علیرضا رحیمی در گفتوگو با ایسنا تاکید کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران در هر ردهای نباید فراموش کنند که این مردم هستند که به آنها فرصت خدمت داده و آنها وام دار مردم هستند. بنابراین اگر عزتی هم دارند از مردم به دست آوردهاند.
وی با تاکید بر اینکه مردم نقش اصلی و اساسی را در نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا میکنند گفت: اگر مسئولی دچار قصور و کوتاهی در انجام مسئولیتش شد و موجبات نارضایتی عمومی و عصبانیت مردم را به وجود آورد باید به عنوان کمترین اقدام از مردم عذرخواهی کند. عذرخواهی در رسم وادب اسلامی و ایرانی وجود دارد و از خصوصیت فردی یک انسان متواضع است که مسئولان باید از مردم عادی متواضع تر باشند.
رحیمی در عین حال تاکید کرد: عذرخواهی کردن نباید صوری باشد چون در این صورت دیگر اثربخشی ندارد. مردم باید در عمل اصلاح روش و شیوه مسئولان را ببینند چون در غیر این صورت عذرخواهی تنها کار تشریفاتی محسوب میشود.
این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان نباید با تکبر با مردم صحبت کنند گفت: این که مسئولی تنها با داشتن ادعای مردمی بودن در زمان سخنرانی و استفاده از تریبون با زبانی بلیغ صحبت کند اما در زمان عذرخواهی کردن دچار لکنت زبان شود قابل قبول نیست و مردم آن را به خوبی می فهمند.
وی شهامت و صداقت را دو امتیاز بزرگ برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت:مسئولان باید شهامت و صداقت در زمان بروز خطا هم داشته باشند و با درک درست از مسائل سعی در اصلاح عملکردشان کنند.
رحیمی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید عذرخواهی کردن را از جوانان یاد بگیرند گفت: همانطور که جوانان در حوزه های مختلف پیش گام بودند در حوزه استفاده از فرهنگ عذرخواهی پیش گامند که به نظر می رسد حداقل باید از آنها و مردم عذرخواهی کردن یاد گرفته شود که اگر نهادینه و تبدیل به فرهنگی شود نشاندهنده پیشرفت سطح مدیریتی کشور است.