بازدید 2476

وزیر صنعت خواستار توقف پنجره واحد گمرکی شد

وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف اجرای پنجره واحد گمرکی شد.
کد خبر: ۶۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 05 February 2017
وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف اجرای پنجره واحد گمرکی شد.

به گزارش فارس، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف سامانه پنجره واحد گمرکی شد.

در این نامه که در سوم بهمن ماه با امضای نعمت زاده به طیب نیا ارسال شده است به استناد قانون مبارزه با قاچاق و راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خواستار توقف سامانه پنجره واحد گمرکی شد.

در بخشی از این نامه آمده است: سامانه یکپارچه مجوزها از سوی این وزارتخانه با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تمامی دستگاه‌های مجوز دهنده، در حال بهره‌ برداری است.

وزیر صنعت خواستار توقف پنجره واحد گمرکی شد

به گزارش فارس، با وجود گذشت 14 روز از این نامه مسئولان وزارت اقتصاد و گمرک ایران واکنش رسمی در رسانه‌ها منتشر نکردند.

براین اساس سامانه پنجره واحد گمرکی ارتباط میان دستگاه‌های مجوز دهنده در امر تجارت را برعهده داشت که در غیاب سامانه جامع تجارت این سامانه توسط گمرک ایجاد شده بود.

براساس ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز «به منظور تجمیع داده ها و یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به سامانه مذکور در تبصره ( ٣) ماده ( ٥) و به منظور کاهش زمینه‌های بروز قاچاق کالا و ارز:

الف - وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری ستاد و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه های ذیربط اقدام به تهیه، اجراء و بهره برداری از سامانه نرم افزاری جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار