بازدید 4440

وزیر کشور: مشکلات تحریم‌های بانکی حل شده

کد خبر: ۶۵۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 23 January 2017
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تحریم‌های بانکی حل شده است گفت: برخی ایرادات به سیستم بانکی ما و برخی هم به پروتکل‌های موجود باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز (دوشنبه 4دی) در جمع مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: انتظار من این بود بانوان درباره مسائل و معضلات اجتماعی سخن بگویند و درباره ان صحبت کنند.

وی افزود: بانوان محترم باید نقش جدی‌تر و فعال در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع وحدت و هماهنگی در عرصه اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه اظهار داشت: ما مردم را ولی نعمت‌های خود می‌دانیم و مردم عنصر اساسی حمایت از دولت و نظام هستند؛ بنابراین مردم باید به مجموعه و اقدامات دولت باید امیدوار و مطمئن باشند و پیوندشان با دولت به عوان دستگاه اجرایی قوی باشد.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه مردم باید به عنوان  سرمایه اجتماعی دولت باید همیشه پای کار باشند، گفت: مردم نمی‌توانند در یاس و ناامیدی مشارکت بالایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید کسی فکر کند که ما می‌توانیم بدون مردم کار را پیش بیریم این فکر فکر معیوبی است و اداره کشور بدون مردم ممکن نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه در برخی مواقع  مسائلی مطرح می‌شود که  در آن گاهی انصاف به طور کامل کنار گذاشته می‌شود، افزود: در تصور برخی اینگونه است که گویا دولت هیچ اقدامی انجام نداده است که  بی‌انصافی است، یعنی دولت ٣ تا کار مثبت هم انجام نداده است؟

رحمانی فضلی با تاکید براینکه انتقاد حق است و بدون انتقاد کار پیش نمی‌رود اما فقط نباید نقد را نباید به  فضای منفی ببریم، گفت: فکر نکنیم چون مخالف سیاسی دولت هستیم حتما باید مخالف‌ها را بیینیم. ما باید همه مردم را یکپارچه ببنیم.

وی با بیان اینکه برخی در محکمات هم انصاف ندارند و این وظیفه ما است که در اتحاد داوری درست و در جهت تحکیم اعتماد کار کنیم و تماشاگر نباشیم، افزود:  باید به جامعه برویم و با مردم صحبت کنیم.

وزیر کشور گفت: در برنامه هسته‌ای مسلم این است که موضوع انرژی هسته‌ای مورد قبول تاکید همه مسئولان جمهوری اسلامی و مردم است و هیچکس شکی ندارد. مسئله دیگر این است که این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود. از نتایج و دستاوردهای این موضوع باید صیانت کنیم و یک موضوع مهم است.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه عقل سلیم  می‌گوید باید با هزینه کمتر به هدفی مشخص رسید و در بحث هسته‌ای به اینگونه است،ادامه داد: در راس نظام مقام معظم رهبری مسئله هسته‌ای را هدایت کردند الان هم معتقدیم همین نقش را ایشان دارند و این جز محکمات است.

وی افزود:مسئله فنی، حقوقی و سیاسی از ملزومات و پایه‌های مسئله هسته ای بوده و  فراز و فرودهایی هم داشته است.

وزیر کشور با تاکید براینکه مذاکرات هسته‌ای، با همه فراز و فرودها انجام شده و در انتهای موضوع رهبر معظم انقلاب  توصیه‌هایی را داشتد که مجلس تصویباتی در این زمینه داشت، تصریح کرد:  الان در مرحله اجرا هستیم و آنها قبول کردند ایران فعالیت‌هایش را ادامه دهد، این برد است یا نه؟ مهمترین مسئله پی ام دی بود که آن هم حل شد؟
در دنیا نیز ثابت شدکه هیچ بهانه مستندی نتوانستتد درست کنند که ایران نباید تاسیسات هسته‌ای داشته  باشد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه ضد کشورمان، گفت: در اجرای توافق آیا ما مطمئن بودیم امریکایی‌ها آن را  اجرا می‌کنند؟ لذا حکمیت تعیین کردیم و محکم کاری انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش از مذاکرات هسته‌ای ایران یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، گفت: با قاطعیت می‌گویم قبل از مذاکرات و برجام یک مورد بشکه هم بیشتر از یک میلیون بشکه نمی‌توانستیم صادر کنیم اما اکنون ٢ میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌های بانکی نیز حل شده است، اظهار داشت:برخی ایرادات به سیتم بانکی ما  برخی هم به پروتکل‌های موجود برمی‌گردد.

رحمانی‌فضلی با تاکید براینکه در عرصه سیاسی دیگر آن حمله‌ها و تهدیدها علیه ما نیست، گفت:الان هرکدام ازقدرتها یک حرفی می‌زنند و اتحاد ندارند.

وی گفت که ما کی گفتیم امریکایی ها خوش قول هستند؟ این فکر اشتباهی است. مشکل آنها نفت و خاورمیانه نیست مشکلات آنها انقلاب اسلامی است.باید امریکا را به قضاوت جهانی بکشانیم.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات سال 96 گفت: انتخابات از اصول دموکراسی است و ما هر ٤ سال انتخابات داریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان