بازدید 2155

طرح توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی ارائه می‌شود

رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس حادثه پلاسکو را بهانه خوبی برای اصلاح نظام آموزش وزارت آموزش و پرورش دانست و از تدوین طرح توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی تا اردیبهشت ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 07 February 2017
محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت بازار کار و حوادث غیرمترقبه ضرورت اصلاح نظام آموزش کشور و تخصصی کردن آموزش‌های مدارس را بیش از هر زمان دیگر به وجود آورده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس از در تهیه بودن طرح  توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی خبر داد و افزود: طرحی را در دست تهیه دارم که براساس آن آموزش دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و دبیرستان براساس استعداد و ژنتیک  پایه‌ریزی خواهد شد. در این طرح دانش‌آموزان علاقمند به حرفه  و مشاغل مختلف می‌توانند طی ۱۲ سال دروس نظری و عملی مربوط به آتش‌نشانی، خیاطی، انتظامی و فوتبال و غیره را آموزش ببینند و  در نهایت با «دیپلم آمادگی جسمانی» از دبیرستان فراغت یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: طرح مذکور توجه ویژه‌ای به آموزش‌های نظری و کاربردی مورد نیاز جامعه، بازار کار و منطبق بر استعداد و ژنتیک دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خواهد داشت. نهادینه کردن این سیستم آموزشی در آموزش و پرورش و مدارس فراتر از نظام فعلی هنرستان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که افراد برای آموزش دوره‌های سه ماهه یا شش ماهه را سپری می‌کنند.

رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس از رایزنی با نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: حادثه پلاسکو نشان داد اگر ماموران آتش‌نشانی ۱۲ سال در یک مدرسه آموزش آمادگی جسمانی آموزش‌های علمی و کاربردی لازم را دیده بودند قطعا با عقبه علمی و عملی  بهتری آتش را مهار می‌کردند یا امداد و نجات حادثه‌دیدگان و آواربرداری را به شیوه‌های مناسب‌تری عملیاتی می‌کردند علاوه بر آن همه خانواده با معضل بیکاری یک یا چند فرزند خود روبرو هستند که این مسئله علاوه بر فراهم نبودن شرایط بازار کار ریشه در  کاربلد نبودن جوانان  پس از فراغت از تحصیل دارد در حالی که دنیای امروز دنیای تخصص‌هاست و بهترین سن برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت‌ها سن ۱۴ سالگی است. از ۱۰ سال قبل روی این طرح فکر و کار کرده‌ام که با در میان گذاشتن آن با  رییس و تعداد زیادی از نمایندگان، استقبال خوبی از آن شده است.

منصوری ادامه داد: انتخاب این شیوه آموزشی برای خانواده‌ها در سال اول و دوم «اختیاری» و در مدارس مشخصی خواهد بود. با اجرایی شدن این شیوه آموزشی والدین دانش‌آموزان به سرعت پی به امتیازات و منافع آن خواهند برد و استقبال خوبی از آن خواهند داشت چون مطمئن می‌شود در پایان سال دوازدهم، فرزندان‌شان یک متخصص با مهارت از مدرسه فارغ خواهند شد.

نماینده مردم ساوه در مجلس با تشریح چگونگی اجرایی کردن این طرح، گفت: با قانونی شدن این طرح آموزش‌ها در مدارس تخصصی با همکاری اساتید فنون و رشته‌های مختلف ورزشی، صنعتی، مهارتی، انتظامی، ساختمانی و غیره و به صورت  ویدئو فیلم به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده و روستاها انجام خواهد شد. این سیستم آموزشی موجب پوشش کمی و کیفی کمبودهای آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی و معلمان متخصص به ویژه در مناطق محروم، دور افتاده و روستاها خواهد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار