بازدید 19162

«فروشنده» اصغر فرهادی نامزد نهایی جایزه اسکار شد

«تابناک» پیش از این، عوامل تأثیرگذار در انتخاب یک فیلم به عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بررسی کرده بود که با جمع‌بندی عوامل تاثیرگذار پیش بینی کرده بود، فیلم «فروشنده» به واسطه ساختارش از لیست نه فیلم به لیست پنج فیلم نهایی می‌رسد اما بعید نیست قواعد مرسوم جوایز اسکار تغییر کند و فرهادی نخستین کارگردان غیرانگلیسی زبان باشد که شگفتی می آفریند.
کد خبر: ۶۵۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 24 January 2017
«فروشنده» اصغر فرهادی نامزد نهایی جایزه اسکار شد
فیلم «فروشنده» تازه ترین اثر اصغر فرهادی به جمع پنج کاندیدای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار راه یافت و نامزد نهایی این بخش شد تا رقابت سختی را برای دریافت دومین جایزه اسکار در پیش داشته باشد و در پی تحقق یک موفقیت بی سابقه سینمایی باشد.

به گزارش «تابناک»؛ «فروشنده» اثر اصغر فرهادی در لیست نهایی کاندیداهای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار قرار گرفت تا شانس بردن جایزه اسکار برای این فیلم سینمایی به مراتب افزایش یابد و فرهادی در معرض دریافت دومین جایزه اسکار قرار گیرد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، فرهادی یکی از معدود کارگردان های تاریخ سینما خواهد بود که به چنین موفقیتی دست یافته است.
 
«تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده از آلمان، «تانا» به کارگردانی بنتلی دین و مارتین باتلر از استرالیا، «مردی به نام اوو» ساخته هنس هالم از سوئد، «زیر شن» به کارگردانی مارتین زاندولیت از دانمارک رقبای اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم هستند. همچنین «این فقط آخر دنیاست» ساخته خاویر دالان از کانادا، «انتخاب پادشاه» به کارگردانی اریک پاپ از نروژ و «بهشت» ساخته آندی کانچالوسکی از روسیه و «زندگی من به عنوان یک کدو» ساخته کالود باراس از سوئیس، چهار فیلمی بودند که در این مرحله حذف شدند.
  «فروشنده» اصغر فرهادی نامزد نهایی جایزه اسکار شد

فرهادی با «فروشنده» موفق به کسب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) از جشنواره کن شد و نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب نیز بود که موفق به دریافت این جایزه نشد و به همین دلیل احتمال بردن جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در اسکار 2017 برای فرهادی، بیش از پیش کاهش یافت و شانس اصلی احتمالاً «تونی اردمن» خواهد بود.
 
مزیت «تونی اردمان / Toni Erdmann» به کارگردانی مارن آده، برخورداری از یک کمپانی پخش کننده بزرگ و بسیار با نفوذ چون سونی پیکچرزکلاسیک است. مروری بر بسترهای تبلیغاتی این کمپانی، نشان می‌دهد آنها به فیلم آلمادوار امید بیشتری داشتند. «تابناک» پیش از این، عوامل تأثیرگذار در انتخاب یک فیلم به عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بررسی کرده بود که با جمع‌بندی عوامل تاثیرگذار پیش بینی کرده بود، فیلم «فروشنده» به واسطه ساختارش از لیست نه فیلم به لیست پنج فیلم نهایی می‌رسد اما بعید نیست قواعد مرسوم جوایز اسکار تغییر کند و فرهادی نخستین کارگردان غیرانگلیسی زبان باشد که شگفتی می آفریند.

اصغر فرهادی پیشتر به خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه بهترین فیلمنامه و فیلم از اسکار شده بود اما از دریافت دومین گوی طلایی بازماند و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به فیلم «اِل» رسید. بر این اساس با توجه به عدم حضور «اِل» در میان نامزدهای اسکار، احتمال بردن جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در اسکار 2017 برای فرهادی، بیش از پیش کاهش یافت و شانس اصلی احتمالاً «تونی اردمن» خواهد بود.
 
فرهادی در واکنش به این اتفاق نوشته است: «افتخار بزرگی‌ست که نام ایران را در جمع کشورهای سازنده بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان می‌بینم. آرزو می‌کردم این خبر خوشحال کننده را در روزهایی می‌شنیدم که مردم ایران غرق در اندوه حادثه تلخ فرو ریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان و همچنین قهرمانان بزرگوار و فروتن آتش‌نشانی نبودند. برای خانواده‌های این عزیزان از صمیم قلب آرزوی بردباری دارم. به همه همراهانم در ساخت فیلم «فروشنده» تبریک می‌گویم و به این بهانه یاد می‌کنم از دوست و همکار نازنینم یدالله نجفی که سال گذشته در چنین روزهایی ما را  برای همیشه ترک کرد، روحش أرام.» 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۹
آفرین ایول
باعث افتخار است
درود بر فرهادی عزیز
انشالله همیشه موفق باشند
تبریک تبریک تبریک
و
سپاس بابت تلاش شما در به تصویر کشیدن واقعیت های جامعه.
تابناک جان شما که از چند ماه پیش پیش بینی کردین که انتخاب نمیشه.کل استدلال هم آوردین.پس چی شد؟
خدا را شکر اگر نان نداریم بخوریم اما فیلم های مان نامزد اسکار می شوند
تبریک به فرهادی این سومین نامزدی ایران در بخش فیلم خارجی و یک بار هم با جدایی فرهادی برنده شدیم کره جنوبی با ۲۸ بار معرفی فیلم هنوز نامزدی نداره و ترکیه با ۲۴ بار معرفی فیلم به این مهم دست پیدا نکرده و چین از ۳۰ معرفی دو نامزدی داره و تا حالا برنده نشده.
ایران نیز تا کنون ۲۳ فیلم به اکادمی ارسال کرده است
باز هم تبریک به فرهادی عزیز
یه فیلم ساخته هی میخواد باهاش جایزه جمع کنه
کاملا طبیعیه فیلمی که جامعه رو تخریب بکنه بایدم جایزه اسکار بگیره
همه جا از بیان واقعیت استقبال میکنن ...




چیزی که در داخل کشور ما وجود نداره ...
وقتی غیرت نسبت به ناموس کمرنگ بشه
دیگه غیرت نسبت به وطن معنی نداره
سلیقه مشترک سرمایه گذار قطری و حامیان صهیونیست اسکار

غیرت نسبت به ناموس رو تضعیف کنید

غیرت نسبت به وطن هم از بین میره
فیلم ضعیفی بود
به سختی تا آخر فیلم در سینما ماندم
اکثر تماشاگرانی هم هم نظر بودن
مبارك است اي بزرگ انسان.
فیلم آمریکایی «در جستجوی خوشبختی» رو کی دیده؟ فیلم ساختن رو باید از اونا یاد گرفت. اصلا ناامید کننده و ضد کشورش نبود. اونا خودشون یه چیزی میسازن اما از ما یه چیز دیگه می خوان.
جدایی برنده بهترین فیلمنامه نشد! نامزد بود، برنده فیلمنامه اون سال وودی آلن شد!
باریک الله
افتخاری، حسودانت کور شوند.
هر وقت ناراحتیم یه خبر خوبی از اصغر فرهادی میشه. دمش گرم
تبریک به اصغر فرهادی عززیز که پرچم سینمای ایران را برده بالا انصافا! تو این روز های پر از خبر بد این یکی خیلیی خوشحالمون کرد
امیدوارم اسکار رو بگیره، به نظر من این فیلم بهتر از جدایی نادر از سیمین بود. البته این اسکار رو هم بگیره باز یکسری میان از حسودی میگن کارهاش مزخرفه.
قطعا باید جایزه اسکار رو بگیره تا مردم جهان مشتاق بشن ببینن فیلمی که جایزه اسکار رو گرفته چجور فیلمیه و اونجاست که به بدبختی ها و تاریکیها و بی غیرتی های ما ایرانیان پی میبرند اونجوری که آقای فرهادی بر خلاف واقعیات جامعه ایرانی به تصویر کشیده است !!
چرا کامنت ها رو بستین
از نمایش واقعیت نظرات مردم میترسین

مردم خودشون قدرت تحلیل دارن

گذشت اون دوره ای که 4 تا جشنواره ، خوب و بد رو به همون حقنه کنن
پاسخی محکم به دلقک بازیهای اعصاب خورد کن چند هفته ای افخمی و فراستی و دار و دسته !
در این که فرهادی فیلم ساز شایسته ای هست، شکی نیست.اما روند کاریش سیر نزولی داره.(درباره الی،جدایی نادر از سیمین،چهارشنبه سوری خیلی بهتر از فروشنده بودند)حقیقت ماجرا اینه که تو فیلماش سیاهنمایی درباره جامعه ایران داره.دادگاه فیلم جدایی نادر از سیمین و شخصیت قاضی رو ببینین چطور نشون داده میشه.تو درباره الی اول سفر تو صندوق صدقه پول میریزه ولی آخرش به مرگ منتهی میشه(غیر مستقیم برخ خلاف عقیده ما مسلمونها میگه صدقه رفع بلا نمیکنه)به هر حال ایشون رابطه خوبی با شخص مریل استریپ(بسیار صاحب نفوذ در اسکار و انتخابهای داوران) و کمپانی هایmomento و sony classic داره که هر دو اکران فیلمهای برنده جشنواره ای رو به عهده دارن.امسال هم بالای 70 درصد احتمال میدم بازم جایزه روو ببره چون مهمترین رقیبش فیلم او به کارگردانی پل ورهوفن رو جز 5 تای نهایی نیاوردن و رقیب جدی براش نیست.
حالا وقتشه آقای فراستی یه حالی‌ از اصغر خان بگیره تا فردا شاخ نشه واسه خودش
آفرین بر افای فرهادی
یکی بره حال استاد افخمی و استاد فراستی رو بپرسه انصافا!
تبریک میگم به همه ی انسان های بزرگ اندیش ایران ... فروشنده به لحاظ اجتماعیی بسیار بسیار فیلم خوبی بود
تبریک به جامعه هنری ایران . امثال آقای فرهادی از سرمایهه های فرهنگی (تجسد یافته) این مرز و بوم هستند که باید قدر این هنرمندان واقعی را بدانیم . مثل استاد شجریان نشه مگر دیگه این مملکت شجریان دیگری دارد؟! ای کاش این سرمایه ها را قدر بدانیم و ارج بنهیم. خدانگهدارشون باشه
فیلم تعریف از بدبختی در ایران
انصافا اگر موضوع فیلم رشادت آتش نشانهای ایرانی یا رزمندگان مدافع کشور. یا نابغه های علمی کشور مون. .. .. بود برنده جوایز میشد؟؟؟؟؟
یه کم تلنگر هم گاهی خوبست
از چاله های اجتماعی کشور فیلم ساختن و با عینک غیر فرهنگ ایران و به اون پرداختن و کوبیدن ارزش های انسانی هنر نیست. هنر آراستن و اعتلای انسان است نه تخریب آن.
آقای فرهادی یه لطفی کن توئ فیلم بعدیتون یکم از فرهنگ ایرانی و پیشرفت جامعه ایرانی هم یکم زیاد نه یکم به تصویر بکش (واقعیت ها) تا ببینم بهت شلغم هم میدن !!؟ جایزه اسکار پیشکش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل