بازدید 3129

سیاستهای‌ترامپ‌منجربه‌بروزبحران‌مالی‌می‌شود

وزیر سابق خزانه داری آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ هشدار داد که اجرای طرح ها و برنامه های پیشنهادی رئیس جمهور منتخب آمریکا زمینه ساز بحران مالی بعدی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 11 January 2017
وزیر سابق خزانه داری آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ هشدار داد که اجرای طرح ها و برنامه های پیشنهادی رئیس جمهور منتخب آمریکا زمینه ساز بحران مالی بعدی خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، لاورنس سامرز وزیر سابق خزانه داری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، تاکید کرد: طرح و برنامه های رئیس جمهور منتخب آمریکا برای قانون زدایی، می تواند منجر به وقوع بحران مالی بعدی شود. وی در ادامه تصریح کرد: قانون زدایی در برخی زمینه ها مثل امور مالی بسیار خطرناک است.

تیم انتقالی ترامپ قول داده است تا یک قانون اصلی آمریکا برای نظارت بر بانکها و موسسات مالی را که پس از بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ میلادی، وضع و اجرا شده است، لغو کند. البته خود ترامپ بارها اظهارات ضد و نقیضی درباره قانون زدایی از بازار وال استریت بیان کرده است.

وی در طول رقابت های انتخاباتی، قول داده است تا محدودیت های اعمال شده علیه سیستم بانکی و موسسات مالی را کاهش دهد.

سامرز که مشاور سابق اقتصادی باراک اوباما بوده، و در دوره بیل کلینتون نیز وزیر خزانه داری آمریکا بوده است، در ادامه گفت: سیاست های ترامپ در خصوص افزایش حمایت گرایی نیز خطرناک است. این اظهارات پیش از این موجب کاهش ارزش پزو مکزیک شده و قدرت رقابت صنایع مکزیک در برابر شرکتهای آمریکایی را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: هر کسب و کاری که می خواهد درباره فعالیت در مکزیک یا اوهایو تصمیم گیری کند، می بیند مکزیک ۲۰ درصد ارزان تر تمام می شود. این یک خیانت بزرگ به آمریکا است.

اظهارات تند ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر موجب شده است تا ارزش پزو در برابر دلار آمریکا بیش از ۱۴ درصد کاهش یابد.

ترامپ از طریق توییتر نیز شرکتهای بزرگ خودروساز از جمله جنرال موتورز، تویوتا را تهدید کرده است. شرکت تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد کارخانه های جدیدی را در مکزیک احداث کند.

سامرز گفت: سیاست ترامپ برای کاهش مالیات شرکتهای بزرگ موجب افزایش شدید نابرابری خواهد شد و این مساله تقویت ارزش دلار را به همراه خواهد داشت و در نهایت به ضرر صادرکنندگان آمریکایی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان