بازدید 5996

تهدید بارزانی به اعلام استقلال کردستان

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد در صورتی که رئیس ائتلاف «دولت قانون» مجددا نخست‌وزیر این کشور شود، استقلال کردستان را اعلام می‌کند.
کد خبر: ۶۵۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 23 January 2017
رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد در صورتی که رئیس ائتلاف «دولت قانون» مجددا نخست‌وزیر این کشور شود، استقلال کردستان را اعلام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد اگر معاون فعلی رئیس‌جمهوری عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون مجددا به پست نخست‌وزیری عراق منصوب شود، بدون رجوع به نظر دیگر جریان‌های کرد، استقلال اقلیم کردستان را اعلام می‌کند.

وی افزود تمایلی به حضور در چارچوب کشوری که نوری مالکی نخست‌وزیر آن باشد، ندارم.

بارزانی ادامه داد من پیشتر به «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز اعلام کرده بودم که بغداد در شراکت صادقانه در بحث حاکمیت با کردها شکست خورده‌ و بهتر است به عنوان دو همسایه با روابطی حسنه در کنار هم زندگی کنیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه تاکید کرد برکناری «هوشیار زیباری» از منصب وزارت دارایی عراق اقدامی در راستای شکست عملیات موصل و به قدرت رساندن نوری مالکی است.

بارزانی افزود که دولت اقلیم کردستان و دولت جدید ایالات متحده آمریکا روابط خوبی با هم دارند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به حمایت کشورش از اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان