بازدید 19399
هافینگتن پست نوشت؛

اطلاعات جالبی که روزانه از دولت ترامپ به بیرون درز می کند و آنچه در مورد شخصیت ترامپ می گوید

به نظر می رسد، سیستم جدید که توسط دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر شده (استفاده از تلفن به جای ایمیل‌های رمزگذاری شده) منجر به آن شده است که اطلاعات بسیار جالب و بعضا حساسی به شکل روزانه از دولت ترامپ، نهادهای این دولت و شخصیت‌های آن به ویژه شخص ترامپ به بیرون درز کرده و در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار بگیرد. برخی از این اطلاعات البته توسط کارمندان کاخ سفید به بیرون درز یافته است.
کد خبر: ۶۶۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 08 February 2017

به نظر می رسد، سیستم جدید که توسط دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر شده (استفاده از تلفن به جای ایمیل‌های رمزگذاری شده) منجر به آن شده است که اطلاعات بسیار جالب و بعضا حساسی به شکل روزانه از دولت ترامپ، نهادهای این دولت و شخصیت‌های آن به ویژه شخص ترامپ به بیرون درز کرده و در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار بگیرد. برخی از این اطلاعات البته توسط کارمندان کاخ سفید به بیرون درز یافته است.

به گزارش «تابناک»؛ هافینگتون پست نوشت: دونالد ترامپ در مورد تبعات یک تصمیم بر نرخ دلار دچار سردرگمی شده بود. اینکه آیا این مسأله بر اقتصاد آمریکا تأثیر مثبت خواهد گذاشت یا آن را تضعیف خواهد کرد. در نتیجه تصمیم به تماس با شخصی دیگر برای دریافت این موضوع شد؛ اما این شخص دیگر نه یک تاجر با تجربه ـ از آن دست که ترامپ با خود به کاخ سفید آورده ـ و نه حتی یک رفیق قدیمی از دوران ملک و املاک، هیچ یک از این‌ها نبود. در عوض ترامپ به مشاور امنیت ملی خود، ژنرال مایکل فلین تلفن کرده است. این موضوع را دو منبع نزدیک به مایکل فلین به هافینگتن پست گزارش داده اند.

فلین قطعاً سابقه طولانی در ضد اطلاعات دارد؛ اما در مورد اقتصاد خرد قطعاً هیچ اطلاعاتی ندارد! در نتیجه به دونالد ترامپ گفته که در این مورد جوابی ندارد و این مسأله خارج از حوزه تخصص وی است و شاید بهتر باشد که رئیس جمهور با یک اقتصاددان در این زمینه مشورت کند؛ البته که دونالد ترامپ از این پاسخ مشاور امنیت ملی چندان خشنود نبوده است!

چهره ای که از دونالد ترامپ در این افشاگری ها و درز اطلاعات به بیرون آمده، نه آن چیزی است که بسیاری از رأی دهندگان به ترامپ به عنوان یک چهره قاطع و با نفوذ تصور می کنند، بلکه اساساً یک تصویر شوکه کننده است. اینکه حتی یک کارمند ساده که از روی غریزه عمل می کند بیش از ترامپ نسبت به چاپلوسی و تملقی که برایش می شود، در مورد تبعات سیاست‌ها و تصمیمات خود نگران است.

اطلاعات جالبی که روزانه از دولت ترامپ به بیرون درز میکند و آنچه در مورد شخصیت ترامپ میگوید

رفتارهای نوسانی دونالد ترامپ، فضایی پدید آورده که منجر به درز اطلاعات بسیاری از سوی نهادهای وابسته به دولت وی و حتی خود کاخ سفید شده است؛ اطلاعاتی که به شکل کلی نشان می دهد، کارمندان جدید کاخ سفید علیه هم توطئه کرده یا در مورد سیاست هایی که در نظر آن‌ها آینده خوبی ندارد، به گونه‌ای کناره گیری می کنند؛ اما علاوه بر این‌ها، دولت جدید آمریکا، نوع سومی از درز اطلاعات را نیز نشان داده است: درز و افشای اطلاعاتی از خود کاخ سفید که همگی در مورد رفتارهای رئیس جمهور جدید هشدار می دهند.

الیوت کوهن، مقام ارشد وزارت خارجه در دولت جورج بوش و از اعضای شورای امنیت ملی دولت وی در این باره می گوید: 26 سال است در این شهر هستم. هیچ گاه پیش از این پدیده‌ای مانند این را ندیده بودم. من عمیفا فکر می کنم این رئیس جمهور به لحاظ روانی مشکل دارد.

یک مثال از این مشکلات روانی مربوط به خلاصه وقایعی است که در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد. فرمانده جدید کل قوای آمریکا، علاقه‌ای به خواندن متون طولانی ندارد. این را یکی از کارمندان کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود، گفته؛ ترجیحا متونی که در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد، نباید بیش از یک صفحه باشد و همگی باید با سرفصل مشخص شده باشند؛ اما این سرفصل ها هم نباید بیشتر از 9 مورد در صفحه باشد!

موارد جزئی و کوچک می تواند منجر به شادی وصف ناشدنی وی شده یا به طریق عکس، رنجش خاطر اساسی وی را به دنبال داشته باشد. وی بعد از بازدید از پایگاه یکم هوایی آمریکا از حوله های موجود در دستشویی‌های این پایگاه شکایت کرده بود چون به اندازه کافی نرم نبودند!

یا دیگر اینکه معمولاً روسای جمهور علاقه و وقت زیادی برای دیدن کنفرانس خبری سخنگوی خود ندارند اما ترامپ این موضوع را جزوی از برنامه‌های اصلی خود قرار داده است. یا برنامه Saturday Night Live’s کارمندان وی در کاخ سفید جزوی از سرگرمی‌های اساسی ترامپ است و واکنش وی به این مراسم طیفی از عدم جذابیت مطلق تا به وجد آمدن متغیر است.

اطلاعات در مورد واکنش‌ها و رفتارهای شخصی دونالد ترامپ و حلقه درونی دولت وی از طریق کارمندان داخل نهادهای اجرایی دولت و خود کاخ سفید در اختیار هافینگتن پست قرار گرفته. همینطور در اختیار بقیه رسانه‌ها از جمله رویترز؛ برای مثال موضوع ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا. گویا بخش اعظمی از این افشاگری ها و درز اطلاعات ناشی از مخالفت های شدید با سیاست‌های ترامپ است و همچنین مبنی بر این اعتقاد که برخی از دستورهای ترامپ به ذات تهدیدی برای آمریکا تلقی می شود.

ریچارد نفیو از مقامات ارشد وزارت خارجه اوباما و متخصص تحریم های ایران بر این باور است که بخشی از این درز اطلاعات از سوی کارمندان ترامپ با این هدف صورت می گیرد که افکار عمومی در جریان این امر قرار بگیرند که خواسته‌های آن‌ها از سوی دولت جدید تعقیب نمی شود و اینکه احتمالاً اتفاقات خوبی در پایان راه در انتظار نیست. این بیشترین کاری است که آن‌ها در این زمینه می توانند انجام دهند.

گزارش آسوشیتدپرس در مورد گفت وگوی ترامپ و مکزیک یا موضوعی که واشنگتن پست در مورد گفت وگوی ترامپ و نخست وزیر استرالیا منتشر کرد را می توان در همین زمینه نگاه کرد. این ایده که دونالد ترامپ فردی مناسب برای ریاست جمهوری آمریکا نیست، ایده جدیدی نبوده و از زمان رقابت‌های اولیه انتخاباتی در آمریکا مطرح بوده است. در همان زمان هم ترامپ این انتقاد را ناشی از این می دانست که وی فردی خارج از گردونه حزبی در آمریکاست.

اما آنچه در آن زمان یک نگرانی فرضی بود، اکنون به نگرانی جدی از مرگ و زندگی بسیاری تبدیل شده است. مانند خبر کشته شدن کاماندوی نظامی آمریکا در 29 ژانویه در یمن، یا احتمال درگیری نظامی با ایران. دونالد ترامپ نشان داده که تکتازی وی ناشی از مهمانی های شامی است که به همراهی مشاوران اصلی سیاسی‌اش از جمله استفن بنون می گیرد.

الیوت کوهن که اکنون استاد دانشگاه جان هاپکینز در حوزه مطالعات بین الملل است، می گوید: موضوع اصلی بر سر درز اطلاعات از درون کاخ سفید و کارمندان ترامپ نیست. موضوع اصلی خود رئیس جمهور است، چون ترامپ نشان داده که هیچ علاقه و احترامی برای افرادی که خارج از حلقه نزدیکان وی هستند، قائل نیست. در نتیجه نمی تواند انتظار احترام و علاقه از کارمندان خود را داشته باشد و این نتیجه انتخاب یک خودشیفته به عنوان رئیس جمهور است.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰
خوب حالا که چی‌ تا همین الان که نشون داده عدم با هوش و وطن دوستیه


شما هم از حرصت نمی‌‌خواهد مطلب ترجمه کنی‌ اینجا همه رسانه‌ها ضدّ ترامپ هستند و اکثر مردم اصلا بهشون توجه ندارند
ته قضیه این بود که درصد بالایی از آمریکایی ها با غیر سفید و مسیحی ها مشکل دارند (از روی نفهمی واقعا) و این بابا هم سابقه کارهای ضد نژادی دارد هم وعده این کارهای زشت را داده. مثلا چند سال پیش بر خلاف قوانین آمریکا، سیاه پوستهای آمریکایی که قصد اجاره آپارتمان از ایشون داشتن را رد کرده بود. نه یک مورد بلکه تمام موارد.
چقدر کارهاش آدم رو یاد احمدی نژاد میندازه.
هاله نور
اگر از هشت سال دوره رياست جمهورى احمدى نژاد بر ايران خبر داشتند ، تحليل شخصيت اين شخص و اينده امريكا ، خيلي مساله دشوارى نميشد ، چيزى كه در انتظار امريكاست ، كشورى ورشكسته ، نرخ بيكارى بالا ، و راوبط افتضاح با ديگر كشورها ، و اين ميراث رييس جمهور بعدى امريكا خواهد بود...
اتفاقا این نشان میدهد که به هیچ وجه نباید با این دیوانه کل کل کرد. اگر با سیاست سکوت پیش بروید آنوقت خود آمریکایی ها یا کشورهای دیگر علیه ترامپ بسیج میشوند. وگرنه ترامپ دنبال بهانه ای مثل ایران هست تا افکار مردم آمریکا و جهان را به سمت ایران هدایت کند و ضعفهای خود را پنهان کند.

با یک فرد جانی و دیوانه مشاجره یا بهانه به دستش دادن سیاست مناسبی نیست
امریکا از کدام سمت به ایران حمله نیکند. از طرف عراق و افغانستان یا از طریق سواحل جنوبی و یا از طریق ادربایجان و ترکیه .
چقدر شبیه رفتار های احمدی نژاد !
خلایق راهرچه لایق (منظور مردم آمریکاست )
بنظرم این ها نشانه هایی از رک بودن رییس جمهور امریکاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار