بازدید 59903
بسته خبری «تابناک»؛

پاسخ به ادعای خالی بودن تابوت آیت الله هاشمی/ شروط اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات/ انتقاد شدید دایی از رئیس فدراسیون فوتبال/ اشتباه انسانی عامل توزیع شیر مدارس در هواپیما!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «دلنوشته‌ عفت مرعشی برای آیت‌الله هاشمی»، «ایراد دوباره شورای نگهبان به مصوبه مجلس»، «زمان بازگشت «مهدی هاشمی» به زندان کی است؟»، «روایت تاثیر حقوق های نجومی بر جامعه از زبان آیت الله مکارم»،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 11 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دلنوشته‌ عفت مرعشی برای آیت‌الله هاشمی

عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی (ره) به رسم ٥٨ سال زندگی مشترک، امروز (چهارشنبه) نیز هنگام صبحانه یاد ایشان را گرامی داشتند.همسر آیت الله در دلنوشته‌ای کوتاه این جملات را روی کاغذ نوشت:«به عادت هر روز صبح بشقابی برایش روی میز صبحانه گذاشتم. نگاهش کردم. آشیخ اکبر آقا چهره‌اش امروز از همیشه نورانی‌تر بود.ناگهان این بیت شعر را بی‌اختیار زمزمه کردم:

مست بگذشتی و از خلوتیان ملکوت

به تماشای تو آشوب قیامت برخاست

آسوده بخواب مرد بزرگوار...»

 

حمله کرباسچی به BBC روی آنتن زنده BBC

شامگاه سه‌شنبه در بخش خبری ساعت ۲۲ تلویزیون بی بی سی فارسی، دو عضو حزب کارگزاران حضور داشتند؛ عطاءالله مهاجرانی مهمان حاضر در استودیو بود و غلامحسین کرباسچی به صورت تلفنی در این برنامه شرکت داشت.مهاجرانی تمامی سوالات یک‌طرفه مجری این برنامه را رد و تمام‌قد از مدیریت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع کرد. او هاشمی رفسنجانی را چهره‌ای موسس و نهادساز خواند و او را به بیضی‌ای با سه کانون «مردم، نظام و اسلام» تشبیه کرد که در هر مقطعی به فکر مردم بود و هرگز اشتباه استراتژیک یا تاکتیکی نداشت.اما غلامحسین کرباسچی سخنانش را با انتقاد پررنگی به بی بی سی آغاز و صراحتا اعلام کرد که در سه شب گذشته، این رسانه انگلیسی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توهین کرده و در حق این شخصیت بین‌المللی ظلم کرده است.او با اعتراض به یک‌جانبه بودن برنامه‌های شب‌های گذشته بی بی سی و دعوت از چهره‌های منتقد و معترض به هاشمی، در واکنش به مجری برنامه که مدعی بود خانواده هاشمی و خود کرباسچی در روزهای گذشته پاسخ بی بی سی را نداده‌اند، گفت: «الان هم بگذارید من حرفم را بزنم. یا حرفم را قطع کنید یا بگذارید حرفم را بزنم! کار بی بی سی در «جنایتکار» خواندن یک شخصیت بین‌المللی و ملی در ایران، توهین بود، نه انتقاد!»دبیرکل حزب کارگزاران از حضور بهزاد نبوی با قدی خمیده در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی یاد کرد و افزود: چهره‌هایی از نهضت آزادی هم در این مراسم حضور داشتند که نشان می‌داد حتی منتقدان هاشمی هم به احترام او در این مراسم حضور یافتند.کرباسچی در واکنش به انتقادات روزهای گذشته بی بی سی به مدیریت هشت ساله دولت هاشمی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: هر مشکلی هم در داخل کشور باشد، راه حلش هم در درون کشور هست.

 

فقدان آیت‌الله هاشمی تاثیری بر سبد رای روحانی ندارد

هاشمی طبا با بیان اینکه متاسفانه افراد سیاسی وقتی شروع به یک فعالیت سیاسی می کنند فکر می کنند که خودشان محور هستند، ادامه داد: «این جریانات بعد از مدتی که تجربه به دست می آورند متوجه می شوند که اینگونه رفتارها صحیح نیست و بعد به سمت اعتدال می روند که ما از این جنبه ها ضربه های زیادی خورده ایم. مطمئنا جریانی که از لحاظ فکری و ذهنی عاقلانه تر فکر کند قطعا می تواند در دوران پسا هاشمی موفقیت سیاسی بیشتری داشته باشد.»او گفت: «به نظر من دولت روحانی نباید درگیر مسائل سیاسی و یا مبحث جایگزینی معنوی آقای هاشمی بشود بلکه روحانی باید مسائل اجرایی کشور را پیش ببرد. وقتی حوزه اجرایی کشور قوی باشد جریان اعتدالی هم خودش را بهتر نشان می دهد. روحانی هرچقدر در این حوزه توفیق بیشتری داشته باشد این مساله برای او و اعتدالیون بهتر خواهد بود.»وزیر صنایع دولت شهید باهنر با بیان اینکه به نظر من فقدان حضور آیت الله هاشمی تاثیری در میزان سبد رای حسن روحانی در سال آینده تاثیرگذار نخواهد بود، ادامه داد:«مردم در چند سال گذشته از حسن روحانی و دولتش شناخت پیدا کرده اند و اگر بخواهند او را انتخاب کنند قطعا با توجه به شناختشان به او رای خواهند داد.»این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

شرط آیت‌الله هاشمی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سئوال که خیلی تلاش شد آقای هاشمی به جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران برگردد اما میسّر نشد، الان چه حسی دارید؟ به خبرآنلاین گفت: چنین تلاشی صورت نگرفت، ایشان هم هیچ مانعی برای حضور نداشتند و خودشان هم مکرر فرمودند آنچه موجب شده نتوانم در جلسات شرکت کنم مسائل امنیتی است. اگر دوستان بخواهند جلسه جامعه روحانیت مبارز را در دفتر من برگزار کنند آمادگی خودم را اعلام می کنم.وی در پاسخ به این سئوال که بهتر نبود در ماه های آخر عمر آقای هاشمی جامعه روحانیت یک جلسه با حضور او تشکیل می داد؟ افزود: شاید اگر می شد بسیار خوب بود.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که با توجه به فوت آقای هاشمی و اینکه می گویید بسیار خوب بود جلسه ای با حضور او می داشتیم، برای برگرداندن آقایان ناطق نوری، حسن روحانی و امامی کاشانی به جلسات، جامعه روحانیت تغییر رویه نمی دهد؟ اظهار کرد: خیر، بنای تغییر رویه نیست ولی در این مورد من مکرر توضیح دادم.وی در پاسخ به این سئوال که آسیب و خلایی متأثر از فوت آقای هاشمی متوجه جامعه روحانیت مبارز می شود؟ اظهار کرد: چون یک فاصله چندین و چندساله از عدم حضور او در جلسات اتفاق افتاد من تصور نمی کنم خلایی در جامعه روحانیت مبارز تهران به وجود بیاید.

 

شروط اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان روحانی را به شرطی برای یک دوره دیگر همراهی می‌کنند که رئیس جمهور بخشی از وعده‌هایش را در مورد معیشت و اقتصاد عملى کند.شهاب‌الدین طباطبایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رویکردهای اصلاح‌طلبان در دوران فقدان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت:‌ درست است که اصلاح‌طلبان پشتوانه روانى و عاطفى‌شان را از دست داده‌اند، امّا انتخابات آینده را به شرط آرام ماندن فضا با کاندیداتورى حسن روحانى خواهند برد.وی تصریح کرد: مردم به ویژه طرفداران اصلاح‌طلبان حالا که مرحوم آیت‌الله هاشمی ناخواسته روحانی را تنها گذاشته، براى جبران این خلأ و نشان دادن حمایت‌شان از آیت‌الله رییس جمهور را برای یک دوره دیگر همراهی می‌کنند به شرط آنکه اول همه مردم احساس کنند بخشی از وعده‌ها در مورد معیشت و اقتصادشان عملى شده است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شرط دوم اینکه منافع ملى براى همه گروه‌ها اولویت نخست باشد و شرط سوم نیز این است که آرامش و تدبیر بیش از پیش حاکم باشد، به این شرط‌ها البته می‌توان اگرها و شرط‌هاى دیگرى نیز اضافه کرد.

 

تکلیف صندلی آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان چه می‌شود؟

عضو خبرگان رهبری گفت: به زودی برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تصمیم هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای برگزاری انتخابات میان دوره ای در تهران گفت: هنوز جلسه خبرگان رهبری برای بررسی این موضوع تشکیل نشده است.وی افزود: به زودی و ظرف روزهای آینده این جلسه تشکیل شده و برای درخواست از وزارت کشور نسبت به برگزاری انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در تهران تصمیم گیری خواهد شد.در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، قائم مقام وزارت کشور اعلام کرد که برگزاری انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در تهران منوط به درخواست مجلس خبرگان است.

 

ایراد دوباره شورای نگهبان به مصوبه مجلس

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت، مصوبه مجلس مربوط به اضافه شدن روز هشتم ربیع (سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز ولایت امام زمان(عج)) به تعطیلات رسمی کشور است، به دلیل پابرجا بودن ایراد قبلی (داشتن بار مالی برای دولت و مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی) از سوی اعضای شورا مجدداً مورد ایراد قرار گرفت

 

تکذیب حذف تابعیت ایرانی دو تابعیت ها

نقوی حسینی در تصحیح خبر یکی از رسانهها که به نقل از وی در خصوص تابعیت مضاعف منتشر شده توضیح داد: جمله «حقوق مدنی تابعیت ایرانی فرد دو تابعیتی را لغو می کند» که این خبر اشتباه است بعلاوه اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبهای در این مورد ندارد. وی در اصلاح این خبر گفت: «در صورتی که شخص تابعیت مضاعف داشته باشد حقوق مدنی تابعیت خارجی را لغو و به رسمیت نمیشناسد. جام جم آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

اوباما جهان را ظرف ۹ روز نابود می‌کند!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: ما هر روز خبرهایی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و مجهز کردن افراد مسلح در سوریه به سامانه‌های دفاع هوایی می‌خوانیم. این اقدامات آمریکا کاملا "بی‌فایده" هستند و حتی اقدامات زیان‌باری در تمامی زمینه‌های سیاست خارجه به حساب می‌آیند.خداوند جهان را در هفت روز خلق کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا آن را ظرف ۹ روز (زمان باقیمانده از ریاست جمهوری اوباما) نابود می‌کند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

آیا تابوت تشییع شده آیت الله هاشمی خالی بود؟+پاسخ

پس از تشییع آیت الله هاشمی اخباری در برخی شبکه های اجتماعی دست به دست شد مبنی بر این که پیکر آیت الله هاشمی در دانشگاه تهران نبوده و پیش از مراسم نماز به حرم منتقل شده است. اما اصل ماجرا جور دیگری است بررسی تصاویر نماز به پیکر آیت الله و بعد از آن در تشییع و در نهایت ورود تابوت به ضریح امام خمینی جزئیات جالب توجهی را فاش می کند. تابوتی که در مقابل رهبر انقلاب در مراسم نماز حاضر بوده بلافاصله بعد از نماز به حرم مطهر امام خمینی رفته است و در نهایت به ضریح وارد شده است اما تابوتی که بر روی خودرو حمل می شده است آن تابوت نبوده است و احتمالا پیکر آیت الله بعد از مراسم نماز و برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ازدحام و به منظور حفظ حرمت جسد مومن مستقیما به حرم امام خمینی منتقل شده و تابوتی که در مراسم تشییع پیکر بوده خالی بوده است. فردانیوز این خبر را منتشر کرده است.

پاسخ به ادعای خالی بودن تابوت آیت الله هاشمی/حمله کرباسچی به BBC/ شروط اصلاح طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات/ انتقاد شدید دایی از رئیس فدراسیون فوتبال/ اشتباه انسانی عامل توزیع شیر مدارس در هواپیما! 

محمد هاشمی در پاسخ به این خبر گفت، نبود پیکر آیت الله در تابوت در هنگام تشییع کذب محض است.

محمد هاشمی گفت:این موضوعات تنها حاشیه سازی های بی مورد است و اصلا صحت ندارد. تابوت هنگام نماز با تابوتی که در خیابان بر روی ماشین حمل پیکر بود ، کاملا متفاوت بود و ما در این زمینه حرفی نداریم. با توجه به تجربه ای که در زمان تشییع پیکر امام خمینی (ره) وجود داشت، تصمیم ما و ستاد برگزاری مراسم بر این شد که دو تابوت متفاوت داشته باشیم، تابوت اول که در هنگام نماز بود، ارتفاع کمتری داشت، سبکتر و قابل حمل بود، تابوت دوم اما سنگین تر و با ارتفاع بلندی تری بود که خدایی نکرده اتفاقی برای پیکر نیفتد ولی همه اینها دلیل بر انتشار اخبار کذب نمی شود.

 

زمان بازگشت «مهدی هاشمی» به زندان کی است؟

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی نسبت به اینکه موکلش تا چه زمانی در بیرون از زندان خواهد بود ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا هر زمانی که آقایان عنایت داشته باشند موکلم بیرون از زندان است و از مرخصی استفاده می‌کند. امیدوار هستیم که در همین مدتی که موکلم بیرون از زندان است، درخواست اعاده دادرسی ما پذیرفته شود. دکه قانون این خبر را منتشر کرد.

 

جمع آوری پل عابر پیاده برای بهتر دیده شدن تابلو یک مغازه!

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفته که شهرداری یکی از مناطق پایتخت در اقدامی تامل برانگیر، اقدام به جمع آوری پل عابر پیاده برای بهتر دیده شدن تابلو مغازه متخلف کرده است. «ابوالفضل قناعتی»، از بی تفاوتی شهردار نسبت به تذکر داده شده به وی در خصوص تخلف ساخت و ساز در یک ملک واقع در منطقه 7 گفته است: «یک نمایشگاه خودرو واقع در محدوده شریعتی- پیچ شمیران، بالاتر از سه راه طالقانی که نمایندگی "بی . ام. و" را در اختیار دارد، خارج از ضوابط شهرسازی، محوطه پارکینگ رو باز خود را مسقف و به نمایشگاه خودرو متصل کرده است.» شهرداری به جای رسیدگی به تخلف این مغازه یک پل عابر پیاده را جمع کرد تا تابلو این مغازه بهتر دیده شود. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

وصیت نامه آیت الله هاشمی مربوط به سال 79 است

محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد آخرین وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در اختیار ما بوده، مربوط به سال 79 است و تاکنون وصیت نامه جدیدی پیدا نکردیم.وی که این وصیت نامه را به همراه خود داشت ، اظهارداشت: وصیت نامه با خط خودشان ایشان نگاشته شده است اما ممکن است وصیت نامه جدیدی هم باشد که هنوز پیدا نکرده ایم. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

ایرباس سفارش ایران را به طور رسمی ثبت کرد

ویترز نوشت: شرکت اروپایی ایرباس با این قرارداد از شرکت رقیب خود (بوئینگ) پیشی گرفت. به نوشته رویترز، این شرکت هواپیماسازی روز چهارشنبه اعلام کرد، در سال میلادی گذشته سفارش ساخت 731 هواپیما دریافت کرده که قرارداد 321 فروند آن تنها در ماه دسامبر گذشته منعقد شده است. در کنار قرارداد ایران، شرکت ایرباس یک سفارش برای هواپیمای 72 A320neo از شرکت گو ایر هند (India's Go Air) نیز گرفته است. ایرباس همچنین سفارشی برای هواپیمای خانواده 90 A320 از یک مشتری نامشخص که انتظار می رود شرکت فلایناس عربستان سعودی (Saudi carrier flynas) باشد ، ثبت کرده است. این شرکت هواپیماساز اروپایی یک سفارش هواپیماهای خانواده 42 A320 را که انتظار می رود از طرف بانک کامیونیکیشن فایننشال لیزینگ (Bank of Communications Financial Leasing) واقع در شانگهای باشد، ثبت کرده است. سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، نخستین هواپیمای جدید ایرباس (مدل 321 A) ساعت 14و 30 دقیقه فردا پنجشنبه (23 دی ماه) در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین می نشیند. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد شدید دایی از رئیس فدراسیون فوتبال

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: برای مهدی تاج متاسفم. ریاست فدراسیون فقط پشت میز نشستن نیست و او باید همه کمیته‌ها را زیر نظر داشته باشد. مگر می‌شود کمیته انضباطی که خودش را با کمیته انضباطی فیفا مقایسه می‌کند بدون حضور من و بدون دفاع رای دهند. آیا این ممکن است؟ شاید آقایان در یک روزنامه رسمی آگهی دادند که من را پیدا نکردند تا بتوانم از خودم دفاع کنم. به چه دلیل باید محروم شوم؟ چون از حق خودم دفاع کرده‌ام؟ مگر می‌شود صدای حق را خاموش کرد؟ هزار سال دیگر هم نمی‌توانید مرا خاموش کنید و تا آخر عمر پای این موضوع ایستاده‌ام. چطور داور بازی ما با سپاهان (بنیادی‌فر) بازیکنی که حتی نباید خطایش را می‌گرفت از بازی اخراج کرد؟ خدا را شکر می‌کنم داوران در این یکی متفق‌القول بودند. دروازه‌بان حریف در ابتدا بازیکن ما را زد و باید پنالتی اخراج گرفته می‌شد اما متاسفم که کمیته داوران یک طرف موضوع را می‌بیند و می‌گوید چون توپ در اختیار بازیکن من نبوده پس اخراج ندارد.

 

روایت تاثیر حقوق های نجومی بر جامعه از زبان آیت الله مکارم

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: کسی که دنیا را برای آخرت ترک می‌کند و کسی که آخرت را برای دنیا ترک می‌کند، انسان خوبی نیست، بنابراین فرد باید هر دو جنبه را رعایت کند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: مسئله حقوق‌های نجومی وجدان جامعه را جریحه‌دار کرده است و مردم منتظرند این مسئله به جایی برسد، ولی هنوز اقدامی نشده است.

 

تصویب 12 شاخص برای انتخاب «نامزد نهایی»

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی، از برگزاری نشست مقدماتی مجمع عمومی جبهه مردمی در روز پنجشنبه 23 دی ماه خبر داد. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری اجتماع دوهزارنفری با عنوان مجمع عمومی ملی، تصریح کرد: انتخاب نامزد جبهه مردمی از پایین به بالا صورت می‌گیرد؛ در این فرآیند برخی افراد خودشان اعلام کاندیداتوری می‌کنند و برخی افراد نیز از سوی مجمع عمومی جبهه معرفی خواهند شد.

وی بر همین اساس و در تشریح این موضوع گفت: کمیته‌های تخصصی با مدیریت شورای مرکزی که متشکل از هیات موسس و 10 نفر انتخاب شده مجمع عمومی است، بر روی شاخصه‌ها و انطباق آن بر روی کاندیداها اعلام نظر می‌‌کنند و نظرات به استحضار مجمع عمومی ملی نیز خواهد رسید. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: انتخاب نامزد نهایی بر اساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد و در حال حاضر 12 شاخص از سوی هیات موسس مصوب شده است که البته ممکن است بیشتر هم بشود لذا کمیته‌ها براساس این شاخص‌ها اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌کنند و در نهایت به یک نفر خواهند رسید.

 

اشتباه انسانی عامل توزیع شیر مدارس در هواپیما!

در حالی که برخی سایت‌ها از توزیع شیر مدارس که با یارانه‌ دولتی خریداری می‌شود، در یکی از پروازهای یک شرکت‌های هواپیمایی خبر داده‌اند، مدیرعامل کارخانه لبنی مربوطه اعلام کرد که اشتباه انسانی پخش‌کنندگان این محصول، عامل توزیع شیر مدارس در هواپیما بوده است، اما دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تاکید کرد که حتی اشتباه و اتفاق نیز نمی‌تواند توجیه‌کننده این مسئله باشد.در یکی از پروازهای یک شرکت‌ هواپیمایی شیر تولیدشده یکی از برندهای مطرح لبنیات که روی آن شیر مدارس حک شده بود، توزیع شد. حال آنکه این طرح (توزیع شیر مدارس) با یارانه دولتی اجرا می‌شود و در برخی سایت‌ها آمده بود که آموزش و پرورش به دلیل نداشتن بودجه، شیر مدارس را فروخته است!این در حالی است که مدیرعامل این شرکت لبنیضمن رد خبرهای منتشر شده، اعلام کرد که دو کارگر پخش‌کننده شیر در این کارخانه مرتکب اشتباه شده‌اند و یک پالت از شیر مدارس را برای این شرکت هواپیمایی بارگیری کرده‌اند که بلافاصله پس از اطلاع از این مسئله ضمن باز گرداندن محموله ارسالی، دو کارگر را که این خطا از آنها سر زده بود، اخراج کردیم.

 

پاسخ مثبت بعثه‌رهبری به دعوت‌نامه عربستان برای حج

وزیر حج و عمره عربستان گفته که با ارسال دعوت‌نامه به تمامی کشورهای اسلامی از جمله ایران، مشغول تدارک و برنامه‌ریزی برای مناسک حج پیشِ رو است. طبق دعوتنامه‌ای که این هفته به دست سازمان حج و زیارت کشورمان رسیده، تاریخ انجام مذاکرات دو کشور برای حج آینده، پنجم اسفندماه برابر با ۲۵ جمادی‌الاول تعیین شده است.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام این مذاکره، اعزام هیاتی از کشورمان به عربستان را در تاریخ تعیین شده تایید کرده است.

 

جزئیات الزام موتورسواران برای دریافت آرم طرح ترافیک

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران جزئیات الزام موتورسیکلت‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک سالیانه را تشریح کرد.اقبال شاکری در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر الزامی شدن دریافت آرم طرح ترافیک سالانه برای موتورسیکلت‌های پایتخت گفت: در حین بررسی تعرفه‌های طرح ترافیک در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برای اولین بار پیشنهاد شد که در راستای ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت، تمهیدات ویژه‌ای برای سال 96 اتخاذ شود.وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: بر همین اساس تمامی موتورسیکلت‌های پایتخت برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید نسبت به اخذ آرم طرح ترافیک سالانه اقدام کنند.وی با بیان اینکه لذا باید تمامی موتورسیکلت‌ها برگه معاینه فنی داشته باشند گفت: همچنین مقرر شد که موتورسیکلت‌ها عوارض سالیانه خود را نیز پرداخت کنند؛ به گونه‌ای که موتورسیکلت‌های انژکتوری 10 درصد عوارض یک خودرو، موتورسیکلت‌های کاربراتوری 20 درصد عوارض یک خودرو و موتورهای برقی نیز از عوارض معاف هستند که این برنامه‌ها از سال 96 اجرایی خواهد شد.

 

علت خجالت رئیس مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه (22 دی) قوه مقننه در جریان بررسی ماده 13 لایحه برنامه ششم که مربوط به انتقال صندوق بازنشستگان فولاد به صندوق بازنشستگی کشوری بود، گفت: باید اقدامی انجام دهیم تا مشکل صندوق بازنشستگان فولاد حل شود.وی ادامه داد: پیرمردان (بازنشستگان فولاد) آن‌قدر جلوی درب مجلس تجمع کرده‌اند که خجالت می‌کشیم.رئیس مجلس تصریح کرد: به‌دلیل اینکه صندوق بازنشستگی کشوری خود مفلس فی امان الله است، عقلانی نیست که صندوق بازنشستگان فولاد را زیرمجموعه این صندوق کنیم.لاریجانی گفت: باید فکری به حال بازنشستگان فولاد در بودجه سنواتی کشور کنیم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی