بازدید 68040
۵
بسته خبری «تابناک»؛

آرزوی بزرگ آیت الله هاشمی چه بود؟/ اعلام موضع صریح ظریف درباره برجام/ پیش بینی عارف از حضور روحانی در انتخابات/ واکنش نوبخت به حادثه پلاسکو

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بدهکاران بانکی تعیین‌کننده مدیران عامل بانک‌ها!»،«حضور یک مستشار ارشد ایرانی در مذاکرات آستانه»،«واکنش مهناز افشار به سخنان امروز عباس جدیدی»،«نظر آیت الله مکارم درباره شرکت‌های هرمی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 24 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

برخی سیاسیون دنبال حق وِتو هستند نه رای مردم

فقدان لیدر و راهبر در دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما مکانیزم جایگزینی محل بحث است. اصولگرایان ایده پارلمان اصولگرایی را دنبال می کنند تا در این قالب شورای رهبری خود را تشکیل دهند، اصلاح طلبان با سه قالب شورای مشورتی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاستگذاری می خواهند تصمیم گیری تشکیلاتی خود را سروسامان دهند. عباس سلیمی نمین ایده اصولگرایان را ماندگارتر می داند اما می گوید: قطعا اجرایی شدن این ایده با موانعی مواجه است چون عده‌ای زیاده خواهی می کنند نمی خواهند به آرا مراجعه داشته باشند دنبال حق وتو هستند، اینها موانع محسوب می شود اما برطرف خواهند شد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


ایران فعلا موشک s400 نمی‎‌خرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: متخصصین ایرانی در حال مطالعه بر روی S300 هستند تا آن دسته از کمبودهایی را که نسبت به S400 دارد برطرف کنند. ابوالفضل حسن بیکی در پاسخ به این سوال که "آیا ایران به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی "اس 400" از روسیه است؟" گفت: "اگر ما نتوانیم این کمبودها را برطرف کنیم آن وقت به دنبال خرید خواهیم رفت، زیرا که برای خرید هیچ مانعی نداریم و حتی ترکیه هم این موشک ها را خریداری کرده است." نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است ایران بیش از 10 برابر از آن تعدادی که از روسیه موشک "s300" خریداری کرده نیاز داشته باشد ولی آن را به طور محدود خریداری کرده تا بقیه آن را در داخل تولید کند. میزان این خبر را منتشر کرد.


آرزوی بزرگ آیت الله هاشمی چه بود؟

غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی (ره) در گفت‌وگویی از خاطراتش با هاشمی‌رفسنجانی گفته است. سال ٩٢ که برای خداحافظی تعطیلات عید خدمتشان رسیدم گفتم خبر خوشی دارید؟ عیدی ما باشد، گفتند پس از عید خبر خوشی به شما می‌دهم. بعد از تعطیلات پرسیدم نفرمودید خبر خوش چیست؟ گفت بنا بود راجع به رفع حصر اتفاقاتی بیفتد... از آرزوهای ایشان این بود که حصر برداشته شود.


بدهکاران بانکی تعیین‌کننده مدیران عامل بانک‌ها!

نماینده مردم شاهین‌شهرگفت: در گذشته مواردی نداشتیم که بدهکاران بانکی تعیین‌کننده مدیران عامل بانک‌ها باشند، اگر حرف بدهکار عمده بانکی را یک مدیرعامل بانکی گوش نداد برکنار شود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: یا رئیس شعبه بانکی در پرداخت مجدد تسهیلات مقاومت می‌کند برکنار شود که در این دوران این موارد رخ داده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


رد صلاحیت روحانی در انتخابات آینده دور از ذهن نیست

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: دست اصلاحات در انتخابات سال آینده نباید خالی بماند و به همین منظور برخی اصلاح‌طلبان از حضور یک کاندیدا در کنار روحانی برای مواقع ضروری استقبال می‌کنند. محمد جواد حق شناس گفت: ما نمی‌توانیم واقعیات موجود در فضای سیاسی کشور را نادیده بگیریم و باید همه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم. از جمله این سناریو‌ها می‌توان به احتمال انصراف روحانی از شرکت در انتخابات و یا رد صلاحیت وی اشاره کرد که این موضوع دور از ذهن نیست.دانا این خبر را منتشر کرد.


چرا روحانی درخواست علم‌الهدی برای سخنرانی در نماز جمعه را رد کرد؟

حجت الاسلام تیمور علی‌عسگری در بخشی از گفتگوی خود در خبرآنلاین روایتی از سفر روحانی به مشهد و برخورد علم الهدی امام جمعه مشهد با وی را بیان کرد.وی گفت: 18 بهمن 91 با آقای روحانی به مشهد رفتیم، آقای روحانی در همان سفر مشهد اصلا تصمیم گرفت کاندیدا شود، او به مناسبت دهه فجر در آن تاریخ سخنران حرم امام رضا (ع) بود. فردای آن روز یعنی 19 بهمن پنجشنبه بود، صبح پیش آقای علم الهدی قرار داشتیم، بعدش می خواستیم نهار پیش آیت الله طبسی برویم و عصر پنجشنبه به تهران بگردیم. وی ادامه داد: به دیدار آقای علم الهدی که رفتیم، ایشان خیلی گرم و گیرا و اخلاقی جلسه گرفت و صحبت کرد، بعد آقای علم الهدی به آقای روحانی گفت "چون حالا نهار می خواهید پیش آیت الله طبسی بروید قول دهید فردا سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه باشید" ایشان اصرار می کرد. من هم تشویق می کردم به آقای روحانی گفتم "یک سخنرانی در حرم و یک سخنرانی با تشکل ها و مجموعه های سیاسی داشتید و سخنرانی نمازجمعه کار شما را کامل می کند ". عسگری ادامه داد: آقای روحانی می گفت "نه حاج آقای علم الهدی به دردسر می افتد." در کل برداشتم این است که بر عکس آنچه الان در فضای مجازی و شرایط خاص سیاسی فضاسازی است نوع گفتمان و صحبت و رفتار و منش ما و آقای روحانی با آقای علم الهدی همراه با احترام متقابل است. ضمن آنکه تفاوت نظر از صفر تا 100 وجود دارد.


تسلیت پادشاه عربستان برای درگذشت آیت الله هاشمی

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران را به خانواده او تسلیت گفت.سایت انتخاب تصویری از نامه تسلیت ملک سلمان را منتشر کرده است.عربستان سعودی با ایران روابط دیپلماتیک ندارد. ملک سلمان این پیام تسلیت را خطاب به خانواده هاشمی رفسنجانی ارسال کرده است.هاشمی رفسنجانی به داشتن روابط گرم و نزدیک با پادشاه سابق عربستان سعودی یعنی ملک عبدالله شهره بود.


حضور یک مستشار ارشد ایرانی در مذاکرات آستانه

مذاکرات آستانه از روز گذشته با محوریت ایران، ترکیه و روسیه و با حضور نماینده سازمان ملل در پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرده است.اهمیت این دور از مذاکرات از آن جهت است که این گفتگوها پس از پیروزی های گسترده ارتش سوریه به ویژه در شهر حلب برگزار شده است و نقش مستشاری جمهوری اسلامی ایران نیز در این توفیقات میدانی بر کسی پوشیده نیست.در این میان، حضور سردار «محمدرضا فلاح زاده» مستشار ارشد نظامی کشورمان در این گفتگوها که تصاویر حضور وی در کنار حسین جابری انصاری معاون وزیرامور خارجه کشورمان و رئیس هیات ایرانی در اخبار نشست دیده می شود، از نکات جالب توجه است.

حضوری که با توجه به محوریت بحث آتش بس در این مذاکرات و در نتیجه آن طرح مسائل نظامی و میدانی کاملا بجا و هوشمندانه است. بویژه که هیئت مخالفین سوری هم تماما نمایندگان گروه های تروریستی حاضر در این کشور بوده و عملا مباحث نظامی بر موضوعات سیاسی سایه انداخته است.فلاح زاده اواخر فروردین ماه امسال در حین ماموریت مستشاری در سوریه، مجروح شده بود. وی از فرماندهان ارشد سپاه است که سابقه ۶ سال استانداری یزد را نیز در کارنامه خود دارد.گفتنی است پیش از این روسیه و ترکیه نیز اعلام کرده بودند که برخی مقامات نظامی و امنیتی آنها در ترکیب هیات شرکت کننده در مذاکرات آستانه حضور خواهند داشت.


ظریف از برجام شرمنده است؟

محمدجواد ظریف در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند من از برجام شرمنده‌ام در حالی که به برجام افتخار می‌کنم اما معتقدم نباید بیش از حد به برجام بپردازیم بلکه باید از فضای پس از برجام استفاده کنیم.ظریف ادامه داد:‌ برجام با خطر جدی مواجه نیست به شرط آنکه ما خودمان برجام را حفظ کنیم.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از انقلاب به دلایل مختلف وزارت امور خارجه کاملا سیاسی شد. ما از روزی که آمدیم قصد کردیم وزارت امور خارجه در خدمت توسعه باشد نه هزینه‌ای بر روند توسعه.محمد جواد ظریف امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: درباره تعاملات بانکی ایران با سایر کشورها در شرایط پس از اجرای برجام باید اظهار داشت، تعداد کارگزاری‌های ما در سال 89 تا 90 که حدود 600 کارگزاری بود با روند تدریجی کاهش یافت و به 50 کارگزاری رسید اما بعد از اجرای برجام این روند متوقف و برعکس شد.وی افزود: با توجه به اینکه کم شدن تعداد کارگزاری‌ها در زمان تحریمها به صورت تدریجی انجام شد افزایش تعداد آنها نیز به صورت تدریجی انجام خواهد شد.این مطلب در انتخاب منتشر شده است.


درخواست جالب دبیر جشنواره فجر درباره لباس هنرمندان

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر درباره استفاده از طراحان لباس برای هنرمندان حاضر در جشنواره گفت: ساختار این مسئله هنوز فراهم نشده است و ما هر سال از هنرمندان می‌خواهیم در مراسم‌های مربوط با لباس رسمی حضور داشته باشند. در همه آیین‌ها و مراسم‌های این چنینی هنرمندان برای احترام با لباس رسمی می‌آیند و هر وقت این مسئله در اینجا جا بیفتد می‌توان به سراغ طراحی لباس رفت. با این حال از همه هنرمندان خواهش می‌کنم برای حضور در آیین‌های مختلف جشنواره فیلم فجر امسال با لباس رسمی شرکت کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


توضیحات معصومه ابتکار درباره حکم جلب پسرش

دیروز سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم جلب فرزند معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست خبر داد، با این حال ابتکار در توییتی درباره این ماجرا توضیح داد. او در این توییت نوشت:« پسرم طه با شریکی که زیاده‌خواهی و تهدید کرده بود، وارد دعوی حقوقی شده، احکام جلب طه لغو و در فرآیند قضایی مواردی تبرئه شده، پرونده شخصی است دزدی هم نیست


واکنش مهناز افشار به سخنان امروز عباس جدیدی

در جریان برگزاری نشست امروز شورای شهر، عباس جدیدی، نسبت به اظهارات چند بازیگر سینما واكنش نشان داد و با اشاره به اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند، اظهار کرد: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند. در پی این موضوع، مهناز افشار، یكی از بازیگرانی كه بارها دغدغه‌های اجتماعی‌اش را در توییتر، اینستاگرام و كانال تلگرامش بیان كرده، نسبت به حرف‌های عباس جدیدی واكنش نشان داد و نوشت: در مورد مسائل شهرم نظر دادم، نظر می‌دهم و نظر خواهم داد. این حق من و هر شهروند دیگری است.


پیش بینی عارف از حضور روحانی در انتخابات

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان امروز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه در نشست خبری خود در محل بنیاد امید ایرانیان، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از وی به عنوان استوانه‌ ارزشمند انقلاب یاد کرد که در همه صحنه‌های پس از انقلاب یار دیرین امام و رهبری بوده و نقش کلیدی در همبستگی جریانات انقلاب داشته است. وی با اعلام اینکه در جلسه اخیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کارگروهی تشکیل شد تا موضع این شورا را در قبال انتخابات سال بعد اعلام کند، خاطرنشان کرد: قطعا این شورای از آقای روحانی عبور نخواهد کرد و موضع‌مان تا به حال حمایت از دولت بوده و امیدواریم همین مسیر را ادامه دهیم.وی در بخشی از این کنفرانس گفت:« شاید روحانی خسته شده باشد و برای انتخابات نیاید»


نظر آیت الله مکارم درباره شرکت‌های هرمی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در جمع بندی نهایی در خصوص شبکه‌های بازاریابی اظهار کرد: شرکت‌های هرمی باطل و غیرشرعی هستند و به تصدیق محققان، اداره‌کنندگان بازاریابی شبکه‌ای، غالبا همان هرمی‌ها و گلدکوئیست‌ها هستند که لباس عوض کرده‌اند.


واکنش نوبخت به حادثه پلاسکو

سخنگوی دولت در واکنش به حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در جلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت کمیته ویژه‌ای مأمور شد که به چرایی حادثه بپردازد و مسئول حادثه را مشخص کند. البته قانون به صورت صریح شهرداری را مسئول می‌داند اما فعلاً به جای توضیح‌خواهی از شهرداری باید این کمیته گزارش خود را تهیه کند. این اتفاق غیرمترقبه نبود و می‌شد آن را پیش‌بینی کرد. قانون هم به صراحت دستگاه مسئول را مشخص کرده است اما باید منتظر بود تا گزارش کمیته تهیه شود و این گزارش به اطلاع مردم خواهد رسید.


نظر ولایتی درباره دانشگاه آزاد

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره حکم رهبر معظم انقلاب به وی به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پس از صدور حکم مقام معظم رهبری، بنده و دیگر همکارانم خود را موظف می‌دانیم که در حیطه اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به امر آموزش عالی گام برداریم.وی با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی در آینده رو به پیشرفت حرکت کند، گفت: البته امروز نیز این دانشگاه رو به پیشرفت است.ولایتی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی زحمات زیادی کشیده شده و از زمان فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل این دانشگاه، یک مجموعه بسیار وسیعی تشکیل شده که نه دولتی و نه خصوصی به معنای خاص آن است، بلکه متعلق به عموم مردم ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
روحانی رییس جمهور چهار سال اینده هست /درود بر هاشمی سلام بر روحانی
شهرداری ها اگر بخواهند بعلت ایمن نبودن تذکر ودرصورت عدم ایمن سازی تعطیل کنند نیمی از کشور را باید تعطیل کنند.باید مدیریت ها را اصلاح کرد.جائی مدیریت دارد که روز بروز در حال پیشرفت وبهینه سازی بدون امر ودستور باشد. بعنوان مثال بازار های تهران وشهرستانها مدیریت دارند؟ این همه ساختمانهای تجاری ومسکونی مخروبه مدیریت دارند. من پیشنهاد میکنم که معاونتی در وزارت مسکن وشهر سازی بعنوان ایمن سازی کشور در مقابل حوادث تشکیل شود.مسئول اول این معاونت میتواند جناب کرباسچی باشد.
ایشان هر ارزوی داشتند در هشت سال دولت سازندگی بقول خودش واطرافیانش انجامدادند
ظریف از برجام شرمنده است؟
روح هاشمی شاد و یادش گرامی یاد مرد بزرگ و تاریخ ساز بود دلسوز مردم و با محبت .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار