بازدید 11035

سقوط عجیب شاخص کل بورس

امروز سه شنبه 5 بهمن ماه که بازار روند با ثباتی را آغاز کرده بود در پایان بازار با بازگشایی یک نماد بانکی، شاخص کل با افت هزار و 14 واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع 78 هزار و 249 واحد قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 24 January 2017
امروز سه شنبه 5 بهمن ماه که بازار روند با ثباتی را آغاز کرده بود در پایان بازار با بازگشایی یک نماد بانکی، شاخص کل با افت هزار و 14 واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع 78 هزار و 249 واحد قرار گرفت.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز معاملات گروه ساختمانی پرتقاضا معامله شدند؛ ثعمرا صف خرید حدود 2 میلیونی تشکیل داد. کرمان نیز در 3.5 درصد مثبت معامله شد. ازطرفی گروه سیمانی نیز در دامنه مثبت و پرتقاضا معامله شدند؛ ساراب در آستانه صف خرید بود. سبزوا و سکرد نیز پرتقاضا معامله شدند.

گروه خودرو نیز امروز اکثرا همراه با تقاضا سبزپوش بودند؛ خساپا و خگستر پرتقاضا بودند. در قطعه سازان نیز نماد خاهن صف خرید 4 میلیونی داشت و نمادهای خمهر و خمحور پرتقاضا دنبال شدند. در اواسط بازار، شاخص کل بورس با رشد 34 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 297 واحد رسید.

ساعت حدود 12 بود که نماد بانک ملت بعد از حدود 6 ماه بازگشایی شد؛ در این مدت نقدینگی سهامداران بلوکه شده بود و آنها انتظار داشتند بعد از این مدت طولانی سود خوبی نصیب آنها شود. اما بعد از بازگشایی این نماد با 37 درصد منفی روبه‌رو شد و به تنهایی این نماد توانست تاثیر 865 واحدی بر شاخص کل بورس داشته باشد. همچنین وبملت یک تنه 3500 میلیارد تومان ارزش بازار را کاهش داد.



درنهایت شاخص کل بورس با افت هزار و 14 واحدی به کانال 78 هزار واحد سقوط کرد و در ارتفاع 78 هزار و 249 واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن اما با رشد 31.9 واحدی به عدد 15 هزار و 588 واحد رسید. در اتفاقی نادر، ارزش معاملات بورس از فرابورس کمتر و به عدد 1793 میلیارد ریال رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد خساپا با 20 واحد و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد وبملت با 864 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد وبملت با 158 میلیارد ریال بود.

در فرابورس نیز آیفکس با افت 3 واحدی به عدد 837 واحد رسید. ارزش معاملات نیز 1821 میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر بر شاخص را نمادهای مارون با 4.7 واحد منفی و شاوان با 0.81 واحد مثبت به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد شلیا با 38.9 میلیارد ریال بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
این خیانت به مردم هست 7 ماه نماد رو بستن بعد نه سود دادن تازه 40 درثد سهمشون از بین رفت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
درثد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
فردا خوب ميشه.. اين كاهش قابل پيش بيني بود و اصلا عجيب نبوده ... سهام بانك .... كماكان يكي از سهم هاي خوب بازار سرمايه هست و علت افت آن دستورالعمل بانك مركزي بود
امروز سهامداران بانک ملت مثل مالکان پلاسکو سرمایه شون نابود شد، خدا اون کسانیکه سال ۹۲ مردم رو به ورود به بورس تشویق کردن رو هیچگاه نیامرزه من هر لحظه نفرینشون میکنم
بورس امروزسه شنبه ۵بهمن پوکیدوبیش ازهزارواحدسقوط کرد وبه مرز۷۷هزارواحدرسید توضیح اینکه دی ۹۲ شاخص بورس ۹۰هزارواحدبود وابتدای ۹۵هم باکلی دستکاتری نزدیک ۸۲ هزارواحدبود !
کاهش قیمت سهام بانک ملت عجیب و دور از ذهن نبود و نگاهی به سایتهای مرتبط نشان می دهد که پیش بینی ها نیز بر کاهش قیمت ها تاکید داشت. با توجه به اصلاح ترازنامه و سود و زیان بانکها و تغییراتی که مد نظر بانک مرکزی هست، بانک تجارت و صادرات نیز با همین حدود کاهش باز خواهند شد
6 ماه نماد رو بستن و پولمون رو بلوكه كردن الانم سرمايه زندگيم نصف شد، حوالتون كردم به خدا، حوالتون كردم به خدا، حوالتون كردم به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
شما از اول که رفتی در بازار بورس نمی دانستی که این بازار می تواند ضررهای جدی داشته باشد و سود آن به هیچ عنوان تضمین شده نیست؟
میدونید بورس مخفف چه کلماتی هست؟
ب=بازار
و=ورشکسته
ر=روبه
س=سقوط
بورس درست سه ساله که باوجودهمه دستکاریها سهامدارهاشوبازیان مواجه میکنه وازبازارهای دیگه عقب تره
سرمایه گذاری دربورس یعنی ضررمحض
ببینیم فردا عکس العمل روزنامه دنیای اقتصاد در مورد ریزش سهمگین چند رورز اخیر بورس چیه ؟ البته معلومه مثل همیشه "هیچی" احتمالا بجای پرداختن به وضع اسفباربورس مقاله ای در جهت اثبات عدم افزایش قیمت مسکن درسال 96 منتشر خواهد کرد!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر