بازدید 4382
۱
نشست خبری مشترک نتانیاهو و ترامپ؛

نتانیاهو: ایران نه تنها به اسرائیل بلکه می خواهد به آمریکا نیز حمله کند/ ترامپ: یکی از بدترین توافق‌هایی که دیده‌ام، توافق هسته‌ای با ایران است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترکی روز پنجشنبه در کاخ سفید ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و برای مقابله با «تهدید ایران» هم‌قسم شدند.
کد خبر: ۶۶۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 15 February 2017
 نشست خبری مشترک ترامپ و نتانیاهو در واشنگتن به صحنۀ رقابت دو طرف برای اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.
 
به گزارش تابناک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است، با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد. ترامپ و نتانیاهو پس از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از توافق هسته‌‌ای ایران انتقاد کرد. او گفت: «یکی از بدترین توافق‌هایی که دیده‌ام، توافق هسته‌ای با ایران است. دولت من، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده و بعد از این هم اقدامات بیشتری خواهم کرد تا اطمینان یابیم که ایران هرگز، هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد».

رئیس جمهور آمریکا با تأکید بر حمایت همیشگی واشنگتن از تل آویو افزود: «اسرائیل با تهدیدات زیادی مواجه است، از جمله تهدید هسته‌ای ایران که حرف‌های زیادی در مورد آن زده‌ایم». ترامپ گفت: «همکاری‌های امنیتی با اسرائیل در بالاترین سطح قرار دارد و بعد از این بیشتر هم خواهد شد».

 ترامپ، همچنین، گفت: «به نظر من رفتار سازمان ملل با اسرائیل تاکنون کاملا غیرمنصفانه بوده است».

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تبعات کناره‌گیری «مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بر توافق هسته‌ای ایران و شهرک‌سازی‌های اسرائیل، فلین را «مردی بزرگ» خواند و ادعا کرد که رسانه‌ها با وی «غیرمنصفانه» رفتار کرده‌اند.

وی همچنین به تلویح اشاره کرد که برای حل بحران بین اسرائیل و فلسطین، علاوه بر راهکار دو دولتی ممکن است از راهکار یک دولتی نیز حمایت کند. ترامپ گفت: «من دارم راهکار دو دولتی و یک دولتی را بررسی می‌کنم و هر کدام را که هر دو طرف دوست داشته باشند، دوست دارم.» ترامپ پس از بیان اینکه «برای مدتی فکر می‌کردم که راهکار دو دولتی ساده‌تر است» گفت که تابع مذاکره‌کنندگان اسرائیلی و فلسطینی خواهد بود.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز در این نشست با حمله به ایران و توافق هسته ای گفت: «آقای رئیس‌جمهور شما خواستار مقابله با رژیم تروریست ایران شدید. خواستار مقابله با تبدیل این توافق وحشتناک به زرادخانه اتمی شدید و گفتید که ایالات متحده متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستید».

نتانیاهو با طرح این ادعا خطر ایران تنها متوجه اسرائیل نیست، گفت: «نه فقط اسرائیل و ایالات متحده، بلکه بسیاری دیگر در منطقه نسبت به تهدید ناشی از ایران با ما هم‌نظر هستند». او افزود: «تصور می‌کنم که تجاوزگری و خطر ایران را به عقب بازگردانیم. این خطر فقط متوجه اسرائیل و منطقه نیست، بلکه متوجه ایالات متحده هم هست. آن‌ها دنبال بمب‌های قاره‌پیما هستند، آن هم نه یک بمب، بلکه دنبال یک زرادخانه هستند». 

او، همچنین، مدعی شد: «آن‌ها می‌خواهند به این توان برسند که هرکجای کره زمین را که خواستند هدف قرار دهند، و به خصوص نهایتا ایالات متحده را».
 نخست وزیر اسرائیل در ادامه گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از زمان روی کار آمدنش اقدامات مهمی انجام داده است، از جمله اشاره به اینکه ایران با موشک‌های قطعنامه را نقض کرده است. او آن‌ها را به چالش کشید و تحریم‌هایی را وضع کرد».

وی اضافه کرد: «بنابراین، به چالش کشیدن ایران در زمینه موشک‌های بالیستیک و وضع تحریم علیه آنها و حزب‌الله و وادار کردن آنها به پرداخت هزینه بابت تروریسم، تغییری است که از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور ترامپ کاملاً نمایان بوده است. من از این استقبال می‌کنم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تأکید دوباره بر اینکه از «این تغییر» استقبال می‌کند گفت که با رئیس‌جمهور آمریکا برای «دفع خطر ایران» همکاری‌های نزدیکی خواهد داشت.

او، همچنین، در پاسخ به سوالی درباره اینکه واشنگتن و تل‌آیو قصد انجام چه اقداماتی در قبال توافق هسته‌ای دارند گفت: «اگر با یکدیگر همکاری کنیم - نه تنها آمریکا و اسرائیل، بلکه جامعه بین‌المللی - می‌توانیم خطر ایران را دفع کنیم. ایران در حال ساخت موشک‌های قاره‌پیما است.»
 
نتانیاهو یک بار دیگر نیز بر روابط عمیق آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که اسرائیل متحدی بهتر از ایالات متحده ندارد و ایالات متحده هم متحدی بهتر از اسرائیل ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی سری آدم متوهم دور هم جمع شده اند اسم خودشون رو گذاشتن سیاستمدار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر