بازدید 2901

حزب حاکم کره جنوبی تغییر نام می‌دهد

کد خبر: ۶۵۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 23 January 2017
حزب حاکم کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرده که قصد دارد تا برای دومین بار در پنج سال گذشته نام خود را تغییر دهد چون به دنبال مبرا کردن خود از رسوایی فساد سیاسی در کشور و دولت رییس جمهوری استیضاح شده کره جنوبی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "این میونگ-جین"، رهبری این حزب گفت: ما امروز نظرات مردمی را جمع آوری می‌کنیم و نام حزب را به زودی تغییر می‌دهیم.

حزب "سائه‌نوری" یا "مرز جدید" در سال 1997 و با اعضای جدا شده از چند حزب راست میانه تشکیل شد و تا 2012 حزب "گرند نشنال" نام داشت.

پارک گئون های، رییس جمهوری استیضاح شده کره جنوبی در تلاش برای ایجاد اصلاحات و به دست آوردن آرا پیش از انتخابات پارلمانی 2012 نام حزب را تغییر داد.

رسوایی سیاسی دولت پارک گئون های و دست داشتن یکی از دوستان قدیمی وی به نام چوی سون-سیل در این رسوایی باعث شد تا این حزب محبوبیت خود را در میان مردم کره جنوبی از دست بدهد و ماه گذشته میلادی توسط پارلمان کره جنوبی استیضاح شود.

دادگاه عالی این کشور آسیایی در حال حضار باید تصمیم بگیرد که آیا این استیضاح قانونی است یا خیر و اگر چنین باشد انتخابات جدیدی باید ظرف 60 روز برگزار شود.

حزب حاکم کره جنوبی گفته‌ که اکثریت اعضای حزب از تغییر نام حمایت می‌کنند و آن را تنها راه به سوی فعالیت و زندگی مجدد حزب دانسته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر