بازدید 5326

برنامه «هفت» تعطیل نخواهد شد

کد خبر: ۶۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 14 February 2017
مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی مطالبی که مبنی بر تعطیلی برنامه‌ی «هفت» عنوان می‌شود، با تأکید بر اینکه هدف از تولید و پخش برنامه «هفت» کمک به پیشرفت سینمای ایران و ساخت فیلم مطلوب است، در عین حال اظهار کرد:‌ نمی‌گویم این برنامه کامل است، نواقصی هم داشته، اما تعطیل نخواهد شد.
 
برنامه «هفت» تعطیل نخواهد شد 

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پورمحمدی - مدیر شبکه سه سیما - درباره‌ی حواشی پیش آمده در ارتباط با برنامه «هفت» و انتقادات صورت گرفته در این برنامه نسبت به جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر، توضیحاتی را ارائه داد.

او در این توضیحات اظهار کرد:‌ هدف از تولید و پخش برنامه «هفت» کمک به پیشرفت سینمای ایران و ساخت فیلم مطلوب بوده است، حال برای رسیدن به این هدف ملزوماتی لازم است که اولین آن نقد است؛ یعنی اگر فیلم یا سینمای خوب می‌خواهیم باید نقد کنیم، چرا که نقد باعث پیشرفت می‌شود.

پورمحمدی در همین زمینه گفت:‌ نقد نشان دادن شاخص و معیار برای فیلم خوب و ترسیم چشم‌انداز سینمای مطلوب است. نقد بزرگ کردن، نشان دادن خوبی‌ها و زیر ذره‌بین گذاشتن بدی‌ها است، با تخریب تفاوت دارد و باید سازنده باشد.

مدیر شبکه سه سیما سه ویژگی نقد را رعایت عدالت، راستی و دلسوزی دانست که باید در یک برنامه تلویزیونی لحاظ شود.

او گفت:‌ برنامه «هفت» تا زمانی که در این چارچوب باشد ما از آن حمایت می‌کنیم اما اگر در مسیر درستی نباشد و به بیراهه برود تذکر می‌گیرد و اگر روزی هم تولید و ساخت این برنامه به نفع سینما نباشد تعطیل خواهد شد. «هفت» تاکنون کاستی‌ها و نواقصی داشته است اما در مجموع برای پیشرفت سینمای ایران موثر بوده است.

مدیر شبکه سه سیما در عین حال با اعتقاد بر اینکه برنامه «هفت» واحد سمعی و بصری و روابط‌عمومی سازمان سینمایی نیست، اظهار کرد: این برنامه از استقلال خوبی برخوردار است و تاکنون هم فشارهای زیادی را تحمل کرده است. اما امیدواریم همچنان در مسیر درست، استوار گام بردارد.

پورمحمدی سپس یادآور شد: برنامه «هفت» رسالت سنگینی بر عهده دارد و یک برنامه آموزشی محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود درباره حاشیه‌های این برنامه در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: این برنامه نواقصی داشته است البته جشنواره هم نواقص زیادی داشته است و به طور کلی جشنواره‌ها همواره با مشکلاتی مواجه هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد برنامه «هفت» در این دوره از جشنواره فیلم فجر از حضور و بیان همه نوع نظرات سینماگران استفاده کرد و بی‌طرف بود. برنامه هفت در طول جشنواره، صدای سینماگران بود و بسیاری از فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران سینما طی تماس‌هایی از رویکرد برنامه «هفت» تشکر کرده‌اند. این برنامه در پایان نیز از هیات داوران جشنواره برای حضور در برنامه دعوت به عمل آورد که آنها در برنامه حاضر نشدند. البته آقای ایوبی رییس محترم سازمان سینمایی به برنامه تشریف آوردند و از عملکرد سازمان متبوع و جشنواره دفاع کردند.

پورمحمدی در پایان از ساخت و تولید برنامه‌های متنوع در سال 96 و نوروز خبر داد.

وی درباره پخش برنامه‌های ویژه انتخابات نیز اظهار کرد:‌ برنامه‌های انتخابات زیر نظر معاونت سیاسی صداوسیماست و مسؤول برنامه‌های انتخابات بر عهده معاون سیاسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان