بازدید 3951
بررسي نكات ناديده برنامه نويسان، براي مخاطب ايراني اپليكيشن ها

پيام رسان با ابزارهاي متفاوت طراحي كنيد

جذب مخاطب ایرانی در فضای شبکه های اجتماعی پیام رسان نیازمند تحول و تکامل امکانات جدید و کاربردی به همراه حس امنیت و سهولت کار است. طبق آمارهای منتشر شده در ایران، ۲۵ میلیون نفر از کاربران تلفن های هوشمند عضو یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام، واتس آپ، فیس تایم، ایمو و غیره هستند و بخش زیادی از ارتباط روزانه خود با دیگران را از طریق این پیام رسان ها پوشش می دهند.
کد خبر: ۶۶۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 29 January 2017
جذب مخاطب ایرانی در فضای شبکه های اجتماعی پیام رسان نیازمند تحول و تکامل امکانات جدید و کاربردی به همراه حس امنیت و سهولت کار است.  طبق آمارهای منتشر شده در ایران، ۲۵ میلیون نفر از کاربران تلفن های هوشمند عضو یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام، واتس آپ، فیس تایم، ایمو و غیره هستند و بخش زیادی از ارتباط روزانه خود با دیگران را از طریق این پیام رسان ها پوشش می دهند.

پيام رسان با ابزارهاي متفاوت طراحي كنيد

حجم بالای استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان، موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده و اپراتورها و برنامه نویسان ارائه دهنده خدمات را به این فکر انداخته که هرچه بیشتر این پیام رسان ها را منطبق بر نیاز کاربران، به خصوص کاربران بومی، طراحی کنند. همچنین انتقال احتمالی درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن ها به کشورهای خارجی، موضوعی است که برای آن باید چاره اندیشی شود. بر اساس این گزارش، ایران نیز از این چالش به دور نبوده و هر روز بین ایرانی ها استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان موبایلی با استقبال بیشتری روبه رو میشود و تعداد کاربران ایرانی این شبکه ها به طور دائم در حال افزایش است.

بر پایه این بررسی و با وجود رشد کاربران این شبکه ها در ایران، ما با کمبود بزرگی مواجه هستیم. جای خالی نمونه های کارآمد داخلی که امکانات بیشتری به کاربران خود بدهد و بتواند برای آنها جذاب نیز باشد. این جای خالی سبب شده که بازار بزرگ پیام رسان ها به شرکت های خارجی تقدیم شود.

هرچند که در سالهای اخیر، برخی شبکه های اجتماعی موبایل محور در داخل کشور ایجاد و به بازار آمده اند، اما هر یک از این اپلیکیشن ها بنا به دلایلی، توفیق چندانی در رقابت جدی با نمونه های خارجی نداشتند.

به همین خاطر جا دارد این موضوع طرح شود که برای جذب مخاطب ایرانی در شبکه های اجتماعی بومی، ما به نمونه کاملی از یک پیام رسان نیاز داریم که پاسخگوی طیف وسیعی از خواسته های کاربران ایرانی باشد. چرا که مخاطب ایرانی باید علاوه بر اطمینان از تضمین امنیت، کارایی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی پیام رسان جهانی به دست آورد.

در کنار امکان پیام رسانی حرفه ای، امکانات دیگری مانند جابه جایی پولی راحت میتواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه جویی کرده و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.

بنابراین بسیار خوب است که طراحان ایرانی با درک و شناسایی نیازهای آتی کاربران، به سمت نوآوری و جذب مخاطب حرکت کنند؛ زیرا فضا، نیاز و کشش بازار و خواسته های مخاطبان، پاسخگوی تمرکز و سرمایه گذاری بیشتر بر روی این نوع اپلیکیشن های جدید است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۲
من هرگز به شبکه های اجتماعی ایرانی اعتماد نمیکنم. واضح است که با نگاه امنیتی که به همه شهروندان وجود دارد، همیشه عده ای در حال تفحص در اکانت من در شبکه ایرانی خواهند بود.
واقعا اگر یک شبکه پیام رسان بومی قادر باشد کارآیی اینچنینی داشته باشد بایستی به سازندگانش پاداش داد. من بالشخصه قطعا از استفاده کنندگانش خواهم بود. انشالله که به زودی ساخته بشه
من تا حالا از چند نمونه ایرانی پیام رسان استفاده کردم ... شاید از بعضی لحاظ نسبت به نمونه های خارجی کم و کسر هایی داشته باشند ولی خوب نمیشه از مزایای اونها گذشت ... مثل محیط کاملا فارسی که به افراد کم سواد و سن بالا کمک میکنه از این امکانات استفاده کنند و یا سرعت لود خیلی عالی اونها ...
استفاده از پيام رسان ايرانى در صورتى كه خوب طراحى شده باشد بسيار مناسب تر است چون كار كردن با آن براى افراد كم سواد و افرادى كه آشنايى كم ترى با فضاى مجازى دارند راحت تر است و هم بسترى امن براى استفاده كودكان و نوجوانان مى باشد و صد البته عارى از تبليغات ناخواسته آن چنانى كه در شبكه هايى چون تلگرام منتشر مى شوند . يك ويژگى ديگر پيام رسان داخلى اين است كه كاربر بدون واهمه مى تواند نسبت به خريد از فروشگاه ها و درگاه هاى عضو آن و حتى انجام امور بانكى خود اقدام كند .
پيام رسان هاي ايراني خوبي كه دارن اينه كه امنيت بالايي براي داده و اطلاعات ما داره و ميتونيم در سازمان ها كه مخالف استفاده از پيامرسان خارجي هستند استفاده كرد
ابزار پیام رسان داخلی حمایت از تولید داخل در فضای مجازی و از نخبگان کشور بوده و فضای بهداشتی و امنی را برای فرزندانمان به ارمغان می آورد. امیدوارم این همه ترس از کنترل از بین برود.
با سلام و خسته نباشید خدمت همه دست اندر کاران گروه برنامه ویسیِ پیام رسانِ ایرانی.بنده به نوبه خود از. این محصول حمایت میکنم.بسیار عالی .
بنظر من برنامه نویسان ایرانی این توانایی را دارند که پیام رسان ایرانی را چه بسا با قابلیت های بیشتر از نمونه های خارجی ایجاد کنند و البته که پیام رسان ایرانی قابل اعتماد تر از خارجی بوده و برای فرزندان ما فضای امن تر و مطمئن تری میباشد .
یک نرم افزار پیام رسان در حوزه itداخلی یک کالای ایرانی محسوب میشه و استفاده از آن حمایت از نخبگان و جوانان وطن هست حمایت از نرم افزار های داخلی حمایت از کالای ایرانی است
سلام اتفاقا بنظرم بد نیست یه پیامرسان ایرانی کنار پیام رسانهای خارجی داشته باشیم شاید اینطوری به نخبه ها وبرنامه نویسای کشور خودم خدمتی کرده باشم اگر ما حمایت نکنیم مطمینا باعث فرار بیشتر مغز ها میشیم حتی اگر یه کمی سختتر هم باشه سعی میکنم با استفاده از پیام رسان ایرانی حامی ایرانیها باشم .
کنار امکان پیام رسانی حرفه ای، امکانات دیگری مانند جابه جایی پولی راحت میتواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه جویی کرده و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.
سلام . من به نظرم پیامرسان ایرانی از چند لحاظ بهتره...
1. بومی و با فرهنگ ما مطابقت داره.
2. از لحاظ محتوا قابل اطمینان تره.
3. بعلت وجود سرور ها و اطلاعاتمون توی ایران ایمن تره.
4 . به علت سو استفاده صاحبان پیامرسانهای خارجی از اطلاعات و پیام های ما بسیاری از کالاهای قاچاق و ... بواسطه تجزیه وتحلیل این موضوعاته...
5 ... .
وسایر دلایل..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
عباس آقا میشه دلیل 4 را بیشتر توضیح بدی؟؟
به نظر من جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی ایرانی جدا از تحول و تکامل امکانات جدید و کاربردی بودن باید جلب اطمینان نیز داشته باشه. به طور مثال: این همه شبکه اجتماعی غیر ایرانی وجود دارند، ایا همه با امکانات زیاد و پر کاربرد هستن.
جواب : خیر، هر کدامشان دارای نواقصی هستن ولی کاربران ایرانی از انها استفاده میکنن. پس فقط امکانات و کاربرد نیست که کاربر را به سوی خود جذب میکنه. ی جور حس بی اعتمادی بین مردم از استفاده از شبکه های اجتماعی ایرانی وجود داره. برای توفیق در این امر باید ابتدا این سد شکسته بشه. من به نوبه خود معتقدم بزرگترین مشکلی که در عدم استقبال و استفاده از پیامرسان داخلی داریم ترس مردم از در اختیار گرفتن اطلاعات و فعالیتهای انها در شبکه های مجازی توسط اشخاص دیگر میباشد این در حالیه که این دسترسی در تمام نمونه های غیر ایرانی هم هست. باید مردم نسبت به این موضوع اگاه شوند که هیچ خطری تحدیدشون نمیکنه و میتونن با خیال راحت از نمونه ایرانی استفاده کنند.
اما در بحث کاربردی بودن و تکامل امکانات قطعا با توجه به اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم ولی باید به متخصصین و مهندسین ایرانی در این مسیر ایمان داشت. قطعا اگر بستر مناسب ایجاد گردد و مشوق و انگیزه لازم باشد خلاقیت و توانایی انان نتایج شگفت انگیزی خواهد داشت.
بحث جابجایی پول و امکانت مالی که در مقاله مطرح شد میتونه به جذابیت استفاده از شبکه های اجتماعی اضافه کنه که امیدوارم چنین اتفاقی بیفته و فکر میکنم میشه ازش به عنوان ی نیاز نام برد.
با سلام ب نظر من با توجه به اينكه موج حمايت از كمپين هاي خريد كالاي ايراني چه در عرصه لوازم خانگي ،چه پوشاك با توجه ب فاجعه پاسكو و ساير موارد از خوراك و غيره بحث جدي و تامل برانگيزيه
بنطر من حمايت از يك پيام رسان بخصوص كاملا ايراني با زبان فارسي باشه من يكي كاملا استقبال ميكنم تا چه بسا انگيزه اي براي جوانهاي نخبه مون باشه ك با يك قول و وعده از كشور نرند و همينجا ما از فكرشون استفاده كنيم
ما ايرانيها اگر خودمون به داد هم نرسيم كسي دلش براي ما نسوخته
خودمان را حمايت كنيم
تازه پيام رسانهاي فارسي براي كار كردن پدر مادرهامون هم راحتره
برخی درتلاشند با ایجاد این توهم که در صورت استفاده از سرویس های داخلی، اطلاعاتشان تحت کنترل و نظارت قرار می گیرد، فضای ذهنی کاربران را برای عدم پیوستن به شبکه های بومی مسموم کنند اما این موضوع کاملا غیرمنطقی است. چرا که نظارت و اشراف اطلاعاتی حتی در شبکه های خارجی نیز ممکن است و امر محالی نیست؛ براین اساس نباید نگاه منفی و بدگمانی به پیام رسانهای داخلی داشت. کما اینکه در سال گذشته کوچ عظیم کاربران از یک پیام رسان خارجی به دیگر پیام رسان خارجی نه به خاطر فیلترینگ و مسائلی از این دست، که به خاطر ضعف کاربری و زیرساختی آن شبکه رخ داد.
کنترل و رصد در پیام رسان داخلی و خارجی یکسانه
مگر خیلی از افرادی که بدلایل خاص فعالیت غیر اخلاقی یا سیاسی تا الان دستکیر شدن از پیام رسان داخلی استفاده میکردند پس اگر کسی خلاف کنه هر جا باشه ردش رو میزنن
مگر اکثر مردم چه محتوایی جابجا میکنن که از کنترل محتوا بترسن
وقتی با پیام رسان داخلی هزینه اینترنت ما کمتر بشه چرا نباید از پیام رسان داخلی استفاده کنیم
به نظرم اگه یه پیامرسان ایرانی بتونه با نمونه خارجی رقابت کنه وبه نسبت همون کارایی ها رو داشته باشه هم بهترهست و هم باید پشتیبانی بشه چون خیال خانواده ها هم راحت تر است
بسیاری از نرم افزارهای خارجی نتیجه تلاش جوانان و متخصصین ایرانی است که با بی مهری های ما و مسولین به کشورهای دیگر رفته و مشغول کار شده با استفاده از پیام رسان داخلی میتوان امید دا در دل جوانان ایرانی زنده کرد و مانع مهاجرت متخصصین شد
به نظر من شبكه هاي داخلي اگه منطبق بر نياز كاربران طراحي بشه خيلي هم خوبه
سلام.ای کاش همه ما ایرانی ها برای استفاده از محصولات تولید داخلی اهمیت قائل بودیم و متوجه این مطلب بودیم که حمایت از نخبه هایی که توی این رقابت سخت پابه پای غول های جهانی حرکت میکنند ،چقدر مهم وحیاتی است. بحث امنیت اطلاعات هم که جای خودرادارد .......
استفاده از پیامرسانهای داخلی عاقلانه تراست زیرا اولا بصرفه تر خواهدبود ثانیا عرصه را بر بدخواهان این مرزوبوم تنگ تر خواهدکرد ثالثا از این طریق از نخبه گان حمایت خواهیم کرد.نخبه گانی که هر از گاهی در گوشه وکنار دنیامجبوربه خودنمایی میشوند!به عبارت بهتر بیگانگان اهمیت حمایت از انان را بهتر درک کرده اند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر