بازدید 12274

معلمان حق‌التدریس، چشم انتظار قبولی دولت‌مردان در امتحانات ابتدایی!

هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، شیب نیازمندی مردم به منابع مالی افزایش چشمگیرتری پیدا می‌کند و بی پولی شمار بیشتری از مردم‌مان را تحت فشار قرار می‌دهد. واقعیتی که توجه به آن کافی ست تا دریابیم پرداخت معوقات طولانی مدت امثال معلمان حق التدریسی چهقدر برای ایشان حائز اهمیت و کلیدی است.
کد خبر: ۶۶۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 18 February 2017
اگرچه اغلب دولت‌مردان با طی کردن مدارج عالی تحصیلی، در زمره بالاترین تحصیل کردگان کشور به شمار می‌آیند اما شمار زیادی از معلمان مدارس مدت‌هاست چشم انتظار قبولی ایشان در امتحانات ساده هستند!

به گزارش «تابناک»، هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، شیب نیازمندی مردم به منابع مالی افزایش چشمگیرتری پیدا می‌کند و بی پولی شمار بیشتری از مردم‌مان را تحت فشار قرار می‌دهد. از این که همگان می‌دانند به زودی تعطیلات نوروزی از راه خواهد رسید و حتی اگر قصد خریدهای نوروزی و مسافرت هم نداشته باشند، باز افزایش قیمت‌ها، دید و بازدیدهای نوروزی، آداب و رسومی مانند عیدی دادن و تعطیلات طولانی مدت، بر هزینه‌هایشان خواهد افزود.

نکته‌ای بدیهی و کلیدی که بر اساس آن، وصول مطالبات بسیار کلیدی به نظر می‌رسد. از جمله برای آنهایی که طلبکارند و مدت‌هاست پرداخت مطالباتشان به تعویق افتاده و بر رنجشان افزوده است. مثل معلمان حق التدریسی که رفت و آمد وزرا با استیضاح هم نمی‌تواند ایشان را در رسیدن به حق و حقوق معوق مانده‌شان یاری دهد.

آموزگارانی که از ابتدای سال تحصیلی در گرما و سرما در کلاس‌های درس حاضر شده و به امید دریافت مبالی اندک، مشکلات را به جان خریده و آموزش و پرورش بخشی از آینده سازان کشور را عهده‌د‌ار شده‌اند اما دریغ از پرداخت حقوق ایشان. آنقدر که مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به این موضوع اذعان می‌کند و می‌گوید: «باید حقوق و مزایای حق‌التدریسی‌ها و سربازمعلمان که ماهیت حقوقی دارند در بند «و» قرار گیرد.»

موضوعی که مسئولان بر این باورند نشات گرفته از کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش است. چیزی که مورد ادعای تمامی وزارت آموزش و پرورش نیز بوده و هست اما هرگز به تغییری گره نمی‌خورد تا همواره شاهد بدهکاری این وزارت خانه به معلمان باشیم. رویه‌ای مسبوق به سابقه که اگر بگوییم قطعا در کیفیت آموزش به دانش آموزان تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت، به دور از انصاف سخن نگفته‌ایم.

نکته‌‌ای که مجاوری، مدیرکل برنامه و بودجه این وزارت‌خانه نیز بر آن تاکید کرده و می‌گوید: «هم‌اکنون معلمان حق‌التدریس ما از مهرماه حقوقی دریافت نکرده‌اند و پرسش اینجاست که این معلم در آموزش و پرورش چگونه می‌تواند به کیفیت آموزش فکر کند؟ بودجه سایر آموزش و پرورش در 2 سال گذشته 1780 میلیارد تومان بوده است و امسال این به 390 میلیارد کاهش یافته است که ما باید با این مبلغ، حق‌الزحمه معلمان حق التدریسی،‌ سرباز معلم، قراردادی‌ها را نیز پرداخت کنیم.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که نه تنها دولت از کسری بودجه آموزش و پرورش آگاه است، کگه مجلسی‌ها نیز در روند تصویب بودجه به آن پی برده‌اند. گویی با اتفاقی مواجهیم که ناگزیر است و نمی‌توان از وقوع آن پرهیز کرد. شاید از این رو که می‌دانیم دولت بدهی‌های فراوانی دارد و تلاش دارد به شیوه‌های قانونی و اصولی آنها را رفع و رجوع نماید و تدابیری مانند استقراض یا چاپ پول را در دستور کار قرار ندهد.

این را می‌شود از بدهی های دولت به دیگر کارمندان و پرداخت نشدن معوقات دریافت که عاملش هرچه باشد، فشارش بر دوش مردم، به ویژه اقشار آسیب پذیرتری مانند معلمان حق التدریسی وارد خواهد آمد و از این رو جای گلایه دارد. گلایه از این بابت که می‌بینیم معلمان در اولویت پرداختی ها نیستند، آنقدر که از مهرماه تاکنون حقوقشان معوق مانده و کسی نگران حال و روز ایشان یا اثر این فشار بر عملکردشان در آینده کشور نیست.

معلمانی که به دانش آموزان درس دیدن مشکلات دیگران، تشریک مساعی، همراهی و همیاری می‌دهند اما هیچ بازخوردی از این درس‌ها از طرف دولت مردان نمی‌گیرند. گویی دولت مردان به رغم طی کردن مدارج عالی تحصیلی، درس های ابتدایی خود را از یاد برده‌اند، که اگر این گونه نبود، می‌دانستند احترام به معلم چقدر توصیه شده است و جایگاه اموزگاران در آینده کشور کجاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
کمبود بودجه؟ کی گفته ؟ اصلاً اگه کمبود بودجه دارید پس چه جوری 3 ماه تابستان آقایان و خانمهای فرهنگی رسمی می خورند و می خوابند و در واقع هیچ کاری هم نمی کنند حقوق می گیرند؟ یعنی بودجه تون اونقده کمه که حقوق بخور نمیر حق التدریسی ها را ندارید بدید؟ مزایای هر رسمی چند برابر حق التدریسه پس چه جوری اونو پرداخت می کنید ولی برای حق التدریسها بودجه ندارید؟ آخه تا کی تبعیض و بی عدالتی؟ دوست دارید ایران هم مثل سوریه بشه ؟!! یه ذره هم وجدان داشته باشید آقایان به اصطلاح مسئول
بجای قرار دادن در بند و و غیره بفکر استخدام این بنده های بی ادعا باشید که سالهاست لنگ اموزش و پرورش هستند. تبدیل وضعیت استخدامی انها حق مسلم انهاست. بیست هزار نفر هم بیشتر نیستند....
معلمان قراره که اگه قبل از عید حق التدریس و اضافه کاری هاشون تسویه نشه 2 کار انجام بدن
یکی اینکه اول اردیبهشت برن سر کلاس
دوم اینکه دیگه سر کلاسهای غیر موظف حاضر نشن
من واقعا نمی دونم آیا آموزش و پرورش هیچ مسئله ای به غیر از حقوق معلماش نداره؟
این معلمای حق التدریسی جدید اغلبشون با پارتی وارد شدن و رفیق رفقا و پارتی هاشون تو اداره بودن. پس یه کمم حقوق نگیرن دلشونو بذارن پیش اونایی که جاشونو غصب کردن!
سوما امروز شنیدم یک سری دانش آموز المپیادی که پارسال هدیه خارجی خودشونو پس دادن امسال از شرکت در المپیاد به بهانه تعطیلی مدارس محروم شدن این ظلمی آشکار از جانب مسئولینی خودخواه است که اگر عمدی باشه اشد ظلم و اگر سهوی باشه نمایانگر مسئولین بی کفایت و قوانین بی کفات تر در آموزش و پرورش هست
پاسخ ها
kia
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
عزیز من اگه پارتی داشتن که استخدام رسمی می شدند. نه حق التدریسی
سلام ممنونم از گزارش تان بنده به علت نیاز از اول مهر ماه تمام هفته کار می کنم بصورت حق تدریس اما تا کنون هیچ گونه حقوق پرداخت نکردند ما بدبختان مگر انسان نیستیم
در قرن گذشته،سنگاپور دچار فلاکت و بدبختى بود،

فقر، بيمارى، فساد و جرم و جنايت بيداد ميکرد،

مناصب دولتى به کسانى که بالاترين قيمت ها را پيشنهاد ميکردند فروخته ميشد،
پليس، دخترکان را براى روسپى گرى مى ربود و درآمد سارقان و خودفروشان را با آنان تقسيم ميکرد
فرماندهان ارتش، زمين ها و برنج زارها را احتکار کرده بودند
قضات، احکام خود را ميفروختند

همه ميگفتند اصلاحات ناممکن است
اما من به معلمان روى آوردم
آنان در فلاکت بودند!
به آن ها بالاترين حقوق ها را پرداختم و به ايشان گفتم:
من موسسات دولتى را مى سازم و شما براى من انسان بسازيد.
و اينگونه بود که سنگاپور به کشورى متمدن و قدرتمند تبديل شد

#لى_کى_وان_يو
بنيان گذار سنگاپور جديد
خدا شاهده من یک معلم حق التدریس هستم که الان پول ندارم دو کیلو شیر بخرم. تا کی ظلم و فساد تا کی؟؟؟!!!!
سلام خوب برای معلمان حق تدریس ب فکر هستید ولی برای کارگران شهرداری کسی صحبت ن میکند من با من مدرک لیسانس ۱۰ سال شهرداری زابل کار میکنم هنوز که هنوز قرداد کارگری موقت دارم
اگر آنها از ملت هستن ما هم از همین ملتیم
با سلام
بنده حدود 5 سال است كه معلم نهضت سوادآموزي هستم و اقدام به شناسايي بيسوادها كرده و آنها را ثبت نام و آموزش مي دهم ولي متاسفانه در هيچ كجا فعاليت آموزگاري ما ثبت نشده نه در آموزش و پرورش و نه نهضت سوادآموزي و اينكه دستمزد ما را از طريق يك آموزشگاه غير انتفاعي كه هيچگونه دخالتي در امر آموزش ندارد با كسر مبالغي به ما پرداخت مي كنند نمي دانم چرا؟
آموزش وپرورش ومدارس درآستانه ورشکستگی کامل.گزارشی ازمدارس مناطق محروم تهیه کنید تاعمق فاجعه مشخص بشه.ازطرف یک فرهنگی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان