بازدید 4192

شکایت گروهی از وکلای واشنگتن از ترامپ

کد خبر: ۶۵۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 23 January 2017
گروهی از وکلا و محققان واشنگتن در نظر دارند از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا شکایت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ گروهی از وکلا و محققان مستقر در واشنگتن در نظر دارند شکایتی علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر نقض ممنوعیت قانونی پذیرش پرداخت از دولت‌های خارجی تنظیم کنند.

در بیانیه‌ای که از سوی گروه «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن» منتشر شد، اعلام شده است که ترامپ، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده چرا که دارایی‌ها و متعلقات تجاری وی در خارج از کشور به طور نسبی در راستای منافع دولت‌ها و قانون‌گذاران خارجی است.

قانون اساسی آمریکا اعلام کرده است که هیچ دولت فدرالی نمی‌تواند جایزه یا «دستمزدی» از دولت‌های خارجی دریافت کند.

«نوه بوکبیندر» مدیر اجرایی این گروه در بیانیه خود اعلام کرد: «نمی‌خواهیم به این نقطه برسیم. امید ما به این بود که ترامپ اقدام‌های ضروری مورد نیاز برای اجتناب از نقض قانون اساسی قبل از آن که وی به این مقام برسد را انجام دهد.»

وی افزود: «مجبور به برداشتن گام‌های قانونی هستیم.»

این گروه در بیانیه خود  اعلام کرده است که پرداخت‌ها از سوی مهمانان در هتل و زمین گلف و همچنین فضاهایی که از املاک ترامپ اجاره داده شده، نمونه‌هایی از «دریافت وجه و انتفاع»‌ از دولت‌های خارجی محسوب می‌شود.

بوکبیندر ادامه داد: ««ترامپ «آمریکا در جایگاه نخست است»‌ را به عنوان شعار خود مطرح کرده است.»‌

وی سپس افزود: «‌شما با شنیدن چنین شعاری فکر می‌کنید که وی می‌خواهد با دقت فراوان از قانون دریافت خارجی پیروی کند، چرا که این قانون برای این وضع شده که مقام‌های دولتی از اولویت داشتن آمریکا و آمریکایی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها اطمینان حاصل کنند.»

دو فرزند ارشد ترامپ به طور رسمی در نیویورک مانده و در غیاب پدر، سازمان ترامپ را اداره خواهند کرد.

  ‌
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل