بازدید 3270

کشف سیب و پرتقال جاسازی شده قاچاق

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف ۲.۵ تن محموله سیب و پرتقال قاچاق جاسازی شده در هرمزگان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده این محموله کشف شده در این استان امحاء می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 15 January 2017
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف ۲.۵ تن محموله سیب و پرتقال قاچاق جاسازی شده در هرمزگان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده این محموله کشف شده در این استان امحاء می‌شود.

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی هفته گذشته ۲.۵ تن محموله سیب و پرتقال قاچاق که از امارات به هرمزگان وارد شده بود، کشف شد که این محموله در کانتینری جاسازی شده بود که حاوی محصولات وارداتی دیگر بود و طی روزهای آینده این میوه قاچاق امحاء می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل قاچاق میوه که البته یک‌هزارم نیاز سالانه کشور به این محصولات است، تنوع‌طلبی برخی از شهرها برای مصرف میوه‌های خارج از فصل و لوکس است که البته این میوه‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و قشر متوسط و ضعیف جامعه هیچ‌گاه نمی‌تواند این میوه‌ها را خریداری و مصرف کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: گرچه از نظر میزان و حجم، میوه‌های قاچاق نسبت به دیگر محصولات سهم بسیار اندکی دارند، اما با توجه به مسائل بهداشتی، قرنطینه‌ای و ابعاد بیوتروریسمی که می‌تواند خسارات و زیان‌ جبران‌ناپذیری برای بخش اقتصادی و سلامت جامعه داشته باشد، نسبت به این مسئله حساسیت بالایی وجود دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه برخی که هدف واردات میوه را دنبال می‌کنند و برای آن فشار بسیاری به دولت وارد می‌کنند، قاچاق میوه را بزرگ‌نمایی کرده تا بتوانند مجوز واردات میوه را از دولت بگیرند، تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن انواع محصولات باغی از جمله میوه در کشور تولید می‌شود که بسیار بیشتر از نیاز داخلی کشور به این گونه محصولات است و از این جهت ایران پتانسیل بسیار مناسبی در صادرات انواع میوه و محصولات باغی در کشورهای منطقه دارد. بنابراین نیازی به واردات میوه نداریم.

وی تاکید کرد: از نظر وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی واردات چهار قلم میوه گرمسیری از جمله موز، آناناس، نارگیل و انبه مجاز است و بقیه میوه‌ها در صورت واردات به کشور قاچاق محسوب می‌شوند که طی ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۵۰۰ تن محموله‌های مختلف میوه‌ای قاچاق کشف شده است که ارزشی بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی