بازدید 3929

محل تامین سرمایه صندوق های توسعه کشاورزی مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، محل تامین سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را مشخص کردند.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 12 January 2017
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، با ماده 43 ارجاع شده از کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با 166 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (و) ماده 43 لایحه مذکور؛ سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به 7 درصد از ارزش سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و افزایش سرمایه بانک کشاورزی مطابق با استانداردهای بین المللی از محل فروش املاک مازاد وزارت جهاد کشاورزی و بازپرداخت آن از حساب ذخیره ارزی و سهم دولت از بودجه سنواتی لحاظ می شود.

براساس بند (ح) ماده 43 لایحه مذکور؛ سطح کلی حمایت از کشاورزی سالانه تا دو درصد ارزش تولید این بخش ارتقاء یابد.

براساس بند (ط) ماده 43 لایحه مذکور؛ سود و کارمزد و جریمه وامهای دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه بخشوده شده و اصل وام آنان به مدت سه سال امهال می‌شود. کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان میزان خسارت را مشخص می‌کند.

براساس بند (ل) ماده 43 لایحه مذکور؛ تولید و پخش برنامه‌های آموزشی، ترویجی، مدیریت مصرف آب، بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی و فرآوری تولیدات،حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور، بهره‌وری و انتقال یافته‌های علمی به بهره‌برداران، به سفارش و تامین مالی وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان صدا و سیما

همچنین بر اساس بند (س) این لایحه حداقل پانزده درصد (15%) از متوسط تسهیلات اعطایی بانک های عامل غیرتخصصی بخش کشاورزی.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل