بازدید 2909

بایدها و نبایدهای امروز ایران ما

کمال الدین پیرموذن
کد خبر: ۶۶۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 12 February 2017
تحولات داخلی کشور آمریکا و پیرامونی کشور ما در هفته های اخیر، کشور را را در شرایط بس حساس و ویژه قرار داده است و یقینا تنها درک و تبیین واقع بینانه این وضعیت ما را در جهت دفاع از آرمان های بلند انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و حفظ نظام یاری می رساند، رخداد هرگونه خطا و لغزشی در این شرایط از نیروهای سیاسی و یا بخشی از حاکمیت می تواند به فاجعه ای منجر شود که هیچ ایرانی شرافتمند و آزاده خواهان آن نیست.

از یک طرف همه ما، شاهد تهدیدات رئیس جمهور جدید آمریکا، نخست وزیر انگلیس و اسرائیل هستیم و در کشورهای پیرامونی ما، جنگ افروزی ها و جنایت گروه های تکفیری بیداد می کند و حکمرانان وابسته برخی از کشورهای همسایه نیز، در حق ما جسارت می کند و سازش ذلت بار اکثریت سران اعراب با جنگ افروزان صهیونیستی مسجل شده است.

از طرف دیگر، اکثریت مردم ما، پس از توافق برجام، خواهان توسعه اقتصادی و پاسخگویی حاکمیت و دولت به مطالبات قانونی و مشروعشان هستند و ناتوانی در تامین خواست مردم، بی تردید شکاف بین ملت و حاکمیت را عمیق تر، بی اعتمادی ها، تفرقه افکنی و اختلافات در جامعه ایرانی تشدید و غلط کاری ها و دامنه تهدیدات ترامپ را تا مرزهای ملی ما خواهد کشاند.

همچنین تبلیغات علیه ایران در خارج، ذیل شعارهای دفاع از حقوق بشر، آزادی های سیاسی و اجتماعی، مخالفت با سلاح های موشکی، دخالت ایران در کشورهای عربی و مبارزه با تروریسم با استقرار دولت جدید آمریکا، در منطقه و جهان، دو چندان شده است.

تقویت مشروعیت مردمی نظام، با اعطای حقوق ملت و با شنیدن صدای مردم در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری و نافذ شدن رای و نظر آنان در اعمال حاکمیت حاصل می شود. صاحب منصبان کشوری بایستی در حفظ حقوق مردم و توجه به اقتصاد و تامین معيشت ملت از هیچ کوششی دریغ نکنند.

در این هنگام که کشور نیازمند همدلی و اتحاد ملی و پرهیز از هرگونه تنش است، تخریب ناجوانمردانه دولت و چهره های محبوب جامعه نمی تواند در راستای تحکیم وحدت ملی و تقویت اقتدار ملی تلقی گردد، بلکه موجب دلسردی مردم می شود و دولت را تضعیف و به سرمایه ارزشمند اجتماعی لطمات فراوانی وارد می کند.

حفظ وحدت و انسجام ملی به عنوان یک ضرورت خطیر می بایست سرلوحه فعالیت های مجموعه دلسوزان نظام قرار گیرد و متذکر می شوم دیگر امکان اینکه گروه هاي خودسر، بدون توجه به اخطارها و نصایح دلسوزانه بخواهند همچون گذشته مطابق میل و سلیقه خود عمل کنند وجود ندارد و همچنین تداوم سیاست های اقتدارگرایانه و نفی حقوق و مردم جز تضعیف وحدت ملی و افزایش آسیب پذیری نظام در برابر تهدیدات زیانبار کنونی نتیجه ای نخواهد داشت.

کمال الدین پیرموذن
نماینده اصلاح طلب مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر