بازدید 12471
دادستان کل کشور:

مرخصی مهدی هاشمی بخاطر رودربایستی بود

دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت انقلابی بودن قوه قضائیه گفت: این انقلابی بودن طبق نظر رهبری، تندروی در رفتار نیست.
کد خبر: ۶۶۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 15 February 2017
دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت انقلابی بودن قوه قضائیه گفت: این انقلابی بودن طبق نظر رهبری، تندروی در رفتار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش قوه قضائیه انقلابی با اشاره به انقلابی گری قوه قضائیه، گفت: انتظار نسل فعلی از حاکمیت این است که هر تمام بخشهای نظام وصف انقلابی گری را در عمل داشته باشند.

وی افزود: در سالهای اخیر مقام معظم رهبری به عنوان کسی که تعیین کننده سیاست های کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است به همه اقشار و کسانی که در دستگاه های مختلف مسئولیت هایی را عهده دار هستند و همچنین به جوانان و دانشگاهیان تاکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به انتظار رهبری از قوه قضائیه گفت: همسو با سایر نهادها از قوه قضائیه هم این انتظار انقلابی گری وجود دارد. در هفته قوه قضائیه در سال جاری، رهبری نکته ای را برای اولین بار در مورد دستگاه قضا مطرح کردند.

وی افزود: رهبری در این دیدار اعلام کردند که قوه قضائیه باید صد در صد انقلابی بوده و رفتار کند. انقلابی گری تند روی نیست بلکه به معنای دلسوزانه و به دور از رودربایستی رفتار کردن است و این سخنان رهبری منشوری برای ما محسوب می شود.

دادستان کل کشور در ادامه و با اشاره به اینکه قاضی با یک واسطه منصوب رهبری است، گفت: یکی از شرایط قضاوت، عدالت است و در هیچ مکتبی به جز اسلام قضاوت از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار نیست.

منتظری به اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند، می تواند در سلامت سایر دستگاه ها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

دادستان کل کشور افزود: قاضی نباید بی تفاوت به مسائل اصلی جامعه باشد. یکی از وظایف قانونی دادستان کل حفظ و صیانت از حقوق عامه است.

وجود موانع بسیار در مسیر مبارزه با قاچاق

وی در ادامه و با اشاره به وظیفه مبارزه با قاچاق در کشور گفت: موانع بسیاری بر سر راه مبارزه با قاچاق وجود دارد. مسئله قاچاق کالا بسیاری ها را آلوده کرده و از گمرک گرفته تا بازار و حتی مقامات این غبار آلودگی دیده می شود.

منتظری در ادامه و در پاسخ به سوال دانشجویان حاضر در همایش در خصوص وضعیت قضایی حسین فریدون گفت: قانون به ما می گوید تا زمانی که فردی متهم است و حکمش قطعی نشده نامش نباید رسانه ای شود. برخی از افراد حتی روحانیان هم بودند که جرم کردند و پس از اثبات نام آنها رسانه ای شد.

دادستان کل کشور در خصوص مرخصی آقازاده ها افزود: در راستای آیین نامه ها مرخصی به افراد داده می شود و مرخصی مذکور خلاف قانون نیست. شما سوال می کنید که آیا به همه این مرخصی داده می شود می گوییم خیر. باز شما می گویید چرا؟ اینجا پاسخ می دهیم که گاهی رودربایستی ها مطرح است در این موضوع خاص هم دچار رودربایستی شدیم.

پایه قانونی ضعیف در جرم تلقی کردن حقوق های نجومی

دادستان کل کشور در خصوص حقوق های نجومی گفت: عدالت اقتضا می کند به حقوق ها رسیدگی شود البته ابین طور نبوده که حقوق ها برای همه فاش باشد. خود من از کسانی بودم که در یک جلسه ای اولین کسی بودم که گفتم باید مساله روشن شود. ما در دادستانی کل این اقدام را شروع کرده و تعدادی را بررسی کردیم و دیدیم که بعضی از حقوق های دریافتی وحشتناک است.

وی افزود: برای جرم تلقی کردن فیشهای نجومی، پایه قانونی ضعیفی داریم. مجازات کردن دست را می لرزاند و باید منصفانه رفتار کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر