بازدید 14852
پرونده ای جدید در ماجرای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛

روس ها اطلاعات حساسی از دونالد ترامپ دارند / پاسخ دونالد ترامپ به این ادعا+ویدیو

مقامات اطلاعاتی آمریکا، گزارشی فوق محرمانه در اختیار باراک اوباما و دونالد ترامپ گذارده اند که بنا بر آن گفته می شود که روس ها علاوه بر هیلاری کلینتون، اطلاعات محرمانه و حساسی را نیز از دونالد ترامپ در اختیار دارند. رئیس جمهور جدید آمریکا در پاسخ به این گزارش، آن را خبری کذب و «شکار جادوگران سیاسی» خوانده است.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 11 January 2017
مقامات اطلاعاتی آمریکا، گزارشی فوق محرمانه در اختیار باراک اوباما و دونالد ترامپ گذارده اند که بنا بر آن گفته می شود که روس ها علاوه بر هیلاری کلینتون، اطلاعات محرمانه و حساسی را نیز از دونالد ترامپ در اختیار دارند. رئیس جمهور جدید آمریکا در پاسخ به این گزارش، آن را خبری کذب و «شکار جادوگران سیاسی» خوانده است.

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی چهار تن از رؤسای نهادهای امنیتی آمریکا، اسناد و گزارش محرمانه ای را در اختیار باراک اوباما و دونالد ترامپ قرار داده اند که در آن آمده است که روسها اطلاعات حساس و مهمی در خصوص شخصیت و مراودات مالی دونالد ترامپ دارند. همچنین این گزارش گفته است که کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ به شکل مستمر و مستقیم با دولت روسیه در ارتباط بوده است.

این گزارش که یک پرونده جدید در ماجرای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به شمار می آید، در واقع یک ضمیمه دو صفحه ای از گزارش قبلی اف بی آی در مورد دخالت روسیه در انتخابات ماه نوامبر 2016 در آمریکاست که چندی پیش منتشر شده بود. بخش اعظمی از اطلاعات این دو صفحه، مربوط به یادداشت هایی است که یک مقام اطلاعاتی MI6 انگلیس به دست داده است؛ اما آنچه گفته می شود این است که این مقام اطلاعاتی سه هفته قبل از برگزاری انتخابات آمریکا، ارتباط خود را با اف بی آی قطع کرده بود.

این گزارش بیان کرده است، روس ها اطلاعات فوق سری و محرمانه ای را هم از هیلاری کلینتون و هم از دونالد ترامپ در اختیار داشته؛ اما تصمیم به آن گرفته اند که تنها اطلاعات مربوط به هیلاری کلینتون را در سطح اینترنت منتشر کنند.
 
روس ها اطلاعات حساسی از دونالد ترامپ در اختیار دارند / پاسخ دونالد ترامپ به این ادعا 
 
بنا بر گزارشی که خبرگزاری سی ان ان داده است، هری رید، سناتور دموکرات کنگره آمریکا در ماه اکتبر سال 2016 نامه ای به رئیس اف بی آی، جیمز کامی، ارسال کرده و در آن نوشته است: کاملا روشن شده که شما اطلاعات جامعی در مورد ارتباط و پیوند نزدیک و همکاری میان دونالد ترامپ و مشاوران ارشد وی با دولت روسیه دارید.

تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ، سفارت روسیه در آمریکا و همینطور اف بی آی در مورد این گزارش ـ که اولین بار خبرگزاری سی ان ان آن را منتشر کرده ـ هیچ اظهار نظری نکرده اند؛ اما دونالد تارمپ شخصا در مورد آن واکنش نشان داده است. دونالد ترامپ در پیام توییتری، این گزارش و ادعا را خبری کذب و شکار جادوگران سیاسی خواند.

پاسخ کرملین به این ادعا

در همین حال، امروز روسیه قویا ادعای این گزارش را تکذیب کرده و بیان داشته است که روسیه هیچ گونه اطلاعات محرمانه ای از دونالد ترامپ در اختیار ندارد. دیمیتری پسوکوف، سخنگوی کرملین امروز با بیان این مطلب گفته است: روسیه هیچ پرونده محرمانه ای در مورد دونالد ترامپ ندارد و این گونه داستان ها هیچ مبنای واقعی نداشته و در حد فانتزی محض است.

پسوکوف با اشاره به توییت دونالد ترامپ در این خصوص گفته است: کسانی به دنبال برانگیختن این گونه داستان ها با آسمان و ریسمان کردن مسائل هستند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خود این اقدامات را یک «شکار جادوگران سیاسی» خطاب کرده است.

آنچه به نظر می رسد، این است که صرف نظر از درستی و نادرستی این گزارش، یک هدف سیاسی مهم و هشدار جدی برای دونالدترامپ در پشت سر آن قرار دارد. در واقع مقامات امنیتی آمریکا به نظر در پی آن هستند که با انتشار چنین گزارشی هشدار جدی به ترامپ بدهند که آنچه روس ها به ادعای آنان در خصوص هیلاری کلینتون صورت دادند، در مورد شخص وی نیز قابل انجام است.

به کلام روشن تر نهادهای امنیتی آمریکا در پی آن هستند که دونالد ترامپ را با این موضوع مواجه کنند که با وجود اطلاعات حساس از وی نزد روس ها، روسیه در صدد است تا از این ابزار برای یک فشار روانی بر ترامپ استفاده کرده و وی و آمریکا را با سیاست های روسیه در مسائل مهم جهانی همراه سازد.

گفتنی است، بلافاصله بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حزب دموکرات ادعای دخالت روسیه در انتخابات را مطرح کرد و در پی انتشار گزارش اف بی آی در این خصوص دولت اوباما دست به تحریم روسیه و اخراج 35 دیپلمات روس از این کشور زد.

این موضوع منجر به واکنش روسیه نشد و بر خلاف همیشه، ولادیمیر پوتین از اقدام مشابه و متقابل منصرف شد و تحلیلگران این حرکت را یک نوع تحقیر باراک اوباما تفسیر کردند. هفته گذشته نیز مایکل کوهن، قائم مقام شرکت دونالد ترامپ در مورد گزارش اخیر اف بی ای گفت: اگر من به جای هیلاری کلینتون بودم، همه پول و هزینه ای که برای این بازرسی و تحقیقات به اف بی آی داده بودم، پس می گرفتم. این گزارش کاملا دروغ است و هیچ دقت و اعتباری ندارد. حتی ذره ای سند معتبر در مورد ادعاهای مطرح در این گزارش دیده نمی شود.
 
تعداد بازدید : 31
دانلود 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر