بازدید 15959
۲

با «استفن میلر»، مغز متفکر و کارگردان فرمان منع مهاجرت مسلمانان آشنا شوید

استفن میلر که از نزدیکان اصلی و یکی از مشاوران تأثیرگذار بر ترامپ در کاخ سفید است، چهره ای است که به تدریج رخ می نماید. فردی که ظاهرا به سرعت در حال پیشرفت و ترقی در ساختار اجرایی ایالات متحده آمریکاست و اکنون در دولت دونالد ترامپ، فرصتی برای ابراز و اجرای عقاید افراطی خود در مورد مهاجران پیدا کرده است. وی مغز متفکر و کارگردان اصلی فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکاست.
کد خبر: ۶۶۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 13 February 2017
استفن میلر که از نزدیکان اصلی و یکی از مشاوران تأثیرگذار بر ترامپ در کاخ سفید است، چهره ای است که به تدریج رخ می نماید. فردی که ظاهرا به سرعت در حال پیشرفت و ترقی در ساختار اجرایی ایالات متحده آمریکاست و اکنون در دولت دونالد ترامپ، فرصتی برای ابراز و اجرای عقاید افراطی خود در مورد مهاجران پیدا کرده است. وی مغز متفکر و کارگردان اصلی فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکاست. 

به گزارش «تابناک»؛ استفن میلر که زادگاه اصلی وی کالیفرنیاست و بسیاری بر این باور هستند که وی ارکستر اصلی ترامپ برای منع مهاجرت مسلمانان به آمریکا را ترتیب داده است، از زمانی که در دبیرستان مشغول به تحصیل بوده با ایده ها و ایدئولوژی های جدید خود، خو گرفته است.

وی در همان زمان در نشریه ای که در مدرسه منتشر می شده، مقالاتی ضد مسلمانان، چند فرهنگی در آمریکا و در مخالفت با منع استفاده از زبان لاتین و اسپانیولی داشته است. یکی از مقالات وی در این نشریه با نام «زمان کشتار» به صراحت استفاده از خشونت علیه اسلام افراطی را توصیه می کند. 

با «استفن میلر» مغز متفکر و کارگردان فرمان منع مهاجرت مسلمانان آشنا شوید

وی در این مقاله نوشته است: همه ما بارها شنیده ایم که دین اسلام دینی صلح جو و همراه با مهربانی است اما اصلا مهم نیست که دیگران چندبار این سخن را به شما گوشزد کنند، مهم این است که این سخن این واقعیت را تغییر نمیدهد که میلیون ها مسلمان افراطی از مرگ شما تنها به این دلیل که مسیحی، یهود یا آمریکایی هستید خرسند و خوشحال خواهند بود.

آری روزمارین که در آن زمان سردبیر و ویراستار این نشریه بوده است، به روزنامه واشنگتن پست گفته که او در آن زمان به شکلی ویژه با یک گروه از دانش آموزان مکزیکی مشکلات اساسی داشته است و نسبت به آنها مقالات تندی می نوشته است.

او می گوید: فکر میکنم او دقیقا از کلمات و عباراتی که استفاده می کرد درکی دقیق داشت که این موضوعات چگونه می تواند یک جریان را به راه اندازد و دقیقا چنگ و دندان خود را تیز کرده بود تا جبهه ای راه اندازد که هرچند قمار کوچکی بود، به شدت اهانت آمیز و تهاجمی می نمود. او نقشی واقعا منحصر به فردی برای بازی کردن پیدا کرده بود که به شدت برای محافظه کاران ملی خوشایند بود. او مثل یک مبارز تنها در پشت خطوط دشمن بود.

استفن میلر تحصیلات تکمیلی خود را در رشته علوم سیاسی در دانشگاه «دوک» به سرانجام رساند و در آنجا ایده های خود را بیش از پیش تقویت کرد. وی همچنان مشغول به نگارش علیه مهاجران بود و هیچ ابایی از آن نداشت تا به عنوان فردی شناخته شود که به شدت از سلامت سیاسی و بی طرفی سیاسی به دور است.

وی در نشریه دانشگاه نیز یک ستون دو هفته یک بار را به خود اختصاص داده بود که طی آن به موضوعات جنجالی از جمله شکاف دستمزد میان زنان و مردان در جامعه آمریکا می پرداخت. به عقیده وی، برابری در پرداخت درستمزد میان مردان و زنان به زیان کسب و کار در آمریکاست، زیرا این شکاف ناشی از امتیازاتی برای زنان از جمله مرخصی های زمان زایمان و مانند آن است و همچنین ناشی از این است که زنان اساسا علاقه ای به حضور در مشاغل پر خطر ندارند.

وی در سال 2005در مطلبی جالب توجه، ریشه هایی از آمریکا گرایی فعلی ترامپ را نشان می دهد. وی در این مقاله که به عقیده خود وی ضد نژاد پرستی نگارش داشته، بیان کرده است: اگر به دنبال آنیم که به شکلی اساسی نژاد پرستی را از ایالات متحده محو کنیم، به نظر من آمریکا گرایی - Americanism - کلید این مسأله است.

وی جنجال های بیشتری نیز در سال های اخیر داشته است؛ از جمله شهرت منفی وی در دفاع اساسی از سه بازیکن لاکروس - بازی شبیه به چوگان در آمریکا - که متهم به تجاوز به یک زن میانسال بودند. در همین زمینه در سال 2006 طی مطلبی بیان کرده بود که این مسائل واین «حاشیه ها» به این دلیل بزرگ می شوند که ما در کشوری زندگی می کنیم که به خاطر پارانویای نژادی فلج شده است.  

عقاید میلر بعد از مدتی به شدت مورد توجه شخصی مانند ریچارد اسپنسر که یکی از رهبران جنبش تفوق نژادی سفید پوستان در آمریکاست، قرار گرفت. اسپنسر خود فارغ التحصیل دانشگاه دوک است و شخصی است که پشت سر تجمع «هایل ترامپ» - که طی آن طرفداران ترامپ به وی سلام هیتلری نشان دادند و برای مدتی بهانه به دست منتقدان ترامپ داده بود - قرار داشت.  

اسپنسر بیان کرده بود، از زمان دانشگاه و در انجمن محافظه کاران دانشگاه دوک در سال 2006 روابط دوستانه ای با استفن میلر داشته و سال گذشته نیز در مصاحبه ای با دیلی بیست بیان کرد که وی مرشد و مربی استفن میلر بوده است؛ ادعایی که البته میلر بعدا با خشم  آن را رد کرد.

میلر در پاسخ به این ادعای اسپنسر گفته بود: من به شدت او - اسپنسر - را محکوم می کنم. من عقاید او را به شدت محکوم میکنم. من هیچ ارتباطی با وی ندارم و او اصلا دوست من نیست. میلر در همین مصاحبه برای پاک کردن گذشته خود گفت: عقاید من از زمان دانشگاه تا کنون تغییر کرده و به بلوغ رسیده است.  

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، استفن میلر در ابتدا کار خود را با بنیانگذار حزب «تی پارتی» - یکی از جنبش های شدیدا محافظه کار در آمریکا که نقشی اساسی در حلقه درونی حزب جمهوری خواه دارد - یعنی مایکل بک من و بعد از آن حف سشنز - که چندی قبل به عنوان دادستان کل ایالات متحده از سوی ترامپ معرفی و از سوی سنا تأیید شد - شروع کرد.

با «استفن میلر» مغز متفکر و کارگردان فرمان منع مهاجرت مسلمانان آشنا شوید

طی سه سال همکاری خود با جف سشنز، استفن میلر یکی از طرفداران پرشور عقاید وی در مورد سخت گیری علیه طرح های مهاجرتی بوده و علیه «کارگران خارجی شیطانی» و به ویژه علیه افرادی مانند روبیو که از طرح های مهاجرتی دفاع می کردند، مقالات تند و انتقادی زیادی به تحریر درآورد.  

در سال 2016 بعد از آن که جف سشنز در حلقه اولین کسانی که ترامپ را تایید کردند درآمد، استفن میلر نیز به کمپین دونالد ترامپ پیوست. وی در کمپین های تبلیغاتی ترامپ نقشی فعال برای ترویج ایده ها و وعده های ترامپ بر عهده گرفت و به عنوان کارگردان اصلی سیاست های اعلامی و سخنرانی های ترامپ درآمد. با همکاری استفن بنن که اکنون دولت در سایه آمریکا لقب گرفته است، میلر نقش دوم در ساخت پلتفرم انتخاباتی ترامپ و شکل دادن به پیام های انتخاباتی وی را بر عهده داشت. 

با «استفن میلر» مغز متفکر و کارگردان فرمان منع مهاجرت مسلمانان آشنا شوید

همین نقش فعال منجر به آن شد که ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از وی بسیار تقدیر کند و وی را به عنوان مشاور سیاست گذاری خود برگزیند. دونالد ترامپ در سخنرانی روز تحلیف خود، وطن پرستی را کلید و داروی حل مشکل نژاد پرستی در آمریکا مطرح کرد که به خوبی یادآور مقاله ای است که استفن میلر در سال 2005 نوشته بود و طی آن آمریکاگرایی را کلید حل همین معضل بیان کرده بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲
خب راست میگه بنده خدا
همه میدانیم گه وعده های ترامپ به جامعه آمریکا دروغهایی بود جهت نشان دادن جامعه ایده آلی که اوخواهد ساخت درآمد بالابا نبود مهاجران برای امریکائیهای سزگردان ولی آیا مشاوران ترامپ درک درستی ازوضعیت کنونی امریکادارند وآیا توانسته اند آینده ان رابا روشهای خود متصور شوند که درسیاست خارجی به قول خودشان طوفان به پا میکنند نیازی نیست تا4سال صبرکنید درکمتر از3هفته مشخص شد که علاوه برترامپ مشاوران اونیز خودشیفته ونادان هستند ودر رویای تحقق روئیای امریکایی خود میباشند هرکشوری نیازبه به افرادی ازخود گذشته ومردم دوست وعاشق به آب وخاک ودینش دارد تا بنیانهای آن پابرجابماند با توجه به روانشناختی افراد مذکور (مشاوران ترامپ)مطمئنا نه حال ونه آینده ای برای مردم امریکا نخواهد بود وآن مجریان ومشاوران مبتلابه آتار عملکرد توهمی خود خواهندشدانشائالله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر