بازدید 5391
معاملات هفته گذشته تالار طلایی نشان می‌دهد

روند نزولی تقاضا در معاملات سکه آتی

نگاهی به جزییات معاملات سکه آتی نشان می‌دهد که در روز شنبه ۵۸۹ قرارداد، یکشنبه ۴۷۶ قرارداد، دوشنبه ۵۶۶ قرارداد، سه شنبه ۳۵۹ قرارداد، چهارشنبه ۴۵۱ قرارداد و در نهایت روز پنجشنبه ۲۷۹ قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در بورس کالا منعقد شد.
کد خبر: ۶۶۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 11 February 2017
نگاهی به جزییات معاملات سکه آتی نشان می‌دهد که در روز شنبه ۵۸۹ قرارداد، یکشنبه ۴۷۶ قرارداد، دوشنبه ۵۶۶ قرارداد، سه شنبه ۳۵۹ قرارداد، چهارشنبه ۴۵۱ قرارداد و در نهایت روز پنجشنبه ۲۷۹ قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در بورس کالا منعقد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت، به نحوی‌که معامله گران ۱۰۹ هزار و ۹۱۴ قرارداد را به ارزش ۱۵ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۱۰ هزار و ۱۸ قرارداد به ارزش یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت دو هزار و ۴۱۹ قرارداد به ارزش ۲۹۷ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر و اردیبهشت ۹۶ نیز به ترتیب با یک هزار و ۲۹۶ قرارداد به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال و یک هزار و ۷۸  قرارداد به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که درمجموع ۱۳ هزار و ۹۸۳ قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۲ هزار تومان، کاهش 0.2 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان افت 0.27 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.48 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان معامله و افت 0.4 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.48 درصدی را به ثبت رساند.

اگرچه سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته نوسان ملایم تری را نسبت به هفته‌های اخیر تجربه می‌کرد، اما انتهای هفته گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی مجددا افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه در روز جمعه ایجاد کرد.

نگاهی به جزییات این معاملات نشان می‌دهد که در روز شنبه ۵۸۹ قرارداد، یکشنبه ۴۷۶ قرارداد، دوشنبه ۵۶۶ قرارداد، سه شنبه ۳۵۹ قرارداد، چهارشنبه ۴۵۱ قرارداد و در نهایت روز پنجشنبه ۲۷۹ قرارداد اختیار خرید و فروش سکه در بورس کالا منعقد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان