بازدید 4480

35 سال قصه پر غصه جشنواره فیلم فجر

کد خبر: ۶۵۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 21 January 2017
به گزارش تیترشهر 35 سال از برگزاری جشنواره فیلم فجر می گذرد، حال اگر با دیده اغماض 5 سال اول برگزاری جشنواره را به دلیل نبود تجربه کافی و یا مشکلات ابتدایی، قبول کنیم اما طی 30 سال گذشته سوء مدیریت، نبود برنامه ریزی دقیق و حتی نبود ابتدایی ترین زیرساخت های فنی حواشی بسیار تلخی را از برای مردم، هنرمندان و حتی خود دست اندرکاران جشنواره رقم زده است. 

هر ساله با آغاز زمان فروش بلیط مشکلات متعددی بروز می کند که هرچند قابل پیش بینی است اما نشان می دهد مسئولین برگزاری دقیقه 90 به یاد کارهای جشنواره می افتند. زمانی که هنوز فروش ها به صورت حضوری در سینما فلسطین انجام می شد صف های طولانی، مردم را در سرمای شدید هوا ساعت ها معطل می کرد تا شاید بلیط چند فیلم به دستشان برسد ، هر چند این نوع خدمات رسانی و فروش بلیط به شکل بسیار ساده انجام می شد اما باز مردم از شرایط فعلی راضی تر بودند.

با آغاز فروش بلیط به صورت اینترنتی نه تنها مشکلی حل نشد بلکه شرایط بسیار سخت تر شد و مشکلات جدیدی ظهور کرد و عملا باز هم مردم نتوانستند با خیال راحت بلیط های مورد نظر خود را خریداری کنند.
 
اما امسال که ادعا می شد یکی از بهترین شرایط برای فروش بلیط های جشنواره فراهم شود اما از هر سال بدتر بود به طوری که 48 ساعت است علی رغم تلاش های بسیار سایت فروش هنوز به حالت عادی بازنگشت. حتی این مشکل بزرگ و البته آبروبر به اندازه ای مضحک شد که در مصاحبه هایی جداگانه مسئولین جشنواره حرف های متناقضی گفتند.

بنا به اطلاع روابط عمومی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، سایت فروش بلیت‌های این جشنواره از روز گذشته جمعه (1بهمن‌ماه) باز شد. اما این بازگشایی در ساعات اولیه با مشکل رو به رو شد و با برطرف شدن مشکل آن بازگشایی شد. در حالی که هیچ ظرفیتی برای مخاطبان این جشنواره وجود نداشت و تمام افراد مشتاق خرید و مشاهده فیلمهای سی‌پنجمین جشنواره فیلم فجر بلاتکلیف ماند.

ظهر امروز محمد حیدری دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگویی که با خبرگزاری مهر داشته است اعلام کرده بود که روز گذشته به کلی سایت خرید بلیتهای جشنواره فجر مختل بوده است و خرید بلیتها به امروز(شنبه 2 بهمن‌ماه) موکول شده است. وی در ادامه صحبتهای خود تاکید کرده بود که هنوز ظرفیت بسیاری از بلیتهای جشنواره باقی مانده است.

این موضوع از سامانه فروش بلیتهای جشنواره فیلم فجر پیگیر شد و مسئولان این سامانه اعلام کردند که ظرفیت خرید بلیتهای جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده است و اگر قرار باشد ظرفیت دیگر اعلام شود سایت بازگشایی می‌شود

این که سایت فروش بلیط مختل باشد و همه بلیط ها به فروش برسد آن هم پس از 35 بار برگزاری جشنواره، مسئله ای بسیار اسفبار و تاسیف برانگیز است. متصدیان امر هر سال وعده بهبود شرایط را می دهند اما حتی از ایجاد یک سامانه فروش بلیط هم عاجر هستند. 

اگر همت مسئولین برگزاری جشنواره فیلم فجر تعطیل کردن بازار سیاه است پس چرا مسیر فروش عادی را به این اندازه دشوار می کنند که مردم راضی شوند با چند ده برابر قیمت بلیط ها را خریداری کنند.

 سایت فروش بلیط های جشنواره همچنان دچار اختلال است به طوری که گاها در میانه مسیر خرید قطع می شود و مردم را به شدت دچار مشکل و البته سردرگمی می کند. به راستی در این 35 سال نه تنها شرایط جشنواره بهبود نیافته بلکه در بسیاری از موارد هم دچار عقب گرد های غیر قابل تصور شده ایم. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل