بازدید 2417
افت 3 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

روند افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا متوقف شد

رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در هفته گذشته افت 3 درصدی را ثبت کرد و بازار نفت به علت تردید در مورد اجرای کاهش تولید اوپک و همچنین نگرانی در مورد سلامت اقتصاد چین با قیمت 55.45 دلار بسته شد.
کد خبر: ۶۵۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 14 January 2017
رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در هفته گذشته افت 3 درصدی را ثبت کرد و بازار نفت به علت تردید در مورد اجرای کاهش تولید اوپک و همچنین نگرانی در مورد سلامت اقتصاد چین با قیمت 55.45 دلار بسته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات دیروز، آخرین روز کاری هفته گذشته، کاهش یافت و هفته گذشته با 3 درصد کاهش در قیمت نفت به پایان رسید.

تردید در مورد اجرای کاهش تولید اوپک و همچنین نگرانی در مورد سلامت اقتصاد چین، دومین مصرف کننده نفت جهان سبب کاهش قیمت نفت شد. پکن اعلام کرد که شدیدترین کاهش صادرات از سال 2009 را داشته است.

به گفته تاجران، چین در ماه دسامبر روزانه 8.6 میلیون بشکه نفت وارد کرد به تقویت قیمت‌ها تاحدی کمک کرد اما نتوانست ترس در مورد سلامت اقتصاد چین را پنهان کند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 56 سنت کاهش 55.45 دلار فروخته شد و هفته گذشته را با کاهش حدود 3 درصدی پایان داد.

نفت خام آمریکا نیز با 64 سنت کاهش 52.37 دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نقت نیز کاهش هفتگی نزدیک به 3 درصد را ثبت کرد.

فیل فلاین، تحلیلگر پرایس فیوچر گروپ در شیکاگو گفت: «به نظر می‌رسد چین اکنون بیشتر تمایل دارد تا سرمایه‌هایش را حفظ کند تا بر روی رشد متمرکز شود.»

«ما باید این تحولات را رصد کنیم چراکه آن برای افزایش قیمت نفت در سال پیش رو تهدیدی است.»

از نظر بازار عرضه، حمایت‌هایی از سوی عربستان در بازار وجود داشت که ریاض اعلام کرد تولید نفت این کشور به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این رقم آخرین بار در فوریه 2015 دیده شد و انتظار می‌رود کاهش‌های بیشتری در ماه آینده صورت گیرد.

با این حال، شواهدی برای کاهش صادرات هنوز ظاهر نشده است، دو هفته از ماه گذشته و انتظار می‌رود کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نظیر روسیه آغاز شود.

یک مقام اوپک به رویترز گفته است: «تبعیت اوپک 100 درصد نخواهد بود.» بر اساس سطح تبعیت در گذشته، 50 تا 60 درصد رقم مطلوبی خواهد بود.

با این حال، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک به رویترز گفت مطمئن است که کشورها به این توافق پایبند بمانند.

به گفته تاجران، حفاران آمریکایی در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفتی فعال را کاهش دادند که این امر توقفی در روند بهبود این روند است که انتظار می‌رفت تا سال 2018 ادامه یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار