بازدید 12369
۱

قطار مافوق صوت کره به زودی عملیاتی می‌شود

کد خبر: ۶۵۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 24 January 2017
شرکت ملی حمل و نقل ریلی کره جنوبی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، پروژه قطارهای مافوق صوت تیوبی خود را عملی کند.

به گزارش آنا به نقل از inhabitat، سفر روی زیمن با سرعت بالاتر از آسمان، ایده‌ای‌ است که از چند سال قبل توسط ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، مطرح شد و چند شرکت رقیب در حوزه تکنولوژی در آمریکا نیز مشغول فعالیت برای عملی کردن این ایده هستند. چنین وسیله‌ای که «هایپرلوپ» نام گرفته است قرار است قطاری در یک لوله باشد که با چرخش سریع به دور خودش، مسیر را می‌پیماید اما کره‌ای‌ها این ایده‌ را ساده‌سازی کرده اند و شکل تازه‌ای از قطار را طراحی کرده‌اند.

هایپرتیوب یا همان قطار مافوق صوت کره‌ای می‌تواند سرعتی معادل 1000 کیلومتر در ساعت داشته باشد و در یک تونل تنگ و بسته با پیشرانه جت سفر خواهد کرد.

این قطار پس از برخاستن از روی ریل (شبیه قطارهای فوق سریع مغناطیسی ژاپن) با سرعت زیاد به پیش می‌رود و از آنجا که هیچ اصطکاکی با سطح ندارد، اتلاف انرژی آن نیز اندک خواهد بود. البته باتوجه به‌ اینکه قطار قرار است در داخل تونل حرکت کند، هنوز هم مشکل مقاومت هوا و غلبه بر آن پابرجاست.

مقامات کره‌ای اعلام کرده‌اند که شرکت حمل‌ونقل ریلی این کشور در حال کار مداوم و دقیق روی این طرح برای اجرایی کردن آن در زمانی کمتر از سه سال است. در صورتی که این ایده عملی شود، نخستین خط این قطار بین سئول و بوسان راه‌اندازی خواهد شد.

این مسیر با هواپیما 50 دقیقه و با قطارهای فعلی پنج تا شش ساعت است اما با قطار مافوق صوت می‌توان نیم‌ساعته به مقصد رسید.

مهم‌ترین مزیت چنین قطاری، قیمت پایین سفر زمینی و سرعت بالای سفر هوایی است. طراحان هنوز در حال بررسی روش‌های محافظت از این قطار در مقابل حملات تروریستی و بلایای طبیعی هستند اما آزمایش‌های نخستین آن در حال انجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
ما هم هنوز قطعات پرايد را از چين وارد مي کنيم و انشا ء ا...در 100سال آينده به آنها خواهيم رسيد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار