بازدید 4893
۱
رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا: خودروهای فاقد کیسه هوا شماره‌گذاری نمی‌شوند

کشته شدن سالانه 16 هزار نفر بر اثر تخلفات جاده‌‌ای

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا از کشته شدن سالانه 16 هزار نفر بر اثر تخلفات جاده‌ای خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 15 February 2017
رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا از کشته شدن سالانه 16 هزار نفر بر اثر تخلفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ بصیرت رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا در رابطه با سهم رفتار ترافیکی مردم در کاهش تصادفات جاده‌ای،‌ گفت: در همه جای دنیا این موضوع پذیرفته شده است که خطا بخشی از ذات و رفتار انسان‌ها است و از اینجا است که اهمیت نقش بخشندگی خودرو و راه مشخص می‌شود.

بصیرت افزود: بخشندگی راه یا خودرو به این معناست که اگر یک راننده خطایی مرتکب شد و با خودروی خود حادثه‌ای رقم زد حداقل 12 کیسه هوای خودرو عمل کند و اجازه فوت و خسارت جانی را ندهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 16 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، در رابطه با تعداد تخلفات موجود در حوزه راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: به طور کلی 141 تخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی داریم که از این تعداد 20 مورد از تخلفات  حادثه‌ساز هستند که این‌ها مستقیماً در ایجاد حادثه و شدت آن نقش دارند.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا ادامه داد: از جمله تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز‌، حرکات مارپیچ و نمایشی و ... است.

بصیرت در رابطه با عدم شماره‌گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا بیان کرد: بر اساس ابلاغی که سازمان استاندارد کرده است همه خودروسازان موظف هستند تا خودروهای تولیدی را مجهز به کیسه هوا کنند.

وی گفت: در حال حاضر تمام خودروهای داخلی با شرط داشتن کیسه هوا شماره‌گذاری می‌شود و اگر خودرویی فاقد کیسه هوا باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی از دادن پلاک و شماره‌گذاری آن خودرو جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور ناجا افزود: این امر طبیعی است که گاهی کیسه‌های هوای موجود در خودروها اثر نکند اما باید به این موضوع توجه کرد که آیا این خطا استاندارد است یا خیر و باید در این راستا درصد خطا مشخص شود و تذکرات لازم به دستگاه‌های مربوطه در خصوص نقص این موضوع داده شود.

بصیرت در پایان بیان کرد: در قانون راهنمایی و رانندگی سهم جریمه برای خودروسازانی که منجر به نقص در سیستم خودرو می‌شوند در نظر گرفته شده و اگر ثابت شود خودروسازی در این زمینه کوتاهی کرده بر اساس قانون با وی برخورد می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خوشبختانه در شهرداری منطقه 11، واحدGIS معاونت ترافیک در حال انجام تحولی بزرگ در مباحث ایمنی هستند. امید است که این طرح در تمام کشور اجرا شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر