بازدید 35617

جراحی اشتباهی دست کودک اصفهانی و جوابیه علوم پزشکی: ببخشید اشتباه شد!

این ‌بار اشتباه عجیب پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان منجر به عمل دست چپ کودکی شد که قرار بود دست راستش عمل شود. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این رابطه جوابیه‌ای صادر کرد و ضمن تأیید اشتباه رخ داده پوزش خواست؛ اما پرسش اینجاست که خطاهای پزشکی از این دست کی قرار است به پایان برسد و دیگر شاهد تکرا آن نباشیم!
کد خبر: ۶۵۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 23 January 2017
این ‌بار اشتباه عجیب پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان منجر به عمل دست چپ کودکی شد که قرار بود دست راستش عمل شود. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این رابطه جوابیه‌ای صادر کرد و ضمن تأیید اشتباه رخ داده پوزش خواست؛ اما پرسش اینجاست که خطاهای پزشکی از این دست کی قرار است به پایان برسد و دیگر شاهد تکرا آن نباشیم!

به گزارش «تابناک»، خانواده کودک دو ساله‌ای که بنا به توصیه پزشک باید تاندون دست راست خود را به تیغ جراح می‌سپردند، متوجه شدند که پزشکان به اشتباه دست چپ این کودک را عمل کرده‌اند. بنا به گفته والدین این کودک، تاندون دست راست فرزندشان از بدو تولد آسیب دیده بود و بنا به توصیه پزشک معالجش باید در دو سالگی عمل می‌شد. اکنون هم خانواده نوزاد بنا به توصیه پزشک کودک را به بیمارستانی در اصفهان برده بودند تا دست او را عمل کنند؛ اما نتیجه عمل چیز دیگری شد که کسی انتظارش را نداشت. این کودک روز گذشته در یکی از بیمارستان های اصفهان تحت عمل جراحی قرار گرفت که پزشک معالج به اشتباه دست چپ او را عمل کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأیید این خبر، جوابیه ای صادر کرد و در آن با اشاره به اینکه مورد یاد شده شکستگی نبوده و عکس و تصویر نداشته است، تصریح کرد: متأسفانه جراح در اتاق عمل اشتباه کرده است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: عمل تاندونی بوده و امروز صبح تصحیح و دست مبتلا توسط همان پزشک، جراحی شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره اینکه پزشک جراح، خطای خود را پذیرفته و جبران کرده است، اضافه کرد: این پزشک نیز از اولیای بیمار عذرخواهی کرده و اولیای بیمار نیز بر ناخواسته بودن این اشتباه اذعان کرده و پوزش جراح را پذیرفته اند.

در ادامه این جوابیه که در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به رغم این امر، کلیه حقوق اولیای بیمار محفوظ است و هرگونه خسارت احتمالی با تشخیص مراجع ذیصلاح جبران خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: در این خصوص و برای ارتقای فرآیندهای بالینی و کاهش خطاهای احتمالی، کمیته کاهش خطای بالینی در بیمارستان مذکور تشکیل شده و این موضوع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

این دانشگاه با اشاره به اینکه خطای بالینی حتی در یک مورد نیز مورد انتظار نیست، اضافه کرد: واقعیت این است که‌ در هیچ جای دنیا، چنین امری قابل پیشگیری کامل نیست و تعداد خطای بالینی اگرچه رو به کاهش هست، هیچ وقت خطای انسانی به صفر نمی رسد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ضمن درک اولیای بیمار، تلاش مضاعفی برای کاهش این موارد در دستور کار قرار دارد و امیدواریم هر روز شاهد کاهش خطای انسانی در امور پزشکی باشیم.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱۸
خاک بر سرش
این اشباه نبوده بلکه بی توجهی کامل رو نشون میده
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
جالبه شاه بخشید شاه غلی نمیبخشه
جراح قبول کرده اشتباه کرده ولی برخی دوستان پزشک خودبرتر بین بازم دلایل من درآوردی میارن
احتمالا این پزشک ببنوا کارانه اخیر خودش را بموقع دریافت نکرد. یا از مبلغ ناچیز آن دلخور بود که دچار پریشانی حواس شد.
بعد یه عده از همین دکترها بخاطر سریال طنز در حاشیه گریبان خود را دریدند و چه ها که نکردند .اسم بیمارستانی را که این طفل معصوم قربانی ندانم کاری این به اصطلاح طبیب شده را باید همان بیمارستان در حاشیه گذاشت.ببینید چه کسانی دارند با جان و مال مردم بازی میکنند
فقط درس خوندن بلدن بعضیا اما دستو پا چلفتین خخخخ
تیم مهران مدیری هم همینطور عمل میکنه
بالاخره اون بنده خدا هم عجله داشته دیگه، باید سریع تموم میکرده که به عمل بعدی برسه و جمع کارانه های دریافتیش به 200 میلیون برسه لابد، که هم خودش راضی باشه و هم جناب وزیر، جناب وزیر بیا تحویل بگیر، پزشکی را با این طرحی که دادید تبدیل به دکان کردید....
باز جای شکرش باقیهپایش را عمل نکرده اند
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
واقعا" و از شوخی گذشته باید خدا را هم شکر کرد که اشتباهات پزشکان خیلی بزرگ نباشد.من شخصا" در مردادماه گذشته وقتی قرار بود در یک بیمارستان خصوصی معروف پزشک محترمی دستم را بدلیل شکستگی عمل کند در زمان ورود به بخش اتاق عمل و قبل از قرار گرفتن بر روی تخت عمل سه بار در سه مکان (دو محل در سالن قبل از اتاق عمل و یکبار در محل اتاق عمل) و توسط سه نفر مختلف از پرسنل اتاق عمل از من سوال شد که کدام پایتان باید جراحی و مورد عمل قرار گیرد که هربار با ترس بسیار پاسخ دادم که دست من شکسته وباید عمل شود نه پایم ونهایتا" باتوجه به دلهر ه ای که پیدا کرده بودم از پرسنل خواهش کردم تا قبل از دیدار پزشک جراح مرا بیهوش نکنند تا اینکه شخصا" به جناب پزشک جراح و پزشک ارتوپد تأکید کردم مبادا پایم را اشتباهی عمل کنند و خدا را شکر این اشتباه صورت نگرفت اما این نکته را هم اضافه کنم که بدلیل نامعلومی که خدا میداند مقصر پزشک بوده یا نه عصب دستم بعد از عمل دچار مشکل شده که تا کنون برای بهبودی آن یک عمل دیگر انجام شده و یک عمل دیگر باید انجام بدهم تا ببینیم نتیجه نهائی چه میشود؟!! خدا عاقبت همه ایرانیان را با این وضعیت سیستم سلامت و درمان ختم به خیر کند.!!! .
از نظر وزیر بهداشت مشکل خود بیمار است! می خواهد ایت الله هاشمی باشد یا جناب کیارستمی! مسوولیت همیشه با بیمار است و پزشک و.. اساسا مسووللیتی ندارند
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
متاسفاته پزشکان مصونیت حرفه ای دارند و برای خودشان حریم امن درست کرده اند خودشان مدیریت میکنند خودشان قضاوت میکنند وخودشان تصمیم میگیرند در هیج کجای دنیا با چنین اشتباهی پرونده پزشک خاطی محرومیت شغلی و بستن مطب برای مجازات پزشک قطعی است..امیدوارم در سیستم درماتی ما تجدید نظر اساسی رخ بده.
سهمیه را افزایش دهید . پزشکی مغز نمی خواهد باید تعداد سهمیه ای ها را افزایش دهید . همه چیز باید رانتی باشد .
آیا میدونستید پزشکان بیمه مصونیت دارند؟
یعنی اینکه هر اشتباهی کردند حتی منجر به مرگ عزیز شما بشه، پزشک مجرم و خطاکار میتونه راست راست راه بره و پاسخگو نباشه.
احتمالا چپ و راست را تشخیص نداده است چون چپ خودمان راست طرف مقابل می شود و بر عکس
بازم خوبه که با عذر خواهی تموم شد، پزشک پذیرفت و بیمارستان جبران کرد و مثل دفعات قبل نشد.
این اصفهان چه خبره هر چه اشتبا ست از اونجا ست
کاش همه توی این کشور وقتی که اشتباه کردند اشتباهشونو بپذیرن و جبران کنن؛حتی خود تابناک ضد پزشک!!!
مشکل عدم جوابگو بودن و حقوق های فضایی پزشکان کی حل میشه خدایا!
مسخره است چنین پزشکی باید با جریمه سنگین روبرو شود
پر واضح است خون این پزشک محترم مباح است
من به عنوان هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی عرض میکنم این اشتباهات به علت درلیست قراردادن تعداد زیاد عمل جراحی جهت بالا بردن کارانه است.و مقصر وزارتخانه است کا از مراکز اموزشی داتشگاهی به عنوان منبع درامد پزشکان استفاده میکند
نگارنده این مطلب جز خراب کردن رابطه پزشک و بیمار نیت دیگری نداره خوبه به خودش زحمت بده یه مطالعه در مورد خطای پزشکی در دیگر کشورها بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
خوب جنابعالی چند تا از خطاهای پزشکی مثل اینو از با منبع بگذار تا ببینم چقدر در حق پزشکایی که دست چپ و راستشون نمی شناسن اجحاف شده خودتونم می دونید که پوست همچین دکتری رو خارج از ایران می کنن
نه بابا این چه حرفیه. شما ببخشید . تقصیر بچه ما بود که مشکل دار شد و اسباب زحمت شما
کاش همانطور که در مالیات و سیستم بهداشتی از آمریکایی ها (که در کشورهای پیشرفته دارای بدترین رتبه از این نظر می باشد) تقلید می کنیم در پرداخت حقوق نیز از آنها تقلید میکردیم.
وقتی افراد بی سواد از پردیس های کیش به صورت پولی مدرکی پزشکی میگرن این طور مسایل دور از انتظار نیست. دکتری که دست چپ و راستشو تشخیص نمیده! نام این پزشک باید گفته بشه تا درس عبرتی بشه برای بقیه پزشک ها. اونموقع مردم هستن که تصمیم میگیرن این یه خطای پزشکی قابل قبول هست یا نه.
حالا بازم مظرم رو منتشر نکنید اینا نتیجه دانشجو سهمیه ای هستش و باید دید چه اموزشی تو دانشگاه ها به اینا می دن.
پزشكا كه معصوم نيستن... در هر كاري ممكنه اشتباه پيش بياد...
،مگر ميشه پرونده اين طفل. معصوم راقبل ازعمل كسى بررسى نكرده؟
چی بگم .هر دم از این باغ بری میرسد
سکوتم از رضایت نیست.
با نهایت تاسف و اندوه!
باید بدانیم که این خطاها تا ابد ادامه خواهند داشت.
با عرض معذرت، نتیجه پذیرش دانشجویان پزشکی براساس سهمیه های خاص و... همین پزشکان بیسواد بوده و خواهد بود.
به شخصه پزشکانی میشناسم که به ضرب سهمیه های آنچنانی، علاوه براین که وارد دانشگاه شده اند به همان کیفیت نازل هم فارغ التحصیل شده و در حال طبابت هستند و مهارت کامل یک تزریقاتی باسواد را ندارند...
واقعا که این طرف جراح بوده یا چوپون
ای خدا . این چه وضعیه . طفلکی باید این بلا سرش بیاد .
مشکل این جراح مثل مشکل پژمان جمشیدی بوده. تو سریال میگفت مربی به من میگفت از سمت راست حمله کن و در همون زمان مربی تیم مقابل میگفت مواظب باشید پژمان از سمت چپ نفوذ نکنه. جراحی که دست چپ و راستشو تشخیص نمیده باید بره از کلاس اول ابتدایی شروع کنه. فکر کنم این نتایج اون بورسیه های دکتری بود که گفتن دیگه پیگیری نفرمائید!!!!!!!!!!!!!
همین که گفتن ببخشید خودش معجزس
نهایتا بابت چنین اشتباهی ، پزشک 2-3 ماه ممنوع الکار میشه و به مرخصی خارج از کشور میره !
باید سابقه خطاهای پزشکی پزشکان ثبت بشه و برای مراجعینشون قابل استعلام باشه .....
سوال :خطاهای پزشکی از این دست کی قرار است به پایان برسد
جواب: زمانی که انسان دارای مقام عصمت شود به پایان می رسد
شما مشکل داری تابناک جان
ببخشید تصادف خودرو هم 99 درصد ناخواسته پیش میاد ، یعنی بیان یه معذرت خواهی بکنن تموم میشه؟ مسخرس!
واقعا انتظار دارید هیچ اشتباهی پیش نیاد؟ کامپیتر نیس که.یه آدمه و ممکنه اشتباه کنه ولی باید جبران کنه این اشتباهشو
عزیزم این دکتر بایستی از پیش دبستانی دوباره شروع کنه کسی که نمیتونه چپ و راست رو تشخیص بده چطور جون مردم دستشونه
خجالت بکشید.این هم مانند همان قضیه بخیه است.بیمارستان های اصفهان و دکترهایش ظاهرا اهدافشان مالی و اقتصادی هست تا مریض.---دولت باید با دکترها برخورد کند تا جان مردم را به بازی نگیرند.
خطای انسانی همه جای دنیا هست. لطفا شما هم این کمالگرایی مفرط رو کنار بگذارید.
همین که کلیه ها و کبد و ریه و قلبشو در نیوردن پیوند بزنن به یکی دیگه برید خدا رو شکر کنید
اگه یکبار پزشکان هم در مقابل اشتباهشون بازخواست میشدن این اشتباهات کمتر میشد ولی متاسفانه هیچ پزشکی همکار خودش رو مقصر نمیکنه و اینطوری پزشکها همیشه تبرئه میشن!!!
دغدغه ی اصلی اکثر پزشکان پول است.
خیلی وقته که دکترا جای طبابت تجارت میکنن.
تصور کنید اگر ترس از شبکه های اجتماعی نبود چی میشد؟
دیگه نظری ندارم فقط دعا میکنم برای ظهور امام زمان عج
آخه چیه دست سالمو عمل کردن؟ وقتی دستو باز کردن متوجه نشدن سالمه؟
واقعا خجالت داره !
دست سالم را عمل کردن و متوجه نشدن موردی نداره؟
ایول یه چیزی گیر اومد. بکوبیم پزشکا رو. دمت گرم تابناک
آقا من سیکل دارم. برا چی پزشک از من بیشتر در میاره؟؟ چون درس خونده؟؟؟ چه ربطی داره. منم پول می خوام. کار نکردم که نکردم. واقعا مگه فرق دکترا و سیکل چیه؟؟؟
تا جایی که من می دونم شما تابناکیا از ۷۰ درصد پزشکا بیشتر پول درمیارید. به زودی هم قرار فیش های حقوقیتون رو بشه. پس اینقدر الکی مظلوم نمایی نکن. همین روزا دستتون رو میشه
چند سال پیش عمل کوچکی در یکی از پاهایم انجام دادم که یک عمل ساده بود و درطی این عمل یک غده چربی را از پایم خارج کردندو این عمل بدون بیهوشی کامل و فقط موضعی.
یادم میاد که گروه پزشکی و اول اونها پزشک قبل از عمل آمدند با روی خندان و اول خودشون رو تک تک معرفی کردند و به شکل مختصر توضیح دادند که قرار است چه کاری روی پایم انجام شودو زمان تقریبی و ... رو گفتند
بعد عمل کردند !!
اینقدر لذت بخش بود این احترام !!! واقعا لذت بردم
حتی اگر پزشک من اشتباه هم میکرد من ناراحت نمیشدم

اما در ایران پدر خانم من رو عمل کردند
اولا دکتر رو قبل از عمل توضیحی بهش نداد
دوما دکتر اشتباهی پروستات رو عمل کرد درصورتی که باید کاری دیگر انجام میداد چون الان دقیق نمیدونم چی شد
سوما دکتر بجای عذرخواهی عنوان کرد که بیمار باید قبل از عمل به او یادآوری میکرد که قرار است چه چیزی عمل شود
متاسفانه سیستم درمان ایران فاجعه است این یکی از صدها هزاران فاجعه است که کشف می شود. در جامعه ای که پزشکان با رانت خود را از بقیه متخصصین بالا بکشن و روزانه میلیونها تومان به حساب اونها واریز بشه همین میشه که خود را با یک اعتماد به نفس کاذب همه چیز دان میدانند و کمی تامل در اعمال خود ندارند. تا زمانی که وزیر بهداشت پزشک باشد همینه ماجرا
نمیدانم بخندم یا گریه کنم
حقوق های ده ها میلیونی و صد میلیونی میگیرن
جان مردم هم بعد از یکی دو سال کار در بیمارستان واسشون بی اهمیت میشه
تا حرف از قصور میزنی جان مردم رو وسیله گرو کشی میکنن و میگن کار نمیکنیم
وزیر بهداشت مسئولین محترم. خواهش مندیم دوباره از هند پزشک بیارین.
الان یه پزشک میاد میگه اینا طبیعیه و تو هر کشوری اتفاق می افته.
همش بهونه
همش دلایله چرت
مگه میشه دکتر و کمکش و همه پرسنل و کادر اشتباه کنند تصویر عکس رادیولوژی که مشخص است ولی می دانید چرا اشتباه می کنند چون دکتر ها توی بیمارستان ها قدرت مطلقند و یک دفعه هم 20 تا عمل می کنند اصلا کسی نیست چکشان کند اشتباه به این فاحشی ؟ اصلا این دکتره حین عمل سالم بوده؟ نبوده؟ درگیری فکری نداشته ؟ از نظر روانی سالم بوده؟ چیزی مصرف نکرده حین عمل برای اینکه سرپا باشد؟ اگر دکترا اشتباه کنند کسی ازشون تست هم نمی گیرد ولی اگر در رانندگی چپ بری ازت تست می گیرند و ماشینت را توقیف می کنند و نمره منفی می دهند.
قابل فهمه .خیلی خوب که اتقاق بدب نیقتاده
خانواده بیمارم باید میزدن پزشکو له میکردن دست و پاشو میشکستن بعد میگفتن ببخشید اشتباه شد
الان میاندازن گردن پرستارها!!!!!
مگه تو ایران چیزی به نام نظام پزشکی وجود داره
پیش می یاد دیگه به هر صورت چپ دکتر ، راست بیماره.....
نظام پزشکی به فکر بیمار نیست
هر دم از باغ بری میرسد....
دکتر های عزیز شما پولاتون رو بشمرید
بقیه ملت وقتشون و عمرشون ظاهرا ارزشی نداره
واقعا جای تاسف داره ولی تا زمانی که دولت فکری به حال کمبود پزشک متخصص از لحاظ کمی وکیفی نکند باز هم شاهد این گونه ماجرا ها وموارد دیگر خواهیم بود.
بعد دكترهاي (محترم) عليه برنامه در حاشيه اونجوري قد علم ميكنن..................
اره جون خودتون
اينقدر تيترهاي ضد پزشك شما جهت دار و تكراري شده كه ارزش خوندن نداره.
هر دم از این باغ بری میرسد
پزشکان پولکی که معلوم نیست از چه کانالی و احتمالا پرداخت رشوه و پول وارد این حرفه مقدس شده اند دیگه از این بیشتر چه انتظاری دارید و ابروی ان دسته از عزیزان پزشکی که مایه افتخاراین مملکت هسنتد را برد ه اند با این کارهایشان !
پزشک خاطی عزیز نگران نباشد تقصیر خود بيمار بوده چرا موقع عمل به دکتر نگفته این دست چپه نه راست آقای دکتر باسواد!
دکتر دقیقا بار اول چیه دست سالم رو عمل کرده؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
فش نیوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
این اصفهان هم نوبرشه والا
خداکنه آسیبی وارد نکرده باشه
خداکنه آسیبی وارد نکرده باشه
تابي جان دلبندم
سومين علت مرگ در أمريكا خطاي پزشكي است براي همين هيچ موقع از بين نميره
ولي اميدوارم شكل اطلاع رساني ان عوض بشه كه ضربات جبران ناپذيري براي جامعه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
"سومين علت مرگ در أمريكا خطاي پزشكي است"
درست بودن این جمله رو نمیدونم ولی اگه درست باشه دلیلش اینه که توی امریکا کمتر کسی از تصادفات و درگیری و بیماریهای عفونی میمیره و به همین دلیله که خطای پزشکی همچین رتبه ای به خودش اختصاص میده. قیاس اینجا و اونجا قیاس مع الفارقه برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
برادر اشتباه نفرما هشتمین علت مرگ. البته اونم سرشار از ابهام و بحث ولی ثطعا جز خطاهای قابل پیشگیری هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
!!!چرت نگو مومن
نتیجه دادن مدرک جعلی تخصص به سهمیه های رنگارنگ و فامیل دور و نزدیک فلان وزیر و مدیر همین میشود و افراد واقعا باسواد کنار زده میشوند چون سهمیه های رنگارنگ جایی برایشان نگذاشته اند.
تقصیر مهران مدیریه !!
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
نخیر تقصیر راننده اسکانیایه
وقتی رسیدگی نمیشه چرا در دستور کار قرارش میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دستشون درد نکنه مگه پرونده بچه همراهش نبوده هی با جون مردم بازی می کنند آخرش هم می گن در هیچ جای دنیا چنین امری قابل پیشگیری نیست بابا خجالت بکشید چرا فقط توجیه می کنید اعتراف کنید مریض برای شما اهمیتی نداره فقط هزینه ای که قبل از هر چیزی از مریض می گیرد براتون مهمه
طرف شب میخوابد صبح دکتر و متخصص میشود و دکترهای واقعی که شب تا صبح دود چراغ خورده اند بیکار میمانند چون پارتی ندارن
این دکتر ها دیگه شورش رو در آوردن.آدم واسه کارهای بی ارزش تر و بی اهمیت تر از این چند ، بار چک میکنه که اشتباهی مرتکب نشه.اونوقت چجوری دکترای محترم شرح حال بیمار رو قبل از عمل ، دوباره و چند باره چک نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دستورالعمل جراحی ایمن safe surgery سالهاست که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و دقیقا برای پیشگیری از این گونه خطاها هم تنظیم شده است. حال اینکه چرا بعد از گذشت بیش از 8 سال از صدور این دستورالعمل هنوز این خطاها صورت می گیرد و تازه می خواهند کمیته کاهش خطاهای بالینی تشکیل بدهند فقط برای سرپوش گذاشتن بر این خطا است و مطمئن باشید که این کمیته هیچ خروجی نخواهد داشت.
در این موضوع باید رییس بیمارستان و مسئولین فنی بیمارستان و حتی معاون درمان دانشگاه پاسخگو باشند.
زمان ما مخ ها میرفتن ریاضی و متوسط ها میرفتن تجربی. ولی با تمهیداتی که وزیر بهداشت سوپر میلیاردر فعلی برای فوق بالا بردن درامدها و کارانه های پزشکان انجام داده الان همه طب پزشکی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
فقط پزشکی و داندان پزشکی بخوانید
نون تو کارانه های نجومی است
گول تبلیغات الکی را نخورید
آینده و زندگی خودتان و خانواده تان را با رشته ای پولساز بیمه نمائید
کنکوری ها گول رشته های در پیتی دیگر را نخورید
فقط پزشکی
عشق است دندان
دایی جان ناپلئون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
عزیز مخ ! شما دو دقیقه توی فضای طب و طبابت بودی " تب" رو نوشتی" طب" حالا یه پزشک عزیز هم چپ و راست رو اشتباه کرده.
م
| Netherlands |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
االحق که راستشو گقتی دقیقا اما این رو هم باید در نطر داشت که مخ های ریاضی از این پس با پرداخت های ناعادلانه بسمت پزشکی سوق داده میشن و ما در اینده مجبور میشیم مثل گدشته مهندس از خارج وارد کنیم
اولا چطوری ممکنه یک دکتر برگه وضع حال یک بیمار رو نخونه و بیمار رو عمل کنه مگه علم غیب داشته ؟
دوما چطوری ممکنه یه دکتر دست بیمار رو باز کنه و نفهمه این دست مشکل نداره. پس چی رو عمل کرده؟ مگه میشه دست سالم رو هم عمل کرد؟ دقیقا چه کاری روی دست این بچه معصوم انجام داده؟ به نظر من باید پروانه پزشکی این دکتر رو کلا باطل کنن تشریف ببره خونشون و تذکر کتبی به بیمارستان بدن.
خب ، یعنی وقتی هم دست رو شکافته باز هم متوجه نشده بود ؟؟ مگه قرار بود فقط بشکافه و بدوزه ؟
حتماً باید اتفاق رخ بده بعدش کمیتهء کاهش فلان موضوع در بیمارستان ایجاد بشه ؟ قبل از اون هیچ نظارتی وجود نداره ؟؟؟
واقعأ ک
مگرقبل عمل نباید پیشینه وپرونده بیمار کاملا بررسی شود
سلام ما در بیمارستان عیس ابن مریم دیدیم که دکتر دست یه بچه را که شکسته بود اشتباهی گچ گرفت وقتی مادرش دید تعجب کرد و گفت اون یکی دستش شکسته . بردند درستش کردند. خدارو شکر که ادم دوتا دست داره.زود میشه اون یکی رو پیدا کرد.
هیچ تقصیری متوجه پزشک نیست. شماها بلد نیستید. مقصر پرستاریه که دست چپ کودک را گذاشته جلوی جراح. اساسا چون "جراحی ها" خیلی خیلی پیچیده و سخت هستند، پزشک فقط تمرکز روی برش و دوخت و دوز داره. اینی که حالا چیو می ذارن جلوش ببره و بدوزه در شرح وظایف پرستاره و نه جراح!!!
یه سری دکترایی ک با پارتی مدرک گرفتن و با جون مردم بازی میکنن آبروی پزشکان رو میبرن. و الا ما پزشک خوب کم نداریم
خواهش می کنم
اشکالی نداره
بیا اون یکی دستش را هم عمل کن

کارانه نجومی پزشکان متخخص هم داریم و بهت می دهیم عزیز جان
شما اصلا خودت را ناراحت نکن
ریشه یابی این مسائل خیلی فراتر از حوزه پزشکی هستش. ریشه به کل جامعه بر میگرده. منتها چون پرشکی با جون انسان ها سر و کار داره حساس تر و برجسته تر هستش. وگر نه تمام این خطاها در تمام حوزه ها بیداد میکنه از مهندسی و فنی بگیرید تا مسائل اجتماعی، مدیریتی، پزشکی، آموزشی و هر بخشی که دست بگذارید روش. علت همه این ها هم در فرهنگ باید پیدا بشه. بی مسئولیتی، خودخواهی، بی سوادی این ها همه ریشه های این مسائل هستند.
دوستان خطای پزشکی تو همه جا هست و ایران هم خیلی زیاده. مشکل اینه که همه جا به فکر پذیرفتن و کنترل هستن ولی ایران کمترین تلاش عملی نمیکنه برای کاهشش. من برای پایان نامم خواستم تو یه بیمارستان روی کاهش خطاهای پزشکی مداخله بکنم اول کار یه لیست دادن که این اسما باید بیاد تو مقالاتت منم بیخیال شدم. هیشکی تو سیستم درمان نمیخاد مشکل حل بشه.
مصداق بارز ضرب المثل " طرف دست چپ و راستش را نمی دونه تشخیص بده رفته .....شده "
بنده خودم از پرسنل اتاق عمل یکی از بیمارستان های استان زنجان هستم، چند سال پیش شب کار که بودیم دختر خانمی را برای عمل آپانديس آوردند اتاق عمل، قبل از بیهوشی من که خودم تکنسین بیهوشی هستم طبق روال کار داشتم از بیمار شرح حال میگرفتم که بیمار گفتند که سابقه جراحی آپانديس را دارند!!! حسب وظیفه به جراح اطلاع دادم که اپاندیس بیمار قبلا عمل شده است که ایشان در جواب گفتند که؛"ایراد نداره حالا شکمش را باز بکنیم ببینیم اون تو چه خبره"!!!
به چـــــــــــــــــــــــــپ، چپ.... به راســـــــــــــــــــــــــــت، راست
وقتی خدمت رو میخرن اینجوری میشه.
به نظرم که جای تشکر داره از دکتر، واسه محمک کاری اون یکی رو هم عمل کرده که جای حرف و حدیث نمونه. حالا چند سال دیگه ممکن بود اون یکی دستش هم مشکل پیدا کنه، دوباره باید عملش می کرد.
چرا به چوپون توهین می کنید من چوپان عزیزی را سراغ دارو که وقتی لگن و یا دست و پار بره هنگام تولد و یا هر موقع دیکر در می رود و یا شکسته می شود خیلی ماهرانه درمان می کند .تمام پزشکان بیمه هستند هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد.
به نظرم این پزشک با پارتی بازی سازمان سنجش در پزشکی قبول شده باید توکلی جوابگو باشد.وا اسفا بر این پزشک بی هنر
این یک خطای پزشکی یا اشتباه نیست
این نمونه واضح بی مبالاتی بی تعهدی و قصور واضح پزشکی در امر خطیر و دقیق طبابت است
حداقل مجازات یک سال محرومیت کلی از کار و گذراندن مجدد اجباری دوره اخلاق حرفه ای
و پرداخت دیه
معذرت خواهی جزو بدیهیات اخلاق پزشکی و وظیفه انسانیست و ربطی به مجازات ندارد
هموطنان عزیز بدیهی ترین راه کاهش خطا و قصور بازگشت به قانون است
پزشکان مطب و کلینیک :حداکثر ساعتی 6 الی 8 بیمار و روزانه حد اکثر در شیفت صبح و عصر رویهم
50 بیمار ویزیت شود به شرط اینکه در جای دیگر مشغول نباشد
جراح روزی حداکثر 4 عمل سبک یا 2 عمل سنگین
باقی وقت کار مطالعه و مرور اجباری متون ( مثل همه کشورهای در حال توسعه)
اگر اصول فوق که مر صریح قانون است رعایت شود 80 درصد از خطاها و قصورها کم میشود
هموطن حداقل شهرهای بزرگ از پزشک متخصص اشباع و بعضا over است اطمینان داشته باشید که در کنار
مطبهای شلوغ پزشکان گمنامی با همان تخصص وجود دارد به منشیان پرافاده و بعضا طماع اصرار برای گرفتن
نوبت اضافی نکنید چون هم به افرادی که قبل از شما نوبت گرفته اند ظلم کردید و هم به خودتان و هم درآمد پزشک
را نامشروع کردید
با سپاس فراوان وبه امید اصلاح امور و ایجاد زمینه و فضای کار با وجدان و عاشقانه
خطای پزشکی وجود دارد . در همه جای دنیا وجود دارد و باید سعی در کاهش آن بشود . تابناک در ادامه چالش با کادر پزشکی از خطای فردی تعمیم به جامعه پزشکی داده است . چه علتی دارد که تیتر زده اید برای خطایی که هم خطاکار قبول کرده و عذرخواهی نموده و هم صاحب حق فعلا صرف نظر کرده است ؟
گزارش عکس باید در بیمارستانها باید اجباری باشد. حتی کارشناسان رادیولوِی می توانند آن را بنویسند( قابل استناد نیست و جلوی خطای چشم جراح را تا حدودی بگیرند.) من شخصا" هیچ عکسی را بدون شرح به دکتر حتی بصورت اورِزانسی به دکتر نمی دیدم).دکتر های رادیولوزی توی بیمارستان راست راست راه می روند و میگند شرح با دکتر تان می باشد و ما نمیتونیم نظر بدیم.
درست است در هر شغلی اشتباه می شود. پزشکان ما نباید سر خودشان را شلوغ کنند. یکی از جراحان حاذق عکس بدون شرح را پیشش بردم نپذیرفت و گفت برو دکتر رادیولوِزی هم نظر خودش را بنویسد و من هم معاینه کنم. از قضا مریضم بعد از چهار ماه دربدری در عرض 48 ساعت بطور نسبی خوب شد و گفت ایشان بعد از 14 روز کاملا خوب می شود و دقیقا" همین شد. تازه بیمار من هم چندبار در شمیران تهران معاینه شده بود و در شهرستان ایشان معالجه کردند. نظام پزشکی به اطبا متذکر شود و طی نامه ای از آنها بخواهد سر خود را شلوغ کنند . مثلا" آزمایشگاه و رادیولوزی در جوابها علامت بزند (تیک بزند) تشخیص خود را
بنده ی حقیر چند حدس در مورد این پزشک عزیزتر از جان که خداوند امثال اینها رازیادکند دارم 1.این اقا دکتر احتمالا میلیاردر هستند2.این اقا دکتر احتمالا بیمه هم دارند 3.این اقادکتراحتمالا اهل زیرمیزی گرفتن نیستند4.این اقا دکتر احتمالا راست وچپ را بلدند ولی خب انسان ممکن الخطا است 5.این اقا دکتر احتمالا یکی از کاندیداهای پست وزرات بهداشت خواهند بود.6.امثال این اقا دکتر میتوانند به جناب وزیر بهداشت در جهت رونق توریست درمانی کمک شایانی بکنندمخصوصا در مناطق مرزی کشور. .......خداوند امثال این جراح را که اتفاقا کم هم نیستند برای خدمت به خلق الله حفظ کند
کاش بجای این طفل معصوم بچه ی جناب اقای ... میبود تامیدیدیم که واکنش وزیر بهداشت در مقابل این پزشک دانشمند چی میبود.مرگ خوب است ولی برا همسایه.خدا نگهدار.
دقیقا یک سال قبل مادر من در بیمارستان الزهرا اصفهان مورد عمل جراحی قرار گرفت و دکتر جراح گوش و حلق و بینی دو عصب زبان و حنجره ایشان را قطع کرد. و ایشان در اثر این قصور با سختی بسیار وحشتناکی در حال گذران زندگیست. این در حالی است گه این آقای دکتر قبل از عمل گفت عمل عارضه ای ندارد و ظرف یک هفته بیمار بهبودی کامل پیدل خواهد کرد.
به نظر بنده قوانین در خصوص قصورات پزشکی فوق العاده ضعیف است.پروانه این پزشک باید ابطال بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار