بازدید 16107
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با تابناک؛

میزان عیدی کارگران اصلا قابل دفاع نیست/ این نوع پرداخت ها جامعه را نسبت به تصمیم گیر ها بدبین می کند

پرداخت این مبالغ برای کارگران واقعا ناعادلانه است و باید فکر اساسی برای آن کرد، تا این مبالغ افزایش پیدا کرده و دست کم بخشی از نیاز کارگران را در پایان سال تأمین کند. این میزان اصلا قابل دفاع نیست
کد خبر: ۶۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 23 January 2017
همه ساله پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر مبنای قانون مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و کارفرمایان موظف اند دست‌کم دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق و دستمزد را به عنوان عیدی و پاداش پایان سال به کارگران خود بپردازند.

بنا به گزارش «تابناک»؛ کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار، مکلف اند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، عیدی و پاداش بپردازند؛ یعنی مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان، نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

بنا بر این گزارش، پایه حقوق سال ۱۳۹۵ کارگران ۸۱۲ هزار تومان است که با احتساب دو ماه ‌حداقل عیدی یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و با احتساب سه ماه حداکثر دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان می شود.

همچنین پرداخت عیدی و پاداش آن دسته از کارگرانی که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند و پایه حقوقشان از یک میلیون تومان بیشتر است، نباید از سه برج حداقل حقوق تجاوز کند.

بنا بر اعلام مدیرکل جبران خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیدی امسال کارگران معادل ۶۰ روز حقوق است که حداقل آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

با این حال این میزان پرداختی همواره از سوی فعالان کارگری و مردم مورد انتقاد قرار می گیرد و بسیاری بر این اعتقاد هستند که مبلغ پرداختی به کارگران در مقایسه با حقوق دیگر قشرهای جامعه نا عادلانه است و این میزان پرداختی تنها برای رفع تکلیف صورت می گیرد.

جهانبخش محبی نیا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: پرداخت این مبالغ برای کارگران واقعا ناعادلانه است و باید فکر اساسی برای آن کرد تا این مبالغ افزایش پیدا کرده و دست کم بخشی از نیاز کارگران را در پایان سال تأمین کند.

این نماینده مجلس گفت: این میزان اصلا قابل دفاع نیست. با توجه به وضعیت موجود حاکم در جامعه و با توجه به اینکه فضای جامعه با حقوق های نجومی آلوده شده است، این پرداخت ها یک نوع بدبینی را نسبت به تصمیم گیرهای جامعه ایجاد می کند.

وی گفت: قشر کارگر، قشری است که باید از آنها درخصوص تکانه های اقتصادی ـ که امروزه در جامعه وجود دارد ـ حمایت شود. با توجه به این وضعیت بازار و تحریک تقاضایی که خودمان برای مقابله با رکود ایجاد کرده ایم و اشتهای خرید را در بین خانوارها بالا برده ایم، این میزان پرداخت واقعا ناچیز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حقوق و مزایای کارگران در سال 95 ـ 96 نیز گفت: در برنامه ششم توسعه چند ماده درباره افزایش حقوق کارگران گنجانده شده و در فکر آنیم که میزان حقوق کارگران را به صورت قابل توجهی افزایش دهیم؛ اما این موضوع هنوز نهایی نشده و تلاش داریم تا پایان سال آن را نهایی کنیم.

این نماینده مجلس افزود: البته نمی توان زیاد حقوق ها را افزایش داد اما پیشنهادی که ما در کمیسیون برای افزایش ها در نظر گرفته ایم، علاوه بر افزایش هایی است که هر سال شورای حقوق و دستمزد اعلام می کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: برخی از ردیف های بودجه، قرار است حذف شود و این مبالغ به جامعه کارگری و قشرهایی که حقوق و مزایای کمتری دارند، اختصاص یابد. همچنین قرار است این ردیف بودجه ها از جدول ردیف های متفرقه در بودجه عمومی کشور از جمله جدول شماره 17 کم شود.

وی افزود: یکسری بودجه ها هم در اختیار رؤسای قوا یا دیگر افراد حقیقی و حقوقی است که باید از آنها کم شده و به حقوق نیازمندان افزوده شود.

وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه، شورای حقوق و دستمزد جرأت ورود به این ردیف ها را ندارند و واقعیت این است که نمی توانند هم از حقوق کارگران در جلسات به خوبی دفاع کنند و شاید به همین دلیل است که وضعیت کارگران سال هاست به این صورت مانده؛ بنابراین تلاش ما این است که از نظر قانونی کاری کنیم تا پرداختی ها به این افراد افزایش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۶
لطفا فکری هم به حال کارمندان بخور و نمیر بگیر بکنید! اگر عیدی کارگران تا 2 ملیون است کم است (که واقعا هم هست) بس کارمند ها که 700 تومن می گیرند چی؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
کارگر یکبار در سال می گیرد ولی کارمند ماهی همین مبلغ می گیرد .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
كارمندان اضافه كاري بدون كار هرماه مي گيرند ولي كارگزان بابيت يك دقيقه اضافه كار هم بايد با مجوز و در قبال كار باشد.
اینقدرحقوق بگیرها رامادیگرا،تنبل،لوس وجیرهخوارنکنیدوپول نفت وبیت المال راتوجیل اینها نریزیدمردم ازنداری دارند میمیرندهی به این تنبلهامیرسید!؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
عزیز این حرفها وعده سرخرمن برای تبلیغات انتخابات سه سال دیگر است.با همین سیاست ها کار را به جایی رسانده اند که 90 درصد بودجه مملکت صرف پرداخت حقوق بازنشستگان و کارکنانی می شود که یک ساعت در روز کار مفید دارند و تمامی صندوق های بازنشستگی هم در حال ورشکستگی کامل هستند.عزیز وقتی در مملکت ثروتی خلق نشود حتی اگر مردم از گرسنگی هم بمیرند نمی شود برای آنها کاری کرد شما فکر می کنی چرا شبها در دنیا 2 میلیارد نفر گرسنه می خوابند؟اگر به شعار دادن مشگل حل می شد و نیاز به مدیریت و خلق ثروت نبود که همه آنها هم مثل مردم سوئیس زندگی می کردند.
ابراهیم
| United States of America |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
انصافا حرف حق رو گفتی. اینای که منفی دادن کارمندای تنبلن که تو وقت اداری به جای راه انداختن کار مردم یا در حال دانلود هستند و یا در حال خوردن صبحانه و ناهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
احمق داره میگه کارگر...پول نفت دیگه چیه؟!...کارگری یا مهندسی که تو یک شرکت صنعتی خصوصی کار میکنه چه سهمی از نفت داره؟!...ساعات کار طولانی و حقوق و مزایای پایین و بدون امنیت شغلی.....نکنه تو خودت از پول نفت ارتزاق میکنی که اینقدر نگرانی
فقط کارگران؟
عیدی کارمندان، غز یک برابر حداقل حقوق هم کمتره
بیشتر شبیه جوک و شوخی میمونه تا عیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
ما کارگرها ماهی 810 هزار می گیریم شما کارمند ماهی چند می گیرید انصاف هم خوب چیزیه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
ما کارگران راضی هستیم اصلا عیدی نگیریم ولی حقوقمان برابر کارمندان بشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
کارمندان عزیز هزار جور دیگه بهتون میرسن از بن خرید عید و وام و فروشگاه های ... کارگر چی
این مشکلات با حرف حل نمیشود . چرا نمایندگان به اصطلاح خدوم قانون وضع نمیکنند مانند دغدغه های دیگرشان که سریع قانون میشود.
به این نماینده بگویید میزان پاداش کارمندان که واقعا عادلانه وقابل دفاع است . وپاداش بازنشستگان که دگر هیچ وای وای وای بر این شب عید .بااین گرانی واین درآمد .به تصویب کنندگان این قانون که کارکنان دولت وبازنشستگان مبلغ هفتصد هشتاد هزار تومان وکارگران یک میلیون ودویست تا دو میلیون وچهار صد هزار باید پاداش مضاعف داد .
تابی جون دست رو دل ما کارگران نذار که خونه
سلام خدا کند پاداش ده برابر شود و این قشر زحمت کش به حق خود برسند اما آیا کارفرمایی که چند سال است دارد ضرر می دهد می تواند این بار مالی را تحمل کند شما اگر دلتان به حال کارگران می سوزد رونق اقتصادی ایجاد کن کارفرمایان هم شعور دارند هم انصاف حق کارگران را می دهند واین به نفع آنهاست که کارگرشان تامین باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
آفرین کاش میشد صد هزار مثبت داد واقعا درسته
چرا باید مدیریت سازمان تامین اجتماعی که کلیه درآمدهای آن توسط کارگران و کارفرمایان تامین می شود توسط مدیران ناکارآمد دولتی اداره بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
پس چه کسی وظیفه سنگین اختلاس بعهده داشته باشه
خبر یه جوری خونده میشه که انگار منظور از کارگر همون کارگرهایی ست که ما تو کوچه و بازار میبینیم نه تابناک جان. منظور آقایان در واقع همون کارمندان دولت و کسانی اند که تحت نام کارگر کار میکنند مثل کارگر شرکت نفت یا اداره شیلات و... که این کارگرها با اون بدبخت هایی مثل پدران ما که از صبح زود تا غروب واسه پنجاه تومان عرق می‌ریزند فرق میکنه. البته اونها هم زحمت می کشند اما از پدران ما خیلی بهترن . چون اگه پدر من از غروب و وقت خودش بیشتر کار کنه بخاطر پول اضافه کاری ساعتی 30 تومان نیست واسه اینه که حداقل فردا بتونه همون جا کار کنه. اگه پدر من مثلا خانوادهاش ازش یک یخچال مانند همسایه‌امون بخوان نمیتونه از صاحب کارش تقاضای وام زیاد . بلند مدت و با درصد سود پایین رو بکنه. اگه کارگری مثل پدر من فقط در تمام عمرش یه عید نوروز اونم فقط 3 روز بخواد مثلا بره سفر باید سفر رفتن خودش زهر مارش بشه که نکنه بعدا که بر گرده دیر کار گیرش بیاد و یا تو سفر باید دل زن و بچه اش رو بشکنه و خسیس باشه. اگه کارگر کوچه و بازار یه روز مریض باشه دیگه مرخصی با حقوق و مزایا نداره باید با زور خوب بشه یا بیخیال کارش بشه..... تابناک خودت واسه یه بار هم شده حرف بزن پدر ما کارگر است و مستحق عیدی یا پشت میز نشینان کارگر!!!!!
این آقای نماینده مجلس مطمئنا تا باحال یک ماه هم حقوق کسی را از جیب نداده تا بدونه تولید کننده توان پرداخت همین عیدی را هم ندارد. بعد دولت که عیدی بسیار کمتری به کارمندان پرداخت می‌کنه. همیشه با جیب یک نفر دیگه راحت میشه شعار داد.
اين براي من هم يك سواله كه چرا عيدي كارمندا٧٦٠ تومنه كارگرا ٢ ميليون وچهارصد؟ البته با اين كه خودم معلمم وعيدي هفتصد تؤمنّي قراره بگيرم اصلا ناراحت نيستم كه كارگرا بيشتر بگيرن نوش جونشون گواراي وجودشون ولي خوب سوال برام پيش اومده كه اين فاصله براي چيه؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
برای اینکه کارمند کارش دائمی است، نه مثل کارگر که هرلحظه ممکنه اخراج بشه، در افزایش های اول سال کل حقوق کارمندان شامل افزایش میشه و نرخ سنوات بالاتری در انتهای بازنشستگی دارند، درضمن کدوم کارمند حقوق 800 تومانی با کار بدنی 12 ساعت در روز انجام میده، تو هر اداره ای کارمندان شامل پاداش های متنوع وام و ... میشوند ولی کارگرها فقط عیدی دارند که اونم کارفرما ممکنه چند ماه بعد بده یا ...
اولاً رییس کمسیون اجتماعی سلمان خدادادی هستش و نه جهانبخش محبی نیا در ثانی چرا دولت به کارمندان خودش 700 هزار تومان عیدی میده ولی به کارفرما میگه تو باید دو ملیون و چهارصدهزار عیدی بدی؟ آیا این مصداق از کیسه خلیفه بخشیدن نیست؟ کمر تولید و کارفرما با هزینه های بیمه و مالیات و تورم و رکود و هزار درد بی درمان شکسته و این کار انصاف نیست
کارگران نسبت به کارمندان از مزایای بیشتری مانند هزینه کفش ولباس وعیدی دو تا سه برابری وقوانین حمایتی برخور دارند وچرا مستمری بگیران تامین اجتماعی کارگر محسوب نمی شوند وعیدی ناچیز به انها پرداخت میشود
در مورد حقوق و دستمزد دو قشر کارمند و کارگر باید تصمیم گیری درست بشه قانون سال 1370 مختص همون زمان بود که پرداخت یارانه و این هم بدبختی، بیکاری و گرونی نبود! الان 1395 هستا!!!! و مردم روز به روز قدرت خریدشون کمتر میشه و از طرفی هم روز به روز دزدی های کلان میلیاردی کشف میشه!!! عادلانه نیست!
اگر شما خودت کارفرما باشی و به یکباره بخواهی 4 برابر معمول هر ماهه پرداخت داشته باشی.اونوقت از حقوق کارگر دفاع نمی کنی. در دو ماه ماه آخر و یا نهایتا در اسفند کارفرما باید حقوق اسفند (1 ماه) + سنوات (1ماه) + عیدی (حداقل 2 ماه) را پرداخت کند. این پرداخت واقعا کمر شکن است .چون به اندازه پرداخت یک فصل است.
ضمن اینکه شما اگر واقعا به دنبال رفاه اجتماعی هستید از جیب دولت مایه بگذارید نه از جیب کارفرما.
چگونه است که کارمند دولت باید در پایان برای کارمندان خودش همین مقدار عیدی هم در نظر نمی گیرد.
همه این موارد به کنار سهم 30 درصدی تامین اجتماعی در مقابل خدمات آن واقعا زجر آور است.
مجلس و دولت اگر راست می گوید حق بیمه را خودش تقبل کند و میزان حقوق را به همان اندازه بالا ببرد.
اين آقاي رييس كميسيون محترم تابحال دست توي جيبشان كرده اند كه عيدي عده اي كارگر يا كارمند را بدهند؟
نوبت به دولت كه مي رسد عيدي زير 1 ميليون تومان است كه مبادا فشار وارد شود ولي براي بخش خصوصي بيچاره.....
تابناک عزیز! آقای محبی نیا رئیس کمیسیون اجتماعی نیستند. آقای سلمان خدادادی نماینده محترم ملکان، ریاست کمیسیون اجتماعی را بر عهده دارند.
نکته ای که هیچ موقع دقت نمیشه اینکه با افزایش حقوق درصدی فقیر فقیر میشه وقتی اعلام میکنن 10درصد به حقوق ها اضافه میشه مثلا اونی که حقوق ش 800 هزار 10درصدش میشه 80 هزار و اونی حقوق ش یک میلیون 200هزار هستش میشه 120 هزار یعنی افزایش درصدی برای همه یکسان نیست.
مطلبی دیگه در زمینه حقوق اینکه مسئولان فکر میکنن حقوق ناعادلانه یعنی اون هایی که نجومی میگیرن دیگه نمیدونن که 800 هزار ناعادلانه ترین حقوق دنیاست.
همه چیز مارو با اروپا و امریکا مقاسه میکنن مثل مصرف آب و برق
ولی تو حقوق مزایا ما رو با مردم گینه بیسائو مقایسه می کنن
تورابه خدا یکی هم به فکر ما باز نشستگان دولتی باشه با داشتن نوه ورفت آمد زیاد مبلغ عیدی کفاف میوه وشیرینی عید را نمی ده من سال گذشته حدود پانصد هزار تومان عیدی دادم با اینکه عمدتا پنج هزار تومانی بود
با در نظر كرفتن اين مبلغ عيدى براى كأركران بسيار كم است بدتر از ان عيدى كارمندان و بازنشستكان است دولت واقعا بايد در اين مورد فكرى بكند با اين كرانى كه هر روز قيمتها بالا رفته
این اقای نماینده تا حالا خودشون یک نونوایی رو گردوندن و فقط یه کار تونستن تولید کردن ، که اینجوری فتوا می دن و اضافه پرداخت می خوان ، می شه بگین کارفرماهای بدبخت توی این اوضاع از کجا بیارن بیشتر به کارگرها بدن وقتی خود دولت هشتصد تومن عید به کارمندهاش می ده !؟
اصلا قانون كار ما مزخرفه، نه كارگر راضيه نا كارفرما.
١٠تا زير و رو داره. متن قانون رو كه ميخوني يه جور احساس دعوا بين كارگر و كارفرما رو القا ميكنه. بابا يه بار حقوق رو معلوم كنن سر ماه بدهند تمام مثلا ٣يا٤ميليون ماهانه حداقل باشه، بيمه، ماليات، عيدي همه چي توش باشه فقط پايان كار بمونه زمان اتمام قرارداد. الان كارفرما هر ماه ٢ميليون به ازاي هر كارگر ساده صفر پول از جيبش ميزاره كنار كارگر ميگه به من ٨١٢ تومن ميدن ال بل فلان
در جستجوی عدالت .........
سلام
این نماینده تولیدی ها را ورشکسته می کند من که 9 تا کارگر دارم نفری 2400000 + سنوات + خقوق همان ماه در این روزهای بد افتصادی
بطور عادی خودم 7 ماه است که ماهی 500 هزار تومان بیشتر برداشت نکردم باید فکر کنم که کارگاه م را جمع کنم یکی دیگر دایر کنم ولی با کارگران روزمزدی که نه مرخصی و نه تعطیلات و عیدی و سنو ات نه بیمه مزایا داشته باشند اگه زودتر این کار را نکنم باید دارو ندارم را بفروشم
قانونی باشه که کارفرمایان کارگران را در سود تولید شریک کنند.هم مشکل کارگران حل میشه هم اینکه کیفیت تولید بالا میره.کارگر در قبال تولید بیشتر مزد بهتری دارد
اگر به کارگرها و کارمندان عیدی معقولی بدهند پس چی بماند تا این شب عیدی ذخیره های نظام به قول آقای نوبخت دریافت کنند؟
بازکارمندان چشم بسته ودهان بازکردن!کدوم یک ازمزایاوخدمات شماکارمندانویک کارگرداره!؟شماروحداقل همه اندازه ضامن قبول دارن دیگه امنیت شغلی تونم که ازهمه مهمتره!کارگرونترسیدکارفرماهااینقدزرنگن که اصلابیمه نمیکنن ویاهمه افغانین که اگه جونشونم دربره سرکارکسی جوابگونباشه کلا!واساساسالی دوسه بارکارگراجابه جامیشن وثابت نیستن درسال که عیدی بگیرن!شماکارمندافقط به یه عیدی ناچیزاونم گیرمیدین؟!!!این بدبختاسالهاس هنوزحقوقشون به یک میلیون نرسیده ودرمقایسه باکمترین نجومی بگیریک شصتم اون حقوق میگیرن درجامعه ای که مسئولاش میگن این شصت میلیوناروهم میشه گفت حقوق!!!ومینالن ومجلسودولت میگن حداقل حقوق یک مسئول بایدده میلیون باشه وخیلی عجیبانه!میگن ایران ارزان است والابه خداوندی خداده میلیونم نه!باپنج میلیون مبشه یک زندگی رواداره کردوکم نیاوردزیربارقیمتهای به فلک کشیده!ولی هشتصدتومن چی میشه؟!خنده داره شکاف طبقاتی اینجاهاس که عمییییق میشه!این حکایت تعیین دستمزدم مسخره شده وتاالان جامعه کارگری روبه ضعف بودن اینجاکه بضیامیلیونی واسه دوساعت کارمیگیرن واینایکسره بایدسرکارباشن...
بسه دیگر ما ایرانیان قبلا یک کمی بلند نظر بودیم هرگز دم از نداری نمی زدیم در حالیکه حتی زیلوی خانه کل یک اتاق را فرش نمی کرد اتاق اجاره می کردیم نه خانه لباس و ووسایل محدود داشتیم چرا حالا اینقدر گدا صفت شدیم
دوستان عزیز کارمند که به عیدی کارگران متعرضید! آیا کارمندان در طول سال حدود ماهی یک میلیون تومن حقوق دریافت می کنند؟ آیا امنیت شغلی کارمندان مثل کارگریست که اگر برای اضافه کار و یا حتی عدم پرداخت همین شندر غاز عیدی خود اعتراضی کند بلا درنگ اخراج خواهد شد؟آیا کارگران فوق العاده شغل و حق جذب دریافت می کنند؟هرچند که حقوق بسیاری از کارمندان رده معمولی هم چنگی به دل نمیزند اما یقین داشته باشید که وضعیت هموطنان کارگر شما از همه نظر از کارمندان رسمی نامناسب تر است
این آقای نماینده خیال کرده همه کارفرماها وضعشان توپ توپه و نمی خواهند حق کارگر را بدهند. من کتابفروش نسبت سال گذشته چقدر افزایش درآمد داشته ام که بخواهم بیشتر پاداش بدهم. ای کاش یک طرفه و شعاری عمل نکنیم.
اونایی که عیدی ندارن باید چیکار کنن
چرا کسی در مورد حقوقمون حرف نمیزنه!!!!
حقوقمون کفاف هیچی رو نمیده
من با اضافه کاری و سنوات سالیانه که همراه حقوقم بهم میدن میشه 1,200
آخه خدا وکیلی من با این پول در عرض 30 یا 31 روز چیکار کنم؟؟
این پول برای اجاره خونه هم کفاف نمیده چه برسه بخوای روزی خداد تومن پول کرایه و خورد و خوراک بدیم
خدا شاهده فوق لیسانس مهندسی کامپیوترم ولی این زندگیمونه!!
34 سالمه و هنوز نتونستم ازدواج کنم
من که ازشون نمیگذرم
با سلام.خواهشمندم دولت و مجلس در مورد تبدیل وضعیت شرکتی های ادارات از جمه صداوسیما که حقوق کارگری می گیرند نیز فکری شود.واقعا اسفناک است این حقوق با این گرونی و ...
چه جالب کارمند بدبخت با لیسانس و بالاتر یا پایینتر 700هزار اونوقت کارگری الا ماشاله تازه بن ووووهم دارند ما کارمندا به گدایی افتادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
الا ماشااله!!!!!!!
منظورت پایه حقوق 800 هزار تومانی که با اضافه کار و مزایا به زور به یک و نیم میلیون میرسه بود دیگه؟
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
، ناراضی هستی میتونی بری کارگری بکنی مطمن باش منه کارگر با فوق لیسانس الکترونیک میتونم عوض تو بشینم تو اتاق گرم و ساکت و پشت میز جنابعالی وظیفه خطیر 2 امضا در روز و پیچوندن ارباب رجوع رو به نحو احسنت انجام بدم.
بیچاره ما کارمندا علی الخصوص دامپزشکی که با انواع بیماریهای مشترک کشنده درگیریم و تازه میگن صداتون در نیاد کاش مثل آتشنشانها کسی هم ما رو میدید نمونش معدوم سازی هزاران مرغ آنفولانزایی وووو
زن و بچه ما کارمندا دل ندارند لباس کفش و سفره عید نمیخوان یا وقت دیگه اخه با هفتصد چی میشه خرید تا کی شرمنده باشیم
آقا جان دعوا رو بزارید کنار. همین رو هم بدهند باز خوبه. نمیدن که. الان که 5 بهمن ماه هستش. حقوق دی ماه رو دریافت نکردیم . از مدیریت مالی می پرسیم میگن دهم به بعد.
سال گذشته عیدی رو فروردین ماه دادند بن لباس رو خردادماه! دادن. چه فایده؟ من که مستأجرم و کارمند دولت از چه کسی قرض کنم تا دهم بشه. تازه اگه دهم بدن.
این که هیچی. هر چیز دیگه ای هم که بگیم میگن دولت قبل مقصره. مسخره است به خدا. من به عنوان کارمند دولت به خداوند خدا در دولت قبل راحت تر زندگی میکردم.
اون برادری که میگه پول نفت رو به جیب کارگران وکارمندان تنبل نریزید بایدبگم والا پول نفت به جیب ما کارگران نمیریزد به جیب کسانی دیگر میرود درضمن شما هم خاستید عرضه داشته باشید درس بخونی جایی استخدام بشی تا پول تنبلی بگیری
ماشاالله کارگرانی ایران تعطیلات عید و اکثرا تو جزایر قناری سپری میکردن بدون دغدغه با این عیدی گمانم دیگه هیچ هتلی تو هاوایی خالی نمونه عید امسال با این ارزونی و ارزش بالای پولمون
من حدود 15 ساله کارمند مخابراتم با لیسانس فنی(البته از ابتدا لیسانس نداشتم) ولی چون رسمی نیستم حقوق کارگری میگیرم دریافتی من 1110000 تومان هست . (یه موقع فکر نکنید قسط وام کم میکنند. اصلا مخابرات وام به نیروهای شرکتیش نمیده) حاضرم عیدیمو با یک ماه حقوق کارمند مخابرات عوض کنم . نه تنها با کارمند مخابرات بلکه کارمند هر ارگان دیگه ای حتی با یک ماه حقوق معلم.
هی کارمند کارگر نکنید ما که در نهاد دولتی با حکم کارگری کار می کنیم چی ! قبلا عیدی کارگری می گرفتیم یه هو سیخ شد رفت تو چشم مسئولان الان نه عیدی کارگری میدن نه مزایای کارمندی شدیم شترمرغ
کارمندان فقط عیدی کارگران رامی بینند.واین رانمی گویندکه یک کارمنددرجه 3 گاه تا3-2برابریک کارگرحقوق میگیردوحق مسکن خوبی میگیرندلطفااین راهم بگویید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل