بازدید 3094
۱

معتادان عامل بخش عمده‌ سرقت‌های خرد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام شده به طوری که براساس آمار میزان سرقت‌های انجام شده توسط معتادین 50 درصد بوده است.
کد خبر: ۶۵۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 24 January 2017
 فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام شده به طوری که براساس آمار میزان سرقت‌های انجام شده توسط معتادین 50 درصد بوده است.

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در نشست تخصصی معاونان و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با اظهار تاسف نسبت به حادثه پلاسکو و عرض تسلیت به خانواده شهدای این حادثه بیان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر عملیات آواربرداری تمام شود و سرنوشت عزیزان محبوس شده مشخص شود.

سردار اشتری همچنین ضمن تشکر از زحمات نیروی پلیس گفت: نیروهای پلیس به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و مبارزه با مواد مخدر به حدی اهمیت دارد که هر کس که در این حوزه فعالیت می‌کند آن را با تمام وجود انجام می‌دهد زیرا مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه انسانی و تشکیلاتی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در جلساتی که با سران کشور و روسای قوا در خصوص آسیب‌های اجتماعی برگزار شده بیان کرد: در جلساتی که با رهبر انقلاب درخصوص آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد اولویت مقابله در راس آسیب‌های اجتماعی را بحث احتیاط بیان کردند.
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: بحث ورود،‌توزیع و مصرف مواد مخدر و اقداماتی که برای تغییر فرایند مواد مخدر انجام می‌شود جز اولویت‌های پلیس است و نگرانی رهبر انقلاب نیز در این مورد بر کسی پوشیده نیست.
سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی مقابله با مواد مخدر را از سال‌های گذشته آغاز کرده و تاکنون نیز به صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: یکی از اولویت‌هایی که در همایش فرماندهان بسیار بر آن تاکید کردند مقابله با مواد مخدر بود.
اشتری بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه مواد مخدر نشان دهنده اهتمام جدی نیروی انتظامی در مقابله با این معضل است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: براساس آمار تاکنون بیش از 550 تن کشفیات مواد مخدر طی 10 ماهه اخیر توسط نیروی انتظامی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش میزان کشفیات مواد مخدر را داشته‌ایم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که بسیار بر آن تاکید شده حفاظت از مرزهای کشور است که این امر به مرزبانی ابلاغ شده و در بحث حفاظت از مرزها، مرزهای شرقی کشور در اولویت بیشتری قرار دارند.

سردار اشتری بیان داشت: بیش از 76 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور اتفاق می‌افتد که بر همین اساس باید مرزهای شرق کشور را تقویت کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: باید ساختار پلیس سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها متفاوت باشد که در همین راستا نظراتی داده شده و ما در تلاش هستیم تا از طریق ستاد کل بتوانیم مرزهای شرقی را تقویت کنیم و در آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

سردار اشتری تصریح کرد: در حال حاضر مناطق مورد نظر مواد مخد رمشخص شده همچین اشراف اطلاعاتی پلیس نیز در این زمینه افزایش یافته و میزان کشفیات نیز روند صعودی خوبی داشته‌اند البته نباید به این میزان بسنده کرد و باید برای آینده اندیشید و تجهیزات و امکانات فنی را در این زمینه افزایش دهیم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: افزایش تجهیزات و امکانات باید به گونه‌ای باشد که بیشترین مقابله را با کمترین نیروی انسانی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در سال 94 نسبت به سال 93 عملیات پلیس در مقابله با مواد مخدر 15 تا 20 درصد افزایش داشته این در حالی است که تعداد شهدای پلیس 48 درصد کاهش پیدا کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به ظرفیت و اشراف اطلاعاتی پلیس مطرح کرد: ظرفیت و اشراف اطلاعاتی پلیس را باید به گونه‌ای بالا ببریم تا بتوانیم در تمامی شبکه‌های مواد مخدر ورود کنیم و اجازه ورود به مراکز شهر را به آ‌نها ندهیم.
این مقام انتظامی با اشاره به اولویت‌ها و اقدامات مدنظر پلیس در مقابله با مواد مخدر اذعان داشت: یکی از اولویت‌های پلیس برخورد با باندهای آن سوی مرزها است البته در هر جای کشور که این باندها وجود داشته باشد پلیس وظیفه مقابله با آن را دارد.
اشتری ادامه داد: همچنین برخورد با فروشندگان و توزیع ‌کنندگان نیز از دیگر اولویت‌های پلیس است.
این مقام انتظامی افزود: هر چه بیشتر بر سرچشمه‌ها و شبکه‌های مواد مخدر مسلط شویم در برخورد با خرده‌فروشان نیز کار پلیس راحت‌تر است.
وی تاکید کرد: برخورد با خرده‌فروشان و شبکه‌های مواد مخدر و به طور کلی تمامی عوامل موثر در توزیع مواد مخدر از اولویت‌های پلیس است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در شناسایی و برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
وی در رابطه با اولویت دیگر پلیس در مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌ها و اقدامات مدنظر پلیس شناسایی و جمع‌آوری معتادان متجاهر است که در اینجا دستگاه‌های دیگر نیز نقش اصلی دارند زیرا ما معتقدیم جمع‌آوری معتادان برای پلیس کمتر از یک هفته انجام می‌شود اما این امر مستلزم این است که محل نگهداری این معتادان از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مشخص شود.

اشتری در همین راستا ادامه داد: در بحث جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و مسئولین همگی پیگیر انجام این طرح هستند ولی سرعت انجام اقدامت کم است که امیدواریم دستگاه‌های دیگر با پلیس در این زمینه همکاری کنند تا این افراد جمع‌آوری و به مراکز ذی‌ربط تحویل داده شوند.
فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با سرقت‌های انجام شده توسط معتادین اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام شده به طوری که براساس آمار میزان سرقت‌های انجام شده توسط معتادین 50 درصد بوده است.

اشتری ادامه داد: اگر بتوان به نوعی با معضل اعتیاد مقابله کرد حتما در موضوعات دیگر نیز این امر تاثیرگذار خواهد بود. باید توجه کرد که اگر افراد معتاد نباشند درصد سرقت نیز کاهش پیدا می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
با سلام
مسئولین محترم نیروی انتظامی لطفا به معتادان فقط سه بار فرصت برای ترک کامل بدهید و درصورت اینکه معتادی برای بار چهارم بازهم بسوی استعمال مواد رفت با هماهنگی دادگستری و رعایت تشریفات قانونی تیربارانش کنید تا جامعه از شر اینچنین افرادی رهایی یابد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار