بازدید 3379

حکم داورزنی؛پاداش ویژه وزیر یا قحط الرجال

کد خبر: ۶۶۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 29 January 2017
حضور داورزنی در وزارت ورزش نگرانی‌هایی را برای اهالی والیبال به وجود آورده که تکلیف این فدراسیون چه خواهد شد.

با روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش تغییرات در سطح معاونت‌‌ها کاملا قابل پیش‌بینی بود هر چند وزیر ورزش در ابتدای ورودش به این وزارتخانه اعلام کرد هیچ تغییراتی در سطح معاونت‌ها نخواهد داشت.

سلطانی‌فر مدتی بعد از ورودش به این وزارتخانه در ابتدا مدیرکل حوزه وزارتی را تغییر داد و برانوش نیک‌بین را برای این پست انتخاب کرد. رباب شهریان معاونت امور بانوان نیز بعد از حضور سلطانی‌فر درخواست بازنشستگی کرد و فریبا محمدیان جایگزین وی شد.

اما مهمترین معاونت این وزارتخانه که مربوط به حوزه قهرمانی و ورزش حرفه‌ای است هم سرانجام روز گذشته دستخوش تغییر شد و نصرالله سجادی از این وزارتخانه رفت.

نصرالله سجادی که کاندیدای ریاست جمهوری برای پست وزیری بود به عنوان وزیر سوم از سوی روحانی به مجلس پیشنهاد شد، اما کارنامه سیاسی وی مانع از این شد تا مجلس در دوره قبل به وی رای اعتماد دهد. بعد از این اتفاقات و با حضور محمود گودرزی در وزارت ورزش، دولت نیز سجادی را راهی این وزارتخانه کرد و کلیدی ترین پست وزارتخانه را به او اعطا نمود و کاملا مشخص بود تمامی امور این وزارتخانه با نظر سجادی انجام می‌شود. سجادی بود که انتخابات را برگزار می‌کرد، سجادی بود که مهره‌ها را در فدراسیون‌ها می‌چید، سجادی بود که تصمیم می‌گرفت چه کسی در کدام فدراسیون باشد.

نصرالله سجادی که سابقه سال‌ها حضور در ورزش را داشت و در چندین دوره رئیس کاروان ایران در المپیک‌های مختلف بود، با آمدن سلطانی‌فر زمزمه‌های رفتنش شروع شد و در نهایت در تاریخ 9 بهمن‌ماه وزیر ورزش در حکمی محمدرضا داورزنی را به عنوان معاون ورزش حرفه‌ای منصوب کرد، انتصابی که نگرانی‌های زیادی را برای اهالی والیبال به وجود آورده است.

***
موفقیت داورزنی در فدراسیون والیبال بر هیچ کسی پوشیده نیست. هر چند والیبال موفقیت امروزش را مدیون فعالیت مدیرانی است که قبل از داورزنی شالوده این موفقیت را پایه‌ریزی کردند تا حالا بهترین مربیان جهان آرزوی هدایت ایران را داشته باشند، اما نکته‌ای که در این بین نباید فراموش کرد اینکه هنوز تکلیف والیبال مشخص نیست و حضور داورزنی در وزارت ورزش قطعا تبعاتی برای این رشته خواهد داشت مگر اینکه وزیر ورزش در اسرع وقت تکلیف این فدراسیون را مشخص کند. رشته‌ای که حالا در کنار کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری جزو رشته‌های درجه اول ایران محسوب می‌شود و حرفی برای گفتن دارد و حتی می‌توان روی مدالش در المپیک حساب باز کرد.

شایعه حضور داورزنی در وزارت ورزش از یک ماه پیش هم مطرح بود، هر چند مسائل سیاسی مانع از تصمیم‌گیری وزیر ورزش در آن زمان شد. البته داورزنی هم در مصاحبه‌های مختلف همچنان تاکید داشت برنامه‌اش این است تا المپیک 2020 در فدراسیون بماند و ماموریت خود را به اتمام برساند. ماموریتی که حالا با حضور داورزنی در وزارت ورزش بعید به نظر می‌رسد توسط وی به اتمام برسد.

***
فدراسیون والیبال که در برنامه‌های خود حضور در جمع 4 تیم برتر در المپیک را پیش‌بینی کرده هنوز در انتخاب سرمربی تصمیمی نگرفته و در حال حاضر با مربیان مختلفی وارد مذاکره شده است حالا با انتخاب داورزنی به عنوان معاونت قهرمانی که مشغله‌های زیادی دارد این نگرانی‌ها به وجود آمده که پس تکلیف والیبال چه می‌شود.

اگرچه داورزنی در مصاحبه اخیر خود با فارس تاکید کرده بود در هر دو سنگر فعالیت می‌کند، اما قطعا ریاست در فدراسیون والیبال و همچنین معاونت قهرمانی نیاز به کسی را دارد که تمام وقت در اختیار در این 2 پست باشد بنابراین یک نفر با مشغله‌های ذهنی زیاد نمی‌تواند در هر دو پست فعالیت کند.

آیا گزینه‌هایی دیگری به جز روسای فدراسیون‌ها پیش روی وزیر ورزش برای این پست نبود یا سلطانی‌فر صرفا جهت ورود کابینه‌اش به وزارت ورزش این پست را برای داورزنی درنظر گرفته است؟ آیا در حوزه مدیریت ورزش قحط الرجال است که یک مدیر باسالقه و موفق ورزشی از یک فدراسیون حساس و کلیدی به وزارت ورزش و جوانان منتقل شود؟

***
اما رفتن سجادی از وزارت ورزش گمانه‌زنی‌های زیادی را به وجود آورده است. با توجه به اینکه سال بعد انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود دور از انتظار نیست سجادی برای کمیته برنامه‌ای داشته باشد. چرا که وی پیش از این به عنوان دبیر کل کمیته فعالیت کرده و آشنایی زیادی با این پست دارد.

از طرف دیگر با رفتن سجادی و آمدن داورزنی به وزارت ورزش شایعات زیادی در وزارتخانه پیچیده که کابینه سلطانی‌فر کم کم در حال ورود به این وزارتخانه هستند. زمانی که سلطانی‌فر در سال 92 به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس رفت تیمی متشکل از خادم، داورزنی، درخشان و پولادگر وی را همراهی می‌کردند و حالا زمزمه‌های حضور تمامی این افراد در وزارتخانه مطرح شده است.

***
حرف پایانی اینکه پست‌های معاونت در وزارت ورزش نیاز به افرادی دارد که در مدیریت حرفی برای گفتن داشته باشند و جدا از تخصص مدیریت این افراد می‌تواند به ورزش قهرمانی ما کمک زیادی کند. حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان با تغییر محمود گودرزی به دنبال ایجاد شرایط بهتر در وزارت ورزش بود و این امید می‌رود تا انتخاب افراد جدید به بهبود شرایط کمک کند نه اینکه با تغییر و تحولات عقب‌گردی در رشته‌های مدال‌آور داشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر