری داشته ام هیچ شائیه امنیتی نداشتم و مدت انتظار ، سرعت عمل و هزینه آن بسیار مناسب تر از تاکسی هاست(ضمن ادای احترام به کلیه تاکسیرانان ، برخی از تاکسی ها و بصورت پشت سرهم خالی رد می شوند وتا مسافر دربست و با حدود دوبرابر این تاکسی های اینترنتی پیدا نشود، متاسفانه نه می ایستند ونه سوار می کنند، فقط گوش به زنگ کلمه «دربست» هستند)
با سلام
به عرض میرسانم بنده بعنوان یک شهر وند از سرویس دهی یکی از این اپلیکیشن ها بسیار بسیلر راضی هستم
خدا پدر و مادر باعث و با نی این سیستم تاکسی رانی سریع و واقعا در دسترس و ارزان و ایمن را بیامرزد.
چه ایرادی دارد مشابه این سیستم ایجاد بشود .و از خدمات سالم تری برخوردار شویم
تاکسی سرویس های موجود اکثرا سلیقه ای و دلبخواه از مردم کرایه در یافت میکنند.
بهترین راه توسعه تاکسی رانی مشابه این اپلیکیشن ها هست.خیال هر دو طرف راحت میشه
این تاکسی های اپلیکیشنی بمراتب امن تر و مناسب تره. سوار آژانسی بشیم که پراید کثیف و داغون و خراب داره و دوبار تو راه فرودگاه خراب میشه؟
حداقل این اپلیکیشنی ها هنوز عادت نکردن دم مقصد چونه 5 تومن اضافه تر بزنن.
آژانس ها و تاکسی های سطح شهر: اکثرا ماشینای داغون و کثیف، بی ادب، عصبانی، بد دهن، پرچونه و دبه در بیار هستن. هنوز یه سری از پیکان تصادفی که بوی گاز توش سر آدم را به درد میاره استفاده میکنن.
بسيار خوشحالم هستم اين خدمات در ايران ارائه شده تاكسي راني ياد قيمت هاي بالايش، عدم آموزش اكثريت رانندگان ( از نظر رفتاري و برخوردي)، عدم كنترل بر روي آنها ( بطور مثال در مواقع شرايط جوي بد و يا مناسبت‌ها همه دربست كار مي‌كنند و مسافرها معطل در كنار خيابان‌ها) قيمت هاي بالا و... باشد
راه اندازی آژانس اینترنتی بسیارکاربجادرست صحیح است . واقعاًبرای کلان شهری مثل تهران بااین حجم ترافیک این سیستم ازنظر امنیت وهزینه به نفع مصرف کننده است.
آخه چرا وقتی یه شرکتی خدماتی را که هم راننده راضیه هم مسافر راضیه و کرایه را با دل و جان میده، دوستان بزرگوار ناراحت می شوند؟؟؟؟؟
اصلا چه تفاوتی داره؟ شما فکر کنید که من مسافر دارم از مسافرکش های شخصی که به فراوانی در سطح شهر در حال مسافرکشی هستند، استفاده میکنیم.پس چرا به آنها خرده نمیگیرید؟؟؟ این دو شرکت با رقابتی که بین خودشان وجود دارد در حال خدمت رسانی با حداقل مبلغ کرایه در هر سفر هستند، آیا شما بزرگواران از این موضوع ناراحتین که چرا با کرایه ای ارزان مسافر را جابجا میکنند؟؟؟ من خودم بارها از این اپلیکیشن ها استفاده کردم و واقعا از خدمت رسانی آنها راضی هستم. هم ماشین تمیز و مرتب هم برخورد بسیار موادبانه راننده با مسافر در طول سفر و هم بعد از اتمام سفر مسافر می تواند نظر خودش را در مورد راننده به شرکت اعلام کند و از همه مهمتر به موقع رسیدن و کرایه بسیار مناسب آنها ست.
من به شخصه به عنوان یک شهروند خواهش میکنم بجای بهانه گیری از این خدماتآ اداره تاکسیرانی را هم موظف به وارد شدن به رقابت با آنها کنید. شاید کرایه تاکسی ها هم کاهش پیدا کند
تاكسيراني به جاي اينكه كنترل قيمت بكنه و حضور تاكسي ها در زماني كه شهر شلوغ و مسافر زياد كنترل كنه ، داره همش مخالفت ميكنه ، فكر نميكنه چرا اين شركت جديد با اين همه استقبال مواجه شده . فقط كافيه نكته رو درك كنه و رقابت كنه ، نه اينكه به دنبال حذف باشه يا اصرار داشته باشه آن شركت ها سياست اشتباه تاكسيراني را دنبال كنند.
همینه دیگه یکی یه کار خوب میکنه انقدر چوب لا چرخش می ذارن تا گند می زنن .............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر