بازدید 4714

چگونه رانت پخش جشنواره موسیقی فجر بدون تشریفات توزیع شد؟!

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در شرایطی آغاز می شود که نحوه برگزاری این رویداد و برخی توافق های صورت پذیرفته درباره آن شائبه برانگیز است و سوای مباحث قانونی، یک رانت اساسی محسوب می شود که به یک گروه خاص تعلق گرفته است.
کد خبر: ۶۵۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 12 January 2017
چگونه رانت پخش جشنواره موسیقی فجر بدون تشریفات توزیع شد؟!
سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در شرایطی آغاز می شود که نحوه برگزاری این رویداد و برخی توافق های صورت پذیرفته درباره آن شائبه برانگیز است و سوای مباحث قانونی، یک رانت اساسی محسوب می شود که به یک گروه خاص تعلق گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ حمیدرضا نوربخش اظهار کرد: برای نخستین‌بار در جشنواره موسیقی فجر، با هدف پوشش گسترده‌تر و برای آن‌که تعداد بیشتری از مردم بتوانند برنامه‌های جشنواره را دنبال کنند، برنامه‌های به‌صورت آنلاین پخش می‌شوند.

او ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که در آن، مرزی وجود ندارد و همه اتفاق‌های ریز و درشت فرهنگی در دسترس همه قرار می‌گیرد. جشنواره‌های فجر نیز مخاطبان گسترده‌ای دارند و با توجه به محدودیت سالن‌ها همیشه تعداد زیادی از مردم پشت درهای سالن می‌مانند و امکان حضور و استفاده از برنامه‌ها برای‌شان وجود ندارد.

رییس جشنواره موسیقی فجر گفت: بیشتر تهرانی‌ها به این برنامه‌ها دسترسی دارند، اما مخاطبانی که ساکن شهرستان‌ها هستند، از برنامه‌های جشنواره محروم می‌شوند. خوشبختانه امروزه تکنولوژی این امکان را به‌وجود آورده که امکان پخش اجراها در جاهای دیگر هم فراهم می‌شود. امیدوارم این اتفاق سرآغازی برای برنامه‌های آینده باشد.

نوربخش بیان کرد: این کار می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها و ساز و کارها شایع شود تا با کمک مسوولان، مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند و شاهد اتفاقات خوب بیشتری باشیم.

او در بخش دیگری از سخنانش، گفت: دانشجویان موسیقی و هنرستانی‌ها از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش بلیت، از تخفیف تهیه بلیت برخوردار شوند و از برنامه‌های جشنواره بهره ببرند.

رییس سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر با بیان این‌که امسال موسیقی انقلاب را به‌صورت بخش ممتاز در کنار جشنواره داریم، ادامه داد: شاید در جشنواره‌های قبلی به این شکل نبود، اما فکر می‌کنم امسال این بخش به‌صورت پررنگ‌تر وجود دارد.

نوربخش با بیان این‌که پنج گروه شاخص موسیقی در این بخش آثار برجسته انقلاب را اجرا می کنند، اظهار کرد: این موسیقی‌ها که ۳۷ سال پیش اجرا شده‌اند، امروز با نگاهی نوین اجرا می‌شوند و طبیعتا بسیار شنیدنی هستند.

حامد عنقا -مسئول سامانه کنسرت‌های آنلاین- نیز درباره این بخش که امسال برای نخستین‌بار در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر فعال می‌شود، گفت: از اردیبهشت‌ماه امسال، سامانه کنسرت‌های آنلاین را فعال کردیم. با زیرساخت‌هایی که در دو سال اخیر ایجاد شده، مجموعه‌ای از کمپانی‌های مختلف برای پیشبرد این بخش در موسیقی اقداماتی را انجام داده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد تماشای آنلاین تئاتر و دیگر رشته‌های هنری باشیم.

او ادامه داد: هیچ‌گونه کمبودی برای دسترسی مخاطبان به پخش موسیقی آنلاین وجود ندارد و با همکاری مجموعه‌های مخابراتی، مخاطباتی که حداقل دسترسی به اینترنت را دارند، می‌توانند از این امکان و از طریق موبایل، تبلت و لپ‌تاپ استفاده کنند.

او همچنین درباره قیمت‌گذاری آنلاین نیز بیان کرد: این قیمت‌گذاری به شکل توافقی با مسئول برگزاری صورت گرفته و برنامه کامل و جامعی را در این‌باره به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌ایم. قیمت این بخش در سامانه کنسرت‌های آنلاین قابل مشاهده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار