بازدید 14453
۱

ترامپ طرح وتو شده اوباما را مجدداً به جریان انداخت

دونالد ترامپ با صدور فرمانی، طرح ساخت یک خط لوله انتقال نفت را که اوباما وتو کرده بود، دوباره برای تصویب مجدد در کنگره و اجراء، به جریان گذاشت.
کد خبر: ۶۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 24 January 2017
دونالد ترامپ با صدور فرمانی، طرح ساخت یک خط لوله انتقال نفت را که اوباما وتو کرده بود، دوباره برای تصویب مجدد در کنگره و اجراء، به جریان گذاشت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور تازه بر تخت نشسته آمریکا در ادامه مخالفت عملی با اقدامات و تصمیمات «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور، یک طرح جنجال‌برانگیز وتویی اوباما را در مسیر تصویب مجدد و اجراء گذاشت.

اواسط بهمن ماه سال گذشته بود که مجلس سنای آمریکا برای پایان دادن به سال کشمکش، به ساخت خط لوله‌ای به نام «کی‌استون» برای انتقال نفت خام از کانادا به آمریکا، رأی مثبت داد. اوباما اما جانب طرفداران محیط زیست را گرفت و آن را وتو کرد.

امروز ترامپ که در اولین گام پس از ورود به کاخ سفید، طرح درمانی اوباما را لغو کرده بود، با صدور حکم اجرایی دیگری، کی‌استون را احیاء‌ کرد.

در فرمان ترامپ البته هنوز مجوز تخصیص منابع مالی به این طرح داده نشده ولی ازسرگیری اجرای پروژه، در قالب یک لایحه برای ارسال به کنگره آماده شده است.

کی استون 1900 کیلومتری قرار است با بلعیدن 8 میلیارد دلار بودجه، روزانه 830 هزار بشکه نفت خام را از شهر «هاردیستی» ایالت آلبرتا در کانادا به «استیل سیتی» در ایالت «نبراسکا» منتقل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
با همین سرعت پیش بره بزودی به برجام میرسه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل