بازدید 6337

نظر سرکردۀ "جیش الاسلام" درباره مذاکرات آستانه

سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام تاکید کرد که هدف مخالفان از مشارکت در مذاکرات آستانه، تثبیت آتش بس است. وی در عین حال از تهدید و وعده و وعید نیز دریغ نکرد.
کد خبر: ۶۵۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶ 20 January 2017
سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام تاکید کرد که هدف مخالفان از مشارکت در مذاکرات آستانه، تثبیت آتش بس است. وی در عین حال از تهدید و وعده و وعید نیز دریغ نکرد.

به گزارش تابناک محمد علوش که انتظار می رود ریاست هیات مخالفان مسلح در مذاکرات آستانه را به عهده بگیرد، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اولویت مخالفان سوریه در وهله اول تثبیت آتش بس به ویژه در مناطق ملتهب در وادی بردا و غوطه شرقی و جنوب دمشق و نیز آزادی بازداشت شدگان ورفع محاصره از مناطق تحت محاصره است.

وی همچنین بر اصرار و پافشاری مخالفان برای استقرار ناظران بین المللی در خط تماس در مناطق درگیری تاکید کرد.

علوش خاطرنشان کرد که در صورتی که این مسائل بررسی شود و پیشرفتی در آنها حاصل گردد، مخالفان دستاورد بزرگی محقق خواهند کرد که به حصول پیشرفت در راه حل سیاسی کمک می کند.

سرکرده جیش الاسلام در عین حال تهدید کرد در صورت شکست مذاکرات به جنگ ادامه خواهد داد.

وی سپس چندین سوال درباره آینده فرایند سیاسی مطرح کرد که تمام آنها به موضع روسیه و ایران مرتبط می شود؛ علوش متحدان ارتش سوریه را مسئول قتل احمد غضبان سرهنگ بازنشسته در وادی بردا دانست این در حالی است که جبهه النصره او را ترور کرده بود.

سرکرده جیش الاسلام افزود: "برخی بر این باورند که اینک زمان آتش بس نیست، بلکه زمان نبرد است و برخی دیگر نظری مغایر دارند و شاید به برخی از اهداف تعیین شده ی خود دست یابیم تا بتوانیم به امنیت و ثبات در سوریه برسیم. ما در انکارا گردهم آمدیم و نمایندگان گروهها حاضر شدند، گفتگوها شش روز ادامه داشت. بحث ها و گفتگوها بسیار صریح و سازنده بودند و اکثریت با شرکت در مذاکرات موافق بودند".

یادآور می شود که گروه تروریستی جیش الاسلام با وجود اعتراف به استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه کردها در حلب و به کارگیری سپر انسانی و پخش ویدیوی عملیات اعدام دسته جمعی، در مذاکرات آستانه درباره سوریه مشارکت خواهد کرد.

این گروه تروریستی که پیشتر نام "لواء الاسلام" بر خود نهاده بود، ائتلافی از گروههای مسلح سلفیِ مستقر در شهر دوما در استان ریف دمشق و غوطه شرقی در حومه پایتخت سوریه تشکیل داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار