بازدید 3318

ریاض با چماق سعودی دنبال سیطره بر جهان عرب است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ناامن سازی از طریق تروریست های تکفیری ، تحریک افکار عمومی یا برخی قبایل در کشورهای عرب خاورمیانه به عنوان چماق سعودی راهبردی است که ریاض به شدت دنبال می کند.
کد خبر: ۶۵۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 11 January 2017
سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای خانه ملت با بیان این که رژیم سعودی در وضعیت نامناسبی گرفتار شده است ، گفت: ریاض در حمایت از تروریست های تکفیری در عراق و سوریه شکست خورده و توسط نیروهای مردمی یمن نیز تحقیر شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ های فرسایشی بزرگ ترین دردسری که برای بانیان خود ایجاد می کنند افزایش نجومی هزینه ها است که همین موضوع برای عربستان نیز مسئله ساز شد.

وی در ادامه افزود: افزایش هزینه های جنگ طلبی در کنار کاهش شدید درآمدهای نفتی منجر به ورشکستگی مالی سعودی ها شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سعودی ها که خود را پدرخوانده دیکتاورهای عرب می دانند برای فرار از وضعیت نابسامانی که گرفتار آن شده است تلاش می کند سیطره خود را گسترش دهد که همین رویکرد منجر به تنش با رفقای قدیمی ریاض شده است.

وی تصریح کرد:ناامن سازی از طریق تروریست های تکفیری ، تحریک افکار عمومی یا برخی قبایل در کشورهای عرب خاورمیانه راهبردی است که ریاض به شدت دنبال می کند.

نقوی حسینی گفت: مساله پیش آمده در مصر و گروکشی رژیم سعودی نمونه بارزی از رفتار خصمانه عربستان است که در حال تعمیم یافتن به الجزایر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر