بازدید 22390
30درصد محصولات تولیدی سایپا و سیتروئن به بازار خارجی عرضه می شود

پیش‌فروش 5500 ساندرو استپ‌وی‌ دریک‌ساعت

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با معرفی محصولات جدید این گروه خودروسازی گفت: شرکت خودروسازی سیتروئن پذیرفته است 30 درصد از محصولات تولیدی شرکت مشترک سایپا و سیتروئن را در شبکه بازار خود عرضه کند.
کد خبر: ۶۶۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 12 February 2017
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با معرفی محصولات جدید این گروه خودروسازی گفت: شرکت خودروسازی سیتروئن پذیرفته است 30 درصد از محصولات تولیدی شرکت مشترک سایپا و سیتروئن را در شبکه بازار خود عرضه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی جمالی» امروز (یکشنبه) در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در مرکز همایش های برج میلاد افزود: در 2 سال گذشته تولید خودروسازی در سایپا به عدد غیرقابل قبول 800 دستگاه در روز رسید که اکنون به 2 هزار و 500 دستگاه به عنوان یک هدف دست یافته رسیده ایم.
 
پیش‌فروش 5500 ساندرو استپ‌وی‌ دریک‌ساعت 

وی از رشد 54 درصدی تولید خودرو در یک سال اخیر خبر داد و گفت: از یک سال گذشته تاکنون، 6.5 درصد به سهم بازار جدید سایپا اضافه شده است.
جمالی افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه در بورس ارایه شده و 6 هزار میلیارد ریال اوراق جدید نیز هفته آینده ارایه خواهد شد.
وی گفت: محصول سراتو در بازار بورس پذیرفته شده و به زودی اوراق فروش محصولات سایپا در بازار بورس عرضه می شود.

جمالی با بیان اینکه نوع مشارکت سایپا و سیتروئن، مدل همکاری در قالب فروش نیست، افزود: یک مدل مشارکتی و منافع بلندمدت در این همکاری طراحی شده است.
وی در این زمینه گفت: 50 درصد سایپا کاشان توسط کارشناسی رسمی ایران قیمت گذاری شده و بقیه را سایپا شریک است؛ در این همکاری علاوه بر صادرات می توانیم در زمینه قطعه سازی نیز همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا از عرضه محصول ساینای اتوماتیک به عنوان خواسته عمومی با کمترین قیمت به بازار تا پایان امسال خبر داد و افزود: محصول 2012 سایپا با طراحی جدید و امکانات جدید به زودی به بازار عرضه می شود که این محصول دارای استانداردهای اروپایی خواهد بود.

جمالی افزود: برند دوم قطعات یدکی را در گروه سایپا طراحی کرده ایم؛ این برند با نام سیپارت (cipart) در نمایشگاه جانبی همایش بین المللی صنعت خودرو رونمایی می شود.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پایان امسال خبرهای خوبی برای سهامداران گروه سایپا خواهیم داشت، افزود: تا پایان سال، سایپا و شرکت های زیرمجموعه آن می توانند سود عملیاتی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت خودرو پس از برجام صبح امروز(یکشنبه) با حضور مدیران خودروسازی های بزرگ اروپایی و آسیایی از جمله پژو سیتروئن، اسکانیا، رنو و مدیران عامل انجمن قطعات خودرو ترکیه و رئیس هیات مدیره انجمن قطعات خودرو فرانسه، آغاز به کار کرد.

نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایتمندی و وفاداری مشتریان خدامت فروش و پس از فروش و همچنین اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش از مهمترین محورهای این همایش است.
در کنار این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت های خودروسازی داخلی و همکاران خارجی آنها در مساحتی به وسعت حدود چهار هزار و 500 متر مربع در سایت نمایشگاهی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شده است.
علاوه بر خودروسازان فرانسه، کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین نیز در همایش صنعت خودروی ایران حضور دارند.

** 5500 دستگاه خودرو «ساندرو استپ وی» امروز پیش فروش شد
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا نیز در حاشیه این همایش درباره پیش فروش اینترنتی خودروی «ساندرو استپ وی» به ایرنا گفت: امروز از ساعت 11 صبح در کمتر از یک ساعت پنج هزار و 500 دستگاه از این خودرو پیش فروش شد.
تقی زاده افزود: این تعداد پیش فروش در حالی انجام شد که براساس گزارش های دریافت شده، 360 هزار کاربر برای خرید این خودرو به پایگاه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کردند.
وی گفت: سایپا محدودیت هایی برای ثبت نام قائل شده بود، از جمله اینکه هر متقاضی فقط یک بار می توانست از طریق شماره کارت ملی ثبت نام کند؛ علاوه بر این، عرضه خودرو از طریق نمایندگی ها نیز سهمیه بندی شده بود.
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: استقبال مردم از این خودرو را به شرکت رنو گزارش کرده ایم و خواستار افزایش ظرفیت تولید این خودرو شده ایم تا بتوانیم نیاز بازار را پاسخ دهیم.
وی گفت: در صورت موافقت رنو با این درخواست، می توانیم تا پیش از سال جدید نیز یک ثبت نام دیگر برای این خودرو داشته باشیم.
تقی زاده، دلیل استقبال از این خودرو را تحویل به موقع، قیمت مناسب و جدید بودن این خودرو در بازار عنوان کرد.

وی درباره تحویل خودروهایی که امروز ثبت نام شد نیز گفت: از هر ثبت نام 250 میلیون ریال بابت پیش پرداخت دریافت شد و بقیه در زمان تحویل - فروردین یا اردیبهشت ماه- مطابق قیمت روز دریافت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت خودروسازی پارس خودرو از شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا، شهریورماه امسال مدل جدید خودروی خود با نام ساندرو استپ وی را رونمایی کرد.
حجم موتور و حداکثر قدرت این خودرو مشابه مدل ساندرو هاچ بک است و در تفاوت ها حدود 50 کیلوگرم به وزن و به ترتیب 2، هفت و 50 میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اضافه شده است.

«مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از این خودرو در ایران ابراز امیدواری کرده بود با توجه به قیمت و کیفیت ساندرواستپ وی، امسال 20 هزار دستگاه وارد بازار می شود.
«ساندرو استپ وی» از نخستین روز عرضه، با استقبال زیادی مواجه و این تقاضای بالا موجب شده است تفاوت زیادی (حدود 80 میلیون ریال) میان قیمت کارخانه و قیمت بازار ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۶
مصرف کننده را به مرگ گرفته اید که به تب راضی شود و با افتخار می گویید استقبال مردم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
همین چند روز پیش رئیس اتحادیه خودرو گفت که خودروسازی در جهان در رکود عمیق به سر میبرد و خودروسازهای جهان محصولاتشان را با شرایط و تسهیلات شش ساله بدون سود میفروشند! آن وقت در ایران یک خودروی مونتاژی که هیچ چیز خاصی هم ندارد به صورت قطره چکانی با کلی دنگ و فنگ و منت گذاشتن و پز دادن به قیمتی بالاتر از قیمت شرکت مادر پیش فروش میشود!!!! بدبخت ایرانی که گیر اینها افتاده است
محسن
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
دلالها الان حواله 26 میلیونی رو 30 قیمت زدند!!! واقعاً نمیفهمند سایتشون توانایی پاسخگویی به متقاضی رو نداره یا با برنامه اینکار رو می کنند؟
برای خودم متاسفم که کلی وقت گذاشتم تا شاید بتونم ثبت نام کنم و نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
عزت ایرانی خخخخخخخخخخ
بهتره به جای این پزدادن یه فکری برای این سایت بی خودشون بکنند از 11 صبح تا الان که 12 شب است نمیتونم درست ثبت نام کنم ... اون وقت پز میدهند
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
آقا شک نکن یه کلکی تو کارشون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
مهمترین کلکشان این است که این خودرو در سطح جهان به قیمتی حدود 43 میلیون تومان فروخته میشود آن هم با شرایط بسیار مناسب. در ایران آن را به قیمت 53 میلیون به صورت پیشفروش به مردم قالب میکنند!!!!!
اصلا نمیشد ثبت نام کنیم ،خودشون هرکاری خواستند کردند ، مردم سر کار بوند ، خصوصا دراستان اصفهان ، هیچ کسی هم پاسخگو نیست خدا را شکر . مردم را مسخره کردند.
من از 11 هر چي تلاش كردم نتوانستم ثبت نام كنم حالا 5500 تا كه ثبت نام كردن جاي تعجب دارد :(
خیلی بایدادم دیوانه باشد که حرف اینها را قبول کند چون اینها از اول صبح سایت را برای نمایندگیها باز میکنند تا تماما بخرند.بعد به شکل حواله مشتری بفروشن. حلا شما هم فقط وقت خودت تلف کردی.وگرنه فردا برو هر نمایندگی بگی برت یک حواله جور میکنن.
احتمالا فقط به نمایندگیهای خودشون فروختن. چون سایت اینترنتی شون مشکل داشت از لحظه ثبت نام و الان (ساعت 2:53 بامداد) مشکل داره و ثبت نام کنندگان در پرداخت پول و اتصال به درگاه پرداخت دارای مشکل اساسی هستند و به هیچ عنوان امکان پرداخت وجود ندارد.
همش برای دلالها و نمایندگیها پیش فروش گذاشتن
حالا تصور کنید و بدانید که این خودرو در کشور رومانی تولید می شود و هیچ کس به این خودرو نگاه نمی کند و مردم این کشور خودروهای آلمانی شرکتهای فولکس واگن ، اوپل و اشکودا که همان فولکس واگن می باشد و بی ام و و بنز گرایش دارند و حتی خودروهای تولیدی فورد و کشورهای شرقی را هم قبول ندارند و خودرهای فرانسوی و ایتالیایی هم به سختی خرید و فروش می شود. اما همین خودرو که کشور رومانی تولید می شود در ایران در عرض یک ساعت چند هزار عدد به فروش می رسد. چون شرکتهای متصل کننده قطعات وارداتی می خواهند سود ببرند آن هم به اسم تولید ایران. بیچاره مردم که فدای شرکتهای تولید کننده حقه باز و طالب سود وطنی می شوند که کوچکترین هنری در تولید ندارند و سر مردم را فقط با واردات و قیمت بالا کلاه می گذارند و در نهایت هم می گویند تولید ملی ، پلات فرم ملی ، موتور ملی......در صورتی که واقعیت چیزی جز واردات نیست. می توانید از گمرک ایران بپرسید و در نهایت مدیران هیات مدیره ای که حقوق های کلان چند ده میلیونی می گیرند به دلیل مدیرتی که اصلا ندارند.
ما که هر جا خوندیم هیشکی نتونسته ثبت نام کنه به خاطر کیفیت بالای سایت شرکت معظم سایپا احتمالا 5500 تا از کارکنان و نمایندگی ها و دوستان دلالال آقای مدیر عامل تونستن ثبت نام کن .
شرکت ی سایت و سرور درست حسابی نداره بعد میگن ما میخوایم خودرو ساز بشیم .
واقعا طراحی سایت به نحوی شده بود که شهرستان هایی که سرعت اینتزنت کم بود نتوانستند ثبت نام کنند
و بعد تکمیل قسمتی از اطلاعات به ت پیام می داد زمان تمام شده ثبت نام با از اول شروع شود .
و هیج شخصی هم پاسخگو و راهنما نبود
عدالت ایجاب می کند که یک سهمیه جدیذ برای شهزستان اضافه در نظر بگیرند و اعلام کنند.
دلالان در نمایندگی ها ۲۰۰ هزارتومان میگرفتند ر ثبت نام میکردند ، عملا کسی نمیتوانست وارد سایت شود
سلام ما از دقیقه اول ثبت نام با اینترنت با سرعت عالی امتحان کردیم اصلا سایتشون قفل بود حالا چه راهی داشته غیر سایت که ثبت نامش پر شده با خداست
ملت جو گیر!!
تا مدیریت اینها دست دولت است هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
اینها هم همگی باج برجام است.
همش گاوبندی میکنن، اصلا سایت کار نمیکرد، جالبه پول از حساب من کم کردن تکمیل ثبت نام شد بعد پول رو پس دادن و دیگه سایت بالا نیومد اینم از سیاست های شرکت های ایرانی. با چه رویی میگین ایرانی کالای ایرانی بخر؟
سرکاریه.
چقدر بدبختیم!
آخه رنوهم شدماشین تویوتا هیوندا کیا نیسان ازاین ماشینها بیارید
واقعا خجالت داره سایت را طوری طراحی کردید که فقط خودتان بتوانید ثبت نام کنید و بازار خودرو دستان باشد و بتوانید کلی سود کنید مردم باید محصولات شما را تحریم کنند تا درس عبرتی برایتان شود
این مطلب یک دروغ بیشتر نیست.مردم عادی نتوانستند ثبت نام کنند.از ساعت یازده دیروز تا الان در حال ثبت نام هستم ولی سایت سایپا تمام این مدت در حال خطا دادن بود. اگر هم ظرفیت تکمیل شده پس چرا در سایت بیخودشون اعلام نمی کنند؟ چرا مردم را سر کار می گذارند؟ چرا این شرکتها به ملت ایران احترام نمی گذارند؟
اين مدل سه ساله از رده خارج شده است چرا مدل روزش رو نمياورند؟
سلام .
آقا من از قبل 11 تو سایتشون بودم برای ثبت نام . اینترنتم هم سرعتش عالی بود . اما نمی تونستم ثبت نام کنم . نمی دونم چطوری ثبت نام کردن اون 5500 نفر. به گمانم خود نمایندگی ها ثبت نام کردن این 5500 تاشو نه مردم
من از ساعت یازده صبح دیروز تا امروز سعی کردم که ثبت نام کنم،موفق نشدم.نمیدونم این چه سیستمیه که اینها انجام میدن،هدفشون چیه.به نمایندگی ها که زنگ زدم میگن مشکل از تهرانه.فقط باید گفت برای خودمون متأسفم.
لطف کنیداگرخودتان واطرافیانتان ثبت نام کردیدواضافی ماندبه مردم هم اعلام کنیدتاثبت نام کنند
شب عید است و یار از من چغندر پخته میخواهد
137,500,000,000 تومان بابت پیش ثبتنام استپ وی دریافت شد.
5500 دستگاه نصيب دلالان و نمايندگيها شد که 10 مليون گرانتر به مصرف کننده واقعي قالب کنند
نوش جانشان
این چه ثبت نامیه که در کمتر از یک ساعت 5500 دستگاه پیش فروش شده ولی مردم عادی نتونستن حتی یدونه هم ثبت نام کنند؟ آیا حق مردم اینه؟
همه رو خودشون بردن
كلا سايت از دسترس خارج بود
ما که هرچی سعی کردم نتونستیم ثبت نام کنیم
همه رو خودشون برداشتن
به من و شما که تو سایپا نیستیم چیزی نمیرسه
سایت مشکل نداره ، خودشون مشکل دارش میکنن که بتونن فقط خودشون ثبت نام کنن
زنگ زدم یکی میگه 2 میلیون میگیرم برات ثبت نام از تو نمایندگی میکنم
همش بین خودشون ثبت نام میشه که بتونن بالاتر بفروشن
خدا ازشون نگذره
البته بهتر بگین مثل دفعه قبل دلال های محترم خریدن .

سیاست های شما در ارائه محصولات جدید نخ نما شده ...همه میدونن که چه خبره
متاسفانه در این جا هم رانت وجود داره.نمایندگیها و دلالان امکان ثبت نام دارند ولی مصرف کنندگان هرگز.ملت را احمق تصور کردن .ده روز دیگه فیش ثبت نام با دو میلیون اختلاف در نمایندگیها فروخته میشه و این رانت ادامه دارد.مثل سری قبل ثبت نام.شرم بر شما .من 20 ساعت تلاش کردم حتی 4 بار تو این بیست ساعت تا مرحله انتخاب نمایندگی رفتم نشد.البته اطرافیان نمایندگی ها خانوادگی از 3 سال به بالا ثبت نام کردن.واقعا ظلم و سو استفاده تا کجا
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
از دیروز ساعت 12 شروع به آگهی حواله 26 میلیونی به قیمت 30 میلیون تومان کردند :) واقعاً خدا ازشون نگذره

از مسوولین تابناک هم تقاضا دارم این موضوع رو جدی پیگیری کنند. با تشکر
سایت شما خراب بود منم نتونستم ثبت نام کنم همش اخطار میداد
سایت خیلی کند عمل می کرد منم تا 12 شب بیدار بودم اما موفق نشدم
من بخاطر سایت خراب نتونستم ثبت نام کنم . دوباره ثبت نام ندارید؟ خواهشا یه ثبت نام دیگه بزارین
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
چقدر ما بد بخت هستیم!
فدا...اقاااایون...نخریییییییییییییییین
بااینکه میدانید پیش فروشها،غالبا توسط دلالان وسودجویان باکمک نمایندگیها اقدام به ثبت نام می کنند چه اصراری است که دوباره ثبت نام اینطوری !!
خریدخودرو از این دو بنجل ساز مانند صف ایستادن در نانوایی است یا سوخته یا خمیر یا اصلا نان تمام شده است وملت هم مجبور به خرید هستند.
من علاقه ای به ثبت نام ندارم.
این محصول هم مانند دیگر محصولات رنو ... چقدر هم زشت است .
امروز رفتم یه سوزوکی 2006 ژاپنی از یه بنده خدا خریدم. ماشین ژاپنی یعنی عمری لذت و زیبایی و زندگی.
والا ......
مسخره بازیه، من با وجود اینترنت پرسرعت چند بار تا مرحله انتخاب نمایندگی پیش رفتم ، ولی نشد، واقعا اینها به شعور ملت توهین میکنن، خود سایپا داره دلالی میکنه، البته همه جا از این دست مسایل میشه دید.
جناب اقای مدیر عامل سایپا ، اگه راست میگید چرا خودرو دست چندم رو این طوری به بازار وارد میکنید، تعرفه واردات رو کم کنید اونموفع معلوم میشه وضعیت تان
اینها مردم رو مسخره کردند
من سه ساعت جهت ثبت نام سعی کردم چند بار نشد ولی دیشب ساعت 7شب موفق شدم از کافی نت انجام دادم خوشحال هستم 7سال آل نود داشتم سه بار صفر خریدم ماشین فوق العاده ای من مصرف کننده هستم خدارا شکر
لابد ملت هم باور کردند که این ماشین را تونستن مردم عادی ثبت نام کنند دیگه بسه اینقدر دروغ ....
اینها مردم را به سخره گرفتند.
من فیکس از ساعت یازده تو کافی نت بودم و دایی خودمم از اداره دولتی با سرعت بالایه نت رفت که کلا براش بالا نیاورد برا من تا مرحله پرداخت میرفت خطا میداد مسخره کردن خودشونو با این سایت هر کاری کردم نتونستم به نمایندگی هم میزنگم میگن فقط اینترنتی میگم اقا نمیشه میگه تلاش کنین بغضی دوستان تونستن نمیدونم چی بگم وله
تابناک اگه سایت خبریه، یک خبرنگارو مامور کنه ببینه که این چه ثبت نامیه که هیچکی نمی تونه خرید کنه!؟
این طور که بوش میاد سایت فقط برای ای.پی های خاصی باز گذاشتند .
به نمایندگی ها یک VPN دادن تا تنها از طریق اون تونل بتونن ثبت نام کنند .
30ساعت مردم روحیرون کردید اصلاامکان ثبت نام هم وجودنداشت حالامی گوییددریک ساعت 5500دستگاه ثبت نام شده
منم نتونستم وارد بشم وبنظرم فروش اينترنتي يه جور تبليغ براي اينكه بگن كه خيلي خاصه و جو ايجاد كنن
واقعا شورشو در اوردن اي كاش ميشد شكايت كرد چرا يه نفر از اينايي كه ٥٥٠٠تا رو خريده اينجا نيست مردم رو سر كار گذاشتن براستي تو اينجور مواقع به كي ميشه شكايت كرد
هیچ کدوم از مردم عادی نتونستن خرید کنن.
مردم نبايد اين ماشين رو از دلالهاي سود جو كه عوامل همين شركتهاي خودروسازي داخلي هستند خريداري كنند تا براي سايپا و پارس خودرو درس عبرت شود و دفعه بعد مردم رو مسخره نكنند.
لطفا شرایط ثبت نام را راحتتر کنید
اگه به نظرات مردم تو سایت های دیگه هم نگاه کنید هیچ کس نتونسته ثبت نام کنه
سرکاری بود
این حرفا رو ول کنید . دهه فجر مبارک
سلام
از مدیر فروش سایپا خواهشمندیم بفرمایند وقتی سایت فروش حتی با بهترین اینترنت های تهران و بهترین سرعت ها با مشکل مواجه بود چگونه در عرض یک ساعت و نیم 5500 دستگاه پیش فروش شده است؟ با بهترین اینترنت ها هم نشد خرید کنیم هربار یک اشکال می گرفت. بنده ده بار تا پس از انتخاب نمایندگی رفتم اما آخر سر هربار به یک دلیلی موفق به پرداخت وجه نشدم. آقای مدیر فروش سایپا مردم می فهمند.
بفرمایند چند تا از این 5500 دستگاه به مصرف کننده واقعی می رسد و چه قدر بین دلال ها و احیانا خودشان پخش می شود تا به قول خودشان 8 میلیون د بازار آزاد بیشتر بفروشندو سود کنند؟
ممنون
من با تخصصی که در IT دارم کاملا مشخص بود که با یک تاخیر عمدی سایت رو کند کرده بودند چرا که در ساعت 3 صبح هم این کندی وجود داشت و میزان کندی هیچ تفاوتی نکرده بود، اونهایی هم که ثبت نام کردند از آدرسی استفاده کرده اند که در دسترس همگان نبوده. مسئولین IT و نیز مدیران سایپا باید پاسخگو باشند و بصورت اماری سابقه تمامی ثبت نام شده ها و نیز IP تمامی ماشینهایی که از طرف آنها ثبت نام شده رو به مردم نشون بدن تا مردم بفهمن که اونهایی که ثبت نام کردن، "مصرف کننده واقعی" !! نبودن.
با سلام من و دوستام ساعت 11.30از مشهد ثبت نام کردیم سایت سنگین بود ولی مشکلی پیش نیومد.
خاک بر سر ما همین
مردم انگار چاره ای جز خریدن خودروهای آشغال داخلی ندارن....
فقط بگم متاسفم فروش استپ وی بصورت مهندسی شده شمارا بخدا کمی انصاف داشته باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل