بازدید 9542
مروری بر روزنامه های دوشنبه چهارم بهمن ماه؛

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

روزنامه های امروز همچنان ماجرای ساختمان پلاسکو را در کانون توجه قرار داده و در عین حال با جامعه آتش نشان ابراز همدردی کرده اند. این در حالی است که سرنوشت بابک زنجانی و اظهارات عجیب وزیر اقتصاد در این باره از دیگر موضوعات مهم امروز است.
کد خبر: ۶۵۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 23 January 2017

روزنامه های امروز همچنان ماجرای ساختمان پلاسکو را در کانون توجه قرار داده و در عین حال با جامعه آتش نشان ابراز همدردی کرده اند. این در حالی است که سرنوشت بابک زنجانی و اظهارات عجیب وزیر اقتصاد در این باره از دیگر موضوعات مهم امروز است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه ها همچنان ماجرای ساختمان پلاسکو را در کانون توجه قرار داده اند.

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «‌ما همه آتش‌نشانیم» آورده، در حالي كه شعله‌هاي آتش از ميان ويرانه پلاسكو زبانه‌ مي‌كشد، مردم با شاخه‌هاي گل خودشان را به پلاسكو يا ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني مي‌رسانند. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «اين روزها در فضاي مجازي و عمومي همه آتش‌نشان شده‌اند و سعي مي‌كنند آتش افروخته در دل خانواده‌هاي داغدار حادثه را خاموش كنند، اما مگر مي‌شود تسلايي براي اين داغ بزرگ پيدا كرد.

نبرد تمام‌عيار آتش‌نشانان در ويرانه پلاسكو همچنان در جريان است. روز گذشته از ميان ويرانه‌ها تنها ماسك و مقداري از تجهيزات آتش‌نشانان گرفتار شده كشف شد. از همين رو بود كه جلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني با صراحت بيشتري گفت: 25 نفر قطعاً پيكرشان زير آوار است كه 15 نفر از آنها آتش‌نشان هستند. آمار شهداي آتش‌نشان همان سه نفر است كه يك نفر در بيمارستان فوت كرد و دو نفر از زير آوار بيرون كشيده شدند. عمده‌ترين نگراني كسبه در گزارش‌هاي ميداني روز‌هاي گذشته خبرنگاران ما از محل حادثه، عمل مسئولان به وعده‌هايي است كه اين روزها آن را مثل نقل و نبات مطرح مي‌كنند. ديروز خبر رسيد كه دفاتري براي رسيدگي به مشكلات كسبه در نزديكي محل حادثه داير شده است. در حوزه عمل، اين همسايگان كسبه پلاسكو بودند كه با نصب بنر در ساختمان كويتي‌ها براي به خدمت گرفتن همكاران خسارت‌ديده‌شان اعلام آمادگي كردند. براي ديدن فرجام اين دعوت، بايد منتظر آرام شدن فضا و پايان عمليات امداد ماند. از آنجا كه احتمال مي‌رود پس از كشف پيكر قربانيان شناسايي هويت آنها امكان‌پذير نباشد، خانواده 13 نفر از آنها با مراجعه به پزشكي قانوني آزمايش دي. ان.‌اي دادند و از اين تعداد ۱۱ خانواده آتش‌نشان و دو خانواده ديگر از شهروندان عادي بودند. از سه پيكر شهداي حادثه، هويت يكي از آنها مشخص و دو پيكر ديگر هم از سوي خانواده شناسايي و آزمايش دي. ان.‌اي انجام شده است.»

تصویر از روزنامه قانون

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

سرنوشت زنجانی

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

روزنامه قانون در گفت و گو با «عباس رضاييان» به نقل از وی نوشت: «بانك بابك زنجاني هويت داشته ولي اعتبار نداشته است»

بابك زنجاني، عاجز از خواندن حتي يك سند بين‌المللي مالي يا پولي است

كشوري كه تحريم مي‌شود، گارد تدافعي به خود مي‌گيرد زيرا مهاجم نيست

كساني كه به دور زدن تحريم‌ها كمك مي‌كنند، سرباز نظام نيستند بلكه مزدورند

زنجاني پول مملكت را دست عده‌اي دلال داده كه كارشان دلالي تحريم بوده است

برای بازگشت پول نفت به زنجانی زنده نیاز است وگرنه این پول هرگز برنخواهد گشت

زنجاني پول زيادي حاصل از فروش نفت، وارد ايران كرده و در همين جا هم خرج كرده است

اگر زنجانی پول سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان را پرداخت می‌کرد، امروز با مشکل عظیم‌تری مواجه می‌شدیم؛ چراکه از محل منابع بانک پارسیان، پول وزارت نفت را پرداخت می‌کرد

زنجانی علاوه بر بی‌سوادی، آدم عمیق و متفکر و پیچیده ای هم نیست، اما هوش خوبی دارد

زنجانی در فکر این بود که نفت خام فروش برود و 5/14 درصد وجه حاصل از فروش نفت را دريافت كند

زنجانی در بازگشت از مالزی و حضور پانزده ماهه‌اش در ایران دیگر پولی نداشت وگرنه چک‌های ایران‌خودرو را پرداخت می‌کرد و بر بانک پارسیان مسلط می‌شد

اگر اقدامی نکنیم و موضوع را در دعواهای جناحی و سیاسی جست‌وجو كنيم، دنیا به ریش ما خواهد خندید

نفت، سیب‌زمینی و پیاز صادراتی نیست. در کشتی‌های عظیم چند میلیون بشکه‌ای با مبدا و مقصد و نام و نشان مشخص، حمل شده است»

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

علی طیب نیا وزیر اقتصاد نیز در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه شرق با عنوان«بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست» گفت؛«آقای بابک زنجانی در فهرست بدهکاران بانکی خیلی هم بزرگ نیستند. اشتباه نکنید؛ در بدهکاران بانکی آقای بابک زنجانی جزء بزرگ‌ترین آنها نیست. فکر می‌کنم ایشان بزرگ‌ترین بدهکار به مجموعه دولت یا بانک‌ها به لحاظ رقم بدهی‌شان باشد که خب سه‌ونیم میلیارد دلار را شما به نرخ روز محاسبه کنید ببینید چقدر می‌شود.»

کاریکاتور از روزنامه شهروند

‌ما همه آتش‌نشانیم/ بابك زنجاني بزرگ‌ترين بدهكار بانكي نيست!

اجلاس آستانه

جعفر حق‌پناه در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «آستانه»؛ نشست متفاوت» نوشت: «اجلاس بین‌المللی در «آستانه» قزاقستان که به منظور دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک بحران سوریه در آستانه ورود به ششمین سال این فاجعه غمبار انسانی برپا می‌‌شود، به جهات زیر قابل تأمل به ‌نظر می‌رسد؛

نخست؛ در غیاب اراده و راه‌‌حل بین‌المللی برای حل بحران‌هایی از جنس بحران سوریه، ابتکارهای منطقه‌ای به شرط دریافت حمایت محدود از ناحیه قدرت‌های بزرگ توان اثربخشی بالایی دارد. بنابر نظریه‌‌های مطالعات منطقه‌‌ای در شرایط کنونی پس از جنگ سرد که مناطق از استقلال عمل بیشتری نسبت به نظام بین‌الملل برخوردارند، قدرت‌های منطقه‌ای بعضاً توان بیشتری حتی در مقایسه با قدرت‌های جهانی برای امنیت‌سازی و نقش‌آفرینی سلبی و ایجابی در ایجاد یا برهم زدن ترتیبات امنیتی مغایر با منافع خویش برخوردارند. چنان‌که در حال حاضر در مدیریت بحران سوریه ایران و ترکیه از چنین موقعیتی برخوردارند. نفوذ این دو دولت و همراهی روسیه به عنوان یک قدرت جهانی با آنها توانست مقدمات کاهش بحران، مدیریت جنگ در شرق حلب و خروج مردم از این شهر و سپس برقراری آتش‌بس سراسری شکننده اما کمابیش پایدار را برای نخستین بار تمهید نماید. بر این اساس ادامه تلاش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک جهت برون‌رفت از این فاجعه بزرگ جز از همین طریق امکانپذیر نخواهد بود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان